[Fate 4.0] Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [Fate 4.0] Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů

Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů

od Sosacek » 25. 11. 2014, 15:15

York píše:
OnGe píše:To je zase melodrama :D
You have no idea. Dost nepříjemně mě to překvapilo.

Každopádně pokud jsem někoho urazil (Urazil?) tak se omlouvám, to rozhodně nebylo mým úmyslem. Ano, neměl jsem se v prvé řadě do té debaty vůbec pouštět. Třeba příště budu prozíravější - rozhodně se o to snažím.
Tys netusil, ze by nekomu mohlo vadit, kdyz "preformulujes" diskusi, aby nedavala smysl, v ramci nejake zastiplne odvety? Ze si lidi budou rikat "boze to je blb" kdyz budes kazit veci jak urazene dite?

Fakt te to ani nenapadlo?

Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů

od sirien » 25. 11. 2014, 00:22

:roll: (again)

Arten: Nastavit obtížnost o 2 pod skill má smysl házet - viz samotná Core (dává to postavám možnost zazářit a v hodu se pak nabízí lepší možnost succeed with style, což může být i mechanicky významné)

Na CAčko nepotřebuješ mít obtížnost o 1 nižší.
a) při remíze dostaneš alespoň boost (takže má smysl házet i na obtížnost rovnou dovednosti)
b) celá ta úvaha je vadná, protože kostky nepadají do průměrů a mnoho hráčů na nich rádo občas riskuje.

Ad předvídatelnost hodů v 4dF kdy ve 37% případů padne výsledek +-2, 3 nebo 4 (tj. ve 37% případů se rozhodíš mimo 3 středové hodnoty - v systému, který pracuje v rozsahu cca od 1 do 10) mi připadá dost mimo.

Pokud Ti připadá pravděpodobnost plochá, pak nejspíš vůbec neházíš nebo si Fate asi nehrál - já ho hraju dlouhé roky a někdy mám dojem, že u stolu vidím častějc 3 a 4 než nějaké to 0 nebo 1.


Ad FP: Fate je v základu nastavený na konzervativní hru, kde se hází kostkami. Pokud hraješ hru bez kostek, pak logicky sniž počet FP které má GM na scénu z 1 za každé PC na např. 1 na encounter.
Alternativně si můžeš trackovat FP přímo u významnějších NPCček (bez session refresh) nebo - vzhledem k Tvému dost narativnímu stylu hraní - můžeš postupovat Jersonovou Omega cestou a přidělit si GMovský FP pool na session.



K původním otázkám:
ad obtížnost: pokud něco netoužím moc dramaticky hrotit, nastavuju obtížnost podle adjektiv žebříčku, funguje to naprosto na pohodu (viz Sparkle).

ad pálení FP: Když je důvod, tak obvykle zkouším pálit FP takticky a využít je všechny. Faktem je, že někdy to hráči zahrají tak, že nedostanu přiležitost (není poruce žádný vhodný aspekt).

Nebo hrajete tak, že když víte, že postava běží po podmáčeném terénu, že jednak zvýšíte obtížnost akce a následně ještě (vlastně podruhé) vyvoláte aspekt "podmáčený terén" za FP?
Upravím obtížnost akce by default (popř. si vyžádám dodatečný Permission Overcome, pokud to dává víc smysl).

Aspeky prostředí jako GM v podstatě nikdy nevyvolávám samovolně (scéna o tom jak hráči lezou na Mount Everest a čelí při tom lavinám a ledovcům a větru mi nepřijde moc zajímavá, takže takové scény moc ani nehraju) - nicméně ano, pokud tam je nějaká NPC a tato NPC chce nějak přitížit postavě co je afektovaná negativním aspektem a může ho nějak "pošťouchnout" nebo to lze nějak elegantně popsat, pak za onu NPC ten FP spálím a případně navýším obtížnost dané akce o další +2. Funguje to docela dobře a hlavně dost hladce.

Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů

od York » 10. 10. 2014, 16:57

OnGe píše:To je zase melodrama :D
You have no idea. Dost nepříjemně mě to překvapilo.

Každopádně pokud jsem někoho urazil (Urazil?) tak se omlouvám, to rozhodně nebylo mým úmyslem. Ano, neměl jsem se v prvé řadě do té debaty vůbec pouštět. Třeba příště budu prozíravější - rozhodně se o to snažím.

Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů

od Ecthelion » 10. 10. 2014, 16:44

York: Slovíčkaření. Ta debata po tvém "zestručnění" nedává smysl. Ale ať tu neplevelíme, dořešíme to v PMce.

Nenechte se rušit, můžete se vrátit k tématu. :wink:

Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů

od Sparkle » 10. 10. 2014, 15:56

Pepa píše:Je-li hráč bez bodů osudu, tak si je své situace také určitě vědom a i on sám je tak motivován k tomu, aby si pro sebe vymyslel/navrhnul compel. Rozhodně nebude (chtít) čekat na to, s čím přijde/nepřijde GM.
Nevím, já když jsem hráč tak mám motivaci získávat FPčka celou dobu, možná je to tím že mám dexteritu 0 a tak i 3 FP na souboj jsou někdy málo z hlediska přežití :D

Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů

od York » 10. 10. 2014, 15:19

E2: Já naopak považuju možnost s delším odstupem a rozvahou umravnit svoje příspěvky za velice prospěšnou věc. Nicméně souhlasím, že absence kontextu u reakcí je nepříjemná. Proto jsem taky svoje příspěvky nesmazal, ale pouze výrazně zestručnil.

Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů

od OnGe » 10. 10. 2014, 15:17

To je zase melodrama :D

Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů

od Ecthelion » 10. 10. 2014, 13:46

York: Pokud můžeš, zrekonstruj ty posty z historie nebo z google cash, podle paměti, či jakkoliv jinak.

Vždy jsem chápal, že možnost zpětné editace postů /a i těch, na které již někdo ragoval/ je zde jako projěv důvěry vůči uživatelům, kteří toho nebudou zneužívat. Je tu kvůli drobným úpravám formátování nebo gramatiky. Rozsáhlejší doplnění, či aktulaizace je slušnost označovat přímo do postu jako "edity". Určitě tu není proto, aby sis dělal z ostatních uživatelů dobrý den. Ve chvíli, kdy smažeš svoje posty zpětně, tak se celá debata, kde na tebe lidi reagovali stala nesmyslnou.

Pokud si nestojíš za názory, nepiš je. Pokud jsi názory změnil, přiznej to. Tohle je ale plivnutí do obličeje ostatním uživatelům. Prosím, abys ses příště podobného chování vyvaroval.

Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů

od Pepa » 10. 10. 2014, 13:36

Opět souhlas s Jersonem (v poslední době už asi pátý :)).

Ono totiž vůbec nejde o Fate, ale o vedení hry. Jestli GM staví družině obtížné překážky jenom proto, aby jim vyplýtval body osudu (ve Fateu) nebo proto, aby museli vyplýtvat magy a všechny lektvary, které si koupili za minulý loot (v DrDu), to už je úplně to samé...

Sparkle: Souhlas s tím, že Crowen má také pravdu. Je-li hráč bez bodů osudu, tak si je své situace také určitě vědom a i on sám je tak motivován k tomu, aby si pro sebe vymyslel/navrhnul compel. Rozhodně nebude (chtít) čekat na to, s čím přijde/nepřijde GM.

Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů

od York » 10. 10. 2014, 13:21

Jerson píše:Vzpomněl jsem si na svého spolužáka, který nám takhle vedl Dračák, jen místo FP používal životy. Takže samé silné pasti a nepřátelé, dokud neměl každý okolo osmi životů, a dokud jsme vyčerpali všechna léčivá kouzla a lektvary, a až pak začala "skutečná hra", kdy každá rána v boji mohla být smrtící.
Tohle je docela zajímavá poznámka k zamyšlení.

Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů

od crowen » 10. 10. 2014, 13:20

Vynutene vyvolavanie aspektov nie je len domenou PH, ale aj hracov. Ak maju pocit, ze maju malo FP, kludne mozu o situaciu, ktora si vynuti vyvolanie aspektu proti hracovi vypytat, ak je PH v koncoch s fantaziou a inspiraciou.

Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů

od Sparkle » 10. 10. 2014, 13:12

Jestli si hráč syslí FP na finálního bosse a toho pak díky tomu sundá snadno, je to podle mě v pořádku. Fate je hra silná v tom, že si hráč dobře koriguje, která scéna je pro jeho postavu tak důležitá, že ji chce fakt vyhrát a zazářit, a kde by mu naopak sedělo, že to postava nedá a bude v sračkách. Kdo potřebuje mít všecky encountery podobně challenging, myslím že má pro to lepší systémy.

Co já dělám je to, že když vidím že hráč nemá už žádný FP, se podívám na jeho aspekty a zkouším vymyslet nějakou situaci, která by mu FP přihrála. Když mě nic z fleku nenapadne, má smůlu. Opět se řídím tím, že pokud bych měla hráči ulevovat nebo naopak škodit pravidlově za cenu delšího přemýšlení nad tím, dělat to nebudu. Pokud to vyplývá přirozeně, udělám to. Podobně bych postupovala i u toho, co navrhuje Jerson - když ty komplikace hned vidím a z fleku je připočtu k obtížnosti, udělám to.

Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů

od PardGalen » 10. 10. 2014, 12:59

Když jsem hrál s Aljem potýkal jsem se spíš s nedostatkem FP. Nechtěl jsem aby postava vypadala jako totální pako, i když i na to občas došlo.
Každopádně s FP dokáže dost zahýbat počet hodů které máte ve hře. Jeden contest nebo conflict dokáží divy. Pokud máte jeden hod na celý souboj nebo scénu FP se šetří o dost snadněji.

Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů

od crowen » 10. 10. 2014, 12:47

Tak naco vobec diskutujes, ked svoje predchadzajuce prispevky bud popries, alebo vymazes. To radsej nediskutuj vobec, ked si nevies stat za svojim nazorom.

Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů

od York » 10. 10. 2014, 12:37

Crowen: Netoužím vyhrávat diskuse. A o Fate už vůbec ne.

Nahoru