9. číslo vydáno

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: 9. číslo vydáno

od ilgir » 24. 11. 2008, 10:38

Dojemné. :cheers:

od Markus » 24. 11. 2008, 10:33

:clap:

od Acidburn » 24. 11. 2008, 01:20

Hm, tak Sourcebook vůbec není špatný nápad :wink: beztak jsem uvažoval nad tím, že některé nápady (třeba právě onen kyberprostor) a upřesnění bych hodil do revidované verze svého článku. Místo toho začnu pracovat na sourcebooku, zkusím tomu dát přehlednější strukturu a poskytnout více "herních aplikací" jednotlivých prvků. No, nudit se rozhodně nebudu $D

Dokonce tam budu moct představit i jednotlivé charaktery ze seriálu, pokud by se s nimi hráči měli setkat. Do článku mi to přišlo nadbytečné, ale do Sourcebooku by to bylo přijatelné. Nicméně si budu muset ověřit podmínky pro zveřejňování obrázků ze seriálu (kolik jich ještě můžu schovat pod citaci). Souběh ochrany sourcebooku dle Creative Commons a zároveň dle standardních autorských práv je trochu komplikovaný.

od Markus » 24. 11. 2008, 01:07

No, o konkrétní podobě rad pro kyberprostor bychom se mohli dohadovat dlouho, ale tohle je rozhodně dobré... tedy IMHO cennější než například soupis zbraní nebo typů kyborgů. Chápu, že ne vždychy tě podobná věc napadne při psaní článku. Chtěl jsem spíš poukázat na to, že tohle je podle mě ta správná cesta. Ta správná věc, na kterou se při psaní článku soustředit.
Ghost in the Shell je něco jiného - ucelená faktografie existuje toliko v podobě mangy, z nichž snadno dostupná je jen první, původní Ghost in the Shell.
Dobrá, důvod shromáždit materiály pro hraní chápu. Potom se ale ptám:

- Proč to vydávat za "obecný článek"? Proč rovnou nenapsat nějaký sourcebook, rozdělit ho do kapitol, možná i jako bonus přidat aplikaci na nějaký systém. I takovýhle sourcebook by mohl být publikován v Drakkaru, redakce by ho určitě uvítala. Vyšel by jako "bonus", stejně jak např DeGenesis.

Sourcebook ale rozhodně potřebuje jasnější a přehlednější strukturu. Jasné kapitoly a spoustu podkapitol, například "Vybavení"; nebo "Policejní složky" a "Organizovaný zločin" jako podčást kapitoly "Organizace ve světě Gits". Atakdále, každý jsme četl spoustu herních příruček. Rozhodně myslím, že máš dost podkladů pro takový sourcebook, byť kratší - ono kdybys vzal to, cos napsal, a nějak to učesal, asi by to stačilo. Koneckonců - třeba tví nemrtví mě osobně nezajímali (nehraju DrD), ale prezentaci nemůžu nic vytkout. Rozhodně je to v praktické podobě, připraveno pro použití. O GitS bych to neřekl - tam bych si pro použití musel udělat nějaký vlastní výtah.

Na druhou stranu kdybys to psal jako "obecný článek" pro všechny čtenáře (nikoliv jen fandy, co chtějí hrát ve světě GitS), mělo by to mít stručnější a méně naplněné informacemi. Cílem takového článku by nebylo poskytnout úplně všechny informace, ale jen v nejzákladnějších bodech (a třeba jen na 7 stranách) představit tento setting a nepovinně i poskytnout pár zajímavých rad, např. o tom hraní v kyberprostoru.

To je v kostce asi to, co mi na článku o GitS vadilo - je to někde na půl cesty mezi "obecným článkem" a "materiály pro hru". Na to, aby to byl obecný článek, je to příliš dlouhé a přeplněné nadbytečnými informacemi. Na to, aby to byl sourcebook je to zase příliš chaotické (rozsah u sourcebooku nevadí).

od Acidburn » 23. 11. 2008, 23:43

To boubaque - OMG, když jsi nečetl článek, jak ho vůbec můžeš kritizovat? Jo aha, ty vycházíš z diskuze...no právě proto, že ta diskuze míjí smysl článku a totálně ho zkresluje, tak se tady snažím něco vysvětlit.
Já jsem rád, že Markuse konečně napadlo něco, o čem má smysl se tady bavit a že si odpustil osobní výpady (jak pracovat s kyberprostorem - odpověď níže). Já kritiku neignoruji, ale ta kritika musí být o něčem, co je podstatné. Kritika typu "píšeš o anime, které nesnáším, proto je ten článek k ničemu" je o ničem. Ale tohle je snad už jasné.

To Markus - nic z toho nejsou podstatné otázky pro RPG? Hm, tak to máme o podstatných otázkách poněkud jiné představy.
Nicméně paralela se Středozemí je zavádějící. Proč? Protože celá Středozem (vyjma History of the Middle Earth dostupné v Německu, Anglii, jenom u nás ne) je velmi snadno dostupná, profláklá, tu faktografii si seženeš snadno a navíc - jsou to knihy, nalezenou informaci si můžeš kdykoli přečíst.
Ghost in the Shell je něco jiného - ucelená faktografie existuje toliko v podobě mangy, z nichž snadno dostupná je jen první, původní Ghost in the Shell. Human Error Processor je sehnatelný hůře a Man Machine Interface je prakticky neznámá a jen obtížně dostupná. Úplně teď pomíjím fakt, že kromě první mangy jsou zbylé v angličtině, kterou, bohužel, dodnes ne každý ovládá.
Zbylé věci jsou obsaženy ve filmech a v seriálu, mnohdy jde ovšem o detaily, které divákovi po prvním shlédnutí uniknou (přestože jsou ty detaily podstatné). Ne každý je takový nadšenec, aby si každou epizodu pustil třikrát a ty obzvlášť vypečené třeba desetkrát. Z některých filmů může navíc divák neznalý zbytku nabýt zcela mylný dojem (např, v případě symbolismem zahlceného GitS: Innocence).

Faktografie může sama o sobě pomoci při vymýšlení zápletek, o čemž vypovídají Stand Alone epizody, které využívají třeba jen jediný, jako je kopírování ducha a tedy faktické nesmrtelnosti.

A teď už konečně k podstatné otázce: jak do hry zapojit kyberprostor, aby to bylo zábavné? Tohle jsem do článu klidně dát mohl, nenapadlo mne to, moje chyba, teď ji snad napravím.

Takže, základem hraní s kyberprostorem je fakt, že kyberprostor samotný je představován jako trojrozměrný vesmír, nekonečný prostor. To je dobře patrné z většiny epizod ze seriálu. Vizualizace je obtížná, ne každý PJ si ze seriálu vytáhne scény, kde se surfuje v kyberprostoru a na herní sezení pravidelně nosí notebook a dataprojektor.

Nicméně elementární popis této scény možný je: postava se vznáší v namodralém (virtuálním) prostoru bez gravitace a prolétává kolem jednotlivých serverů, představovaných zářícími žlutými koulemi s několika vstupy, které e obvykle nutno překonat hackingem nebo zadáním správného hesla. Obsah - hledaná data, např. filmový záznam - je reprezentován jako prostý disk, který lze sebrat a odnést.
Některé servery umožňují vizualizaci jednotlivých uživatelů a jejich okolí: je tedy možné mít virtuálního avatara a sedět třeba na ostrově nebo v zasedačce, je možné ležet v posteli nebo na jachtě a páchat nemravnosti.

Se samotným popisem ovšem PJ nevystačí. Předpokládám, že v každém herním systému, který jsem navrhl použít, existuje dovednost hacking (použitá vlastnost inteligence). Protože samotný popis ve stylu:
PJ: dorazil jsi k serveru, je tam level 5 firewall, zkusíš ho prolomit?
Hráč: jasně, k zajištění použiju level 3 decoy, jdu na to.
PJ: hoď si na hacking, musíš přehodit desítku.
Hráč: hází kostkami...jedenáctka, jsem tam.
PJ: paráda, vidíš tam knihovnu souborů, hledáš něco konkrétního, nebo ti mám přečíst jednotlivé složky? atd.
nestačí, je dobré, aby si PJ dal s přípravou trochu práce.

Ideální je vymyslet si řadu vlastních programů, které bude možné upgradeovat. Hráč neřekne: "hackuju" nebo "nahraju mu tam virus" ale: "hackuju pomocí Megatech Keygen 5.0" nebo "nahrávám mu tam Konzervu (virus) a k zajištění použiju Žlutou návnadu (decoy level 3)." Názvy a druhy jednotlivých programů jsou jen jinou variací na kouzelné meče/luky/kladiva, použití je stejné.
Kdyby PJ neměl inspiraci, tak v mangách GitS (především v Man Machine Interface) je dost názvů různých firewallů, maze firewallů, virů a návnad.

Aby to nebylo jen tak, PJ má v záloze asi třicítku (víc není nutné) chybových hlášek okopírovaných z MS DOSu a z libovolné verze Windows 95, 98 nemo Millenium edition (padaly častěji než ostatní), takže v případě neúspěchu hráči chybovou hlášku přečte (ti zdatnější PJové si celou chybovou hlášku z "modré obrazovky" vytiskli a hráči ji dají přečíst).
V případě úspěchu mu může hodit hlášku ve stylu "Acces granted", při prohledávání adresářů mu může vytisknout třeba vlastní (vhodně pojmenované) složky z počítače á la Total Commander.

Lze využít i vhodnou rekvizitu, jako je třeba stará dobrá 3.5 disketa nebo nějaké CD, takže hráč si získanou informaci skutečně "odnese".

Pokud je PJ opravdu dobrý, může rozházet hledané informace po různých stránkách a nechat hráče skutečně googlit požadovaná data, přiznávám, že je tohle vhodnější spíš pro šifrovací hry nebo jako zpestření, nikoli jako běžný, X-krát za hru použitý postup.

Co ty na to, Markusi :>;o)

od Ecthelion » 23. 11. 2008, 22:02

Markus píše:EDIT: Proč neopustíte tu linii o systému? Nebo v ní jde o něco jiného než záminku k hádce? :>;o)
Nikdo z nás nechce mít poslední slovo. $D Za tohle se omlouvám, tahle odbočka ztratila smysl už dávno. :wink:

od boubaque » 23. 11. 2008, 21:36

To se nám to tady zase pěkně obrátilo skoro do flamu...

Acidburn: Jak už napsal Ecthelion, některé otázky historie Středozemě jsou opravdu zbytečné. Pro příběh Pána Prstenů jsou z těch tvých relevantní dohromady dvě a obě se dají shrnout jedním středně rozvitým souvětím. Ta citace z wiki je tak na jednu a půl stránky, máš celé tři a půl stránky na další popis. Nejde o to, popsat všechny reálie, ale vystihnout podstatu a základní vztahy.

Pokud už je to článek, který má představit možnosti, jak využít GitS v RPG, pak jsou některé prvky opravdu zbytečné. Článek jsem nečetl, ale když vezmu tvůj příspěvek z první stránky téhle diskuse:
Z článku vypadla jedna ze zbraní: Seburo SNAB, zmíněná pouze v manze GitS. Jde o velmi malou pistoli, používanou nejspíše jako rezervní zbraň, určená proti nepříteli do pěti metrů (ale s použitím správného zaměřovacího software je schopná trefit člověka na 100 metrů). Vzhledem ke svým charakteristikám (12 výstřelů za 3 vteřiny) by mohla používat technologii Metal Storm, nebo by mohlo jít o plně automatickou pistoli střílející dávkou. Kalibr bude malý, nejspíš 5mm, zásobník nebude na víc než oněch 12 nábojů. Podle mě je tato zbraň zobrazena na první obálce celé mangy GitS.

Další zbraň, velká ostřelovací puška s dalekým dostřelem, je k vidění jak ve filmu GitS, tak v seriálu. Zbraň je napevno uchycená k vrtulníku, parametry se bude blížit protitankové pušce, dostřel bude několik kilometrů. Ostřelovač ovládající tuto pušku je k ní připojen skrze jack konektor a její přesné zaměření trvá nějakou dobu.
Další poznámka se týká těžkého dvourotorového vrtulníku JMSDF. Ten se vyskytuje NEJEN v epizodě 24-Annihilation, ale i v epizodě 25-Barrage a v pár dalších se mihne.
K čemu mi je tohle? V čem mi to ukáže, jak hrát RPG v GitS, nebo dokonce jak mi to pomůže při takovém hraní? Je snad cílem GitS ukázat divákům, jaké skvělé zbraně mohou existovat? Pokud chceš podat výcuc z GitS pro potřeby fanoušků, pak to nevydávej za článek o RPG jen proto, že při příležitosti psaní pro časopis o RPG tě to napadlo. Pokud chceš psát rady do hry v takovém prostředí, napiš, co je na tom prostředí důležité, jaká je atmosféra hry a jak ji podporovat a jaké náměty na zápletky si vybírat (neříkám, že jsi nic takového nenapsal - jak píšu, článek jsem nečetl, ale podle reakcí a podle doplňujícího příspěvku mám pocit, že velká část obsahu článku tohle neobsahovala).

A ohledně těch dlouhých textů... Nepředpokládej, že když tobě nedělá takový, i větší, rozsah problém, že nebude problém dělat dalším. Já ve škole taky musím číst hodně textu, ale nejsem tak "spravedlivý", abych to očekával i od ostatních, zvlášť když zrovna čtou o své zábavě. Buď trochu velkorysý a ohleduplný a neklaď na své čtenáře nároky, které jsou někde jinde kladeny na tebe, zvlášť když jsou to nároky kladené ze zcela jiných důvodů. Když osekáš informace na minimum, pak ti zbyde i prostor pro několik poetických vyjádření ;) To stejné platí o poznámkách k textům - jinam než do vědeckého textu se téměř nehodí, pokud možno je úplně vynech.

Ohledně Markuse a Ectheliona: jsou zvyklí kritizovat otevřeně a často se snaží i podávat rady. Ale jakkoliv s nimi nesouhlasíš, není dobré je zcela ignorovat a jejich názory odmítat. Pokud nepíšeš sám pro sebe, pak by měl každý názor být důležitý, zvlášť pokud není osamocený. A bohužel obliba předmětu tvého zájmu není tolik rozšířená, a to ani v téhle komunitě.

od Markus » 23. 11. 2008, 20:53

Chytnu se Tollkienovské paralely:
Napadla mne totiž spousta otázek, na které toto představení nedává odpověď - a že to nejsou marginality typu spony na opasku nebo sexuální orientace Melkora. Otázky jsou to ovšem natolik zásadní, že bez nich kvalitní hra ve Středozemi prostě není možná: jsou zde elfové tradiční skřítci nebo naopak lidem podobné bytosti? Jak vznikli skřeti? Jaké vlastnosti mají Silmarily? Co jsou to hobiti a enti? Jsou Valar andělé nebo ne? Jsou čarodějové vyslaní Valar totožní s Istari?...pokračovat bych mohl donekonečna.
Nic z tohodle nejsou podstatné otázky pro RPG. Je to Tollkienovská faktografie - a samozřejmě nemůžeš vměstnat všechna fakta do jednoho článku. Fanoušci toužící po detailech si holt budou muset přečíst přímo Tollkiena.

Pro článek o RPG může být vhodné jednoodstavcové shrnutí každé rasy, ale do toho se rozhodně nevejde přesný původ skřetů. Vlastnosti Silmarilů jsou na nic, dokud s nimi družina nebude operovat (což nepředpokládám. Srovnání Valar s Istari je naprosto na nic, protože hráčských postav se to netýká ani zdaleka. Valar a Istary vůbec nemusí být zmíněni.

Pro článek o RPG by byly důležité rady pro tvorbu postavy, seznam zápletek z prostředí Středozemě... nebo například rady, jak pracovat s rozdělenou družinou a docílit stejného dojmu jako ve Dvou věžích.

Přeneseno na Ghost in the Shell - výpis jednotlivých policejních oddělení je nadbytečná informace. Mnohem užitečnější by byly například rady o tom, jak ve hře nacházet s cyberprostorem. Nikoliv, co to je, ale jak s tím pracovat ve scénách, jak to do hry zapojit tak, aby to nebylo nudné. (Konkrétně ten cyberprostor je otázka, na kterou bych vážně chtěl znát odpověď.

Zkrátka a prostě, faktografie má pro RPG děsně omezené účely. Dokáže maximálně zahltit informacemi, v lepším případě navodit atmosféru. Ale nepoví ti, jak máš hrát, jak máš tvořit postavy, jak máš vymýšlet zápletky.

Na faktografii můžu říct maximálně tak: "Je to pěkné, ale co s tím?" A říkám to často, skoro u každého čísla Drakkaru a nejen tobě, ale třeba i Ecthelionům.

---

EDIT: Proč neopustíte tu linii o systému? Nebo v ní jde o něco jiného než záminku k hádce? :>;o)

od Ecthelion » 23. 11. 2008, 20:42

Acidburn píše:Ohledně systémů - je to jednoduché, prostě v ČR masově rozšířené herní systémy nejsou pro většinu RPGček dle anime vhodné. Proto je lepší na ty méně profláklé alespoň upozornit. Ale o herní systémy jde v této debatě až v druhé řadě.
He? Jak už jsem psal, hodně z nich je vhodnější než Usagi (který není manga, takže se stejně jako ty ostatní musí upravovat). Pořád točíš o něčem jiném...
Acidburn píše:Napadla mne totiž spousta otázek, na které toto představení nedává odpověď - a že to nejsou marginality typu spony na opasku nebo sexuální orientace Melkora. Otázky jsou to ovšem natolik zásadní, že bez nich kvalitní hra ve Středozemi prostě není možná: jsou zde elfové tradiční skřítci nebo naopak lidem podobné bytosti? Jak vznikli skřeti? Jaké vlastnosti mají Silmarily? Co jsou to hobiti a enti? Jsou Valar andělé nebo ne? Jsou čarodějové vyslaní Valar totožní s Istari?...pokračovat bych mohl donekonečna.
A koho to zajímá? Pro vstup do problematiky ti stačí jednoduchý rámcový text, který navnadí hráče - není třeba napsat VŠECHNO. Kdo bude chtít hrát ve Středozemi si na základě toho článku přečte Silmarilion. Kdo bude chtít na zákaldě článku o GitS chtít hrát GitS, podívá se na GitS.

(Mimochodem - pokud ti otázky "Jaké vlastnosti mají silmarily?" nebo "Jsou čarodějové vyslaní Valar totožní s Istari?" nepřijdou jako marginální, tak se náš pohled poměrně zásadně liší... :wink: )

Jestli chceš sepsat soucebook pro hrani Ghost in the Shell, napiš sourcebook o Ghost in the Shell. Nepiš článek. Rozdíl mezi oběma formami je zásadní.

od Acidburn » 23. 11. 2008, 20:22

Ohledně systémů - je to jednoduché, prostě v ČR masově rozšířené herní systémy nejsou pro většinu RPGček dle anime vhodné. Proto je lepší na ty méně profláklé alespoň upozornit. Ale o herní systémy jde v této debatě až v druhé řadě.

Co se týká citace z wiki - to je snad špatný vtip. Pokud si myslíš, že tímhle jsi představil Středozem pro potřeby RPG her Tolkienem nedotčeným lidem, tak je to nedostatečné.
Napadla mne totiž spousta otázek, na které toto představení nedává odpověď - a že to nejsou marginality typu spony na opasku nebo sexuální orientace Melkora. Otázky jsou to ovšem natolik zásadní, že bez nich kvalitní hra ve Středozemi prostě není možná: jsou zde elfové tradiční skřítci nebo naopak lidem podobné bytosti? Jak vznikli skřeti? Jaké vlastnosti mají Silmarily? Co jsou to hobiti a enti? Jsou Valar andělé nebo ne? Jsou čarodějové vyslaní Valar totožní s Istari?...pokračovat bych mohl donekonečna.

On totiž článek o hraní ve světě Ghost in the Shell není tak dlouhý samoúčelně, ale proto, že - znovu opakuji - neexistuje jeden ucelený zdroj, který by takto přehledně odpovídal na různé aspekty života jeho obyvatel. Jak sis mohl povšimnout, tak třeba barvu očí Motoko Kusanagi jsem tam opravdu neřešil. Čtenář tam měl vše podstatné pro hru.

Abych to definitivně uzavřel: RPG Ghost in the Shell možná existuje v Japonsku - a je japonsky. Masamune Shirow takový projekt připravoval, ale nikdy ho nedokončil a podle všeho je to uzavřená věc. Vyjma neoficiálních pravidel (na které je v diskuzi níže odkaz) neexistuje žádná další publikace, která by se GitSu věnovala.
Proto vznikl onen článek, který má smysl i pro "hardcore" fanoušky, i pro anime nedotčené osoby, které z něj alespoň vytáhnou nějaké použitelné nápady.

Kdybych to považoval za zbytečné, tak bych to nikdy nenapsal.

od Ecthelion » 22. 11. 2008, 22:08

Acidburn píše:To Ecthelion - Jen pro upřesnění - Usagi je systém, který umožňuje hrát stylem klasických easternů, soustředí se na samuraje a jejich specifický styl boje. Proto se tento systém dá použít pro potřeby některých anime lépe než DnD, DrD nebo třeba GURPS.
A pro potřeby jiných anime je zase výhodnější použít Battletech místo systému, pro jiné Mountain Witch (který má nejlepší samurajský souboj vůbec), pro jiné Wushu... a co? Co tím chceš říct? Pořád to nechápu...
Acidburn píše:Nicméně těmi pěti stranami jsi mne inspiroval. Napiš tedy článek, kterým představíš Středozem pro potřeby RPG hry. Jsi omezen svými pěti stranami vDrakkaru. Hodně štěstí, protože popsat "neznalým" čtenářům takto stručně Tolkienův svět bude opravdu těžké.

Jasně, dá se to zabít větou: všichni Tolkiena znáte a přečetli jste od něj všechno, co se Středozemě týká, včetně History of the Middle Earth. Pak ale nemusíš psát nic.
Tak ještě jeden pokus o to vysvětlit ti, že nejde osobní útok proti tobě, ale konstruktivní kritika... ale tentokrát už poslední:
Wikipedie píše:Middle-earth refers to the fictional lands where most of the stories of author J. R. R. Tolkien take place. Tolkien's stories chronicle the struggle to control the world (called Arda) and the continent of Middle-earth, between the angelic Valar, the Elves and their allies among Men; and the demonic Melkor or Morgoth (a Vala fallen into evil) and his minions, mostly Orcs, Dragons and enslaved men. In later ages, after Morgoth's defeat and expulsion from Arda, his role is continued by his acolyte Sauron. The Valar withdrew from direct involvement in the affairs of Middle-earth after the defeat of Morgoth, but in later years they sent the wizards or Istari to help in the struggle against Sauron. The most important of these were Gandalf the Grey and Saruman the White. Gandalf remained true to his mission and proved crucial in the fight for Sauron's destruction. Saruman however, became corrupted, and sought to establish himself as a rival to Sauron for absolute power in Middle-earth. Other races involved in the struggle against evil are Dwarves, Ents and most famously Hobbits. The early stages of the conflict are chronicled in Tolkien's work The Silmarillion, while the final stages of the struggle to defeat Sauron are dealt with in his works The Hobbit and the main text of The Lord of the Rings.

A recurring theme in the stories is that the focus of conflict is on the possession and control of precious or magical objects. The First Age of Middle-earth is dominated by the doomed quest of the Elf Fëanor and most of his Noldor clan to recover the three precious jewels called the Silmarils (hence the name Silmarillion), stolen from them by Morgoth. The Second and Third Age are both dominated by the forging of the Rings of Power, and in particular by the fate of the One Ring forged by Sauron, which grants the power to control all the others wearing the nine rings given to men or seven given to dwarves to its wearer (hence the name The Lord of the Rings).

Tolkien prepared several maps of Middle-earth and the regions of Middle-earth in which his stories took place. Some were published in his lifetime, though some of the earliest maps were not published until after his death. The main maps were those published in The Hobbit, The Lord of the Rings and The Silmarillion. Most of the events of the First Age took place in the subcontinent Beleriand (left), which was later subsumed by the ocean at the end of the First Age; the Blue Mountains at the right edge of the map of Beleriand, are the same Blue Mountains that appear on the extreme left of the map of Middle-earth described in the Second and Third Ages (right).

Tolkien said that his Middle-earth is located on our Earth, but in a fictional period in the past, estimating the end of the Third Age to about 6,000 years before his own time. He was later to refute this notion, and state that Middle-earth was not at a physically distant time, but rather "at a different stage of imagination".
Nejde o to popsat tvar Fëanorova opasku nebo Melkorovu sexuální orientaci - tohle už fanoušci dávno ví... a pokud článek o druzích opasků ve Středozemi a sexuálních oreintacích zásadních postav napíšeš, tak "neznalého" zahrtíš a fanouškovi nic nového neřekneš. Takže je ten článek zbytečnou tunou textu a:
Acidburn píše:Pak ale nemusíš psát nic.

od Acidburn » 22. 11. 2008, 21:53

To Ecthelion - Jen pro upřesnění - Usagi je systém, který umožňuje hrát stylem klasických easternů, soustředí se na samuraje a jejich specifický styl boje. Proto se tento systém dá použít pro potřeby některých anime lépe než DnD, DrD nebo třeba GURPS.

Nicméně těmi pěti stranami jsi mne inspiroval. Napiš tedy článek, kterým představíš Středozem pro potřeby RPG hry. Jsi omezen svými pěti stranami vDrakkaru. Hodně štěstí, protože popsat "neznalým" čtenářům takto stručně Tolkienův svět bude opravdu těžké.

Jasně, dá se to zabít větou: všichni Tolkiena znáte a přečetli jste od něj všechno, co se Středozemě týká, včetně History of the Middle Earth. Pak ale nemusíš psát nic.

To Ilgir - :wink:

od Ecthelion » 22. 11. 2008, 20:21

Acidburn píše:To Ecthelion - já jsem neřekl, že Usagi je manga. Jediné, co by se z mé věty dalo vyčíst, je fakt, že Usagi - jakožto herní systém - umožňuje hrát ve světech nejrůznějších anime nebo mangy. Nic víc, nic míň.
Cože? :eyecrazy: To ti umožní v podstatě jakýkoli systém... a co?
Acidburn píše:...protože na pět stránek GitS popsat prostě nejde.
Jde. Na pět stran jde popsat i Středozem.
ilgir píše:Markusi, nechci ti upírat právo na kritiku, ale zdá se mi, že ji podáváš příliš útočným způsobem na to, že jde jen a pouze o tvůj osobní názor.
Markus má jasný názor, slušně ho prezentoval a stojí si za ním. To je podle mě naprosto v pořádku.
Nikoho nenapadá - pouze poukazuje na problémy, které mu vadí a které podle něj srážejí kvalitu časopisu dolů. Žádnou útočnost v tom nevidím.

Já jsem za tu kritiku hrozně rád a doufám, že nepřestane - nevím jak Acidburn, který je na ni evidentně imunní, ale my ostatní o ni stojíme. :wink:

od Markus » 22. 11. 2008, 20:15

Samozřejmě jde jen o můj soukromý názor. Za útočnost se omlouvám. Na druhou stranu musíte uznat, že chválím stejně emotivně. :wink:

od ilgir » 22. 11. 2008, 19:57

Musím se Acidburna zastat (i když to zjevně nepotřebuje $D). Ten článek jsem náhodou četl (protože jsem dělal korekturu) a rozhodně nelituji, že jsem ho četl. Musím říct, že pro mě byl celkově zábavný i poučný. A pozor, nejsem fanda žádné mangy ani anime, tím méně GitS. Naopak mangu a anime nesnáším. (Vadí mi ten příšerný kresebný styl a v anime navíc způsob animace, která je velice chudá - to ale v článku nebylo, protože to byl prostě článek a ne komiks nebo seriál.)
Asi nemám vytříbený vkus, ale tenhle článek jsem prostě přečetl, bavilo mě to a něco mi to dalo (zajímavé nápady pro scifi prostředí).
Markusi, nechci ti upírat právo na kritiku, ale zdá se mi, že ji podáváš příliš útočným způsobem na to, že jde jen a pouze o tvůj osobní názor.

Nahoru