od Pieta » 21. 5. 2015, 00:04
Snílek píše:Pravidla mi jen přidělávají v hlavě starosti.
Budu prostě hrát bez pravidel. Respektive s pravidly, ale volnými jako vítr.
Problémy budou řešit kostky, já jen z výsledku určím, jestli se povedlo, nepovedlo.
Postavy vytvoříme na základě domluvy s hráči, popíšeme je pár aspekty, zapíšeme dovednosti, zvláštní schopnosti (chcete-li triky, speciality), všechno bez čísel, je to tak jednodušší a příjemnější.
U schopností a aspektů se inspirujeme DrD+ (zloděj má třeba inspirativní výbavu schopností) a DrD2.
Toto řešení mé hře naprosto vyhovuje. Čistý příběhový popis bez čísel. Tak, jak by se postava dokázala sama popsat v příběhové rovině.
Tak to určitě není špatná volba, spousta lidí hraje bez pravidel (a často i bez těch kostek).
Mohl by ses zkusit inspirovat u nějakých bezkostkových pravidel, tam často bývají popsaná různá úskalí takovéhle hry a techniky pro ni, ale ta těžko seženeš v češtině, a ostatně bývají dost vzácná i v angličtině. Ale třeba Amber, Everway, Lords of Gossamer and Shadow by mohly stát za skouknutí. Ale nutné to není.
Řekl bych, že je třeba do začátku si s hráči aspoň ujasnit, v jakém stylu a žánru se hra ponese - jestli zhoupnout se v boji na lustru je spíš koledování o průšvih nebo dobrý nápad, jestli boj jednoho proti dvěma je strašně těžký, protože jsi přečíslený, nebo normálka, jestli pustit se do přímého boje je hloupost, protože hrozí výrazné riziko smrti a lepší je bojovat nefér, nebo jestli se to dá...
[quote="Snílek"]Pravidla mi jen přidělávají v hlavě starosti.
Budu prostě hrát bez pravidel. Respektive s pravidly, ale volnými jako vítr.
Problémy budou řešit kostky, já jen z výsledku určím, jestli se povedlo, nepovedlo.
Postavy vytvoříme na základě domluvy s hráči, popíšeme je pár aspekty, zapíšeme dovednosti, zvláštní schopnosti (chcete-li triky, speciality), všechno bez čísel, je to tak jednodušší a příjemnější.
U schopností a aspektů se inspirujeme DrD+ (zloděj má třeba inspirativní výbavu schopností) a DrD2.
Toto řešení mé hře naprosto vyhovuje. Čistý příběhový popis bez čísel. Tak, jak by se postava dokázala sama popsat v příběhové rovině.[/quote]
Tak to určitě není špatná volba, spousta lidí hraje bez pravidel (a často i bez těch kostek).
Mohl by ses zkusit inspirovat u nějakých bezkostkových pravidel, tam často bývají popsaná různá úskalí takovéhle hry a techniky pro ni, ale ta těžko seženeš v češtině, a ostatně bývají dost vzácná i v angličtině. Ale třeba Amber, Everway, Lords of Gossamer and Shadow by mohly stát za skouknutí. Ale nutné to není.
Řekl bych, že je třeba do začátku si s hráči aspoň ujasnit, v jakém stylu a žánru se hra ponese - jestli zhoupnout se v boji na lustru je spíš koledování o průšvih nebo dobrý nápad, jestli boj jednoho proti dvěma je strašně těžký, protože jsi přečíslený, nebo normálka, jestli pustit se do přímého boje je hloupost, protože hrozí výrazné riziko smrti a lepší je bojovat nefér, nebo jestli se to dá...