[2e] Dají se ve Fate hrát vážné hry?

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [2e] Dají se ve Fate hrát vážné hry?

od Joe » 30. 11. 2007, 22:45

aaaa-HA!

Prečo mi škriatok skryl to negatívne vyvolanie "bez FP"?

Starnem :>;o)

od sirien » 30. 11. 2007, 17:42

Hele, Joe, tohle je moje hra a když řikám, že se hraje BEZ FP, tak tim myslim, že se hraje BEZ FP, ok?

(dotaz zněl:
LZJ píše:Sirien napsal(a):
Hrál jsem FATE s FP, hraju FATE bez FP. Zásadní mechanikou nejsou FP, ale aspekty, FP jsou jen taková perlička se kterou si můžeš vyhrát, ale genialita FATE leží v aspektech.


Technický dotaz: Jak se řeší negativní vyvolávání aspektů bez FP? Odměňuje se jinak? Nepoužívá se?
)

No... popravdě řečeno, vzhledem k tomu že jsem si hráče pro Pavučinu velice pečlivě vybíral, a musím se pocválit, protože jsem rozhodně vybral výborně (Vlasák, Quasit, Sathel, Filip /neni na RPG F/) tak tuhle otázku řešit nemusim - každej si tam svoje aspeky hraje tak jak uzná za vhodné a rozhodně mi nepřipadá, že by to nějak šidili.

Obecně jsem zavedl pravidlo, že když se potkají s nějakou NPC, a zahrají dialog/scénu způsobem, že se trefí do jejího aspektu, tak ho "povinně" odehraju, nicméně u hráčů se tohle děje tak nějak automaticky, aniž bych potřeboval nějaký motivující FP prvek

od Joe » 30. 11. 2007, 16:45

Goran píše:Joe: takže FP zůstanou, akorát se jim sebere funkce ovlivňování příběhu?
Eeee... v ktorom kontexte to myslíš? Na negatívne vyvolanie?

od Goran » 30. 11. 2007, 16:38

Joe: takže FP zůstanou, akorát se jim sebere funkce ovlivňování příběhu?

od Joe » 30. 11. 2007, 15:32

Za negatívne vyvolanie jeden Fate Point dostane hráč. Ak nechce, aby bol jeho aspekt vyvolaný, môže odmietnuť a Fate Point naopak ponúknuť (čiže stratiť). Takto môže byť negatívne vyvolanie aspektu eskalované viackrát (teda môže hráč trikrát odmietnuť a keď ustúpi Pán Hry, tak hráč 3 Fate pointy stratí...).

Samozrejme je treba dostatočne odmietnutie negatívneho vyvolania zdôvodniť.

od LZJ » 30. 11. 2007, 15:07

Sirien píše:Hrál jsem FATE s FP, hraju FATE bez FP. Zásadní mechanikou nejsou FP, ale aspekty, FP jsou jen taková perlička se kterou si můžeš vyhrát, ale genialita FATE leží v aspektech.
Technický dotaz: Jak se řeší negativní vyvolávání aspektů bez FP? Odměňuje se jinak? Nepoužívá se?

od Antharon » 29. 11. 2007, 12:09

mno, my sme zatial odorali jeden taky hodne divny polohoror, kde par blaznov uviazne v dome ovladanom duchom velitela SS a jeden postapo-bez-apo, ktory sme nedohrali...

co do fate pointov, podla mna to je jednoduche, cim mam negativnejsie aspekty, tym viac musi tieto negativa system kompenzovat. cize moj nazor je takyto:
postava ma pozitivne aspekty tj. zvlada si to prejst sama
postava ma negativne aspekty tj. aby sa vyrovnala ostatnym, musi mat osud kurevsky nakloneny. a to riesia fate pointy. vlastne len davaju negativne aspekty na rovnaku uroven ako tie pozitivne.
A ze to nici hru?
PH to moze aj tak kedykolvek vetovat. Oklamat system sa da vsade, napriklad v dracaku aktualne hram za krolla, ktory bombarduje ludi klavirmi. ale neexistuje pravidlo, ktore by mi v tom zabranilo. Vo fate aspon existuje aka taka dohoda medzi hracmi a PH, co je realne a co nie...

od sirien » 28. 11. 2007, 17:57

To je právě to co na FATE miluju. Jen lehkou úpravou lze docílit valitního systému takřka pro libovolnou hru a navíc tyto úpravy jsou všechny zahrnuty už v základním systému. Případně lze udělat jen pár malých odchylek (např. pokud fakt nutně potřebuješ atributy, tak je vyvoříš jako oddělenou pevně danou sadu skillů bez pyramidy do které dáš hráčům předem stanovené rozmezí 1 které v ní mohou/musí skončit...) které umožní duplikovat kdejaký systém.

Stejně tak souboj může být kdekoliv v rozmezí extra primitivního po extra komplexní.

Znám hry do kterých si FATE nevemu, protože jiný systé je pro ně příhodnější (Mage the Ascension... vůbec asi WoD), nicméně i ve FATE by taková hra byla vpohodě (na Mage the Ascension odzkoušeno, fakt ta hra byla úplně vklidu i ve FATE) ale ještě jsem nenašel hru (až na pár fakt odlišnejch indie - MW) kde by se FATE nedal dobře uplatnit.

od Joe » 28. 11. 2007, 16:28

Ok, taaaaakže....

Aké hry vo FATE neodohráte? Tematicky alebo mechanicky? Čo nie je vo FATE pre niektoré hry vyriešené alebo ktorý aspekt FATE z tohoto pohľadu chýba?

od lotrando » 28. 11. 2007, 16:25

souhlas, nic není černobílé

od sirien » 28. 11. 2007, 15:55

S rostoucí rychlostí hry klesá i pravděpodobnost odhalení těchto chyb - ve víru dění mají prostě šanci se ztratit a záplay nemusí být tak pečlivé, aby obstály. Celkově to je vždycky o obratnosti Vypravěče, ale rostoucí tempo hry vzhledem ke zde uvedenému nevidím tak tragicky...

od lotrando » 28. 11. 2007, 15:35

Sirien: nejsem si, jestli jsi to přečetl správně. Z čistě technického hlediska, pokud se mi změnšuje časové okno pro mou reakci, prudce klesá možnost reagovat a tím i reagovat správně. Takže s tím borcem co řídil buginy bych nejel stejně jako ty. Tu F1 jsem tam dal jako příklad člověka s perfektními reakcemi. I ten bude mít čím dál větší problém. ALe do toho jsem sklouznout nechtěl. Bifi původně narážel na to, že s rostoucí rychlostí se možnost udělat chybu zvyšuje. A ať už je to v reálu jakkoliv, tak v jeho příkladě to funguje. Když je bodů osudu příliš, začnou s nimi hráči plýtvat i na takové blbosti, jak že dělání srandy. Chvilku je to fajn a pak to má pro hru fatální následky. Tohle je ovšem problémobecný, jen ve FATE se to projevuje skrze body osudu.

Ve zbytku se shodnem. Mě se taky líbí daleko více aspekty jako takové, než mechanika bodů sodud, která byla ve FATE 2 spíše jako perlička na dortu. Tohle se asi změní v příštích verzích. Tam je Bifim zmiňovaná ekonomika bodů daleko dynamičtější. Jestli je to lepší nebo nechám na případném čtenáři. Podle mě , jak na co :)

od sirien » 28. 11. 2007, 15:03

nejsem profik, nejsem spisovatel a vytuhavam. Nedokazu vypravet celej vecer sam za sebe. Pomoc se hodi. Za tim svym vyrokem si stojim, alespon co se moji druziny/stylu/settingu tyce
No jo, jenže to je docela důležitý upřesnění.
U rpgcek ale nikoho neohrozuju, budu klidne jezdit 300. Proc hrat u zeme, kdyz muzu jet rychleji - nejak prece musim tem wowkam konkurovat
Hm. Tohle slýchám častěj, ale vždycky mi to přišlo kapku jako nesmysl. RPG jsou o něčem trochu jinym, IMO není nutené je zrychlovat, jen protože se zrychluje vše ostatní...

od Bifi » 28. 11. 2007, 15:00

Ja si práve nie som istý, či na mnou položenú otázku (stále som v kontexte príkladu) možno absolútne odpovedať. Skôr si ju každý zodpovie sám a podľa toho sa zariadi.

od Quentin » 28. 11. 2007, 14:59

Sirien píše:Blbost. Naprosto nesmyslné rovníko.
nejsem profik, nejsem spisovatel a vytuhavam. Nedokazu vypravet celej vecer sam za sebe. Pomoc se hodi. Za tim svym vyrokem si stojim, alespon co se moji druziny/stylu/settingu tyce

a co se te rychlosti tyce. Nejsem magor, nebudu si rikat, ze sem dobrej ridic, tak muzu jezdit 200.
U rpgcek ale nikoho neohrozuju, budu klidne jezdit 300. Proc hrat u zeme, kdyz muzu jet rychleji - nejak prece musim tem wowkam konkurovat $D , nehody se nebojim. Mam schovivave, hrave hrace a kdyz se nejaka session nepovede, tak se nic nedeje

Nahoru