od Jerson » 11. 12. 2009, 12:46
skew píše:Přijde mi, že tohle z povahy věci není samo o sobě nevýhoda. Nevýhoda je až to, co píšeš hned dál - není nic, co by tě motivovalo nebo nutilo použít ostatní dovednosti.
Ona tahle nevýhoda vynikne porovnáním se systémem potlačujícím výhodnost vysokých vlastností (ano,
je to CPH v poslední verzi). Hráči nejsou tak silně motivováni maxovat schopnosti, protože existuje rozumná možnost, jak se bez nich obejít, a díky rozdělení bodů je někdy výhodné mít dvě schopnosti na pětce než jednu na sedmičce. Ale zase jsou situace, kdy se ti ta sedmička hodí.
Nicméně je pravda to co píšeš dál a co zmiňuje Ilgir - možnost napasovat jakoukoliv schopnost na libovolnou situaci, pokud ji okecáš, ubírá z taktických možností a snižuje zábavnost. Otázkou je, jak složité je něco napasovat na danou sitauci.
Ono by stačilo, kdyby ostatní hráči byli trochu kritičtí k takovému napasovávání a kdyby bylo nutné schopnosti více konkretizovat, aby jejich napasování nebylo tak snadné.
Markus má zase pravdu v tom, že když ho pravidla netlačí k takovému přístupu, nemusí být pro něj vhodná - prostě potřebuje pevnější klec, ve které se může vzepřít / užší mantinely, aby musel více přemýšlet.
Zásadní problém je u každé hry v tom, když se z nějakého postupu stane rutina. Jsou lidé, které to baví, ale někteří potřebují stálý přísun výzev z vnějšku. Já taky.
Nicméně tato výzva nemusí být dána jen pravidly, ale větší kritičnost Vypravěče, či lépe ostatních hráčů k protlačení té které dovednosti by podle mě stačila.
Ale možná že v původní verzi, kde prostě nemůžeš používat cokoliv si okecáš, by s tím až takovej problém nebyl (čtětě: Markusi, je to vaše chyba že vám to nefunguje
).[/quote]
[quote="skew"]Přijde mi, že tohle z povahy věci není samo o sobě nevýhoda. Nevýhoda je až to, co píšeš hned dál - není nic, co by tě motivovalo nebo nutilo použít ostatní dovednosti.[/quote]
Ona tahle nevýhoda vynikne porovnáním se systémem potlačujícím výhodnost vysokých vlastností (ano, [i]je [/i]to CPH v poslední verzi). Hráči nejsou tak silně motivováni maxovat schopnosti, protože existuje rozumná možnost, jak se bez nich obejít, a díky rozdělení bodů je někdy výhodné mít dvě schopnosti na pětce než jednu na sedmičce. Ale zase jsou situace, kdy se ti ta sedmička hodí.
Nicméně je pravda to co píšeš dál a co zmiňuje Ilgir - možnost napasovat jakoukoliv schopnost na libovolnou situaci, pokud ji okecáš, ubírá z taktických možností a snižuje zábavnost. Otázkou je, jak složité je něco napasovat na danou sitauci.
Ono by stačilo, kdyby ostatní hráči byli trochu kritičtí k takovému napasovávání a kdyby bylo nutné schopnosti více konkretizovat, aby jejich napasování nebylo tak snadné.
Markus má zase pravdu v tom, že když ho pravidla netlačí k takovému přístupu, nemusí být pro něj vhodná - prostě potřebuje pevnější klec, ve které se může vzepřít / užší mantinely, aby musel více přemýšlet.
Zásadní problém je u každé hry v tom, když se z nějakého postupu stane rutina. Jsou lidé, které to baví, ale někteří potřebují stálý přísun výzev z vnějšku. Já taky.
Nicméně tato výzva nemusí být dána jen pravidly, ale větší kritičnost Vypravěče, či lépe ostatních hráčů k protlačení té které dovednosti by podle mě stačila.
Ale možná že v původní verzi, kde prostě nemůžeš používat cokoliv si okecáš, by s tím až takovej problém nebyl (čtětě: Markusi, je to vaše chyba že vám to nefunguje :P $D ).[/quote]