od Alef0 » 24. 6. 2013, 14:22
Letmo som preletel pravidlami.
Táto dvojka na rozdiel od DrD2 ostala v klasických koľajách: Vraj sa vychytajú muchy, vraj sa sprehľadní súboj, ale koniec-koncov tá hra nevylezie z rodiny Vítej, dobrodruhu.
Ale napodiv, čím viac som to čítal, tým viac som mal pocit, že to veľmi evokuje D&D 3.x, a to v prvom zámere nemyslím negatívne. Rozdiel je v nepoužívaní štvorčekov a v omnoho väčšej škále taktických možností: v klasickom súboji na blízko máte napr. manévre Útok / Kop / Zákerný útok / Hlavičku + ich posilené verzie. Jednotlivé možnosti sa líšia bonusmi / postihmi a cenou akcie, čo prakticky pripomína powersy z 4e. Na druhej strane, tam, kde D&D radostne abstrahuje, HF2 vytočia pravidlometer na 120% a umožnia vám brať do úvahy totálne minuskuly súboja.
Ľaľa: na súboj sa hádže v dvoch salvách: najprv na zásah (hráčov hod vs súperov hod), potom na prieraz (opäť hráčov hod vs súperov hod), a zranenie je rozdiel medzi zásahom a obranou z prvého dvojhodu, pričom okrem klasických postihov a opráv napr. beriete do úvahy zranenie.
Podobne vyzerajú aj Dovednosti: popri tone liečiacich a obranných vecí si môžete si zvoliť Hospodárenie a v ňom máte odbornosti Záhradníka / Bylinkára / Majstra záhradníka, či Rybolov: proste všetko, z čoho by srdce Pendragonistu neraz poskočilo.
Na rozdiel od iných random českých počinov si títo HF2 dali dôraz na prezentáciu. Sadzba je predbežný, farby psychedelické, ale veľmi oceňujem, že text napriek svojej komplexnosti a skriptovitosti jasne používa na každom rohu príklady mechaník, a bije po očiach rôznofarebnými rámčekmi (zelené príklady, červené dôležité veci), čo prudko sprehľadňuje text a jeho čítanie + Rimbove ilustrácie, tie dokážu zo všetkého spraviť super vec.
Už to píšem tento rok asi osemnásty krát, ale tradične mi chýba dizajnérska vízia a uvedenie odlišností od stovky iných podobných systémov (a nie hmlistá v duchu "sme viac sexi než prvá edícia"), lebo zase vidím nováčika v mojom adresári Heartbreaks.
Letmo som preletel pravidlami.
Táto dvojka na rozdiel od DrD2 ostala v klasických koľajách: Vraj sa vychytajú muchy, vraj sa sprehľadní súboj, ale koniec-koncov tá hra nevylezie z rodiny [i]Vítej, dobrodruhu.[/i]
Ale napodiv, čím viac som to čítal, tým viac som mal pocit, že to veľmi evokuje D&D 3.x, a to v prvom zámere nemyslím negatívne. Rozdiel je v nepoužívaní štvorčekov a v omnoho väčšej škále taktických možností: v klasickom súboji na blízko máte napr. manévre Útok / Kop / Zákerný útok / Hlavičku + ich posilené verzie. Jednotlivé možnosti sa líšia bonusmi / postihmi a cenou akcie, čo prakticky pripomína powersy z 4e. Na druhej strane, tam, kde D&D radostne abstrahuje, HF2 vytočia pravidlometer na 120% a umožnia vám brať do úvahy totálne minuskuly súboja.
Ľaľa: na súboj sa hádže v dvoch salvách: najprv na zásah (hráčov hod vs súperov hod), potom na prieraz (opäť hráčov hod vs súperov hod), a zranenie je rozdiel medzi zásahom a obranou z prvého dvojhodu, pričom okrem klasických postihov a opráv napr. beriete do úvahy zranenie.
Podobne vyzerajú aj Dovednosti: popri tone liečiacich a obranných vecí si môžete si zvoliť Hospodárenie a v ňom máte odbornosti Záhradníka / Bylinkára / Majstra záhradníka, či Rybolov: proste všetko, z čoho by srdce Pendragonistu neraz poskočilo.
Na rozdiel od iných random českých počinov si títo HF2 dali dôraz na prezentáciu. Sadzba je predbežný, farby psychedelické, ale veľmi oceňujem, že text napriek svojej komplexnosti a skriptovitosti jasne používa na každom rohu príklady mechaník, a bije po očiach rôznofarebnými rámčekmi (zelené príklady, červené dôležité veci), čo prudko sprehľadňuje text a jeho čítanie + Rimbove ilustrácie, tie dokážu zo všetkého spraviť super vec.
Už to píšem tento rok asi osemnásty krát, ale tradične mi chýba dizajnérska vízia a uvedenie odlišností od stovky iných podobných systémov (a nie hmlistá v duchu "sme viac sexi než prvá edícia"), lebo zase vidím nováčika v mojom adresári Heartbreaks.