od Arten_CZ » 28. 5. 2016, 00:01
Já bych to dělil na a) Zloděj a b) Veleobr vs Čarodějka + Hraničář
a) Zloděj vs skála je jasné, přesně, jak si popsal, s tím, že ten boost za 3+ by mu byl při případném zapojení se do konfliktu proti Veleobrovi k ničemu, protože posílení se dávají (většinou) proti někomu a Zloděj proti Veleobrovi nic nezískal. Takže by měl posílení pro další překonávání prostředí, pokud by to dávalo smysl, ale proti Veleobrovi by si tím nepomohl (přesněji, kdyby skákal na Veleobraze skály, tak by se to zobrazilo znovu, něčím jiným, nikoli tímto posílením).
b) Veleobr vs Čarodějka + Hraničář
Úmyslně jsem to rozepsal na V vs Č + H, protože pak je lépe vidět, že není třeba řešit rozdíl v posunech mezi Ča H, stačí řešit, kdo z nich má víc. Č a H nejdou po sobě navzájem, není tedy třeba počítat posílení mezi nimi vzájemně.
Dovolím si polemizovat s tím, že by akce čarodějky byla CA. Čarodějka chce Veleobrovi zabránit v úniku z jeskyně, což je pro mě ekvivalentem k zastrašení, takže bych vykouzlení ohnivé stěny ve snaze udržet Veleobra uvnitř hrál jako A na psychický dmg, stejně jako když Veleobr řve. Tady bych řekl, že jsi hodně ovlivněn změnou ohrožení v DrD2, ale v FC bys jednal opačně - snažil by ses něčeho dosáhnout a případně by si měl slabší efekt, když se ti to nepovede. Já bych hlásil, že ho chci udržet v jeskyni a kdybych hodil málo, tak ho neudržím, ale získám posílení, kterým mu mohu škodit. Tys to nahlásil opačně, proto se ti jeví jako správné použít CA.
Hraničář - pro mě je hod oštěpem mezi oči vcelku typický A. Počítám, že to, že se Veleobr na postavy vrhne, bude jeho přirozená reakce, když mu přiletí oštěp mezi oči, tak na to ho nemusí provokovat.
Popíšu, jak by to vypadalo s V:A vs Č:A+H:A
V > Č i H: Obr udělí oběma své dmg dle rozdílu V-Č, resp. V-H a podle rozdílu může proti někomu z nich i získat posílení. Je dobré si uvědomit, že posílení je proti někomu, ne pro někoho, takže posílení nemá V, ale naopak visí na Č nebo H. Rozdíl mezi Č a H se řešit nemusí, vzájemně se nijak neohržovali (to bude platit u všech případů). Ve fikci by V vyběhl ven a Č i H vyděsil. Je už jedno, zda Č stěnu nevykouzlila, nebo jí V bez povšimnutrí proběhl a stejně tak, zda H oštěp hodil a minul, nebo netačil hodit.
V = Č = H: V vygeneruje posílení proti Č i H, H a Č vygenerují každý jedno posílení proti V. Na O jsou tedy dvě posílení, na Č a H je každém po jednom. Fikčně V proběhne stěnou a je rozhozený, možná lehce doutná nebo mu hoří kus šatů, z helmice mu trčí oštěp a Č i H na něj zírají s hrůzou v očích.
Č > V > H :
Nejprve se vyhodnotí psychické zranění Č vs V. Pokud by V nechtěl/neměl jak pokrýt zranění, tak je uvězněn v jeskyni, pokud by ho chtěl/mohl pokrýt, tak vyběhne ven. Ať už V vyběhne ven či nikoli, jeho řev je dostatečný, aby se H podlomila kolena a jeho oštěp proto neměl efekt. Buď ho nehodil, nebo minul.
H > V > Č :
H oštěp skončí v V břišě/hlavě/ruce (dle toho, jak si popíš stres/následek). V vyběhne ven, protože Č ohnivá stěna neměla proti V žádný efekt (buď ji neseslala, neseslala ji včas nebo oheň V nevadil).
H i Č > V :
V schytá dávku od ohnivé stěny (a dle stresu/následků nebo jejich nepřijmutí se může rozhodnout, zda zůstane uvnitř jeskyně, nebo vyběhne ven) a kromě toho schytá ránu oštěpem (kterou musí pokrýt stresem/následky)
V případě, že by někde bylo =, by získaly posílení obě strany a fikce by se posunula někam do průsečíku zamýšlených akcí.
Vyhodnocovat mechanicky vzájemné působení H a Č je nežádoucí, protože nepůsobí proti sobě.Je pravda, že daný příklad jsem překopal na A vs A+A, takže se trošku ztratil rozdíl mezi A a CA, ale myslím, že to stěžejní bylo, že H a Č se nevyhodnocují proti sobě, ale jen proti V. Při A vs CA by se postupovalo stejně - v případě remízy by A i CA získalo vyvolání zdarma/posílení a fikčně by se stalo něco mezi.
Mechanicky je jasné, co se stane. Co se týče popisu fikce, ten řešíme tak, že si následek své akce každý popíše sám a popisuje se od nejvyššího čísla. Protože ale posílení a aspekty jsou v podstatě samopopisné a následky také, je to vcelku jednoduché.
Dodatek k CA: Já nemám rád, pokud se dá přímo manipulovat s postavou pomocí jediné akce, od toho má stres/následky, proto jsem převedl akce Č a H na A. To je ale moje osobní preference. Kdybys chtěl skutečně, aby Č dokázala zabránit V jedinou ohnivou stěnou, aby utekl z jeskyně, potom by se mohlo jednat o CA a vyhodnocovalo by se stejně, s tím, že při 0 by Č získala proti V posílení a ten by byl dočasně uvězněn v jeskyni, při +1/2 by ho udržela v jeskyni na trvalo (aspekt Uvězněný v jeskyni, vyvolání zdarma) a při 3+ by měla další vyvolání na aspekt.
Totéž s H, pokud bychom se shodli, že V vlastně bojovat vůbec nechce a že H ho dokáže jediným hodem oštěpu k boji přesvědčit, potom by se vyhodnocovalo CA, při remíze by tím V vyprovokoval k boji (posílení), při +1/2 by byl V navíc rozzuřený/nevrlý/nepozorný (aspekt) s jedním vyvoláním, při 3+ by měl vyvolání dvě.
V případech vzájemných remíz V a H/Č by při CA získali H i Č, co chtěli, aby současně by byli i nahlodání (na obou posílení) V řevem. Mě osobně by se ale pro daný popis fikce víc líbilo A vs A+A.
Já bych to dělil na a) Zloděj a b) Veleobr vs Čarodějka + Hraničář
a) Zloděj vs skála je jasné, přesně, jak si popsal, s tím, že ten boost za 3+ by mu byl při případném zapojení se do konfliktu proti Veleobrovi k ničemu, protože posílení se dávají (většinou) proti někomu a Zloděj proti Veleobrovi nic nezískal. Takže by měl posílení pro další překonávání prostředí, pokud by to dávalo smysl, ale proti Veleobrovi by si tím nepomohl (přesněji, kdyby skákal na Veleobraze skály, tak by se to zobrazilo znovu, něčím jiným, nikoli tímto posílením).
b) Veleobr vs Čarodějka + Hraničář
Úmyslně jsem to rozepsal na V vs Č + H, protože pak je lépe vidět, že není třeba řešit rozdíl v posunech mezi Ča H, stačí řešit, kdo z nich má víc. Č a H nejdou po sobě navzájem, není tedy třeba počítat posílení mezi nimi vzájemně.
Dovolím si polemizovat s tím, že by akce čarodějky byla CA. Čarodějka chce Veleobrovi zabránit v úniku z jeskyně, což je pro mě ekvivalentem k zastrašení, takže bych vykouzlení ohnivé stěny ve snaze udržet Veleobra uvnitř hrál jako A na psychický dmg, stejně jako když Veleobr řve. Tady bych řekl, že jsi hodně ovlivněn změnou ohrožení v DrD2, ale v FC bys jednal opačně - snažil by ses něčeho dosáhnout a případně by si měl slabší efekt, když se ti to nepovede. Já bych hlásil, že ho chci udržet v jeskyni a kdybych hodil málo, tak ho neudržím, ale získám posílení, kterým mu mohu škodit. Tys to nahlásil opačně, proto se ti jeví jako správné použít CA.
Hraničář - pro mě je hod oštěpem mezi oči vcelku typický A. Počítám, že to, že se Veleobr na postavy vrhne, bude jeho přirozená reakce, když mu přiletí oštěp mezi oči, tak na to ho nemusí provokovat.
Popíšu, jak by to vypadalo s V:A vs Č:A+H:A
V > Č i H: Obr udělí oběma své dmg dle rozdílu V-Č, resp. V-H a podle rozdílu může proti někomu z nich i získat posílení. Je dobré si uvědomit, že posílení je proti někomu, ne pro někoho, takže posílení nemá V, ale naopak visí na Č nebo H. Rozdíl mezi Č a H se řešit nemusí, vzájemně se nijak neohržovali (to bude platit u všech případů). Ve fikci by V vyběhl ven a Č i H vyděsil. Je už jedno, zda Č stěnu nevykouzlila, nebo jí V bez povšimnutrí proběhl a stejně tak, zda H oštěp hodil a minul, nebo netačil hodit.
V = Č = H: V vygeneruje posílení proti Č i H, H a Č vygenerují každý jedno posílení proti V. Na O jsou tedy dvě posílení, na Č a H je každém po jednom. Fikčně V proběhne stěnou a je rozhozený, možná lehce doutná nebo mu hoří kus šatů, z helmice mu trčí oštěp a Č i H na něj zírají s hrůzou v očích.
Č > V > H :
Nejprve se vyhodnotí psychické zranění Č vs V. Pokud by V nechtěl/neměl jak pokrýt zranění, tak je uvězněn v jeskyni, pokud by ho chtěl/mohl pokrýt, tak vyběhne ven. Ať už V vyběhne ven či nikoli, jeho řev je dostatečný, aby se H podlomila kolena a jeho oštěp proto neměl efekt. Buď ho nehodil, nebo minul.
H > V > Č :
H oštěp skončí v V břišě/hlavě/ruce (dle toho, jak si popíš stres/následek). V vyběhne ven, protože Č ohnivá stěna neměla proti V žádný efekt (buď ji neseslala, neseslala ji včas nebo oheň V nevadil).
H i Č > V :
V schytá dávku od ohnivé stěny (a dle stresu/následků nebo jejich nepřijmutí se může rozhodnout, zda zůstane uvnitř jeskyně, nebo vyběhne ven) a kromě toho schytá ránu oštěpem (kterou musí pokrýt stresem/následky)
V případě, že by někde bylo =, by získaly posílení obě strany a fikce by se posunula někam do průsečíku zamýšlených akcí.
Vyhodnocovat mechanicky vzájemné působení H a Č je nežádoucí, protože nepůsobí proti sobě.Je pravda, že daný příklad jsem překopal na A vs A+A, takže se trošku ztratil rozdíl mezi A a CA, ale myslím, že to stěžejní bylo, že H a Č se nevyhodnocují proti sobě, ale jen proti V. Při A vs CA by se postupovalo stejně - v případě remízy by A i CA získalo vyvolání zdarma/posílení a fikčně by se stalo něco mezi.
Mechanicky je jasné, co se stane. Co se týče popisu fikce, ten řešíme tak, že si následek své akce každý popíše sám a popisuje se od nejvyššího čísla. Protože ale posílení a aspekty jsou v podstatě samopopisné a následky také, je to vcelku jednoduché.
Dodatek k CA: Já nemám rád, pokud se dá přímo manipulovat s postavou pomocí jediné akce, od toho má stres/následky, proto jsem převedl akce Č a H na A. To je ale moje osobní preference. Kdybys chtěl skutečně, aby Č dokázala zabránit V jedinou ohnivou stěnou, aby utekl z jeskyně, potom by se mohlo jednat o CA a vyhodnocovalo by se stejně, s tím, že při 0 by Č získala proti V posílení a ten by byl dočasně uvězněn v jeskyni, při +1/2 by ho udržela v jeskyni na trvalo (aspekt Uvězněný v jeskyni, vyvolání zdarma) a při 3+ by měla další vyvolání na aspekt.
Totéž s H, pokud bychom se shodli, že V vlastně bojovat vůbec nechce a že H ho dokáže jediným hodem oštěpu k boji přesvědčit, potom by se vyhodnocovalo CA, při remíze by tím V vyprovokoval k boji (posílení), při +1/2 by byl V navíc rozzuřený/nevrlý/nepozorný (aspekt) s jedním vyvoláním, při 3+ by měl vyvolání dvě.
V případech vzájemných remíz V a H/Č by při CA získali H i Č, co chtěli, aby současně by byli i nahlodání (na obou posílení) V řevem. Mě osobně by se ale pro daný popis fikce víc líbilo A vs A+A.