od Argonantus » 4. 2. 2016, 10:20
Takto - námitka
realismu čili
Jerson skóre je sama o sobě sporná, protože různí lidé k tomu přistupují jinak.
Spousta lidí pokládá za normální planetu se dvěma městy na jednom kontinentu. Ježto známe jen jednu planetu, těžko se to nějak zobecňuje.
Jerson ale poukazuje na zajímavou zkušenost, že fantasy světy všeobecně bývají povážlivě řídce propracované, a kdekdo směle háže inflačními stovkami mil, aniž by to mělo nějaký užitečný smysl.
Já alespoň nevidím smysl škrtat stovky mil a týdny chůze, kdy se nic zajímavého nestalo a ředit dobrodružství na obrovskou plochu. Kdysi jsme to vyzkoušeli, a nakonec se rádi vrátili do středoevropského terénu, který se jeví ve srovnání s těmi hexy překvapivě hustý.
ilgir píše:No, vtip je v tom, že když vyleze na sopku, tak může během pěti minut přehlédnout i padesátimílový hex.
O tom přesně píšu. Žiju na sopce a píšu, co přesně vidím z okna a co bych potkal na svém zcela reálném hexu.
"Přehlédnout ze sopky" ovšem není totéž, co "prozkoumat", i v tom velkolepém dohledu se mohou přesouvat celé armády, aniž bych měl šanci to zaznamenat, neb maník je na hranici viditelnosti tak na kilometr, pokud jste to někdy měli možnost zkoušet. A pak existuje taková věc, jmenuje se to stromy.
A když jede na lodi na moři, tak ještě větší.
No, ne. Existuje další taková věc, jmenuje se to kulatost země - standardní dohled na ideální rovině je asi 5 km. A pak jsou vlny, to je další svinstvo. Pohled z kopce na rovinu nemáš na moři šanci dohnat.
Námořní dobrodružství proto mají na Zemi inherentní vlastnost, že "jeli jsme spoustu a spoustu dní, a pak se něco stalo." Což je pro RPG hraní pro někoho trochu nešťastné. Jinému je to jedno, viz shora.
Lze to obcházet různými triky, například udělat moře jako Středozemní, narvat tam mraky ostrovů, lodí a všeho možného, aby nebyla nuda.
Takto - námitka [i]realismu[/i] čili [i]Jerson skóre [/i]je sama o sobě sporná, protože různí lidé k tomu přistupují jinak.
Spousta lidí pokládá za normální planetu se dvěma městy na jednom kontinentu. Ježto známe jen jednu planetu, těžko se to nějak zobecňuje.
Jerson ale poukazuje na zajímavou zkušenost, že fantasy světy všeobecně bývají povážlivě řídce propracované, a kdekdo směle háže inflačními stovkami mil, aniž by to mělo nějaký užitečný smysl.
Já alespoň nevidím smysl škrtat stovky mil a týdny chůze, kdy se nic zajímavého nestalo a ředit dobrodružství na obrovskou plochu. Kdysi jsme to vyzkoušeli, a nakonec se rádi vrátili do středoevropského terénu, který se jeví ve srovnání s těmi hexy překvapivě hustý.
[quote="ilgir"]No, vtip je v tom, že když vyleze na sopku, tak může během pěti minut přehlédnout i padesátimílový hex.[/quote]
O tom přesně píšu. Žiju na sopce a píšu, co přesně vidím z okna a co bych potkal na svém zcela reálném hexu.
"Přehlédnout ze sopky" ovšem není totéž, co "prozkoumat", i v tom velkolepém dohledu se mohou přesouvat celé armády, aniž bych měl šanci to zaznamenat, neb maník je na hranici viditelnosti tak na kilometr, pokud jste to někdy měli možnost zkoušet. A pak existuje taková věc, jmenuje se to stromy.
[quote]A když jede na lodi na moři, tak ještě větší. [/quote]
No, ne. Existuje další taková věc, jmenuje se to kulatost země - standardní dohled na ideální rovině je asi 5 km. A pak jsou vlny, to je další svinstvo. Pohled z kopce na rovinu nemáš na moři šanci dohnat.
Námořní dobrodružství proto mají na Zemi inherentní vlastnost, že "jeli jsme spoustu a spoustu dní, a pak se něco stalo." Což je pro RPG hraní pro někoho trochu nešťastné. Jinému je to jedno, viz shora.
Lze to obcházet různými triky, například udělat moře jako Středozemní, narvat tam mraky ostrovů, lodí a všeho možného, aby nebyla nuda.