Hrdinové fantasy a Hrdinové světů

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Hrdinové fantasy a Hrdinové světů

Re: Hrdinové fantasy II.

od eerieBaatezu » 1. 7. 2013, 07:15

Ty barvy jsou opravdu až moc psychedelické, trochu bych přitmavil, aby přehlednost zůstala, ale člověk se necítil jak na tripu.

Pravidla jsou propracovaná, ale na druhou stranu mi to nepřišlo nějak extra složité. (Btw, 1300 kouzel a modliteb. 300 alchymistických předmětů. :-o Minimálně dobré pro inspiraci.)
Oproti jiným podobným systémům se klade důraz i na promyšlení osobnosti postavy. Jen nevím, zda je to zakomponováno nějak mechanicky?

Další otázky k pravidlům:

Co se stane, když něco dělám více akcí, třeba dvě nebo tři kola a někdo na mě zaútočí. Znamená to, že mi moje snažení přeruší?

Pravidla u proražení jednou říkají, že u kvality zbroje se přičítá hod, jindy zase, že se bere jen kvalita a ta se odečte od hodu na proražení?


Zkoušel to už někdo hrát?

Re: DrD 1.7?

od Alef0 » 24. 6. 2013, 14:22

Letmo som preletel pravidlami.

Táto dvojka na rozdiel od DrD2 ostala v klasických koľajách: Vraj sa vychytajú muchy, vraj sa sprehľadní súboj, ale koniec-koncov tá hra nevylezie z rodiny Vítej, dobrodruhu.

Ale napodiv, čím viac som to čítal, tým viac som mal pocit, že to veľmi evokuje D&D 3.x, a to v prvom zámere nemyslím negatívne. Rozdiel je v nepoužívaní štvorčekov a v omnoho väčšej škále taktických možností: v klasickom súboji na blízko máte napr. manévre Útok / Kop / Zákerný útok / Hlavičku + ich posilené verzie. Jednotlivé možnosti sa líšia bonusmi / postihmi a cenou akcie, čo prakticky pripomína powersy z 4e. Na druhej strane, tam, kde D&D radostne abstrahuje, HF2 vytočia pravidlometer na 120% a umožnia vám brať do úvahy totálne minuskuly súboja.

Ľaľa: na súboj sa hádže v dvoch salvách: najprv na zásah (hráčov hod vs súperov hod), potom na prieraz (opäť hráčov hod vs súperov hod), a zranenie je rozdiel medzi zásahom a obranou z prvého dvojhodu, pričom okrem klasických postihov a opráv napr. beriete do úvahy zranenie.

Podobne vyzerajú aj Dovednosti: popri tone liečiacich a obranných vecí si môžete si zvoliť Hospodárenie a v ňom máte odbornosti Záhradníka / Bylinkára / Majstra záhradníka, či Rybolov: proste všetko, z čoho by srdce Pendragonistu neraz poskočilo.

Na rozdiel od iných random českých počinov si títo HF2 dali dôraz na prezentáciu. Sadzba je predbežný, farby psychedelické, ale veľmi oceňujem, že text napriek svojej komplexnosti a skriptovitosti jasne používa na každom rohu príklady mechaník, a bije po očiach rôznofarebnými rámčekmi (zelené príklady, červené dôležité veci), čo prudko sprehľadňuje text a jeho čítanie + Rimbove ilustrácie, tie dokážu zo všetkého spraviť super vec.

Už to píšem tento rok asi osemnásty krát, ale tradične mi chýba dizajnérska vízia a uvedenie odlišností od stovky iných podobných systémov (a nie hmlistá v duchu "sme viac sexi než prvá edícia"), lebo zase vidím nováčika v mojom adresári Heartbreaks.

Re: DrD 1.7?

od OnGe » 22. 6. 2013, 12:32

Kdysi jsem zaslechl zkazky o verzi 2.0, ale ještě jsem to neviděl. Pro mě byli hrdinové fantasy vždycky takový uroboros (snaží se dělat něco tak moc, že svou snahu podkopává a tak se snaží ještě víc atd.), ale třeba za ty roky autoři někam dospěli. Díky za avízo.
A jaká že je tato verze?

Nová a sexy
Proč má poslední dobou kde kdo potřebu o všem možném říkat, že je to sexy? Někdo obkreslí iPhone, vybarví šedou a už tomu se říká "sexy design". :>:o/

To bude zas slepených stránek...

Re: DrD 1.7?

od ShadoWWW » 22. 6. 2013, 11:46

Znám člověka, co byl součástí jedné z mála testovacích skupin. (Dokonce říkal, že v závěrečné fázy byli už jediní.) Stylově je to něco mezi DrD a D&D, ale říkal, že pravidla se snaží být tak moc realistická, až jsou strašně komplikovaná a pro drtivou většinu hráčů "as written" nehratelná.

Jakákoliv verze D&D má stejný feeling a přitom jsou pravidla značně jednodušší a přívětivější.

Re: DrD 1.7?

od PardGalen » 22. 6. 2013, 10:57

Pepa píše:Zaregistroval jste tu někdo, že se chystají Hrdinové Fantasy II?
Narazil jsme na to, ale nečetl. Mají tam ke stažení nějakou betu a pokud to někdo studoval mohl by napsat trochu víc?

Hrdinové fantasy II.

od Pepa » 22. 6. 2013, 10:46

Zaregistroval jste tu někdo, že se chystají Hrdinové Fantasy II?

Viz: http://www.hrdinovefantasy.cz/hf-ii.php

Re: Hrdinové fantasy

od Sparkle » 25. 5. 2012, 10:39

PetrH píše:mam i stin mece:) pana prstenu, yesderedesovo oko...
vem vem vem prosím :clap: :clap: <3

Re: Hrdinové fantasy

od PetrH » 25. 5. 2012, 00:04

mam i stin mece:) pana prstenu, yesderedesovo oko...

Re: Hrdinové fantasy

od Sparkle » 24. 5. 2012, 19:55

PetrH píše:mam doma cely set, teoreticky ti jej muzu pujcit na open hrani
Vezmi to prosím v sobotu do Mephitu, dík moc. Hrát to nebudu, přednáška bude hodinová a obsáhne všechna RPG co vyšly v češtině, takže to zmíním jen letmo a ukážu příručku.

Re: Hrdinové fantasy

od PetrH » 23. 5. 2012, 20:05

mam doma cely set, teoreticky ti jej muzu pujcit na open hrani

Re: Hrdinové fantasy

od Sparkle » 23. 5. 2012, 18:44

Byl by někdo ochoten zapůjčit mi exemplář hry Hrdinové Fantasy na Advík? Chystám se tam mít přednášku o českých RPG, zaměřenou na rpg začátečníky, že bych jim to tam ukázala jak to vypadá.

Re: Hrdinové fantasy

od Ryoto » 15. 5. 2012, 22:34

Díky za odpověď, moc si toho cením :) dneska jsme odehráli první hru, a zatím celkem v pohodě, tak uvidím jak se to vyvine.

Jerson: To s tou radou byla jen reakce na Aljena, ale to už je jedno. :D

Re: Hrdinové fantasy

od boubaque » 15. 5. 2012, 17:33

Ryoto píše:boubaque: Jo, vidím to tam... vůbec ale nechápu co tím chtěli říct a proč je to takto udělané :D
Aby PH nemusel hlídat, která CP má jaký styl, co takové styly obnášejí a kdy ho použít nebo nepoužít (nebo na něj nezapomenout), je to přepočítané do obyčejných útoků. Takže PHovi stačí prostě jen hlásit útoky. Prostě výhody stylů (apod.) jsou pro zjednodušení započítány do základních statistik.
Mohl bych ještě znát tvůj názor na HF a zeptat se proč to už nehraješ?
Vzhedem k tomu, že nedávno jsem se dostal v naší skupině k vedení hry, tak jsem odmítl používat systém s takovou mírou komplexnosti, a přitom nesjednocenosti (zapamatovávat si, co se všechno jak řeší, nebo pořád koukat do tabulek mě blahem nenaplňuje) a vadil mi nevyrovnaný vývoj povolání (směrů, ale zaměření na víc směrů je tak nevýhodné, že hráč prakticky nemá moc na výběr a může postavu jen trochu dokreslovat podle toho, co ho zajímá). Válečníci jsou na začátku silní a postupně ztrácejí, až nakonec ztratí možnost se nějak dál vyvíjet, hraničáři mají celkem rovnoměrný vývoj a kouzelníci jsou na začátku slabí, ale pak jejich síla vystřelí do astronomických výšek, kněží pak podle svého boha (sady modliteb), ale většinou jsou na začátku průměrní a na konci něco podobného jako kouzelníci.

Jako hráč jsem to celkem zvládal (i když postava válečníka/kouzelníka byla nehratelná - jako válečník nic moc, jako kouzelník jsem téměř neseslal kouzlo - a to jen u jednoho jsem měl šanci ho vůbec seslat; ale ta míra komplexity pro hráče není tak velká a nemusí ji nezbytně ovládat), ale jako PH jsem už HF hrát nechtěl. (Jen pro ilustraci mého přístupu ke hře: někde kolem 1500-2000 zkušeností už mě přestalo bavit vylepšovat postavu a kolem 4000 už mě to začínalo otravovat - což není dáno tolik pravidly, jako mou představou o funkční postavě.)

Jinak si ale nemyslím, že je to špatná hra, pro lidi, kteří chtějí hrát komplexní hru s možností kombit, taktizovat a podobně, a přitom jim nevadí hodně počítat a koukat do tabulek. Bohužel to já nejsem. Samozřejmě svoje chyby má, ale třeba se Stínem meče, přestože jsem ho nikdy nehrál (a jsem za to velmi rád), je to podle mě neporovnatelné (=lepší).

Re: Hrdinové fantasy

od Jerson » 15. 5. 2012, 06:57

radit jinou hru bez vyžádání jsem neměl v úmyslu, opravdu mě jen zajímalo, proč začínáte hrát zrovna HF, zejména když máte zmáknutá jiná pravidla.

Re: Hrdinové fantasy

od Ryoto » 14. 5. 2012, 23:33

Aljen, Jerson: Nepotřebuji poradit hru :) vedle HF tu máme ještě jiné hry na hrdiny, ale tahle je pro nás jaksi nejméně prozkoumaná. Navíc momentálně hrajeme ještě DrD kde je pj kámoš, tak jsem prostě navrhl, že vedle DrD budem hrát ještě HF a já budu pj, kámoši souhlasili tak jsme se do toho pustili. Kupovat teď něco nového v plánu nemám, mám teď jiné výdaje. :D

boubaque: Jo, vidím to tam... vůbec ale nechápu co tím chtěli říct a proč je to takto udělané :D Mohl bych ještě znát tvůj názor na HF a zeptat se proč to už nehraješ?

Nahoru