ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

od Arten_CZ » 4. 1. 2015, 12:55

lowin2 píše:Prokousal ses docela daleko, na to že: "nevidím na životě řidiče kamionu nic zajímavého"
Já jsem spíš považoval za důležitou tuto větu.
" Doufal jsem, že něco takového (chuť zahrát si hru o truckerech) odhalíš, ale u mě se ti to nepovedlo."
lowin2 píše:Tato hra opravdu nemá být primárně o střílení ani mlácení, už jenom proto, že mám pocit, že těchto věcí je kolem nás nějak příliš...
Tak proč máš většinu Zápletek postavených právě na střílení a mlácení (ať už jako prostředek řešení, nebo jako příčinu problémů)?
Sirien píše:Arten: četl jsi tuhle diskusi celou?
Ano, četl. Já jsem čekal, že lowin2 si vybral prostředí australských trucků, protože je to super prostředí pro hraní příběhů a rozhodl se zpracovat ho do příručky, aby nám předal to nadšení, se kterým by si on sám chtěl zahrát. Vím, že v předchozí verzi chybělo něco, co by ze simulátoru dopravy udělalo RPG. Čekal jsem ale, že ony doplněné prvky RPG půjdu směrem - truckeři jsou pro mě neodolatelní, mají kouzlo a obrovský potenciál pro prožití úžasných příběhů a přesně to kouzlo napasuju do hry, aby ho viděl každý. Na mě to ale takto nezapůsobilo. Na mě přepracovaná verze působí tak, že jsou sice zapracovány výtky, které vznikly k první verzi, ale čtení pro mě není o nic zajímavější a stále si nedovedu představit, proč bych měl hrát právě truckera.

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

od sirien » 4. 1. 2015, 12:27

Arten: četl jsi tuhle diskusi celou? Ona docela vysvětluje co píšeš.
Jinak život Australských truckerů je trochu... exotičtější než život Evropských řidičů tiráků... i když v podstatě to stejně nakonec skončí v tom stereotypu co píšeš. Celý týden jezdí kdesi v dírách pouště, aby pak jednou za pár měsíců vzali rodinu a odjeli s ní na pár dnů na Bali (Australská verze Lipna/Mácháče).

Iowin 2: Když jsi psal že RPG nehraješ, to bylo myšleno jakože je nehraješ teď, nebo jako že jsi je nikdy nehrál?

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

od lowin2 » 4. 1. 2015, 12:09

Prokousal ses docela daleko, na to že: "nevidím na životě řidiče kamionu nic zajímavého"

Tato hra opravdu nemá být primárně o střílení ani mlácení, už jenom proto, že mám pocit, že těchto věcí
je kolem nás nějak příliš...

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

od Arten_CZ » 4. 1. 2015, 11:16

Přečteno. Mám z toho ale hodně rozporuplné dojmy.
1) Z celé hry na mě působí, že jsi chtěl napsat něco o truckách, o řízení, o životě truckerů, ale ve výsledku jsi zjistil, že by hra byla nuda, tak jsi nakonec přidal Zápletky, ve kterých ale o trucky a řízení v podstatě nejde. Kde se v zápletkách zobrazuje potenciál toho, že jsi zrovna trucker? Nebylo by zajímavější, aby jsi byl třeba motorkář, člen gangu? Celá myšlenka - jezdím truckem, ale vše kolem, co s trucky vůbec nesouvisí, se může podělat, takže řeším vše kolem, mi přijde divná.
2) Dovednosti - zde je vidět, jak ses chtěl vymezit na řízení a správu aut (řízení, nakládání, opravování, komunikace, orientace, relaxace) a pro řešení zápletek ti zbyly vlastně jen houževnatost, komunikace, (trošku) orientace a (možná) kontakty. Přijde mi, že je dovedností málo a jsou příliš rozškatulkované. Že pokud pojedou dva trucky, tak nepůjde o nic jiného než porovnávání řízení a když se budou dva rvát, nepůjde o nic jiného než porovnávání houževnatosti.

Moje představa života truckera je, že chodí do práce, převezme náklad, na čas ho někam dopraví a sem tam píchne kolo nebo stojí v zácpě. Toto mi jako nosné téma přijde málo a řekl bych, že tobě taky, tak ses snažil ho rozšířit vším možným, ale nějak se z toho fikčně vytratily trucky, ale mechanicky jsou tam stále zastoupeny.

Hrál jsem hru, kde měly postavy dopravit kontraband z místa A do místa B, ale vlastní řízení auta, opravy, nakládka a podobně jsme vlastně vůbec neřešili, protože nám to nepřišlo nijak zajímavé. Bohužel ti nedokážu poradit, co bys měl změnit, aby mě hra zaujala, protože já nevidím na životě řidiče kamionu nic zajímavého. Doufal jsem, že něco takového odhalíš, ale u mě se ti to nepovedlo. Naopak jsi dle mého to zajímavé, co na hře být mohlo (vše kolem, co není jízda truckem) mechanicky příliš zredukoval a udělal potenciálně zajímavý koncept (únosy, souboje, vyjednávání) pro mě nehratelným. Zkusil bych se zamyslet, zda nevzít defaultní set dovedností z FC a pouze k němu přidat pár spojených s řízením trucku.

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

od lowin2 » 3. 1. 2015, 18:07

ROAD TRAIN SPECIAL !!!!!!!!

Zde dávám slavnostně k dispozici finální verzi, dnes dokončenou.

Dbal jsem na rady fanoušků a čtenářů.

Doufám, že Vás změny potěší. Vše je kompletně předěláno a rozpitváno.

Předem díky za ohlasy!

Otvírejte zde:

http://media1.webgarden.name/files/medi ... ial_01.pdf

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

od lowin2 » 15. 11. 2014, 14:22

Sirien: se vším souhlasím (předem)

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

od sirien » 14. 11. 2014, 02:42

já si nemůžu pomoct, ale pokud RPG nehraješ a jen tvoříš, tak to poměrně dobře vysvětluje mou poznámku o Ticket to Ride: Australia... možná bys měl nějakou hru nejdřív zkusit abys zjistil o čem je, protože RPGčka nejsou úplně věc která by existovala v příručkách, je to věc co existuje u stolu.

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

od Aljen » 13. 11. 2014, 11:24

Koncept je originalny a pekny. :clap:
Tak jak je hra teď (Fate Ticket to Ride: Australia) mi přijde že se rychle vyčerpá a není to úplně ono
Tiez sa mi to zdalo nudne na hranie po precitani (trucky a auta ma nijak nezaujimaju ale to nebude len tym).
Presne ako pise sirien mi to pride super ako backstory setting. Ale chyba mi tam prave to hutne stavnate jadro o com to ma byt.
Da sa to okorenit rozne aby napln sessien bola roznoroda a dal sa vymysliet nejaky cool main story (dopravit zasielku z A do B nie je main story). Ekonomicka kriza, nuklearna minivojna, katastrofa elektrarne, imigracia a 1984 styl zriadenia (a idu uspesne prave tymto smerom), terroristi, ekoterroristi a cestni pirati

MadMax/Fallout/Stalker/Zombiecalypsa/Cinski paseraci/1984

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

od Sparkle » 12. 11. 2014, 21:00

těším se :)

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

od lowin2 » 12. 11. 2014, 20:35

Zatím 49 "hustých" stránek (se SketchUp - obrázky samozřejmě)...

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

od lowin2 » 29. 10. 2014, 14:52

Usilovně pracuji na nové "SPECIAL" verzi...

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

od lowin2 » 6. 10. 2014, 17:04

Obrázek

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

od lowin2 » 3. 10. 2014, 19:44

Sirien:

Ohledně faktografie koukni taky na situaci v Alice Springs (srdce Outbacku).

Sparkle:

Nehrál jsem to a těžko budu. V RPG se jen přehrabuji ve volném čase a rád je tvořím. Pouze autor.

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

od sirien » 3. 10. 2014, 17:32

Sparkle: To není moc o americkém myšlení - to je spíš o tom aby ta hra o něčem byla. Vozit náklad truckama z místa na místo může být cool oddechovka na dvě nebo tři hodinky, ale hrát to dýl tak mě to asi rychle znudí, protože se v tom bude hrozně blbě odehrávat nějaký zajímavý příběh a co se týče postav tak jejich RP bude spíš nárazový truckerský geek-out s hromadou charakterizací, ale bez nějakých hutnějších témat.

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

od Sparkle » 3. 10. 2014, 17:12

Ve Fate Core se píše:Bez ohledu na to, zda mluvíme o fantasy, science fiction, superhrdinech nebo o seriálu o drsňáckých policajtech, Fate nejlépe funguje k vyprávění příběhů o lidech, kteří jsou proaktivní, kompetentní a dramatičtí.
Tohle je imho potřeba brát trochu s rezervou, psali to amíci s americkým stylem myšlení, co vyrostli nejspíš na pulpu a heroické fantasy. Mně se naopak líbí, že Fate, ačkoli "as intended" způsob hraní jsou dramatické příběhy o proaktivních lidech, inspiruje k sepsání tak "simulačního" doplňku jako tento - ukazuje to sílu systému, že funguje a baví, i když se nehraje "as intended".

Což mi připomnělo, že tu trochu chvbí informace, jestli už to lowin2 hrál, kolikrát, a jaké na to měl reakce.

Nahoru