od Ecthelion » 30. 3. 2015, 13:33
Antharon (neprihlaseny) píše:ako uz ste pisali neskor som sa aj ja priklanal k tomu aby sa bolo mozne vzdialit od bojiska a tym si urobit prehlad, v power blocks to nazvali pekne "flanking", co sa mi celkom paci. Povodna predstava preco zrusit vysku bolo aby sa odlisili boje na orbite od bojov v atmosfere planety.
Já přemýšlím, jestli je to třeba takhle úzce vymezit, co znamená, že stíhačka získá bonus na hod. Přijde mi, že když to omezíme jen na "letoun se vzdálí a udělá si přehled o situaci" (případně "letoun se vzdálí ještě dál"), tak to dost ochuzuje možné situace - v Hrstce jsme použili "výšku" protože pro boje druhé světové války to byla naprosto zásadní výhoda, která rozhodovala o výsledcích souboje. Kdo měl výšku, mohl ji proměnit na rychlost (a obráceně). Ale pokud se na to podíváme šířeji, tak mi přijde, že bych neomezoval, co mohlo způsobit, že letoun má najednou navrch - mohl se skutečně vzdálit a získat přehled o situaci, mohl se přesunout do výhodnější pozice, mohl využít chvíle času k rekalibraci zaměřovačů, případně přesunout energii do subsystému lodě, který bude potřebovat... a hromada dalších věcí, které mu mohou pomoci.
Přemýšlím, co by způsobilo vyhození "výšky/flankingu/výhody" pro boje v kosmu... a znamenalo by to, že by se počet akcí, které je možné dělat snížil o dvě - tedy z devíti na sedm... což reálně snižuje počet herních situací a možností, které si hráči mohou zvolit. Buď bych vyhozené akce nahradil jinými (aby nedošlo k tomu, že boj v kosmu, který zřejmě bude tvořit minimálně 50% herních situací, bude "omezený")... nebo to nekomplikoval, "výšku" přejmenoval tak, aby mohla fungovat jak v atmosféře tak ve vesmíru, a neřešil to.
Antharon (neprihlaseny) píše:co sa tyka manevrov, crazy ivan sa mi velmi paci a mohol by sa tak premenovat immelmann...
York má na druhou stranu pravdu v tom, že specifikum Star Wars je, že stíhačky se chovají ve vesmíru stejně jako na planetách... takže přidávat tam nový manévr je trošku ošidné. Po pravidlové stránce je to nicméně pořád "Immelman", který by bylo asi třeba nějak přejmenovat. Můžeme ho tak přejmenovat... a nechat po fikční stránce trochu nejasné, jak toho vlastně dosahují.
Antharon (neprihlaseny) píše:divky by som nahradil za "pouzi silu!" kazdy clovek ma v zivote obcas moment ked sa osud nakloni na jeho stranu a midichloriany su v kazdom z nas. je tak necakane ze sa prejavia prave vtedy ked pilot potrebuje trafit malicky otvor na hviezde smrti?
"Použij Sílu" je geniální. Palec nahoru, to určitě musíme použít.
Antharon (neprihlaseny) píše:co sa tyka civilnych misii, prave naopak, vyplnove misie mozu zahrnovat prieskum planet (viz jazda na sneznych jazditkach v druhom dieli) alebo mozu byt prosty vylet na nejaku planetu (trebars paseracka misia na tottoine)
Hrstka jako taková řeší z podstaty věci jen čistě bojové miste, tady dává smysl, že rebelské stíhačky můžou řešit i průzkum odlehlých oblastí a situace, ze kterých se může bojová mise vyvinout.
Antharon (neprihlaseny) píše:su to tri misie zoradene jedna za druhou a sleduju boj o Fresiu, kde sa rebeli prvy krat dostali k x-wingom
Jojo, ta minikampaň mi přijde opravdu fajn. Pak musíš poreferovat, jak to šlo jestli to někdy vyzkoušíte.
[quote="Antharon (neprihlaseny)"]ako uz ste pisali neskor som sa aj ja priklanal k tomu aby sa bolo mozne vzdialit od bojiska a tym si urobit prehlad, v power blocks to nazvali pekne "flanking", co sa mi celkom paci. Povodna predstava preco zrusit vysku bolo aby sa odlisili boje na orbite od bojov v atmosfere planety.[/quote]
Já přemýšlím, jestli je to třeba takhle úzce vymezit, co znamená, že stíhačka získá bonus na hod. Přijde mi, že když to omezíme jen na "letoun se vzdálí a udělá si přehled o situaci" (případně "letoun se vzdálí ještě dál"), tak to dost ochuzuje možné situace - v Hrstce jsme použili "výšku" protože pro boje druhé světové války to byla naprosto zásadní výhoda, která rozhodovala o výsledcích souboje. Kdo měl výšku, mohl ji proměnit na rychlost (a obráceně). Ale pokud se na to podíváme šířeji, tak mi přijde, že bych neomezoval, co mohlo způsobit, že letoun má najednou navrch - mohl se skutečně vzdálit a získat přehled o situaci, mohl se přesunout do výhodnější pozice, mohl využít chvíle času k rekalibraci zaměřovačů, případně přesunout energii do subsystému lodě, který bude potřebovat... a hromada dalších věcí, které mu mohou pomoci. :think:
Přemýšlím, co by způsobilo vyhození "výšky/flankingu/výhody" pro boje v kosmu... a znamenalo by to, že by se počet akcí, které je možné dělat snížil o dvě - tedy z devíti na sedm... což reálně snižuje počet herních situací a možností, které si hráči mohou zvolit. Buď bych vyhozené akce nahradil jinými (aby nedošlo k tomu, že boj v kosmu, který zřejmě bude tvořit minimálně 50% herních situací, bude "omezený")... nebo to nekomplikoval, "výšku" přejmenoval tak, aby mohla fungovat jak v atmosféře tak ve vesmíru, a neřešil to.
[quote="Antharon (neprihlaseny)"]co sa tyka manevrov, crazy ivan sa mi velmi paci a mohol by sa tak premenovat immelmann...[/quote]
York má na druhou stranu pravdu v tom, že specifikum Star Wars je, že stíhačky se chovají ve vesmíru stejně jako na planetách... takže přidávat tam nový manévr je trošku ošidné. Po pravidlové stránce je to nicméně pořád "Immelman", který by bylo asi třeba nějak přejmenovat. Můžeme ho tak přejmenovat... a nechat po fikční stránce trochu nejasné, jak toho vlastně dosahují. $D
[quote="Antharon (neprihlaseny)"]divky by som nahradil za "pouzi silu!" kazdy clovek ma v zivote obcas moment ked sa osud nakloni na jeho stranu a midichloriany su v kazdom z nas. je tak necakane ze sa prejavia prave vtedy ked pilot potrebuje trafit malicky otvor na hviezde smrti?[/quote]
"Použij Sílu" je geniální. Palec nahoru, to určitě musíme použít. $lol$
[quote="Antharon (neprihlaseny)"]co sa tyka civilnych misii, prave naopak, vyplnove misie mozu zahrnovat prieskum planet (viz jazda na sneznych jazditkach v druhom dieli) alebo mozu byt prosty vylet na nejaku planetu (trebars paseracka misia na tottoine)[/quote]
Hrstka jako taková řeší z podstaty věci jen čistě bojové miste, tady dává smysl, že rebelské stíhačky můžou řešit i průzkum odlehlých oblastí a situace, ze kterých se může bojová mise vyvinout.
[quote="Antharon (neprihlaseny)"]su to tri misie zoradene jedna za druhou a sleduju boj o Fresiu, kde sa rebeli prvy krat dostali k x-wingom[/quote]
Jojo, ta minikampaň mi přijde opravdu fajn. Pak musíš poreferovat, jak to šlo jestli to někdy vyzkoušíte. :wink: