od Jerson » 11. 11. 2010, 15:33
Fery píše:Ještě se zeptám, dáváte zkušenosti otevřeně? Jako že když vezmu DrD+ ale platí to asi i obecně, jestli přesně vypisujete za co byla tohle a za to tamto. Tady to je za hraní postavy, za pomoc družině, za překonání překážek. Nebo prostě vyhodíte číslo a je hotovo?
Já jsem zkusil teď to rozepsat, abych motivoval lidi se zapojit, vylepšit tu kterou věc, protože si myslím, že mají navíc. Jak v hraní postavy tak ve využívání schopností. No a setkal jsem se u jednoho hráče s negativní reakcí, kdy mi bylo vyčítáno co všechno jako dělal a proč za to teda nedostal. Tak mě zajímá jiný názor.
Když jsem je psal, tak jsem je psal jen pro sebe, ale hráči věděli, že za každou akci dávám jednu zkušenost, za dobrou akci dvě a za skvělou tři, takže v tom nebyl problém. Teď si hráči zkušenost fakticky přidělují sami, takže je veřejná natolik, na kolik to ostatní chtějí sledovat (jako že je to moc nezajímáú.
A úplně nejlepší podle mě je, když si zkušensoti dávají hráči navzájem - čtyřem lidem se líbí akce pátého hráče, tak mu každý přidělí jednu zkušenost. Když se budu líbit jen jednomu hráči, tak dotyčný dostane jednu zkušenost. PJ je hráč jako každý jiný, taky buď za akci dá, nebo nedá zkušenost. Případně pokud dají zkušensot dva hráči z pěti, a třetímu se akce taky líbila, ale ocenil by ji tak na dvě zkušenosti, další už nepřiděluje.
Což vede k tomu, že jsou odměňováni hráči, kteří dělají něco pro ostatní, ať in game pro postavy, nebo metagamově pro zábavu háčů. To co dělá hráč tajně, nebo to co chce udělat, ale nikde se to neprojeví není hodnoceno (protože to taky nevytváří žádnou zábavu pro ostatní)
[quote="Fery"]Ještě se zeptám, dáváte zkušenosti otevřeně? Jako že když vezmu DrD+ ale platí to asi i obecně, jestli přesně vypisujete za co byla tohle a za to tamto. Tady to je za hraní postavy, za pomoc družině, za překonání překážek. Nebo prostě vyhodíte číslo a je hotovo?
Já jsem zkusil teď to rozepsat, abych motivoval lidi se zapojit, vylepšit tu kterou věc, protože si myslím, že mají navíc. Jak v hraní postavy tak ve využívání schopností. No a setkal jsem se u jednoho hráče s negativní reakcí, kdy mi bylo vyčítáno co všechno jako dělal a proč za to teda nedostal. Tak mě zajímá jiný názor.[/quote]
Když jsem je psal, tak jsem je psal jen pro sebe, ale hráči věděli, že za každou akci dávám jednu zkušenost, za dobrou akci dvě a za skvělou tři, takže v tom nebyl problém. Teď si hráči zkušenost fakticky přidělují sami, takže je veřejná natolik, na kolik to ostatní chtějí sledovat (jako že je to moc nezajímáú.
A úplně nejlepší podle mě je, když si zkušensoti dávají hráči navzájem - čtyřem lidem se líbí akce pátého hráče, tak mu každý přidělí jednu zkušenost. Když se budu líbit jen jednomu hráči, tak dotyčný dostane jednu zkušenost. PJ je hráč jako každý jiný, taky buď za akci dá, nebo nedá zkušenost. Případně pokud dají zkušensot dva hráči z pěti, a třetímu se akce taky líbila, ale ocenil by ji tak na dvě zkušenosti, další už nepřiděluje.
Což vede k tomu, že jsou odměňováni hráči, kteří dělají něco pro ostatní, ať in game pro postavy, nebo metagamově pro zábavu háčů. To co dělá hráč tajně, nebo to co chce udělat, ale nikde se to neprojeví není hodnoceno (protože to taky nevytváří žádnou zábavu pro ostatní)