od Gonzáles » 26. 12. 2010, 21:10
Měl bych pár drobných rejpnutí...
Aura (PME) x magenergie (UME)
V Plusku (nevim, kde se píše) se načerpáním načerpáním magenergie (čaroděj) se rozptýlí jeho přirozená magenergie. Hraničář svýma kejklema taky může zničit přirozenou magenergii terče. Co se děje pak nikde není psáno, vysvětleno -> zde zůstává prostor na nás (hráčích, včetně PJ). Podle toho, co píšeš, Rauksule, tak to takhle je vysvětleno v Asterionu, já jej znám jen vzdáleně (základní příručka), by se dalo odvodit, že stačí po někom hodit nějaké trapné kouzlo a tím mu rozbiješ auru, on chytne nějakou latentno-magickuo chřipku a pak ještě smrt. A což teprve nějaké obranné či jakékoliv jiné déletrvající kouzlo, případně plošné - to musí být panečku epidemie magických nemocí.
=> v samotném Plusku se jakýkoliv konflikt PME a UME neřeší - na to buď zapomněli nebo to neřešili.
Léčivá kouzla a čaroděj
Nikde není psáno, že je mít nesmí. Již jen ze čtení příběhu u vitální magie vyplývá, že taková kouzla čarodějové ovládají a upřímně není důvod, proč by neměli. Respektive je to jen pozůstatek starodračákovského rozdělení na hraničářskou magii, která léčit mohla a uměla, kouzelnickou, která léčit nemohla a neuměla, a alchymistickou, která si dělala co chtěla a byla vlastně obě i žádná magie zároveň, už jenom tak z principu.
Kněží, také neumí léčit všichni - jen ti s dobrem nebo životem. A hraničáři dokáží, ostatně stejně jako ti kněží, léčit na úplně jiném principu než jak by se to dělo pomocí magie. Umíte si představit družinku bez hraničáře a kněze léčitelů? Teď ji vedu.
Existuje-li kouzlo urychlující růst rostlin nebo ovlivňující fyzično terče, pak léčení by bylo terčem výzkumu ještě před rozlišením škol (archetipů) magie. Navíc v kde které hře čarodějové léčit kouzly umí, to že to není v diablu a jiných hrách od Blizzardu je věc jiná.
Takže když už jsem tedy napsal proč s Vámi nesouhlasím, uvedu nějaká rozumná řešení.
Lépe se ničí, nežli tvoří => kouzla nebudou jednoduchá a slabá.
Tělo vývojově odvozenějších tvorů (savci) je sakra složitá věc => kouzla nebudou levná.
První kouzla těchto možností (přímé léčení, podpora regenerace) bych viděl tak 4. kvalita magenergie a výš (to je úroveň kouzla Domů - první teleportace). To znamená, že čarodějové specializující se na jiné školy magie jej budou sesílat poměrně obtížně (asi jako to Domů), což znamená, že při relativní drahotě, náročnosti a vzácnosti (dle světa) a slabosti (nízká potřebná kvalita = slabé kouzlo), nebudou tato kouzla žádným velkým hybatelem světa.
A že jste to vy, tak přihodím odkazy na pár kouzel
http://deniksilenehopj.wz.cz/carodej.html a průvodce tvorbou kouzel
http://deniksilenehopj.wz.cz/car_pruvodce_kouzla.html.
Měl bych pár drobných rejpnutí...
Aura (PME) x magenergie (UME)
V Plusku (nevim, kde se píše) se načerpáním načerpáním magenergie (čaroděj) se rozptýlí jeho přirozená magenergie. Hraničář svýma kejklema taky může zničit přirozenou magenergii terče. Co se děje pak nikde není psáno, vysvětleno -> zde zůstává prostor na nás (hráčích, včetně PJ). Podle toho, co píšeš, Rauksule, tak to takhle je vysvětleno v Asterionu, já jej znám jen vzdáleně (základní příručka), by se dalo odvodit, že stačí po někom hodit nějaké trapné kouzlo a tím mu rozbiješ auru, on chytne nějakou latentno-magickuo chřipku a pak ještě smrt. A což teprve nějaké obranné či jakékoliv jiné déletrvající kouzlo, případně plošné - to musí být panečku epidemie magických nemocí.
=> v samotném Plusku se jakýkoliv konflikt PME a UME neřeší - na to buď zapomněli nebo to neřešili.
Léčivá kouzla a čaroděj
Nikde není psáno, že je mít nesmí. Již jen ze čtení příběhu u vitální magie vyplývá, že taková kouzla čarodějové ovládají a upřímně není důvod, proč by neměli. Respektive je to jen pozůstatek starodračákovského rozdělení na hraničářskou magii, která léčit mohla a uměla, kouzelnickou, která léčit nemohla a neuměla, a alchymistickou, která si dělala co chtěla a byla vlastně obě i žádná magie zároveň, už jenom tak z principu.
Kněží, také neumí léčit všichni - jen ti s dobrem nebo životem. A hraničáři dokáží, ostatně stejně jako ti kněží, léčit na úplně jiném principu než jak by se to dělo pomocí magie. Umíte si představit družinku bez hraničáře a kněze léčitelů? Teď ji vedu.
Existuje-li kouzlo urychlující růst rostlin nebo ovlivňující fyzično terče, pak léčení by bylo terčem výzkumu ještě před rozlišením škol (archetipů) magie. Navíc v kde které hře čarodějové léčit kouzly umí, to že to není v diablu a jiných hrách od Blizzardu je věc jiná.
Takže když už jsem tedy napsal proč s Vámi nesouhlasím, uvedu nějaká rozumná řešení.
Lépe se ničí, nežli tvoří => kouzla nebudou jednoduchá a slabá.
Tělo vývojově odvozenějších tvorů (savci) je sakra složitá věc => kouzla nebudou levná.
První kouzla těchto možností (přímé léčení, podpora regenerace) bych viděl tak 4. kvalita magenergie a výš (to je úroveň kouzla Domů - první teleportace). To znamená, že čarodějové specializující se na jiné školy magie jej budou sesílat poměrně obtížně (asi jako to Domů), což znamená, že při relativní drahotě, náročnosti a vzácnosti (dle světa) a slabosti (nízká potřebná kvalita = slabé kouzlo), nebudou tato kouzla žádným velkým hybatelem světa.
A že jste to vy, tak přihodím odkazy na pár kouzel [url]http://deniksilenehopj.wz.cz/carodej.html[/url] a průvodce tvorbou kouzel [url]http://deniksilenehopj.wz.cz/car_pruvodce_kouzla.html[/url].