od Dileptor » 29. 7. 2010, 12:51
Zrovna jsem narazil na věc, kterou bych si s autory nebo s někým, kdo to použil, ujasnil. Jedná se o schopnost některých nestvůr "Hadí sevření". Podobnou schopnost má i spousta myšlenkových bytostí Asterionu.
Schopnost říká:
Síla zranění (D) = Sil hada - Sil oběti + Doba sevření/2 + 2k6+ (u asterionských nestvůr se hází jenom 1k6)
a oběť se může se sevření vymanit hodem:
Sil oběti + 2k6+ proti Sil hada + 3 + 2k6+
Mám dvě verze, jak by to mohlo probíhat:
1) Probíhá to tak, že když se nestvůře (hadovi) podaří postavu sevřít, tak se každé kolo hází, jestli se jí podaří vymanit a podle toho se nakonec určí doba sevření a výsledné zranění (pokud se teda oběti vůbec podaří vymanit se...jinak umře, to je jasné)
2) Postava si hází pouze jednou a pokud se ji nepodaří vymanit se, tak zemře, pokud ji někdo jiný nevysvobodí
Je nějaká z nich správná? Popř. jak jinak to má být?
Doplňující otázky:
1) Řekněme, že postava byla v sevření 2 kola. Jaký bonus mám za ty dvě kola brát ? 2 kola jsou totiž v rozpětí bonusů +4 až +7
2) Pokud had svírá jednu postavu, může útočit tlamou na jinou? Může se škrtící had bránit? Popř. jak by se útok na hada počítal ? Hod na obranu automaticky nula? Nebo by to byla obrana s postihem?
3) U sevření se píše, že si postava odečítá ochranu zbroje. To mi přijde, jako docela nesmysl, pokud se nejedná o zbroj plátovou. Myslíte si, že kdyby se zbroj neodečítala, byla by schopnost příliš silná?
Zrovna jsem narazil na věc, kterou bych si s autory nebo s někým, kdo to použil, ujasnil. Jedná se o schopnost některých nestvůr "Hadí sevření". Podobnou schopnost má i spousta myšlenkových bytostí Asterionu.
Schopnost říká:
[b]Síla zranění (D) = Sil hada - Sil oběti + Doba sevření/2 + 2k6+ [/b] (u asterionských nestvůr se hází jenom 1k6)
a oběť se může se sevření vymanit hodem:
[b]Sil oběti + 2k6+ proti Sil hada + 3 + 2k6+[/b]
Mám dvě verze, jak by to mohlo probíhat:
1) Probíhá to tak, že když se nestvůře (hadovi) podaří postavu sevřít, tak se každé kolo hází, jestli se jí podaří vymanit a podle toho se nakonec určí doba sevření a výsledné zranění (pokud se teda oběti vůbec podaří vymanit se...jinak umře, to je jasné)
2) Postava si hází pouze jednou a pokud se ji nepodaří vymanit se, tak zemře, pokud ji někdo jiný nevysvobodí
Je nějaká z nich správná? Popř. jak jinak to má být?
Doplňující otázky:
1) Řekněme, že postava byla v sevření 2 kola. Jaký bonus mám za ty dvě kola brát ? 2 kola jsou totiž v rozpětí bonusů +4 až +7
2) Pokud had svírá jednu postavu, může útočit tlamou na jinou? Může se škrtící had bránit? Popř. jak by se útok na hada počítal ? Hod na obranu automaticky nula? Nebo by to byla obrana s postihem?
3) U sevření se píše, že si postava odečítá ochranu zbroje. To mi přijde, jako docela nesmysl, pokud se nejedná o zbroj plátovou. Myslíte si, že kdyby se zbroj neodečítala, byla by schopnost příliš silná?