Asterion, svět pro RPG

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Asterion, svět pro RPG

Re: Asterion, svět pro RPG

od Corny » 24. 2. 2024, 11:32

Osobně jsem měl z Nemrtvých a světlonošů také nejlepší pocit z celého Asterionu. Asi z podobných důvodů, protože nejvíc si z toho pamatuju, jak dobře na mě působila ta nekromancie jako taková, dobře promyšleně, ne přehnaně komplikovaně atd. Ve spojení s tou samotnou nekromantskou říší, která taky měla dost dobrou atmosféru a tím dobrodružstvím to byl asi můj oblíbený modul. I když taky musím přiznat, že to je asi tou dobou, že NaS jsem si koupil možná jako první modul a možná bych zpětně zjistil, že například to dobrodružství stálo za houby. Já teda asi svůj Asterion někde v nějaké bedně mám a možná si to i časem ověřím, jen teď nevím v jaké bedně :D

Re: Asterion, svět pro RPG

od sirien » 23. 2. 2024, 19:26

Selhan píše: 24. 1. 2024, 12:51Když už jsem u toho, siriene, mohl bych tě popropsit o rozvedení, co tě zaujalo na Nemrtvých a světlonoších? Párkrát jsi je vyzvdvihoval, že se ti oproti jiným titulům Asterionu líbili.
Co do take&play contentu (zápletky, nástřely kampaní, zajímavé lokace, frakce atd.) budou nejspíš lepší Písky proroctví (...až na samotné titulní Písky, které sou děsná nuda a trapná Dunařská fanfikce) a Hlubiny. (Nejsou nijak dokonalé, ale oproti Nemrtvím v tomhle směru asi lepší)

Nemrtví se mi líbily deskriptivností nekromancie - vytváří to iluzi skutečné hluboké disciplíny, od solidně zmapovaných základů po nejisté hranice vyzývající k objevení. To rozdělení na podobory vedlo k nějakým zajímavým konceptům.

Má to atmosféru a hromadu věcí které se dají velmi snadno vyrvat a použít separátně jako nějaký fragment který zasadíš jinam. Je tam spousta docela ikonických vizuálů, které si pamatuju dlouhé roky potom co sem je měl naposledy v ruce: namátkou zombie-animační laboratoř v ledovci, experimentální pohřebiště, mučící paláce na přivolávání démonů, přízračnej drak ve sklepě se kterym to vyvolavači fakt přestřelili, plantáže opracovávané kostrama a ghůlama, psychadelické ostrovní vězení přivolaných démonů, které se potichu vymyká zpodkontroly atd. Koncepčně to je zajímavé prostředí co do frakcí a politiky - efektivně taková akademická mafie peroucí se o granty, co si de ale pokrku naprosto doslovně.

Hodně kouzla té knížky je ve world-buildingu samotnym, bohužel ani první generace autorů Asterionu neuměla překládat world-building do gaming contentu úplně dobře (...i když to uměli o hodně líp než jejich následovníci), nicméně i tak tam toho je poměrně dost - máš tam dost take&play na hranicích (se Slepými bohy a Kharem, ale i v tom přístavnim městě). Je tam i dost dalšího zajímavýho obsahu, ale ten si bohužel už musíš domyslet - např. když domyslíš "každodennost" fungování umrlčího království a prohlídneš přes tu vykreslenou sterilnost, tak zjistíš že tam nejspíš musí bejt stovky/tisíce živých otroků/služebníků (jinde než v celách na umučení) a nějakej mix různejch žoldnéřů atp. a vlastně to je docela cool prostředí pro spoustu různých možných herních scénářů, od nějakých infiltraček a sabotáží po přímo nějakou drsnou temnou politickou hru atp.

Vieen a jeho tragická story jsou takové... násilné a asi ze všeho nejmíň zajímavé.

Každopádně jako uznávám, že část mého pozitivního hodnocení může vycházet z nostalgie. Každopádně svojí komplet Asterion sbírku sem poslal nějakou dobu zpátky dál, takže to asi teď víc znovu neposoudim.

Re: Asterion, svět pro RPG

od Wolfus » 24. 1. 2024, 13:43

(chyba mi Zlata pavucina a Obloha z listi) 😉

Re: Asterion, svět pro RPG

od Jezus » 24. 1. 2024, 13:19

A já ti je tam bláhově odvezl a předal, místo toho, aby se záhadně ztratily cestou :-D

Každopádně jsem to myslel právě tak, že je Jersonovi klidně zapůjčím (než/jestli) je prodám, ale pokud je totéž ochoten udělat Selhan, tím líp (ještě bych z toho papíru po dotyku od Jersona chytil nějakou houbu z kosmu nebo tak :-D).
Selhan píše: 24. 1. 2024, 12:51 Pravda, nápad temného pána nemrtvých, který lituje toho, že nekromancii vymyslel, a aby jí neotrvaoval svět, tak všechny nekromanty a nemrtvé svolal do vlastního Mordoru, odkud je nepouští ven, ten je zajímavý.
Jop, tohle je hodně dobrý (EDIT: včetně toho, že sabotuje jejich mise v cizině, což vysvětluje slabiny plánů, úniky informací etc.), to jsem chtěl někde zreplikovat, přijde mi to hodně cool. Stejně jako spící dračí císař.

Ale v zásadě stejný dotaz na Siriena. Uvažoval jsem, že bych načetl Písky proroctví a Nemrtvé a světlonoše a nějak to spojil - nemrtví a poušť jdou k sobě, do toho ta dávná proroctví v takové pseudoarábii, v kinech Duna a před ní Indiana Jones, chápete... Nicméně stojí to za to? Co tě na tom tak zaujalo (btw, když to budu vědět, můžu si načíst jen těch pár pasáží a setting vlastně už mám :-) )

Re: Asterion, svět pro RPG

od Markus » 24. 1. 2024, 12:58

Ano ano, já jsem svoje kusy bláhově daroval Selhanovi, ještě než jsem věděl, že po něm můžu chtít tisíce. :D

Re: Asterion, svět pro RPG

od Selhan » 24. 1. 2024, 12:51

Jestli to chceš na recenzi, tak ti klidně půjčím nebo i dám ty, které jsem na pročtení dostal od Markuse -- Dálavy, Nemrtví a světlonoši a Písky proroctví.
Upřímně ale varuju, že to asi nestojí za to. Sám jsem do toho šel se zájmem a představou, že podívat se na tenhle pilastr české scény bude minimálně zábavné, a že bych to třeba mohl zkusit zremixovat do něčeho nového, ale ono je to prostě nuda. Nemám pocit, že jsem si z toho cokoli odnesl.

Když už jsem u toho, siriene, mohl bych tě popropsit o rozvedení, co tě zaujalo na Nemrtvých a světlonoších? Párkrát jsi je vyzvdvihoval, že se ti oproti jiným titulům Asterionu líbili. Já si ale nedovedu moc předtsavit, co s nimi dělat. Pravda, nápad temného pána nemrtvých, který lituje toho, že nekromancii vymyslel, a aby jí neotrvaoval svět, tak všechny nekromanty a nemrtvé svolal do vlastního Mordoru, odkud je nepouští ven, ten je zajímavý. Ale jinak mi to přijde jako knížka nehratelného lore v pozadí -- jediný zajíavý příběový háček Umrlčího království je tajný pokus přestěhovat jej jinam, mimo moc Vieena, ale ten je zmíněn jedním odstavcem.

Re: Asterion, svět pro RPG

od Passingby » 24. 1. 2024, 12:49

Proč to zní jako něco z Investování, burza a hazard? :vamp: :think:

Re: Asterion, svět pro RPG

od Jezus » 24. 1. 2024, 12:30

Jerson: Je fakt, že jsem si nějakou rešerši na podobné téma loni dělal a ty ceny jsou docela překvapivé (na druhé straně jsou tam leckde docela solidní náklady na zprostředkování, o které je možné cenu při osobním předání snížit). Pokud bys jel na příští Slezinu (zatím nevypsanou) a měl tenhle studijní zájem, můžeme to zkusit probrat a něco vymyslet.

Re: Asterion, svět pro RPG

od Jerson » 24. 1. 2024, 11:01

Po Asterionu je pořád velká poptávka, tedy po nějakých modulech. Mně teď kamarád známého nabízí kompletní Asterion, ale když jsem viděl fotky, tak jsem mu hned napsal, že se za tu cenu zbláznil, a sám přemýšlím, kolik bych za to dal, abych si ho mohl přečíst, zhodnotit v databázi a pak zkusit prodat po jednotlivých modulech.

Re: Asterion, svět pro RPG

od Jezus » 24. 1. 2024, 10:56

Já jen poznamenám, že krom praktické nutnosti tvořit vlastní věci (jak tu zaznělo), to bylo taky značně lákavé. Když vám není ještě ani dvacet, tak máte jak prakticky dětskou fantazii (a vaši vrstevníci neznají spousty klišé), tak mladickou energii, stejně jako čas i chuť tvořit a dělat věci po svém (k pubertě patří snaha změnit zaběhlé věci - i kdyby to mělo být jen vlastní "originální" tvorbou). Prostě ta chuť tvořit tu je, je na ni ten čas i energie, což z toho dělá docela fajn období.

Že se určité věci časem vyčerpají (a čas už není) tak nějak patří ke stárnutí, stejně jako nějaká dodatečná úcta k cizí tvorbě. Navíc díky zkušenostem z předchozích let člověk ví, jak vést či opravovat/předělávat případné slabiny cizích modulů, takže se lépe hraje i horší kvalita.

Plus jsme přesvědčený, že zrovna kvalita modulů a vůbec herního obsahu je jedna z mála věcí, co prostě nebyla "zelenější" jako ta tráva, když jsem byl mladý. Ty věci se objektivně zlepšily (například Icewind dale je fakt dobrý modul, když si odmyslíte railroadový konec a jednu trochu flustrační kompozici jedné zásadní události), což je fajn věc si uvědomit.

Akorát teď přemýšlím, komu prodám ty Asterionské moduly, když vlastně nejsou nic moc :think: :D

Re: Asterion, svět pro RPG

od Bifi » 23. 1. 2024, 17:19

tochalius píše: 23. 1. 2024, 16:52 A pokud se zas do něčeho vlastního pustím, jsem si jistej, že díky zkušenostem s moduly dosáhnu násobně lepšího výsledku.
Toto.

Re: Asterion, svět pro RPG

od tochalius » 23. 1. 2024, 16:52

Já hraní modulů pochopil při svém návratu k RPG. Nejdřív jsem intuitivně oprášil vlastní dračákovej svět a rozjel v něm kampaň. Jenže co fungovalo náctiletýmu já, to už mi dneska přišlo směšný, černobílý, klišoidní, Almir z toho byl cítit až za roh. A dvě možnosti byly: celý to postavit v podstatě od začátku, což by nejspíš trvalo tak dlouho, že by mě mezitím jakákoliv chuť na návrat přešla. Nebo vzít už hotový věci.

Naštěstí jsem zvolil bé, čímž jsem překonal mentální blok přelomu tisíciletí – tehdy sice myslím byl vlastní svět otázkou jisté pídžejské prestiže a ješitnosti, aspoň všichni v mém okolí to tak měli, celé to ale bylo motivováno především nutností, akutním nedostatkem kvalitních modulů (tehdy navíc pokud možno v češtině). Jenže dnes už nedostatkem netrpíme a zas tak ješitnej, abych si myslel, že dovedu z rukávů sypat dobrodružství na jedno sezenní týdně líp než stovky a tisíce lidí na internetu, naštěstí taky nejsem.

Zároveň se ale nedá říct, že bych hraním modulů nějak závrtně snižoval celkový množství RPG času. Jen se díky nim můžu mnohem víc věnovat jiný části přípravy, můžu se vzdělávat, můžu hrát oneshoty, můžu diskutovat tady i jinde. A pokud se zas do něčeho vlastního pustím, jsem si jistej, že díky zkušenostem s moduly dosáhnu násobně lepšího výsledku. Hrát moduly je podle mýho požehnání a osvobození.

Re: Asterion, svět pro RPG

od MarkyParky » 23. 1. 2024, 16:15

Já musím říct, že jsem hraní 3rd party obsahu pochopil a přišel mu na chuť až s dětmi. Dokud jsem měl kvanta volného času na vlastní tvorbu, tak jsem nechápal proč by to někdo dělal.

Re: Asterion, svět pro RPG

od Bohous » 23. 1. 2024, 15:48

Díky, za tu stručnou a vyčerpávající odpověď, Markusi. :-)
Ano, Yorku, první Dračák jsem otevřel ve škole někdy na konci devadesátek. Tou "ctností" myslím to, co zmínil Corny. Myslím, že se to nosívalo více v časech minulých (kdy vznikal i Asterion), než dnes.

Re: Asterion, svět pro RPG

od Corny » 23. 1. 2024, 14:55

Pravda je, že takové to "Každý velký GM má dopodrobna promyšlený svět, se svým vlastním božstvem, metafyzikou magie, historií atd." je takový klasický DnD-Style trope.

Nahoru