od Charles » 13. 6. 2023, 09:36
To se to tu rozjelo.
Já chtěl jen říct, že mě ty proměny našeho společného koníčku nesmírně baví. Zatímco na konci devadesátek jsem měl pocit, že jiným prošlapáváme cestu, osvobozujeme je z těsného krunýře pravidly svázaného vybíjení jeskyní a cítil jsem se málem jako RPG Mesiáš (no jo, byl jsem mladej
), po roce 2010 už jsem se na každé Slezině nechával okouzlit novými, ještě mnohem volnějšími přístupy ke hře (nejvíc mi učarovala Polaris, díky za ni, Peekayi) a při práci na DrD2 jsem od Ecthelionů, Peekaye, Mytka, Bubáka a Piety nasával spoustu podnětů pro vedení hry, kde v centru pozornosti stály vklady hráčů. A ještě i dnes, když se potkáme s MarkyParkym, zůstávám ostražitý, co na mě vytáhne, protože se mi stává, že moje představa o tom, jak může vypadat RPG, se ukáže být stále příliš úzkoprsá.
Abych se vrátil k tématu - vlastně se po těch zkušenostech nedokážu rozmyslet, jestli:
a) ve své době Taria splnila svoji roli, ale vydávat dnes nějakou její reedici by bylo spíš na škodu, protože v nových hráčích by mohla ta stará dobrodružství budovat špatné návyky a omezit jim obzory stejně, jako to kdysi udělal Bílý hrad,
nebo
b) je Taria i nadále pro nováčky dobrý start, protože míra volnosti v dobrodružstvích je dostatečná, aby umožnila hráčům opravdové volby, ale ne tak velká, aby se začínajícímu Vypravěči rozpadla pod rukama - a cestu k volnějšímu hraní si většina hráčů potřebuje projít sama od začátku.
Je to teda hodně hypotetická otázka, protože Bouchi by sice o reedici stál (a Ecthelioni už k ní dokonce nakreslili ilustrace), ale mě na ni nikdo 3 měsíce volna z práce a od rodiny nedá. A žádní pomocníci se nehrnou, takže ten projekt je u ledu. Stejně by mě ale zajímal váš názor.
To se to tu rozjelo. 🙂
Já chtěl jen říct, že mě ty proměny našeho společného koníčku nesmírně baví. Zatímco na konci devadesátek jsem měl pocit, že jiným prošlapáváme cestu, osvobozujeme je z těsného krunýře pravidly svázaného vybíjení jeskyní a cítil jsem se málem jako RPG Mesiáš (no jo, byl jsem mladej 🙂), po roce 2010 už jsem se na každé Slezině nechával okouzlit novými, ještě mnohem volnějšími přístupy ke hře (nejvíc mi učarovala Polaris, díky za ni, Peekayi) a při práci na DrD2 jsem od Ecthelionů, Peekaye, Mytka, Bubáka a Piety nasával spoustu podnětů pro vedení hry, kde v centru pozornosti stály vklady hráčů. A ještě i dnes, když se potkáme s MarkyParkym, zůstávám ostražitý, co na mě vytáhne, protože se mi stává, že moje představa o tom, jak může vypadat RPG, se ukáže být stále příliš úzkoprsá. 😉
Abych se vrátil k tématu - vlastně se po těch zkušenostech nedokážu rozmyslet, jestli:
a) ve své době Taria splnila svoji roli, ale vydávat dnes nějakou její reedici by bylo spíš na škodu, protože v nových hráčích by mohla ta stará dobrodružství budovat špatné návyky a omezit jim obzory stejně, jako to kdysi udělal Bílý hrad,
nebo
b) je Taria i nadále pro nováčky dobrý start, protože míra volnosti v dobrodružstvích je dostatečná, aby umožnila hráčům opravdové volby, ale ne tak velká, aby se začínajícímu Vypravěči rozpadla pod rukama - a cestu k volnějšímu hraní si většina hráčů potřebuje projít sama od začátku.
Je to teda hodně hypotetická otázka, protože Bouchi by sice o reedici stál (a Ecthelioni už k ní dokonce nakreslili ilustrace), ale mě na ni nikdo 3 měsíce volna z práce a od rodiny nedá. A žádní pomocníci se nehrnou, takže ten projekt je u ledu. Stejně by mě ale zajímal váš názor.