[Fate 4.0] Sword&Sorcery configuration

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [Fate 4.0] Sword&Sorcery configuration

Re: [Fate Core] Sword&Sorcery configuration

od York » 22. 8. 2014, 21:20

Ad to smlouvání a podobně: To, že něco vyjádříš ragingem podobně jako skilly, ještě nemusí znamenat, že to musíš za všech okolností používat stejně jako skill. Nehledě na to, že Majetek a Smlouvání mohou být dvě dost odlišné věci.

Na druhou stranu ale souhlasím s tím, že v S&S je asi nejlepší to neřešit. Pokud teda ha nezačne získáním trůnu Aquilonie ;-)

Když jsem se teď trochu víc zamýšlel nad Shadowrunem, tak jsem ještě dumal nad tím, jestli by nebylo vůbec nejlepší řešit zdroje výhradně týmově. Stejně postavy většinu financí investují do věcí, které pak využívá celý tým - elektronické vybavení, dopravní prostředky a podobně. A zmírnil by se pak asi i problém s tím, že medvědí šaman o peníze v zásadě ani moc nestojí, zatímco rigger, decker nebo břitvák jich nikdy nemají dost.

Re: [Fate Core] Sword&Sorcery configuration

od Aljen » 22. 8. 2014, 20:48

Vyhodil som zo skillov aj Craft.

Remeselnici z postav iste nebudu a speci zariadenia ako sustavy zrkadiel ci superduper lotosove pasce sa budu riesit cez Lore.
Beznejsie pasce su jasne Burglary

Re: [Fate Core] Sword&Sorcery configuration

od Aljen » 15. 8. 2014, 17:03

momentalne budem pouzivat sposob ktory pekne zhrnul Quentin

Skillovost mi tu trochu vadi v tom ze nepotrebujem casto porovnavat ci ma postava dost penazi, ci je bohatsia ako ina postava (ak to nie je definovane v aspektoch su vsetky PC rovnaka hladna chamrad) a o kolko shiftov ruluje ked nieco kupuje. V nasej spolocnosti je mozne sa prachmi vykupit z lubovolnych problemov. V S&S je to naopak to co ta do problemov najskor dostane.

Naviac v S&S je skor zaujimavy bartering (rapport a provoke), ktory ak postava fakt zlyha ma pekne dosledky a mozno aj consequences (ci uz si niekoho pohneva alebo si trebars zhorsi financny aspekt :)). Naviac necakam ziadne velke nakupy v style Shadowrun ci WH40k pred jobom ale skor obcasnu nutnost zaplatit nieco drahe a vzacne (Falosnu sochu Zatha, namornu lod, drahe saty na prevlek ci diamant) - co je ale fajn riesit detailnejsie ako samostatnu misiu (kde to nakoniec postavy aj tak asi niekomu ukradnu - je to zanrovejsie ako tahanie vlastnej penazenky) :D

Jeden system Wealth skillotracku mi napadol, ale mozno do inej hry.

Re: [Fate Core] Sword&Sorcery configuration

od Pepa » 15. 8. 2014, 15:46

A co třeba zavést Wealth jako skill mimo skillovou pyramidu? Tedy jako skill "navíc", který neobsazuje skill slot.

Re: ]Fate Core] Sword&Sorcery configuration

od Quentin » 15. 8. 2014, 12:06

Možná bych se na prachy vybodl úplně.

Předpokládej, že postava má dost peněz na nákup jídla, pití, zásob, pochodní, koně, whatever. A speciální situace řeš aspektem jako třeba "poor as fuck" "cart with a dragon's hoard" "Aqulonian prince" "Noble in debt".

A kdykoli bude postava nakupovat něco dražšího, tak vybírá z následujících
- zaplatí fp
- přihodí něco ke smlouvání (meč z minulého dungeonu, kočár ukradený ve vedlejším městě... něco co vychází ze hry)
- bude pak "poor as fuck" dokud nesežene nějaký prachy (nebo se ji jen změní aspekt, pokud už nějaký má - třeba vozík s dračim pokladem se změní na pytel zlata)

[Fate 4.0] Sword&Sorcery configuration

od Aljen » 15. 8. 2014, 10:51

Rozbieham teraz kampan v Hyborii a prisposobujem pravidla S&S stylu. Zide sa mi par nazorov od inych FC znalcov.

1. Na zvyraznenie rozdielu zbrani pouzivam overene Red-Blue dice z FST
Armor - Blue:
Light Leather, Buckler*
Heavy Leather, Beast Fur , Chainmail, Shield*
Scalemail(Heavy), Large Shield*
Plate
*Stity su velmi ucinne: nedavaju modre kocky ale jeden boost v kazdom kole v ktorom ich postava moze pouzit pri obrane (shielded s hodnotou X ???)

Melee Weapons - Red:

Boxer(SS), Gauntlet(SS), Knife(SS), Shield bash (SS), Improvised weapon (rozne dlzky), Staff (L), Hatchet (S)
Club (S), Flail (S), Mace (S), War Hammer(S), Spear (SL), Short Sword(S), Lance(SL), Axe (S)
War axe (M), Sword (M), Sabre (M), Tulwar (M), Cutlass (S),Khopesh (S), Kopis (S), Falcata (S)
Pole Weapons(SL), Scimitar (M), Long Sword(L), Great Sword (L), Lance (SL, pri Charge)
Ranged Weapons - Red:
Sling, Throwing knife/star,
Bow, Javelin, Hunting Spear
Crossbow, Shemite/Stygian/Bossonian/Hyrkanian bow, Atlatl+Javelin
Arbalest, Scorpio
2. lahko upraveny skill list (premenovanie a vyhodenie Resources)
Athletics,Burglary,Contacts,Crafts,Deceive,Ride (Drive),Empathy,Fight,Search (Investigate),Lore,Notice,Physique,Provoke,Rapport,Survival,Seamanship,Shoot,Stealth,Will
3. Ziadna z postav nie je Sorcerer, takze neriesim osobitne pravidla pre magiu. NPC pouzivaju osobitny skill mode
4. Trapim sa nad Resources/Wealth/Money
nema zmysel riesit jednotlive mince a taktiez speci skill co zbytocne obsadzuje skillslot (obvykly pristup v S&S je kradez a nie nakup), standartne bohatstvo je vyjadrene Aspektami postavy (Zoldak ma iste prachy, ale zrejme ich ma menej ako Slachtic). V S&S majetok prichadza a odchadza velmi dynamicky a tak bud na vec/sluzbu postava ma prachy, alebo ich ma len ledva-ledva alebo nema. Stredny stav - jediny zaujimavy sa da riesit situacnymi aspektami vyjadrujucimi zadlzenie a pod.
Zvazoval som isty merge Wealth stress tracku z FST a Klesajuceho Resource skillu ale zda sa mi to prekomplikovane.
Hmm Mozno Wealth stress ktory by sa minal ak za pomoci penazi robi postava O alebo CA?
Ak ma dakto napad sem s nim

Nahoru