Hrdinové fantasy a Hrdinové světů

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Hrdinové fantasy a Hrdinové světů

Re: Hrdinové fantasy

od Sparkle » 25. 5. 2012, 10:39

PetrH píše:mam i stin mece:) pana prstenu, yesderedesovo oko...
vem vem vem prosím :clap: :clap: <3

Re: Hrdinové fantasy

od PetrH » 25. 5. 2012, 00:04

mam i stin mece:) pana prstenu, yesderedesovo oko...

Re: Hrdinové fantasy

od Sparkle » 24. 5. 2012, 19:55

PetrH píše:mam doma cely set, teoreticky ti jej muzu pujcit na open hrani
Vezmi to prosím v sobotu do Mephitu, dík moc. Hrát to nebudu, přednáška bude hodinová a obsáhne všechna RPG co vyšly v češtině, takže to zmíním jen letmo a ukážu příručku.

Re: Hrdinové fantasy

od PetrH » 23. 5. 2012, 20:05

mam doma cely set, teoreticky ti jej muzu pujcit na open hrani

Re: Hrdinové fantasy

od Sparkle » 23. 5. 2012, 18:44

Byl by někdo ochoten zapůjčit mi exemplář hry Hrdinové Fantasy na Advík? Chystám se tam mít přednášku o českých RPG, zaměřenou na rpg začátečníky, že bych jim to tam ukázala jak to vypadá.

Re: Hrdinové fantasy

od Ryoto » 15. 5. 2012, 22:34

Díky za odpověď, moc si toho cením :) dneska jsme odehráli první hru, a zatím celkem v pohodě, tak uvidím jak se to vyvine.

Jerson: To s tou radou byla jen reakce na Aljena, ale to už je jedno. :D

Re: Hrdinové fantasy

od boubaque » 15. 5. 2012, 17:33

Ryoto píše:boubaque: Jo, vidím to tam... vůbec ale nechápu co tím chtěli říct a proč je to takto udělané :D
Aby PH nemusel hlídat, která CP má jaký styl, co takové styly obnášejí a kdy ho použít nebo nepoužít (nebo na něj nezapomenout), je to přepočítané do obyčejných útoků. Takže PHovi stačí prostě jen hlásit útoky. Prostě výhody stylů (apod.) jsou pro zjednodušení započítány do základních statistik.
Mohl bych ještě znát tvůj názor na HF a zeptat se proč to už nehraješ?
Vzhedem k tomu, že nedávno jsem se dostal v naší skupině k vedení hry, tak jsem odmítl používat systém s takovou mírou komplexnosti, a přitom nesjednocenosti (zapamatovávat si, co se všechno jak řeší, nebo pořád koukat do tabulek mě blahem nenaplňuje) a vadil mi nevyrovnaný vývoj povolání (směrů, ale zaměření na víc směrů je tak nevýhodné, že hráč prakticky nemá moc na výběr a může postavu jen trochu dokreslovat podle toho, co ho zajímá). Válečníci jsou na začátku silní a postupně ztrácejí, až nakonec ztratí možnost se nějak dál vyvíjet, hraničáři mají celkem rovnoměrný vývoj a kouzelníci jsou na začátku slabí, ale pak jejich síla vystřelí do astronomických výšek, kněží pak podle svého boha (sady modliteb), ale většinou jsou na začátku průměrní a na konci něco podobného jako kouzelníci.

Jako hráč jsem to celkem zvládal (i když postava válečníka/kouzelníka byla nehratelná - jako válečník nic moc, jako kouzelník jsem téměř neseslal kouzlo - a to jen u jednoho jsem měl šanci ho vůbec seslat; ale ta míra komplexity pro hráče není tak velká a nemusí ji nezbytně ovládat), ale jako PH jsem už HF hrát nechtěl. (Jen pro ilustraci mého přístupu ke hře: někde kolem 1500-2000 zkušeností už mě přestalo bavit vylepšovat postavu a kolem 4000 už mě to začínalo otravovat - což není dáno tolik pravidly, jako mou představou o funkční postavě.)

Jinak si ale nemyslím, že je to špatná hra, pro lidi, kteří chtějí hrát komplexní hru s možností kombit, taktizovat a podobně, a přitom jim nevadí hodně počítat a koukat do tabulek. Bohužel to já nejsem. Samozřejmě svoje chyby má, ale třeba se Stínem meče, přestože jsem ho nikdy nehrál (a jsem za to velmi rád), je to podle mě neporovnatelné (=lepší).

Re: Hrdinové fantasy

od Jerson » 15. 5. 2012, 06:57

radit jinou hru bez vyžádání jsem neměl v úmyslu, opravdu mě jen zajímalo, proč začínáte hrát zrovna HF, zejména když máte zmáknutá jiná pravidla.

Re: Hrdinové fantasy

od Ryoto » 14. 5. 2012, 23:33

Aljen, Jerson: Nepotřebuji poradit hru :) vedle HF tu máme ještě jiné hry na hrdiny, ale tahle je pro nás jaksi nejméně prozkoumaná. Navíc momentálně hrajeme ještě DrD kde je pj kámoš, tak jsem prostě navrhl, že vedle DrD budem hrát ještě HF a já budu pj, kámoši souhlasili tak jsme se do toho pustili. Kupovat teď něco nového v plánu nemám, mám teď jiné výdaje. :D

boubaque: Jo, vidím to tam... vůbec ale nechápu co tím chtěli říct a proč je to takto udělané :D Mohl bych ještě znát tvůj názor na HF a zeptat se proč to už nehraješ?

Re: Hrdinové fantasy

od boubaque » 14. 5. 2012, 22:17

Ryoto píše:Zdravím, chystáme se s kámošema hrát tuhle hru, tak bych se tu chtěl na něco zeptat...
Jako pj, jsem se koukal do bestiáře na nějaké potvory, a něco mi jaksi nesedí... Když se totiž podívám na vlastnosti postav které si hráči vytvořili, a pak se kouknu na vlastnosti nějakých potvor, tak se nemůžu ubránit dojmu, že je hra značně nevyvážená.
V bestiáři na str. 8 se píše v oddílu Styl boje: "U cizích postav a nestvůr bojujících zbraněmi jsou výhody stylu zohledněny ve výšce samotného boje, a proto se nemusíte u nestvůr zabývat jednotlivými bonusy. Pokud je hodnota stylu uvedena, slouží pouze pro orientaci nebo určení bonusů některých zvláštních útoků. Na základě stylu nemusíte upravovat zásah, průraz a podobně." Navíc oproti začínající postavě má Barbar válečník (1) podle popisu už cca 300 zkušeností (což může být třeba skoro čtyřikrát zvednutá vlastnost Boj).

Oproti postavám mají třeba CP taky o jedna zvýšenou kvalitu zbroje, což je ale pak někdy problém, zvlášť u luků, u kterých se nedá jednoduše zvýšit průraz, takže když by běžně o jedna prorážely, kvůli takto započtenému bonusu jsou efektivně neúčinné. Každopádně po tuším třech letech hraní co 14 dnů (i když jsme dostávali víc zkušeností, než je v příručce doporučeno) jsme byli schopní pozabíjet * velkou většinu bestiáře, každopádně Nebezpečnost 8 je celkem velká a nemá smysl nad ní ohrnovat nos.

Jinak mi ale nepřijde bestiář nevyvážený, ale prostě nastavený tak, aby byli soupeři pro hráčské postavy obtížnou výzvou. Je potřeba s tím počítat a vybírat soupeře uvážlivě, dokud PH nezíská nějakou zkušenost.

(Jinak HF už nějakou dobu nehraju, kdyby to někoho zajímalo.)

*= EDIT: vypadla mi část věty, tak jsem ji doplnil :)

Re: Hrdinové fantasy

od Jerson » 14. 5. 2012, 21:42

Ryoto píše:Vážně by mě ale zajímalo, kolik lidí tuhle hru vůbec hraje? Hádám že asi moc ne. :D
Před lety jsem si ji ze zvědavosti koupil, ale byla dost špatně napsaná, plná chyb a i kdybych chtěl, asi bych ji nemohl hrát. A tedy ne že bych chtěl, v té době jsem už měl mnohem lepší, volnější a jednodušší pravidla.
Spíše se divím, že chcete s Hrdiny Fantasy začínat teď, když je k dispozici tolik různých lepších RPGček.

Re: Hrdinové fantasy

od Aljen » 14. 5. 2012, 21:36

Myslim ze moc veru nie.
Jak jsem řekl, hra se mi v několika věcech dost líbí,
Ak by si povedal co sa tebe ... a hlavne tvojim hracom na HF paci tak by sme vedeli poradit odladenejsiu hru (aj ked v cestine ich bude asi minimum az nula.)

Re: Hrdinové fantasy

od Ryoto » 14. 5. 2012, 21:31

Tak to nerad slyším, každopádně ale díky za reakci. Vážně nechápu, jak to ale v takovémto stavu mohly vůbec vydat, snad než vydám hru, tak ji nejprve pořádně otestuju ne? Je to ale škoda, protože hra se mi v několika věcech dost líbí...
A po čtyřech letech nebezpečnost jen 8? To nezní moc dobře. :D

Jerson: Jak jsem řekl, hra se mi v několika věcech dost líbí, a vzhledem k tomu že jsme si ji koupili, jsme ji nikdy ani pořádně nehráli, hádám že počet odehraných sezení v této hře, by se u nás dal spočítat na deseti prstech, a na to že hru už vlastním pár let... to je hodně málo. :D Tak mi zvědavost nedala, a řekněme že hře dávám další šanci.

Vážně by mě ale zajímalo, kolik lidí tuhle hru vůbec hraje? Hádám že asi moc ne. :D

Re: Hrdinové fantasy

od Jerson » 14. 5. 2012, 20:50

Tak to jo.

Re: Hrdinové fantasy

od Belden » 14. 5. 2012, 16:25

Ryoto: Ano, bestiář je silně nevyvážený. Skupina začátečníků může být ráda, když s vypětím taktického myšlení přemůže jednoho vlka. U nás to řešíme tak, že PH (já) je milostiv a abychom neskončili u zabíjení rolníků, tak redukujeme statistiky cca o 5 (jak kdy). Nyní, po čtyřech letech hry, jsou postavy schopné přemoci i nestvůru s nebezpečností 8 (i když tvrdí, že jsem skoupý na zkušenosti).

Jerson: Jak jsi se zeptal, tak nevim... ze setrvačnosti?

Nahoru