Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

od Markus » 6. 12. 2023, 08:26

Vyšla nová dobrodružství pro Dračí Hlídku, část dokonce jako fyzický produkt.

Obrázek

:arrow? Poslední slovo
Ze zdánlivě opuštěného stavení vede téměř míli dlouhá krvavá stopa, na jejímž konci leží tělo. Přestože nebožtík doufal, že nejhoršímu utekl, neměl nejmenší šanci. Na světě jsou totiž dveře, které by měly za všech okolností zůstat zavřené. Co skrývá budova podivínského alchymisty?

Poslední slovo je volně dostupné dobrodružství pro Dračí Hlídku. Postavy pátrají po ztraceném muži v lineární sekvenci setkání na cestě, která je postupně zavedou až k průzkumu minidungeonu – alchymistovy laboratoře.

Obrázek

:arrow? Krypty a jeskyně
Krypty a jeskyně je doplněk pro Dračí Hlídku, který vyšel v netradičním formátu „herního kompendia“, tj. pořadače s kroužkovou vazbou, do které je možné vkládat další listy nebo vyměňovat ty stávající. Pořadač taky obsahuje tři připravená dobrodružství: jedno z nich zavede hrdiny k trpasličímu městu Dun Barak, druhé do hlubin děsivého žaláře a třetí do slizkého hnízda prastaré hmyzí rasy. Zároveň je v kompendiu několik nových alchymistických receptů, kouzel, předmětů a dalších drobností do hry.

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

od Selhan » 23. 6. 2023, 06:50

Bestiář se tady už řešil v kritickém vlákně.

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

od Vitus » 22. 6. 2023, 23:22

A vyšel i Bestiář (nevím jestli to někde padlo) :).

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

od Markus » 22. 6. 2023, 21:55

Ať to nezapadne. Hlídka vydala pravidla pro pokročilé.

Obrázek
Pravidla pro pokročilé – Příručka hráče je první ze dvou knih pokročilých pravidel Dračí Hlídky, doprovázející vypravěčskou příručku Pravidla pro pokročilé – Příručka pro hráče. Obě příručky rozšiřují hru o pravidla obsah určený pro dobrodruhy na vyšších úrovních (6. až 24.)

338stránková kniha přináší rozšířený soubojový systém, který obohacuje boj o propracované akce, definuje kryty a pohyb na hexovém poli. Především ale rozšiřuje každé povolání o tři specializace, s nimiž lze dosáhnout maximální, 24. úrovně. Jsou to:

Válečník: Berserkr (bojové šílenství), Rytíř (velení) a Šermíř (mistr boje)
Hraničář: Chodec (zvěd), Druid (strážce přírody) a Pán zvířat (vedení zvířat)
Alchymista: Medikus (elixíry a sešívanci), Pyromant (výbušniny a palné zbraně) a Theurg (krystaly a démoni)
Kouzelník: Bojový mág (ochrana a ničení), Čaroděj (psychika a časoprostor) a Nekromant (vitalita a nemrtvý)
Zloděj: Assassin (profesionální zabiják), Lupič (mistr loupeží) a Sicco (šéf zločinecké organizace)
Klerik: Bojový mnich (boží bojovník), Exorcista (vymítač démonů) a Kněz (šíření milosrdenství)
Obrázek
Pravidla pro pokročilé – Příručka Vypravěče je druhá ze dvou knih pokročilých pravidel Dračí Hlídky, doprovázející hráčskou příručku Pravidla pro pokročilé – Příručka pro hráče. Obě příručky rozšiřují hru o pravidla obsah určený pro dobrodruhy na vyšších úrovních (6. a vyšší)

261stránková příručka předkládá rady a tipy, jak tvořit vlastní dobrodružství a kampaně, jak připravovat scény, hrát v různých žánrech, hlídat tempo času i napětí, a mnoho dalších možností. Nechybí ani velký výběr vedlejších postav a bohatý bestiář o 70 nových nestvůrách, který představuje polovinu knihy.

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

od Corny » 14. 2. 2023, 09:57

Jerson: Fair enough. Jako pořád si o tom tvém přístupu a žebříčku priorit myslím své, což ale není nic proti ničemu. Pokud ti k těm modulům vyhovuje přistupovat takhle a máš pocit, že to má svou hodnotu, tak to je pro tebe to hlavní, a ne co si já nebo ostatně kdokoliv jiný o tom myslí. Ostatně, tohle není o tom, kdo má a nemá pravdu a kdo je "vítěz". Sice se okolo podobných rozborů asi podobně občas střetneme, ale to je ve finále vlastně dobře (samozřejmě v rámci určitých civilizovaných mezí), ten celkový output je zjevně pozitivní (což teda je takové lehké úsměvné mrknutí směrem k lidem, kteří mají potřebu se hlasitě čertit, když dojde k nějakému střetu názorů). Určitě si zaslouží respekt, že víš co chceš, stojíš si za tím, a hlavně s rozvahou a klidem.

Jinak dodatek ještě k mapě, já bych ji třeba za orientační klidně označil. Hlavně si ale popravdě myslím, že tam je proto, aby tam byla, protože podobné fantasy mapky jsou taková ta věc, která se v podobných produktech prostě "očekává", nehledě na to, jak je zbytečná. A DH v tomhle (i jiném) směru přehnanou originalitou netrpí.

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

od Pan Bača » 14. 2. 2023, 09:55

Markus píše: 14. 2. 2023, 09:15 Trochu mi ta vesnice připomíná Cult of the Reptile God, o kterém jsme se před časem bavili v Dinosauriu. :) )
Napadlo mě úplně to stejné :clap:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

od Markus » 14. 2. 2023, 09:15

Trochu mi ta vesnice připomíná Cult of the Reptile God, o kterém jsme se před časem bavili v Dinosauriu. Tam jsem taky nadával, že lidi neznají své sousedy přes cestu a že na vesnici uprostřed divočiny je směnárník. (Který ovšem v AD&D plní jasnou herní funkci, protože postavy obtěžkané tisíci mincí je budou chtít směnit za lehčí drahokamy, které se jim do civilizace potáhnout zvlášť. :) )

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

od Jerson » 14. 2. 2023, 09:01

K mapě – pokud tam mapa je (nemusela by být), tak má být použitelná – zejména když je dělaná graficky detailně místo schematického náčrtku. Mapa, kterou ukazuješ, je celkem jasně schematická. Mapa v Rybízovém vínu taková zjevně není. K čemu by byla potřeba tahle mapa, když by byla orientační? Jako že tady je vesnice, tady les a tady věž?

Pokud jde o mé zpracování dostupných dat a vyvozování závěrů, řeknu ti to ještě jednou a přímo. Dělám to tak, jak mě to baví a jak to baví čtenáře. Vím, že se to řadě lidí nelíbí, a tak to nepíšu do databáze – můžeš se podívat, co jsem napsal tam – ale sem, na poloveřejné fóru. Nebudu psát přímo autorce, která si mé hodnocení nevyžádala, jen to tady prostě nechám viset a nějak působit. Oni to tu někteří lidé z DH čtou.
Mimochodem, takový malý bonus – jeden z lidí podepsaných pod tímto dobrodružstvím mi soukromě poslal své dva nápady – jeden na rasu, a jeden na dobrodružství, abych mu je logicky rozebral. Což jsem taky udělal, protože ačkoliv to tak může vypadat, mým cílem rozhodně není nikoho zesměšňovat, ale podpořit autory v tvoření zajímavých a použitelných věcí. Že to dělám podle sebe je moje věc. Může jim nabídnout stejnou službu – třeba je pochválit za to, co se ti na jejich výtvorech líbí, což třeba moc často nedělám.

Takže ano, když čtu modul, snažím se k němu přistupovat, jako bych ho chtěl hrát, nebo ho vést. Domýšlím si věci, které jsem se nedočetl, chápu je po svém, a reaguju na ně tak. Pokud si autor/ka přečte takový můj rozbor a k tomu deset dalších, které budou zcela jiné, může ten můj klidně ignorovat jako minoritní preferenci. Nicméně jsem si dal práci s přečtením a rozebráním, což je často víc, než udělali lidé, kteří napíšou „je to super“ – a pak to nepoužijou.

Navíc to jak píšu má ještě další rovinu, ve které figuruješ ty i pár dalších lidí – protože když si i přes svůj odpor k mým názorům dáváte tolik práce, abyste ho přečetli a reagovali na něj, tak by byla škoda vaší práce nevyužít. Jen ti nemůžu říct princip, protože pak byste to třeba přestali dělat – a kdo by to pak dělal?

Pokud jde o ty znalosti – někteří lidé mi občas říkají, jak to, že vím tolik věcí. Na což jim odpovídám, že se bavím jen o věcech, o kterých toho vím dost, nebo víc než ostatní ve skupině. A když se ukáže, že někdo další ví víc než já, tak mlčím a poslouchám. Nebo řeknu nějakou kravinu – protože lidé se moc nehrnou někoho něco naučit, ale opravit ho, to vyloženě milují. Zejména když můžou opravit „vševědoucího Jersona“, vpálit mu nějakou hezky podloženou informaci do ksichtu.

Vzhledem k tomu, že mi jde o rozšíření povědomí, jak věci ve skutečnosti jsou, nebo jak by mohly uvěřitelně být ve fantasy, tak je mi zcela jedno, zda tu informaci napíšu do diskuse já, nebo někdo jiný. Čtenáři o tom budou přemýšlet stejně, a možná si to zapamatují víc, když jinak stojí na opačné názorové straně a užívají si, jak mě někdo pleská do nosu.
Bohužel tedy tvé příspěvky v tomto směru moc informativní nebývají, nebo tedy mí čtenáři si na ně stěžují, ale víš jak – já je nějakým způsobem zvládám využít pro svůj a občas i všeobecný prospěch, takže mi to nevadí.
To že by moje energie šla uplatnit lepším směrem je pravda, snažím se o to, ty mi pomáháš, teď jsi mě defacto pochválil, takže nějaké plody naše "spolupráce" má. Možná časem přijde i ta sklizeň. :-)

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

od Corny » 14. 2. 2023, 08:13

Crowden: "Popis a obrázky by měli vždy sedět, ďábel je v detailech" Proč? Jaký to má v tomto případě význam? Zvedly by vyšší detaily mapy vesnice nějakým zásadním způsobem použitelnost tohoto dobrodružství? Nebo chceš detailní mapy a popisy jen proto, aby byly detailní? Máš snad obavu, že GM potřebuje vždy mít přesně popsáno, kolik je čeho ve vesničce, protože to sám v případě nouze nevymyslí, nebo že by snad hráči měli problém se s takovou orientační mapou vypořádat? Koukneš třeba na tuhle mapu a taky ti připadá na místě z ní vycházet, co se týče množství domů v městech, měřítka lodí vůči městům, atd.? Neuznáváš význam orientačních map? Nemáš pocit, že občas je vhodné udělat mapky schválně vágní, aby hráče příliš nesvazovaly a daly jim prostor pro vlastní vstup, kreativitu a interpretaci? A nemyslíš, že někde v procesu hodnocení detailnosti mapy a zaujímání určitých závěrů na jejím základě by bylo prospěšné zohlednit mimo jiné právě otázku toho, jaký má ta mapa a její obsah účel?

Jerson: Uhýbáš stranou. Předmětem nebyla plochost a railroadovost příběhu, ale jakým způsobem zpracováváš dostupná data a jaké z nich vyvozuješ závěry, nezávisle na nějaké úvaze o tom, jaký ta data plní účel v settingu. Že se podíváš na mapu, která není podrobná, ale vycházíš z ní jako by podrobná byla. Že si přečteš popis sklizně, který není detailní, ale rozhodneš se z něj vycházet, jako by byl detailní. A co se z nich nedozvíš, si vyplníš vlastními dohady, za které pak ale zkritizuješ autory. A aniž bys věnoval větší prostor úvaze nad tím proč tyhle popisy nejsou detailní (zejména zda jejich "detailnost" nese nějaký zásadní význam), pak svým vlastním interpretacím a jejich hodnocení věnuješ 90% prostoru svého rozboru, a naopak ty zásadní potenciální deficity daného produktu odsouváš stranou mimo světlo.

A to je ten hlavní problém, ne tvoje preference a na co se zaměřuješ. Problém není v tom, že jsi detailista a řešíš moc realističnost či uvěřitelnost (byť občas poměrně přeceníš, jak široké obzory v relevantních reáliích skutečně máš)... problém je, že recenzuješ návod na sestavení komody z Ikea a místo toho, aby jsi nadával, že tam vykreslují špatný šroubek v bodě 18 a schéma na straně 42 je zrcadlově obrácené, tak se 6 z 8 stran věnuješ tomu, že Ikea panáček ukazující na prví stránce, že máš komodu stavět na koberci, není anatomicky korektní. A fajn, jestli ti to skutečně tak leží na srdci, tak co naplat, ale jeden by řekl, že ta energie by šla usměrnit trochu lepším směrem. Ostatně toho jsi očividně schopen, protože to, co jsi napsal v tom svém posledním příspěvku, byť to neodpovídalo na to, na co jsem se ptal, je Přesně to, na co kdyby jsi se více zaměřil, tak ta recenze bude mít najednou mnohem vyšší kvalitativní hodnotu a o čem mluvím.

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

od Jerson » 14. 2. 2023, 04:40

Corny píše: 14. 2. 2023, 00:53 protože proč by měli věnovat nějak víc času tomu, jak se v dané vesnici sklízí, když pro děj a podstatu zápletky je to úplně nepodstatné?
Víc času? Copak je té sklizni - zcela zbytečné, mimochodem - věnováno málo prostoru?
Prvních deset stran (včetně jedné mapky) je věnováno tomu, aby hráči dostali nějak zdůvodněný úkol "Běžte do věže, nám se tam nechce". Ve vesnici neprobíhá žádné vyšetřování, je to jen série scén, které mají hráče dotlačit k tomu, aby šli do lesa. V lese nejde o stopování, ale o sérii scén, která má hráče dotlačit k věži. Některé scény lze přeskočit nebo změnit jejich pořadí, ale víc než tahle jedna věta za tím není.
Tedy, ne že by ten konec byl lepší, kde jen o to projít podzemí, zabojovat si a najít nějaký loot. Většinu popsané historie není jak do hry dostat - jako obvykle. Na to, že je pod modulem podepsáno sedm lidí, z toho čtyři odpovědní za text, mi výsledek přijde poněkud slabý.

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

od crowen » 14. 2. 2023, 01:27

Popis a obrazky by mali vzdy sediet. A diabol je v detailoch. Ja som #teamjerson, hra nemusi byt realisticka, ale musi byt uveritelna, a cokolvek ine musi byt zdovodnene, a musi zapadat do logiky sveta. Dracia hliadka taketo veci ale zrejme neriesi, takze dobre vediet, ze tam peniaze vyhadzovat nemusim.

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

od Corny » 14. 2. 2023, 00:53

A tobě nepřipadá přinejmenším přehnané (ne-li dokonce matoucí či lživé) vynášet celou řadu takhle suverénních odsuzujících závěrů o nesmyslnosti a nedomyšlenosti toho dobrodružství a jeho pozadí na základě poměrně očividně stručných a zkratkovitých popisů a "náznaků" (protože proč by měli věnovat nějak víc času tomu, jak se v dané vesnici sklízí, když pro děj a podstatu zápletky je to úplně nepodstatné?), případně na základě zjevně ne-detailní a orientační mapky, nadto ve vztahu k prvkům, které z převážné části nijak nesouvisejí s podstatou dané zápletky? Případně ti připadá přiměřené takovou mapu, jako v tom dobrodružství najdeme, brát jako 1:1 reprezentaci reality (byť jak sám potvrzuješ zjevně nereprezentuje vše, co text říká, že ve vesnici má být) a tak náznakové zkazky o tom, jak se ve vesnici sklízí, jako dostatečný základ pro to se do toho textu v tomto směru opřít?

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

od Jerson » 14. 2. 2023, 00:19

Corny píše: 13. 2. 2023, 23:08 Tak zcela seriózně, protože já to dobrodružství četl: Kde je nějak podrobněji popsáno, kolik je ve vesnici vesničanů, domů, případně jak přesně probíhá sklizeň? Vycházíš snad co se velikosti vesnice čistě z orientační mapky na konci?
Je tam několikrát uvedeno "ukaž hráčům mapku". Takže ano, vycházím z toho, kolik domů je ve vesnici a jak vypadají.
Sklizeň je popsaná v mnoha náznacích, třeba mladí sbírají, starší vozí a skládají nůše a bedýnky. Asi bedýnky s ovocem, ty se ke sklenicím zavařenin hodí.
Jinak nikde není napsané, co konkrétně se sklízí. I starosta zve na "ochutnání sklizně". To je jako kdyby řekl "tak vás lidi pohostím".

Úplně v tom vidím cargo kult, vesnice udělaná tak, jak by asi navenek měla vypadat vesnice, bez pochopení toho, jak vesnice doopravdy funguje.
Rodiče neviděli holku celý den? Pohoda. A nebo ne při sklizni má pomáhat. Děti "příliš roztěkané na pomoc"? To je 21. století ve městě jak vyšité.
Sedlák, který na starost o ovci, a přitom ji nehledá? Tedy když odhlédneme od toho, že by měl taky sklízet, tak děti se najdou samy, nejsou blbé. Hledají se ovce, když už. Nebo přesněji by ovce byla hledána dětmi, když dospělí musí makat.
Navíc ovce samy od sebe většinou neutíkají, a k jejich vedení slouží ovčáčtí psi. Ovce je třeba nahánět. Ztratit se můžou kozy, ty jsou zvědavé a pořád někam lezou. Nebo krávy a telata. Taky se dobytek nepase na oplocené louce. To je moderní vynález. K pasení slouží pasáčci - krav, koz, ovcí, hus. Stačí jeden na vesnici, klidně s postihem na inteligenci.

Na návsi je studna, super. Ale taky socha dryády. Na mapce není. U studny má růst strom. Taky tam není. Místo něj je na návsi políčko - proč? Baráky jsou nahňácané u sebe. U nich balíky sena - tady bych možná našel i stroj, který je vyrábí. Pokud je dělají magicky, tak doufám že mají i levitačni manipulátory. V ne-fantasy vesnici by obilí bylo ve snopech a následně naházené na voze. Do balíků má smysl ho vázat až vymlácené - ale počítám, že sklízí magickým kombajnem, nebo se zrní vymlátí samo a cepy slouží jen jako zbraň pro válečníky.

Co dělá na tak malé vesnici řezbář? Kdo ho tam potřebuje? Proč tam není sklář, s tou spotřebou sklenic? K čemu jsou potřeba vozy tažené koňmi, navíc unavenými? Vždyť mají pole hned za barákem. Klády budou těžko tahat, když tam mají dryádu, která lidi vyhání. Na oráni jsou lepší a levnější býci.

Každá jedna z těch věcí je prkotina, která Bc sama o sobě šla vysvětlit. Pro mě je problém tom každá - snad nic tam není správně. Dohromady se tomu strašně špatně věří. A navíc by tam nic z toho a i nemuselo být, stejně jde jen o to dostat postavy do věže, ať chtějí nebo ne. Klidně by se to vešlo na dvě strany A4.

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

od Markus » 13. 2. 2023, 23:12

Díky za to rozepsání v tom tvém minulém příspěvku, Jersone. Takhle už je to informativnější, a když uvedeš ty problémy i s kontextem a celou větou, tak se třeba v těch vlcích nemám potřebu dál rejpat. :) Dryáda + hojný les + léto + hladoví vlci je přece jen jiná kombinace než léto + hladoví vlci. Takže pokud jsme tě vyhecovali k rozepsání, tak ze mě dobrý.

A díky, že držíš heslo „čtu to, aby vy jste nemuseli“ :wink:

Re: Dračí Hlídka – Obecná diskuze

od Corny » 13. 2. 2023, 23:08

Tak zcela seriózně, protože já to dobrodružství četl: Kde je nějak podrobněji popsáno, kolik je ve vesnici vesničanů, domů, případně jak přesně probíhá sklizeň? Vycházíš snad co se velikosti vesnice čistě z orientační mapky na konci?

Nahoru