od Richard Faila » 2. 2. 2014, 18:37
Tak máme dohráno.
Pokud mohu mluvit za sebe, tak se pravidla ukázala jako použitelná při zachování minimalismu. Je to samozřejmě individuální neboť se našli lidi, kteří si nebyli schopni přečíst ani těch několik málo stran, protože "to bylo moc dlouhé".
Herní mechanika se zdá funkční jak v boji, tak mimo boj. Skoro na vše se hází na Průzkum, při zkoumání něčeho magického na Magii, na Boj se mimo Souboj házelo minimálně. Tvorba postavy sice jednoduchá ale překvapivě variabilní. Pro příště bych omezil povolání s bojovou magií, při použití hexového papíru mají výraznou převahu nad bojovými nebo střeleckými postavami.
Problém nebyl ani tak v pravidlech, jako spíše v cílové skupině. Měl jsem pocit, že si hru nejvíce užili lidé s předchozími zkušenostmi s RPG. Naopak nováčci se dost ztráceli v celé koncepci hry na hrdiny (co je cílem hry ?, jak hrát svoji postavu?) a byl i problém s pochopením Souboje (střídáním kol, jedna akce na kolo, atd...). Určitě je také lepší začít s menší skupinou, já měl 8 hráčů a bylo to opravdu hodně. Ideální stav by byl 3-4. Ve velké skupině je těžké se zavděčit, protože polovinu nebavila detektivní zápletka, ale souboje ano a druhá to měla přesně na opak.
Takže ano, pravidla jsou použitelná, ale pro nováčky by to chtělo přiložit ještě něco jako "Základy her na hrdiny v 10 bodech". Dobrodružství doporučuji spíše bojově zaměřená nebo s velmi jednoduchou zápletkou (Bílý hrad
) aby ji nováčci pobrali.
Tak máme dohráno.
Pokud mohu mluvit za sebe, tak se pravidla ukázala jako použitelná při zachování minimalismu. Je to samozřejmě individuální neboť se našli lidi, kteří si nebyli schopni přečíst ani těch několik málo stran, protože "to bylo moc dlouhé".
Herní mechanika se zdá funkční jak v boji, tak mimo boj. Skoro na vše se hází na Průzkum, při zkoumání něčeho magického na Magii, na Boj se mimo Souboj házelo minimálně. Tvorba postavy sice jednoduchá ale překvapivě variabilní. Pro příště bych omezil povolání s bojovou magií, při použití hexového papíru mají výraznou převahu nad bojovými nebo střeleckými postavami.
Problém nebyl ani tak v pravidlech, jako spíše v cílové skupině. Měl jsem pocit, že si hru nejvíce užili lidé s předchozími zkušenostmi s RPG. Naopak nováčci se dost ztráceli v celé koncepci hry na hrdiny (co je cílem hry ?, jak hrát svoji postavu?) a byl i problém s pochopením Souboje (střídáním kol, jedna akce na kolo, atd...). Určitě je také lepší začít s menší skupinou, já měl 8 hráčů a bylo to opravdu hodně. Ideální stav by byl 3-4. Ve velké skupině je těžké se zavděčit, protože polovinu nebavila detektivní zápletka, ale souboje ano a druhá to měla přesně na opak.
Takže ano, pravidla jsou použitelná, ale pro nováčky by to chtělo přiložit ještě něco jako "Základy her na hrdiny v 10 bodech". Dobrodružství doporučuji spíše bojově zaměřená nebo s velmi jednoduchou zápletkou (Bílý hrad :D) aby ji nováčci pobrali.