Jerson píše:tvoje dcera se zkušenostmi z Dračáku úmyslně neukázala hráčům třetinu povolání
...to dává těm tvrzením o jednoduchosti docela ironický kontext.
A docela dobře to podtrhuje mou pointu o pokřiveném vnímání jednoduchosti podle a) osobního pocitu známosti a b) zvyku pravidla beztak kroutit a ignorovat.
Deskovky jsou v tomto úplně jiné
Deskovky jsou hlavně naprosto nesmyslný srovnání, protože deskovky jsou všechny o něčem úplně jiném - většina je kompetetivních (šachy), některé jsou kompetetivní pro-forma, ale vlastně na tom nesejde (DiXit, Pictomania...), jiné jsou semi-kooperativní (Zima mrtvých...) další jsou kooperativní (Space-Alert), některé jsou brutálně o náhodě, jiné jsou čistě o taktice, některé jsou plně interaktivní (Adrenalin, Galaxy trucker...), jiné jsou multiplayer-solitair (Mars Terraformation...)
To je jako kdyby ses nebavil o RPGčkách, ale o "rolovejch hrách" a počítal si do toho RPG, larpy, společenský RP hry (Palermo, Mexican stand-off...), facebookovou kooperativně-dopisovací Marry Sue fanfikci a nevim co dalšího.
Plus btw. Tvoje tvrzení o jednoduchosti pravidel deskovek je taky dost nesmysl kterej sice opakuješ, ale dá se snadno vyvrátit pohledem na některé úspěšné kousky - takoví Vládci podzemí nebo Alchymisti fakt nemaj jednostránkový pravidla, o věcech jako SW: Rebellion nemluvě - že si vyzobáš jako příklady Krycí jména a Člověče nezlob (resp. velmi úzkej segment her pro širokou veřejnost, popř. specifickej segment her pro děti) se fakt neni vypovídající vzorek.
A sice nikdo do deskovek nenapíše "tohle pochopíte po pár měsících hry", ale a) tohle je od autorů DH fail, ale přitom b) ve skutečnosti některá pravidla skutečně pochopíš (resp. jejich význam a důležitost ve hře a proč jsou jak jsou pochopíš) až po x-tém obehrání (a potom co to zkusíš hacknout a ono se to rozbije na nečekaném místě). A "tohle není pro každého, pokud se nelíbí hrajte něco jiného" tam psát nemusí, protože to je dané implicitně - a kdekdo se spálil a má doma krabice her které už nikdy nechce hrát.
Markus píše:Naše komunity se navzájem nikdy moc nepotkávaly a nechápaly
Si ty staré dobré časy nějak idealizujete, pane kolego
Potkávaly se - a hateovaly.
Jinak DH
se snaží převzít komunitu DrD. Zatím bych fakt netvrdil, že jí převzala. Zaprvé je otázka, kolik z té komunity reálně zbývá, zadruhé i kdyby toho zbývalo hodně, je otázka, jestli v tom DH fakt i uspěje.
Plus teda - já myslim, že tu spousta lidí velmi dobře chápe, co lidi na DrD / DH vidí. Jen s tím nesouhlasí - což dokud jde o osobní preference je každému vcelku jedno, ale jakmile to někdo začne propagovat nahlas ("DH je jednoduchá... vhodná pro začátečníky..."), tak se ozvou nazpátek.
Boubaque píše:je velmi trefný tvůj postřeh, že ten základ DH je velmi povědomý nejen pro hráče, kteří mají zkušenost se starým DrD, ale je to systém podobný počítačovým hrám i některým deskovkám
Tak jistě, tohle je hodně dané prostou evolucí: První bylo DnD, z DnD vznikly počítačové hry (Baldurs gate... KOTOR, i když ten samozřejmě běží na d20 Saga, ale to je jen sestřička DnDčka), Z DnD a těch her se pak inspirovaly deskovky, z DnD vzniklo DrD a z toho pak DH...
pokud jde o vydanou (tištěnou) příručku v češtině, tak čekáme pořád na Jeskyně a draky
a jo, jo, nojo... už se letos dočkáte, textově je to prakticky hotový (doslova, chyběj dvě kapitoly, já dodělávám první a Log zpracovává druhou). Omlouváme se za zpoždění (i když nebylo způsobené naším aktuálním týmem), ale aspoň to bude rozsáhlejší, lepší, s více hezkými obrázky etc. všechny ty ostatní věci co bych měl neustále opakovat a kterých si v dalším půlroce asi užiju dosytosti...
a autorský tým [DH]využívá morálně pochybné metody propagace na sociálních sítích (např. falešné účty s dívčí profilovkou)
...nebo velmi podezřelé (= IMAO zfalšované) nákupní recenze.
Jinak důvod opadnutí propagace je nejspíš:
- a) stojí to dost času a po chvíli i energie tuhle intenzitu když Tě za to někdo neplatí fakt nezvládneš dlouhodobě (...pokud jo, měl by ses asi hodně zamyslet nad obsahem a stylem svého života)
- b) co sem slyšel tak je z velké části rozprodáno, tzn. osobní finanční investice se vrátila domů, takže není třeba se dál stresovat
Bifi píše:"marketing"
neetické business chování, falešná reklama a mimochodem přímé porušení pravidel Facebooku, nejspíš hned v několika bodech.
[quote="Jerson"]tvoje dcera se zkušenostmi z Dračáku úmyslně neukázala hráčům třetinu povolání[/quote]
...to dává těm tvrzením o jednoduchosti docela ironický kontext.
A docela dobře to podtrhuje mou pointu o pokřiveném vnímání jednoduchosti podle a) osobního pocitu známosti a b) zvyku pravidla beztak kroutit a ignorovat.
[quote]Deskovky jsou v tomto úplně jiné[/quote]
Deskovky jsou hlavně naprosto nesmyslný srovnání, protože deskovky jsou všechny o něčem úplně jiném - většina je kompetetivních (šachy), některé jsou kompetetivní pro-forma, ale vlastně na tom nesejde (DiXit, Pictomania...), jiné jsou semi-kooperativní (Zima mrtvých...) další jsou kooperativní (Space-Alert), některé jsou brutálně o náhodě, jiné jsou čistě o taktice, některé jsou plně interaktivní (Adrenalin, Galaxy trucker...), jiné jsou multiplayer-solitair (Mars Terraformation...)
To je jako kdyby ses nebavil o RPGčkách, ale o "rolovejch hrách" a počítal si do toho RPG, larpy, společenský RP hry (Palermo, Mexican stand-off...), facebookovou kooperativně-dopisovací Marry Sue fanfikci a nevim co dalšího.
Plus btw. Tvoje tvrzení o jednoduchosti pravidel deskovek je taky dost nesmysl kterej sice opakuješ, ale dá se snadno vyvrátit pohledem na některé úspěšné kousky - takoví Vládci podzemí nebo Alchymisti fakt nemaj jednostránkový pravidla, o věcech jako SW: Rebellion nemluvě - že si vyzobáš jako příklady Krycí jména a Člověče nezlob (resp. velmi úzkej segment her pro širokou veřejnost, popř. specifickej segment her pro děti) se fakt neni vypovídající vzorek.
A sice nikdo do deskovek nenapíše "tohle pochopíte po pár měsících hry", ale a) tohle je od autorů DH fail, ale přitom b) ve skutečnosti některá pravidla skutečně pochopíš (resp. jejich význam a důležitost ve hře a proč jsou jak jsou pochopíš) až po x-tém obehrání (a potom co to zkusíš hacknout a ono se to rozbije na nečekaném místě). A "tohle není pro každého, pokud se nelíbí hrajte něco jiného" tam psát nemusí, protože to je dané implicitně - a kdekdo se spálil a má doma krabice her které už nikdy nechce hrát.
[quote="Markus"]Naše komunity se navzájem nikdy moc nepotkávaly a nechápaly[/quote]
Si ty staré dobré časy nějak idealizujete, pane kolego :D
Potkávaly se - a hateovaly.
Jinak DH [i]se snaží[/i] převzít komunitu DrD. Zatím bych fakt netvrdil, že jí převzala. Zaprvé je otázka, kolik z té komunity reálně zbývá, zadruhé i kdyby toho zbývalo hodně, je otázka, jestli v tom DH fakt i uspěje.
Plus teda - já myslim, že tu spousta lidí velmi dobře chápe, co lidi na DrD / DH vidí. Jen s tím nesouhlasí - což dokud jde o osobní preference je každému vcelku jedno, ale jakmile to někdo začne propagovat nahlas ("DH je jednoduchá... vhodná pro začátečníky..."), tak se ozvou nazpátek.
[quote="Boubaque"]je velmi trefný tvůj postřeh, že ten základ DH je velmi povědomý nejen pro hráče, kteří mají zkušenost se starým DrD, ale je to systém podobný počítačovým hrám i některým deskovkám[/quote]
Tak jistě, tohle je hodně dané prostou evolucí: První bylo DnD, z DnD vznikly počítačové hry (Baldurs gate... KOTOR, i když ten samozřejmě běží na d20 Saga, ale to je jen sestřička DnDčka), Z DnD a těch her se pak inspirovaly deskovky, z DnD vzniklo DrD a z toho pak DH...
[quote]pokud jde o vydanou (tištěnou) příručku v češtině, tak čekáme pořád na Jeskyně a draky[/quote]
a jo, jo, nojo... už se letos dočkáte, textově je to prakticky hotový (doslova, chyběj dvě kapitoly, já dodělávám první a Log zpracovává druhou). Omlouváme se za zpoždění (i když nebylo způsobené naším aktuálním týmem), ale aspoň to bude rozsáhlejší, lepší, s více hezkými obrázky etc. všechny ty ostatní věci co bych měl neustále opakovat a kterých si v dalším půlroce asi užiju dosytosti...
[quote]a autorský tým [DH]využívá morálně pochybné metody propagace na sociálních sítích (např. falešné účty s dívčí profilovkou)[/quote]
...nebo velmi podezřelé (= IMAO zfalšované) nákupní recenze.
Jinak důvod opadnutí propagace je nejspíš:
- a) stojí to dost času a po chvíli i energie tuhle intenzitu když Tě za to někdo neplatí fakt nezvládneš dlouhodobě (...pokud jo, měl by ses asi hodně zamyslet nad obsahem a stylem svého života)
- b) co sem slyšel tak je z velké části rozprodáno, tzn. osobní finanční investice se vrátila domů, takže není třeba se dál stresovat
[quote="Bifi"]"marketing"[/quote]
neetické business chování, falešná reklama a mimochodem přímé porušení pravidel Facebooku, nejspíš hned v několika bodech.