(again)
Arten: Nastavit obtížnost o 2 pod skill má smysl házet - viz samotná Core (dává to postavám možnost zazářit a v hodu se pak nabízí lepší možnost succeed with style, což může být i mechanicky významné)
Na CAčko nepotřebuješ mít obtížnost o 1 nižší.
a) při remíze dostaneš alespoň boost (takže má smysl házet i na obtížnost rovnou dovednosti)
b) celá ta úvaha je vadná, protože kostky nepadají do průměrů a mnoho hráčů na nich rádo občas riskuje.
Ad předvídatelnost hodů v 4dF kdy ve 37% případů padne výsledek +-2, 3 nebo 4 (tj. ve 37% případů se rozhodíš mimo 3 středové hodnoty - v systému, který pracuje v rozsahu cca od 1 do 10) mi připadá dost mimo.
Pokud Ti připadá pravděpodobnost plochá, pak nejspíš vůbec neházíš nebo si Fate asi nehrál - já ho hraju dlouhé roky a někdy mám dojem, že u stolu vidím častějc 3 a 4 než nějaké to 0 nebo 1.
Ad FP: Fate je v základu nastavený na konzervativní hru, kde se hází kostkami. Pokud hraješ hru bez kostek, pak logicky sniž počet FP které má GM na scénu z 1 za každé PC na např. 1 na encounter.
Alternativně si můžeš trackovat FP přímo u významnějších NPCček (bez session refresh) nebo - vzhledem k Tvému dost narativnímu stylu hraní - můžeš postupovat Jersonovou Omega cestou a přidělit si GMovský FP pool na session.
K původním otázkám:
ad obtížnost: pokud něco netoužím moc dramaticky hrotit, nastavuju obtížnost podle adjektiv žebříčku, funguje to naprosto na pohodu (viz Sparkle).
ad pálení FP: Když je důvod, tak obvykle zkouším pálit FP takticky a využít je všechny. Faktem je, že někdy to hráči zahrají tak, že nedostanu přiležitost (není poruce žádný vhodný aspekt).
Nebo hrajete tak, že když víte, že postava běží po podmáčeném terénu, že jednak zvýšíte obtížnost akce a následně ještě (vlastně podruhé) vyvoláte aspekt "podmáčený terén" za FP?
Upravím obtížnost akce by default (popř. si vyžádám dodatečný Permission Overcome, pokud to dává víc smysl).
Aspeky prostředí jako GM v podstatě nikdy nevyvolávám samovolně (scéna o tom jak hráči lezou na Mount Everest a čelí při tom lavinám a ledovcům a větru mi nepřijde moc zajímavá, takže takové scény moc ani nehraju) - nicméně ano, pokud tam je nějaká NPC a tato NPC chce nějak přitížit postavě co je afektovaná negativním aspektem a může ho nějak "pošťouchnout" nebo to lze nějak elegantně popsat, pak za onu NPC ten FP spálím a případně navýším obtížnost dané akce o další +2. Funguje to docela dobře a hlavně dost hladce.