DrD+ versus DrD

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: DrD+ versus DrD

Re: DrD+ versus DrD

od Rauksul » 11. 11. 2010, 03:17

Gran píše:U DrD 1.x to jde proto, že to už je na tom tak špatně, že to můžeš jedině zlepšit. xD
:-) tak DrD 1.x (já skončil u 1.5) bylo poslepováná z mnoha různých mechanik, když jsi něco přidal u čaroděje, rozhodně jsi neudělal chodce zbytečnýho (tak jako všechno jde...), prostě bylo robustní, objemné. Když se v DrD+ štouchne do theurga, dáš často kopanec čarodějovi a facku bojovníkovi. Jo, udělat to bez toho jde, ael není to tak jednoduché (vím o čem mluvím, vyplodil jsem grimoáry kouzel a ladím je v podstatě doteď), jako v DrD 1.x -tam bylo přesílenost/nevyváženost jednodušejc vidět (člověk se podíval a řekl "magořina" hned, ne po 4 levlech hraní). Prostě takový obrovský mišmaš zajímavých věci a mechanizmů. DrD+ je kompektnější víc sjednocené, citlivější, víc uzavřené a hůř se hledá kam co vlepit aby to sedělo. DrDII by jak to zatím z veřejných stránek vypadá by mělo být otovřená, ale stabilně mechanicky kompaktní... uvidíme :-)

Re: DrD+ versus DrD

od Gran » 11. 11. 2010, 01:33

U DrD 1.x to jde proto, že to už je na tom tak špatně, že to můžeš jedině zlepšit. xD

Re: DrD+ versus DrD

od Rauksul » 11. 11. 2010, 00:57

Bajo píše:Osobně si myslím, že design DrD II a DrD+ je velmi odlišný, a DrD II je z deisgnoveho hlediska ihmo méně náchylné na nesrovnalosti, které vyžadují errata už ze svého koncpetu. Ale autoři by se asi dokázali vyjádřit konkrétněji.
Osobně se ale zrovna problémů spojených s erraty u DrD II moc neobávám, to už spíše toho, jak hráči příjmpout ten odlišný koncept :-? (ale zase je pravda, že reakce testerů, aspoň co se ke mě dostane, jsou pozitivnější, než jsem zprvu čekal, což je fajn $:) )
Ale uvidí se.
Tak já bych řekl, že tohle je poměrně spjatý s tím, že autoři už od začátku prezentují DrDII jako otevřený úpravám... pokud je něco utevřený úpravám, pak bych očekával že to bude dostatečně stabilní a nebude záležet na přidání pár změn, uprávě, změne, či aplikací na vše možné (což je problém třeba u pluska, protože je hodně komplexní a vymyslet několik nových fint a kouzel tak aby byly vyvážené je problém, a což nebyl až takový problém u starého DrD 1.x, protoýe už tam to bylo občas zajímavě poslepené, ale kupodivo to i tak nějak pohromadě drželo a nedalo se to až tak rozhodit)

Re: DrD+ versus DrD

od Bajo » 22. 10. 2010, 21:19

hlavně mě neberte nějak závazně, spíše autoři by se měli vyjádřit. nerad bych šířil paniku nebo unáhlená očekávání. já jsem jen něco jako turista, co se v těch památkách třeba i celkem vyzná, ale nejsem oranizátor zájezdu, jestli mi rozumíte $:)

Re: DrD+ versus DrD

od PetrH » 22. 10. 2010, 20:48

tak to je pro ucho budouciho kupujiciho lahodici pisen

Re: DrD+ versus DrD

od Bajo » 22. 10. 2010, 16:56

Osobně si myslím, že design DrD II a DrD+ je velmi odlišný, a DrD II je z deisgnoveho hlediska ihmo méně náchylné na nesrovnalosti, které vyžadují errata už ze svého koncpetu. Ale autoři by se asi dokázali vyjádřit konkrétněji.
Osobně se ale zrovna problémů spojených s erraty u DrD II moc neobávám, to už spíše toho, jak hráči příjmpout ten odlišný koncept :-? (ale zase je pravda, že reakce testerů, aspoň co se ke mě dostane, jsou pozitivnější, než jsem zprvu čekal, což je fajn $:) )
Ale uvidí se.

Re: DrD+ versus DrD

od PetrH » 22. 10. 2010, 16:22

takto, obecne je prave problem motivace an techto projektech:
dost lidi funguje na penize, tj. cim vice das tim vice jsou motivovani, do urciteho stropu.
ovsem taky docela velka skupina funguje z "lasky", ovsem ta docela casto ty terminy moc nedrzi.
optimalni je kombinace obojiho a kvalitni manager projektu, ktery ti to cle ohlida. muzes mit 100x super tlupu programatoru, kdyz manager nebude umet zvladnout process tymu a projektu a zadny termin se nedodrzi... ja to cele tady chapu spise jako postesk, snad az vyjde kniha nebudou kazdy mesic errata, aby k te knize clovek nemusel nosit stoh papiru, coz se deje u dosti her, protoze kdo ti pak zdarma vymeni knihu 1.0 za knihu 1.3 kde uz jsou chyby odstraneny? pokud toto altar bude umet, klobout dolu, ale toto komunisticky idealisticke videni bych necekal nikde. cili spise kvalita na ukor casu, ja si klidne pockam i pul roku dele, kdyz me nebude pak srat, ze po koupi me knihy vysly za tri mesice errata ci edice b, c, d, e ...

Re: DrD+ versus DrD

od Aljen » 22. 10. 2010, 15:46

a vždy pro mě tyto přivýdělky byly důležité.
Hmm skusim este raz ... to co dostanes za vyvoj RPG hry (vratane DrD2 ako verim) je radove mensia suma ako za rovnaky cas straveny inou pracou.

Alebo inak ... ak zarabas ako programator 1000Euro a vies ze robit z domu nejaky projekt trebars v jave ti zarobi tak dalsich 500Euro mesacne (zavisi od stravenych hodin samozrejme) tak ked ti vydavatel povie ze: No za rovnaky cas vam mozem prinajlepsom dat tak 15Euro ak vsetko pojde dobre a ludia tento produkt kupia, a samozrejme ked budete robit malo tak vam prachy strhnem. Makajte banda nech je to do Vianoc 201x!
...

Vyhrazka jak svina

Re: DrD+ versus DrD

od Sammael » 22. 10. 2010, 15:39

ti dam taky elementalny svaty nemrtvy mec!!! $lol$

Re: DrD+ versus DrD

od Aljen » 22. 10. 2010, 15:33

Quentin píše:
sam píše:Pokial viem tak je tu len jeden taky. A to ja.. Aj ked nikdy som ziadne platenie nespominal. :roll:
To nebylo na tebe; spíš na chytrolíny z d20.cz. Tipuju Siriena :) (sry siriene)
nie rozhodne popieram ze sa moja veta tykala Sammaela (pretoze aj ked nic nedokonci, aspon zacne a kde tu daco ukaze ... a elementalny svaty nemrtvy mec)

Re: DrD+ versus DrD

od Dron » 22. 10. 2010, 14:53

Bouchi píše:Dron: Porad mi neni jasne, jestli si stezujes na kvalitu DrD+, dobu vyvoje (coz jsou veci ktere spolu souviseji jen castecne) nebo oboji. Navic mas IMHO o nekterych vecech zkreslenou prdstavu.
...
Ale to mě úplně špatně chápeš ;) Já si přece na nic nestěžuju. DrD+ se mi líbí a ačkoli mě mrzí, že jeho vývoj trval tak dlouho, jsem rád, že tu je!
Důvody, které vedly k tomu, že to trvalo dlouho, a které se snažíš vysvětlovat, jsem znal už dávno (Altar je obdobnými slovy celou dobu měl na svých www stránkách. Nehledě na to, že spočítat si 2 a 2 umím taky ;)

Jediné čeho se obávám, je, že DrD2 dopadne stejně jako DrD+: ze začátku velké plány a velké tempo, které obojí "po cestě" tak nějak vyprchá a nebude nikdo, kdo by to byl schopen a ochoten (do)táhnout do konce. A když už, tak jen ve formě "aby to teda nějak vůbec vyšlo" a tím to skončí.
Obávám se toho proto, že vidím, jak byl Altar téměř ignorantský vůči vývoji DrD+ (a jeho stránky to dosvědčujou dodnes). A jen si kladu otázku, zda to nebue stejné i u vývoje DrD2.

Když to bude jinak - tj. od začátku do "konce" to bude zdravej a aktivní projekt, budu samozřejmě jedině rád!

Mimochodem, bezpochyby nemáš úplnou pravdu o tom zbytečném vyhožování nezaplacením. Nevím jak ty, ale já si kdysi při studiu na vejšce celkem aktivně přivydělával (a občas i pak v "pracovním procesu") a vždy pro mě tyto přivýdělky byly důležité. Ne proto, že by byly vyšší, než co bych si mohl vydělat na plný úvazek - to je samozřejmě blbost. Ale právě proto, že to byly přivýdělky, bez kterých bych jinak ani nemohl "fungovat". To, domnívám se, pochopí každej, kdo není zrovna rentiér... ;)

PS: Nějak nechápu, čemu se snažíš tak úporně bránit? Že bys byl "potrefenou husou"? ;) Každopádně já nikoho konkrétně neshazuji, jen hodnotím vedení týmu (Altarem) obecně. A těžko mi někdo namluví, že vývoj DrD+ byl vlastně bezproblémově a na "jedničku" zvládnutej projekt... ;)

Re: DrD+ versus DrD

od Quentin » 22. 10. 2010, 14:10

sam píše:Pokial viem tak je tu len jeden taky. A to ja.. Aj ked nikdy som ziadne platenie nespominal. :roll:
To nebylo na tebe; spíš na chytrolíny z d20.cz. Tipuju Siriena :) (sry siriene)

Re: DrD+ versus DrD

od Sammael » 22. 10. 2010, 14:05

Najdes tu ludi ktori maju plnu hubu reci aki su co sa tyka diizajnu uzasni a ze kebyze ich zaplatis tak spravia super hru (bez predchadzajucich hmatatlnych vysledkov ...
Pokial viem tak je tu len jeden taky. Aj ked nikdy som ziadne platenie nespominal. :roll:
nikto ich nebol ochotny platit za sluby). Ale ludia co u nas robia ARPg to fakt nerobia pre prachy, lebo je to pre nich mega stratove.
Kaazdy z nich ak by za rovnaky straveny caas dostal v inom odvetvi radove vacsiu odmenu.
Napisem len tolko. Aljen ma pravdu, ze tvorba RPG u nas je ako hrat futbal v mensom meste. Chodite do prace a ked sa z nej vratite, pustate sa do pisania alebo ilustrovania RPG alebo inej hry. Je to zaluba na nezaplatenie. Mal som navrh ilustrovat dva ci tri produkty, o ktorych som vedel, ze sa vydaju. Namiesto toho som vsak bezhlavo robil na svojom vlastnom RPG. Ecthelioni takymto sposobom urobili viacero hier, vendettu, kocmoc ... az nakoniec pribehy imperia, ktore boli na zaciatku volne stiahnutelne a nikoho nenapaadlo, ze sa toho isteho roku budu valat na polickach nasich izieb. Cize kazdy, kto sem chodi a sleduje veci, ktore sa deju, vie ze tych niekolko mien to neroby vyhradne za peniaze a necakaju, ze z toho budu byvat v LA. No pracuju na tom aby sa doslovne "legenda vratila" a aby draci doupe ziskalo novy modernejsi rozmer.

Prepacte za OT

Re: DrD+ versus DrD

od Fery » 22. 10. 2010, 08:55

Já osobně jsem přešel na DrD+ už před mnoha lety. Důvodem byl v té době propracovanější systém, kdy jsem každé sezení řeším mantinely pravidel a nutnost jich upravovat, ohýbat.
Plusko mi dalo komplet všechno co jsem potřeboval. Sice pár věcí bylo složitých (světlo), ale pro "pravidlově" založeného PJ (dnes velmi nemodní :) to zase tak špatné nebylo.

S novou skupinou jsem začal hrát už čistě podle pluska. Rychle se s ním seznámili a začali mít i dotazy na které nedokážu odpovědět. Právě to, že je v pravidlech napsáno aspoň něco o všech činnostech, tak mám základ, který můžu posléze upravit podle rozumu. Právě soubojový systém s více hody je o proti DrD velmi povedený. Možná se zdá, že od na obranu je trochu zbytečnější, ale rozhodně je skvělé rozdělení to jestli zasáhnu a to kolik zraním.

Pro hráče DrD bude Plusko složitější, komplexnější a některá povolání s úplně jiným přístupem. Budou muset víc studovat ty knihy, v případě hraničáře a kněze studovat i jiné materiály. Rozhodně to nebude jednoduché a můžeš jako PJ ztratit i některé hráče. Pro PJ to znamená fakt hodně práce. Vše přečíst (místy šílenou příručku pro PJ ještě do teď mě trápí ve snech ty animy a nebo jen půlka obrázku, který má vše vysvětlit :) a naučit se hlavně.

Pro vytváření dobrodružství a tažení to nebude nijak jiné, nejhorší čas přijde při vytváření NPC (mágu a theurgu nejvíc) jinak tě ale nebudou nijak trápit zákonitosti světa.

Re: DrD+ versus DrD

od Bouchi » 21. 10. 2010, 23:57

Dron: Porad mi neni jasne, jestli si stezujes na kvalitu DrD+, dobu vyvoje (coz jsou veci ktere spolu souviseji jen castecne) nebo oboji. Navic mas IMHO o nekterych vecech zkreslenou prdstavu.
Dron píše:To je samozřejmě špatné, ale když potřebuješ práci, resp. peníze, na výběr moc nemáš.
Jenze autori DrD+ to nedelali jako normalni praci - ani nemohli, protoze to v ceskych podminkach neni mozne, vyvoj RPG v tehle zemi jako standardni plnouvazkova prace nikdy nema sanci se zaplatit. Vsichni na tom tedy pracovali prevazne ve svem volnem case pri studiu ci zamestnani.
No a kdyz tedy mas externi vyvojovy tym, na ktery nemas zadne paky (hrozit sebranim penez je smesne, kdyz castka, kterou si muzes dovolit zaplatit jako honorar - odvijejici se od ceny a poctu prodanych vytisku - , je podstatne mensi, nez co by si za dobu stravenou vyvojem vydelali v libovolnem zamestnani), tak proste snadno muze dojit k situaci popsane v predchozim prispevku - autor sice nema penize, ale ty nemas ani autora, ani vysledek, musis sehnat noveho autora a cely vyvoj se tim treba o pul roku zdrzi.

(A pokud bys chtel poznamenat neco o spatne vybranych lidech, tak bych podotkl, ze lidi schopnych vytvorit aspon prumernou RPG o rozsahu i jen prvnich tri dilu DrD 1.6, natoz DrD+, neni v tehle zemi zas tak moc ani ted, natoz pred deviti lety.)

Nahoru