Oživení Stínu meče

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Oživení Stínu meče

Re: Oživení Stínu meče

od Wolfus » 19. 10. 2022, 22:18

Zakladne pravidla vysli v reedicii s vyhodenym kentaurom, pre ktoreho v zaklade neboli ziadne specialne pravidla 🙂

Re: Oživení Stínu meče

od Markus » 19. 10. 2022, 17:55

Nikde. :) Tiskem vyšly, co vím, jen ty dvě knížky. Základní pravidla a dobrodružství.

Jestli existují nějaké fan doplňky, těžko říct, ale jsou to těžký devadesátky, takže kdo ví, v jaké podobě by to tehdejší autoři tvořili a jestli to dávno nesežrala eroze internetu.

Re: Oživení Stínu meče

od Necraatall » 19. 10. 2022, 17:30

Ahoj, vysly nejake dalsi pravidla nez ty s dobrodruzstvim a sluss?
kde najit nejake dodatky a dobrodruzstvi a pod.
updaty...
povolani, monstra...

Re: Oživení Stínu meče

od Aljen » 9. 9. 2010, 22:09

pozor na prieraz sa hadze a faktor nahody nie je zanedbatelny. Totizto brnenia nemaju ziadne medzery a treba prerazit aj to co pokryva ocne viecko pricom ani ten najvymakanejsi utocnik proste nemusi trafit uplne nehybneho spaca tam kde treba

Re: Oživení Stínu meče

od Wolfus » 9. 9. 2010, 13:16

Ale ved to je uplne logicke. Co si ma hadzat na prieraz ocneho viecka? A rana do mozgu cez oko zabije aj barbara na 50 urovni, to je jasne :)

Re: Oživení Stínu meče

od Aljen » 7. 9. 2010, 23:55

neviem ktoru verziu mam pred sebou, ale v nej je to co som pisal kdesi vyssie.

postava ktora spi alebo je bezmocna (zrejme rozhodne GM co to presne je ako 90% zvysnych pravidiel.) moze mat aj 1000 zivotov ale pixia s vidlami ktora ...
- automaticky zasiahne lebo postava sa nemoze branit
2) podari sa jej prieraz 2d10 + sil/obr (pozor zbran v lubovolnom zbranovom pomere ma prieraz ROVNAKY lebo podla SM logiky sa material nemeni) pricom ma +5 bonus (teda aspon pri utoku zozadu ma bonus na prieraz ... pri utoku na spiaceho to vyslovne napisane nie je ale ... predpokladajme ze tu plati podobna "logika")

tak ... je spac ZABITY :)

Pixie zaklinac (zaklinac moze vziat do ruky jedine dyku (a vdaka SM logiky nikdy ever inu zbran na blizo, ani dlhy noz ani tesak ...), takze samozrejme nosi sekacik s prierazom 7 lebo alternativne zbrane moze mat kazdy bez postihu)
Samozrejme ze by nosil vidly s prierazom 16 ale bohuzial z dovodu SM logiky nemoze, pretoze magicke povolania mozu mat jedine jednorucne objekty ever (WTF!!!?) .
zaklinacske kuzloa hluchota (2level, trvanie 1 smena za level) + spanok (3level, trvanie 1hodina za level) robia z at will neviditelnej pixie megazabijaka.

Re: Oživení Stínu meče

od Lemmy » 24. 8. 2010, 10:56

Jak jsem psal, je to už dlouho, co jsem viděl pravidla, takže to spíš beru tak, jak jsme to dřív hráli.
Aneb když něco nevyhovuje, dělejte to jinak.

Můžete někdo hodit přesnou citaci z pravidel?

Mě přijde naprosto v pohodě, pokud se třeba zloděj nikdy nemůže naučit s Obouručním mečem, jelikož se v něm jeho obor necvičí. Ale na druhou stranu mi přijde absolutně v pohodě, pokud tento zloděj při nějaké situaci obouručák vezme a provizorně s ním bojuje (v podstatě je to to samé jako boj improvizovanými zbraněmi - kdo má pravidla, mrkněte prosím i na tuto kapitolu, zda se tam náhodou o boji se zbraněmi, které povolání nedovoluje něco nepíše).

Wolfus: Díky. Takže tímto padá jedna nelogičnost. Bojovat s nenaučenou zbraní můžeš, ikdyž na ni nemáš úroveň.

Jinak bych to u těch povolání osobně viděl spíš jako jakýsi kodex.
Barbar si do boje radši zvolí jinou zbraň, než meč, vzhledem k tomu, že mu to může přijít jako symbol civilizace nebo aristokracie a obojím ze základu povolání pohrdá.
Zloděj si nevezme těžkou obouruční zbraň, která by ho činila nepohyblivým, ten potřebuje spíš rychlost skloubenou s dobrým účinkem zbraně.
Stejně tak pro mága je nemyslitelné se spoléhat na něco tak nesmyslného, jako jsou zbraně, když ovládá něco tak mocného, jako je magie.

Re: Oživení Stínu meče

od Wolfus » 23. 8. 2010, 17:16

Je to tak, povolania maju obmedzenia na urcite zbrane. Co sa tyka urovne, v starej verzii bolo tiez pravidlo, ze sa da bojovat vyssolevelovou zbranou, ale s postihmi.

Re: Oživení Stínu meče

od Jerson » 23. 8. 2010, 16:57

Lemmy píše:V podstatě i kouzelník si může vzít do ruky nějaký těžký kyj, akorát s ním bude mít nemalé postihy za to, že zbraň neovládá.
Mám dojem, že podle pravidel tohle nešlo, u některých povolání bylo jasně napsané "nesmí/nikdy nevezme", u jiných to nebylo tak jasně řečeno, ale smysl byl jasný - i když hloupý.

Re: Oživení Stínu meče

od Lemmy » 23. 8. 2010, 13:04

Jerson píše: Tenhle problém jedna skupina obcházela tím, že prostě bojovali nenaučenými zbraněmi, i když mám dojem, že to podle pravidel stejně nejde - nemáš level, nemůžeš vzít do ruky dlouhý meč, i když umíš ovládat meče krátké, široké i bystrozraké 8)
My jsme tohle pravidlo řešili dvěma způsoby:
1) Neřešili jsme ho :)
2) Každá postava se mohla na začátku naučit s libovolnou zbraní, nehledě na potřebnou úroveň... jinak se všechno řídilo reguliemi.

Ehm, nemáš level, máš postih na boj se zbraní (určitě podle opravených pravidel, podle starých tuším taky).
V podstatě i kouzelník si může vzít do ruky nějaký těžký kyj, akorát s ním bude mít nemalé postihy za to, že zbraň neovládá.

Re: Oživení Stínu meče

od BasilisK » 23. 8. 2010, 09:18

obchazeni nekterych pravidel beru - zvlast pokud jste ve SM chteli hrat heroickou kampan tak omezeni zbrane/level slo pryc. Myslim, ze muj ptakohlav/paladin taky nemohl podle pravidel existovat (presvedceni, nektere vlastnosti)...

Oživení Stínu meče

od Jerson » 22. 8. 2010, 21:14

A z Kalacha může střílet devítiletý hubený kluk stejně jako metrákový dvoumetrový voják.
Aljen píše:pokial ma na to samozrejme LEVEL.
Tenhle problém jedna skupina obcházela tím, že prostě bojovali nenaučenými zbraněmi, i když mám dojem, že to podle pravidel stejně nejde - nemáš level, nemůžeš vzít do ruky dlouhý meč, i když umíš ovládat meče krátké, široké i bystrozraké 8)

Re: Oživení Stínu meče

od Aljen » 20. 8. 2010, 16:16

Vyslovená blbost byla s průrazem - v příkladu je popsaná bitevní sekera zmenšená na pětinu, ale pořád dokáže projít plátovou zbrojí, protože "materiál sekery i síla válečníka (!) zůstaly."
Presne presne ... spominam si ako som sa chlamal ked som to cital.
A z Kalacha může střílet devítiletý hubený kluk stejně jako metrákový dvoumetrový voják.
pokial ma na to samozrejme LEVEL.

Inak bude musiet zacinat pekne s dykou a kamenmi a kazdy zacinajuci dobrodruh, neschopny pochopit komplikovany koncept ... napriklad kratkeho meca a uz vobec nie trebars kuse.

Re: Oživení Stínu meče

od Jerson » 20. 8. 2010, 16:13

Mě jde o to, když jsme jednou bojovali s nějakým obrem - zjistili jsme, že proti němu nemá cenu se bránit, protože nás vždycky zasáhne - když uvážíte, že některé zbraně mají útok 5 a jiné 20, pokud je zbraňový poměr třeba jen 5/4, nebo dokonce 1,5 či 2, tak je to brutální rozdíl. Horší bylo, že tenhle obr dohodil kopí stejně daleko jako kdokoliv jiný, tedy asi tak 7 metrů - což vypadalo směšně, nicméně když GM upravil zbraňovým poměrem i vrhací zbraně, jednak jsme byli v další nevýhodě, a pak by musel upravit i dostřel luků a kuší - a to je opět dost zásadní.

Vyslovená blbost byla s průrazem - v příkladu je popsaná bitevní sekera zmenšená na pětinu, ale pořád dokáže projít plátovou zbrojí, protože "materiál sekery i síla válečníka (!) zůstaly." Můžete si zkusit, jestli pětinová sekera projde plechem stejně jako původní.

Nicméně velmi výrazně se tohle projevilo u malých ras - poloviční nebo dvoutřetinový útok, stejná obrana. Zbroj je lehčí, ale při stejné síle jim dává stejný postih a přitom kryje stejně. Totéž štít - ale nikoliv meč, ten útočí a zraňuje mnohem hůře. Jenže dál se to týkalo i takových věcí jako velikost oblečení (levnější kalhoty jen proto, že jsou poloviční? Kde to autoři žijou?), ale i třeba velikosti luceren a pochodní - naráželi jsme na to, že buď budou mít gnómové a skřeti vlastní velikosti vybavení, které normální lidé těžko použijí (a skřeti zase nemůžou použít lidské věci), nebo tyhle rozdíly prostě smažeme, ale pak zůstává otázka, proč by měl být skřetí tesák o čtvrtinu menší, když má ten skřet stejnou sílu jako člověk.
A felkové či ptakohlavové se poměrem 5/4 se stali nejlepšími bojovníky, alespoň co do účinnosti zbraní, které nešlo jinak nahnat.

Hlavně jsem to ale porovnával s realitou - jsou zbraně (včetně palných) uzpůsobené pro měnší nebo větší vzrůst postavy a různým lidem se s nimi zachází lépe nebo hůře, ale pořád to jsou ty samé zbraně. A z Kalacha může střílet devítiletý hubený kluk stejně jako metrákový dvoumetrový voják.

nicméně - to není všechno - zbraňový poměr by se měl týkat třeba i domů - a jak se asi bude běžně vysokým lidem bojovat ve 3/4 velikosti chodeb, to by mě docela zajímalo. Nemluvě o 5/4 postavách, které mají bonus za svou velikost.

Prostě pravidla pro zbraňový poměr byla strašně nedotažená a vlastně šlo jen o náhražku opravy bojeschopnosti podle velikosti z DrD.

Re: Oživení Stínu meče

od OnGe » 20. 8. 2010, 10:01

Bouchi píše:Jenze ja pisu o boji dvou srovnatelne velkych protivniku adekvatnimi zbranemi. Takze kdyz budou oba vetsi, tak budou pomalejsi taky oba - tj. budou sice pomaleji uhybat, ale i pomaleji utocit a vykompenzuje se to.
Pomerne ano, ale v absolutnich cislech bude rozdil vetsi a bez ohledu na rychlost, cil je stale vetsi (i kdyz tohle je asi spis pocitova zalezitost).

Nahoru