od boubaque » 30. 1. 2021, 18:41
Yorku, já si teda ještě počkám na případnou Tronarovu odpověď, ale ta mnou zmíněná "svatá kráva" nemusí být jedna věc. Pokud je jich plno, neměl by být problém jich pár vyjmenovat.
Ale když užs to nakousl, tak problém je, že tvoje odpověď je nicneříkající. Někomu, kdo by se chtěl třeba tvého názoru přidržet, nebo prostě pochopit, v čem ty vidíš rozdíl, taks mu jen řekl, že tvůj názor nelze explikovat. To je totální gnozeologická skepse a ta je pro design kontraproduktivní, demotivující.
Vlastně je to podobné jako tvoje předchozí komentáře k nastavení objemu many pro alchymistu PJem. Je zjevné, že záleží na skupině, resp. PJovi, jak magické nastaví prostředí, jak silného chce alchymistu vůči ostatním magickým povoláním a třeba jak moc ne/chce hráče alchymisty frustrovat. Ale pravidla mají vždycky nějakou alespoň implicitní míru magičnosti, nebo nějaký rozptyl, ustálený při playtestování. Z nějaké míry magičnosti fikčního světa jsou například odvozené ceny v maně. I kdyby ta rada ohledně přísunu many alchymistovi měla být: "Budeš to muset vyzkoušet ve své hře a poštelovat si to, aby vám to vyhovovalo, ale mně (autorovi, playtesterovi) se osvěčilo dávat X magie za Y dní/dobrodružstvá/úrovní." Rada "to záleží na tobě" je k ničemu, protože dotazující se PJ pak nemá ani ten odrazový můstek.
A stejné je to i tady. Pokud kritizuju, že alchymista v nějaké úpravě nevyvolává požadovaný pocit, pak je potřeba nějak explikovat přinejmenším ten pocit, ideálně ale i dodat nějaké prvky, které ten pocit ne/vyvolávají. Jinak je to jen negace.
Yorku, já si teda ještě počkám na případnou Tronarovu odpověď, ale ta mnou zmíněná "svatá kráva" nemusí být jedna věc. Pokud je jich plno, neměl by být problém jich pár vyjmenovat.
Ale když užs to nakousl, tak problém je, že tvoje odpověď je nicneříkající. Někomu, kdo by se chtěl třeba tvého názoru přidržet, nebo prostě pochopit, v čem ty vidíš rozdíl, taks mu jen řekl, že tvůj názor nelze explikovat. To je totální gnozeologická skepse a ta je pro design kontraproduktivní, demotivující.
Vlastně je to podobné jako tvoje předchozí komentáře k nastavení objemu many pro alchymistu PJem. Je zjevné, že záleží na skupině, resp. PJovi, jak magické nastaví prostředí, jak silného chce alchymistu vůči ostatním magickým povoláním a třeba jak moc ne/chce hráče alchymisty frustrovat. Ale pravidla mají vždycky nějakou alespoň implicitní míru magičnosti, nebo nějaký rozptyl, ustálený při playtestování. Z nějaké míry magičnosti fikčního světa jsou například odvozené ceny v maně. I kdyby ta rada ohledně přísunu many alchymistovi měla být: "Budeš to muset vyzkoušet ve své hře a poštelovat si to, aby vám to vyhovovalo, ale mně (autorovi, playtesterovi) se osvěčilo dávat X magie za Y dní/dobrodružstvá/úrovní." Rada "to záleží na tobě" je k ničemu, protože dotazující se PJ pak nemá ani ten odrazový můstek.
A stejné je to i tady. Pokud kritizuju, že alchymista v nějaké úpravě nevyvolává požadovaný pocit, pak je potřeba nějak explikovat přinejmenším ten pocit, ideálně ale i dodat nějaké prvky, které ten pocit ne/vyvolávají. Jinak je to jen negace.