od Vallun » 12. 9. 2014, 09:28
Planetární invaze - zručně napsaný atmosférický článek. Nicméně je na něm poznat, že autoři nafoukli invazi, tak jak jí známe například z doby druhé světové na planetární úroveň (a někde ani to ne - viz použití spojení "dále do vnitrozemí", které u planetárního rozměru nedává smysla). Osobně mi trochu vadí i nevyřčené předpoklady, z nichž stěžejní je zhruba stejná technologická úroveň obou dvou stran a dále existence nějakých kontaktů planety s jinými vesmírnými civilizacemi. Článek je tedy na hraně mezi popisem konkrétní situace a obecnou úvahou, což je škoda, protože jak samostatná úvaha (či spíše populárně naučná analýza) tak do podoby stručného příběhu převedený popis by možná byl přínosnější. Nelze ani souhlasit s některými detaily - při zhruba stejné technologické úrovni lze předpokládat, že útočník by byl schopen určit klíčové prvky obranné infrastruktury a výsadky nasměrovat přímo na ně, nikoliv je shodit poblíž a nejdříve nechat zformovat a pak teprve útočit (viz pád pevnosti
Eben Emael) - to je dobrá taktika pro záložní a podpůrné jednotky, ale u speciálů by byl efektivnější přímý nástup.
Abych jen nekritizoval, článek je dobrý, především velmi inspirativní, jen prostě mohl být ještě lepší. K té inspiraci - část o planetárním průzkumu "turisty" mne přivedla na nápad na počítačovou, či možná i papírovou RPG hru (tedy na počítači by mi to přišlo lepší, ale to v životě sám nenaprogramuji, papírové RPGčko bych nějak vytvořit mohl) - hráč/družinka jsou průzkumníky galaktické flotily, vysláni na planetu zběžně prozkoumanou senzory, které ale nezjistí vše, nicméně dokáží vytvořit funkční bioavatar a bezpečně jej dostat na povrch, a touto cestou má být zjištěno co nejvíc informací a tak. poté, co první hráč zemře tak jsou všechny bioavatary pro jistotu zničeny a hráči pak musí odpovědět na kontrolní otázky, které lze formulovat buď soutěžně nebo filosoficky, podle zamýšleného vyznění hry.
Planetární invaze - zručně napsaný atmosférický článek. Nicméně je na něm poznat, že autoři nafoukli invazi, tak jak jí známe například z doby druhé světové na planetární úroveň (a někde ani to ne - viz použití spojení "dále do vnitrozemí", které u planetárního rozměru nedává smysla). Osobně mi trochu vadí i nevyřčené předpoklady, z nichž stěžejní je zhruba stejná technologická úroveň obou dvou stran a dále existence nějakých kontaktů planety s jinými vesmírnými civilizacemi. Článek je tedy na hraně mezi popisem konkrétní situace a obecnou úvahou, což je škoda, protože jak samostatná úvaha (či spíše populárně naučná analýza) tak do podoby stručného příběhu převedený popis by možná byl přínosnější. Nelze ani souhlasit s některými detaily - při zhruba stejné technologické úrovni lze předpokládat, že útočník by byl schopen určit klíčové prvky obranné infrastruktury a výsadky nasměrovat přímo na ně, nikoliv je shodit poblíž a nejdříve nechat zformovat a pak teprve útočit (viz pád pevnosti [url=http://cs.wikipedia.org/wiki/Pevnost_Eben-Emael]Eben Emael[/url]) - to je dobrá taktika pro záložní a podpůrné jednotky, ale u speciálů by byl efektivnější přímý nástup.
Abych jen nekritizoval, článek je dobrý, především velmi inspirativní, jen prostě mohl být ještě lepší. K té inspiraci - část o planetárním průzkumu "turisty" mne přivedla na nápad na počítačovou, či možná i papírovou RPG hru (tedy na počítači by mi to přišlo lepší, ale to v životě sám nenaprogramuji, papírové RPGčko bych nějak vytvořit mohl) - hráč/družinka jsou průzkumníky galaktické flotily, vysláni na planetu zběžně prozkoumanou senzory, které ale nezjistí vše, nicméně dokáží vytvořit funkční bioavatar a bezpečně jej dostat na povrch, a touto cestou má být zjištěno co nejvíc informací a tak. poté, co první hráč zemře tak jsou všechny bioavatary pro jistotu zničeny a hráči pak musí odpovědět na kontrolní otázky, které lze formulovat buď soutěžně nebo filosoficky, podle zamýšleného vyznění hry.