od Sosacek » 12. 6. 2010, 11:16
jinak mechanicky, diaspora se od dresdena dost lisi, a myslim ze je mechanicky lepsi. Jde hlavne o tri veci:
1) v diaspore je postava definovana hlavne skillama a aspektama (deklarace se delaji nejlepsim skillem, ne aspektem) a stunty jsou dohromady ctyri a fakt jednoduchy. Navic popis co se da delat s kterym skillem je dost volnej. v dresden files je milion stuntu (a milion poweru) a u vsech skillu je presne napsany co se ma delat.
2) v diaspore je limit ze se da aktivovat jenom jeden aspekt "per scope", tedy jeden muj, jeden scenovej, jeden od kamose ... a tak, takze musi clovek premysle co aktivuje, pripadne si to pripravit, spolupracovat a taktizovat. Nejenom ze jsou pak tim jine veci co maji aspekty (lode, vybava, ...) mnohem zajimavejsi a vic potreba, ale oproti dresdnovi nebo sotc nestaci proste rozhodnout se "ted vyhraju", nasypat do neceho pet bodu osudu a dokazat cokoli, protoze i kdybych ty body mel, nemusim mit jak je pouzit.
Na druhou stranu, v dresdnovi si stunty a pavry kupuju za refresh, tedy cim vic schopnosti, tim min bodu osudu. To je zajimavy (a vysvetluje to, proc je harry vecne v pruseru
) a taky to znamena, ze jich casto nemam tolik, abych si mohl proste nudne koupit uspech. Hm.
3) ta tvorba settingu v diaspore je husta tak akorat (sedelo by ji vic prikladu od lowtech svetu, plus vysvetleni jak muzou byt ve scifi zajimavy, pac ja moc nevim, ale to je na diskusi jinde). Tvorba mesta v dresdnovi mi prisla megaslozita az preslozitela, a z nejakeho duvodu nam moc nefungovala. A to si nemyslim, ze v Praze je malo zajimavych mist a tak.
4) dresden ma more skillu a u kazdyho je presne definovany co maji delat. vychazi to ze sotc a jsou tam teda skilly jako presence, raport, empathy a takovy, pripada mi to misty az moc podrobny, a snadno se muze stat, ze se budu rozhodovat jestli moje postava umi bojovat, ale neumi mluvit s lidma, nebo neumi bojovat, ale umi mluvit s lidma. Nektery skilly mi pripada fakt az NPC only, pac se hodi na divny veci. Taky nema pyramidu, ale skilly se plati bodama (ale vychazi to do pyramidy, teda).
5) ten magickej system ruluje. je hodne dresden-like a hodne hustej. dokonale reprezentuje ten settingovej fakt, ze smrtelni carodejove jsou ta nejnebezpecnejsi vec co muzete potkat
(ano, nebyly to tri veci. koho to zajima)
jinak mechanicky, diaspora se od dresdena dost lisi, a myslim ze je mechanicky lepsi. Jde hlavne o tri veci:
1) v diaspore je postava definovana hlavne skillama a aspektama (deklarace se delaji nejlepsim skillem, ne aspektem) a stunty jsou dohromady ctyri a fakt jednoduchy. Navic popis co se da delat s kterym skillem je dost volnej. v dresden files je milion stuntu (a milion poweru) a u vsech skillu je presne napsany co se ma delat.
2) v diaspore je limit ze se da aktivovat jenom jeden aspekt "per scope", tedy jeden muj, jeden scenovej, jeden od kamose ... a tak, takze musi clovek premysle co aktivuje, pripadne si to pripravit, spolupracovat a taktizovat. Nejenom ze jsou pak tim jine veci co maji aspekty (lode, vybava, ...) mnohem zajimavejsi a vic potreba, ale oproti dresdnovi nebo sotc nestaci proste rozhodnout se "ted vyhraju", nasypat do neceho pet bodu osudu a dokazat cokoli, protoze i kdybych ty body mel, nemusim mit jak je pouzit.
Na druhou stranu, v dresdnovi si stunty a pavry kupuju za refresh, tedy cim vic schopnosti, tim min bodu osudu. To je zajimavy (a vysvetluje to, proc je harry vecne v pruseru $D ) a taky to znamena, ze jich casto nemam tolik, abych si mohl proste nudne koupit uspech. Hm.
3) ta tvorba settingu v diaspore je husta tak akorat (sedelo by ji vic prikladu od lowtech svetu, plus vysvetleni jak muzou byt ve scifi zajimavy, pac ja moc nevim, ale to je na diskusi jinde). Tvorba mesta v dresdnovi mi prisla megaslozita az preslozitela, a z nejakeho duvodu nam moc nefungovala. A to si nemyslim, ze v Praze je malo zajimavych mist a tak.
4) dresden ma more skillu a u kazdyho je presne definovany co maji delat. vychazi to ze sotc a jsou tam teda skilly jako presence, raport, empathy a takovy, pripada mi to misty az moc podrobny, a snadno se muze stat, ze se budu rozhodovat jestli moje postava umi bojovat, ale neumi mluvit s lidma, nebo neumi bojovat, ale umi mluvit s lidma. Nektery skilly mi pripada fakt az NPC only, pac se hodi na divny veci. Taky nema pyramidu, ale skilly se plati bodama (ale vychazi to do pyramidy, teda).
5) ten magickej system ruluje. je hodne dresden-like a hodne hustej. dokonale reprezentuje ten settingovej fakt, ze smrtelni carodejove jsou ta nejnebezpecnejsi vec co muzete potkat 8)
(ano, nebyly to tri veci. koho to zajima)