od Markus » 12. 11. 2007, 17:20
Se soubojem má Sosáček pravdu. Souboje ve Fate dokáží být pekelně dlouhé, klidně půl hodiny (což je v porovnání s ADnD pořád nic, ale...). Minulý týden jsem to zažil v praxi - hráli jsme velkou bitvu, celkem čtyři postav (tj. čtyři oddělené minisouboje), celkem asi dvě hodiny. Než člověk proškrtá všechna políčka až k "vyřazen", dost dlouho to trvá, kord s neustálým používáním aspektů, bodů osudu, atd. (prodlužují to).
Nicméně dlouhý boj ve Fate mi osobně přijde o hodně "kvalitnější" než dlouhý boj např. v ADnD(*). Zatímco v ADnD trávíš tu dlouhou dobu počítáním čísel, THAC0, postihů, bonusů a čekáním, než na tebe dojde řada, ve Fate během vteřinky hodíš a tu dlouhou dobu strávíš
popisováním (a používáním + popisováním aspektů). Mechanické řeči je tam dost málo... vlastně se to hodně podobalo třeba Wushu
Družiny skoupé na popisy mohou mít souboje odehrané fakt rychle. Nicméně pro účely naší hry jsem osekal tabulky zranění ze 7 políček jen na 4, aby to bylo rychlejší.
--
Jak říkal Bifi, hraní ve Fate je obecně svižnější, protože nemůžeš zabíjet čas řešením takových věcí jako počítání postihů, bonusů, hledáním pravidel, případně nakupováním vybavení, počítáním zlaťáků, čtením a memorizováním kouzel, atd... Tyhle činnosti (které nám v klasickém DrD / ADnD vždycky braly dost času) Fate prostě neumožňuje, takže
musíš řešit... ehm... příběhovější věci.
A za jak dlouho se dá stihnout jednorázové dobrodužství? To záleží, jak sis ho připravil
Pod čtyři hodiny čistého hraní (tj. bez přípravy postav, atd.) bych nešel, ale od čtyř hodin dále to jde.
----
* Omlouvám se za neustálé přirovnání k ADnD, ale snažím se mluvit jen o hrách, které jsem sám hrál. Není to myšleno zle, ADnD mám moc rád.
Se soubojem má Sosáček pravdu. Souboje ve Fate dokáží být pekelně dlouhé, klidně půl hodiny (což je v porovnání s ADnD pořád nic, ale...). Minulý týden jsem to zažil v praxi - hráli jsme velkou bitvu, celkem čtyři postav (tj. čtyři oddělené minisouboje), celkem asi dvě hodiny. Než člověk proškrtá všechna políčka až k "vyřazen", dost dlouho to trvá, kord s neustálým používáním aspektů, bodů osudu, atd. (prodlužují to).
Nicméně dlouhý boj ve Fate mi osobně přijde o hodně "kvalitnější" než dlouhý boj např. v ADnD(*). Zatímco v ADnD trávíš tu dlouhou dobu počítáním čísel, THAC0, postihů, bonusů a čekáním, než na tebe dojde řada, ve Fate během vteřinky hodíš a tu dlouhou dobu strávíš [b]popisováním[/b] (a používáním + popisováním aspektů). Mechanické řeči je tam dost málo... vlastně se to hodně podobalo třeba Wushu $D
Družiny skoupé na popisy mohou mít souboje odehrané fakt rychle. Nicméně pro účely naší hry jsem osekal tabulky zranění ze 7 políček jen na 4, aby to bylo rychlejší.
--
Jak říkal Bifi, hraní ve Fate je obecně svižnější, protože nemůžeš zabíjet čas řešením takových věcí jako počítání postihů, bonusů, hledáním pravidel, případně nakupováním vybavení, počítáním zlaťáků, čtením a memorizováním kouzel, atd... Tyhle činnosti (které nám v klasickém DrD / ADnD vždycky braly dost času) Fate prostě neumožňuje, takže [b]musíš[/b] řešit... ehm... příběhovější věci.
A za jak dlouho se dá stihnout jednorázové dobrodužství? To záleží, jak sis ho připravil $D Pod čtyři hodiny čistého hraní (tj. bez přípravy postav, atd.) bych nešel, ale od čtyř hodin dále to jde.
----
* Omlouvám se za neustálé přirovnání k ADnD, ale snažím se mluvit jen o hrách, které jsem sám hrál. Není to myšleno zle, ADnD mám moc rád.