od Andros » 16. 2. 2011, 23:42
No, čo sa týka toho vymieňania/posadávania v druhej časti hry, nezdôrazňoval by som, že scéna má "zamrznúť" alebo sa zastaviť. Predovšetkým v pokročilých štádiach hry je totiž veľmi kľúčové, aby bol druhý hráč vždy po ruke (už len kvôli tomu, že aktuálny hráč má právo sa sám z roly untapnúť) a výmena prebiehala rýchlo a plynulo bez brzdenia akcie, ktorá má byť v tej fáze už veľmi hutná. Úplná zloba je, keď si nehrajúci hráči duchov chodia ťažkopádne furt sadať niekam mimo hernú plochu, "lebo nehrajú".
Čo sa týka hraníc, samozrejme, briefing a debriefing má svoj význam. Ale: postavy v tejto hre sú síce ultratenké (ultra-thin), no stále vytvárajú bezpečný rámec hry v zmysle "ja som hral len svoju postavu", čo v konečnom dôsledku môže trochu hranice posunúť, no podľa mňa iba pre dobro veci. Predsa len, hrali sme túto hru kade-tade na conoch, limity a mantinely nejak veľmi neurčovali a aj tak dopadlo všetko dobre a hráči boli spokojní. Konkrétne v tejto hre sa tá "obrana roleplayovaním" celkom môže využívať (keďže bleed, t. j. presah uvažovania postavy do uvažovania hráča a naopak, nie je cieľom*). To len na margo toho, aby sa to s tými hranicami možno až nepreháňalo a neodradili ste tým hráčov ešte pred samotnou hrou. :-)
A nakoniec v súvislosti so safe word, osobne ma celkom prekvapilo, že ho do tejto hry dali (ale istota je asi istota, že). Väčšinou sme ho pri vlastných behoch tejto hry ani predom nedefinovali -- a ak ma pamäť neklame, tak ani keď sme to hrali priamo s Frederikom a Tobiasom, tak sme to safe word nejak veľmi neriešili --, keďže táto hra je v porovnaní s mnohými ostatnými úplne v pohode. :-)
----
Poznámka absolútne mimo:
* - Cieľom/zámerom autorov v tejto hre bleed nie je, avšak pre hráčov sa tá hra môže bleedy i tak stať. V takom celkom nábožensky založenom Taliansku táto hra celkom prekvapivo zatriasla reálnymi/nehernými presvedčeniami ich hráčov. Viď
Tobiasov blogpost na túto tému.
No, čo sa týka toho vymieňania/posadávania v druhej časti hry, nezdôrazňoval by som, že scéna má "zamrznúť" alebo sa zastaviť. Predovšetkým v pokročilých štádiach hry je totiž veľmi kľúčové, aby bol druhý hráč vždy po ruke (už len kvôli tomu, že aktuálny hráč má právo sa sám z roly untapnúť) a výmena prebiehala rýchlo a plynulo bez brzdenia akcie, ktorá má byť v tej fáze už veľmi hutná. Úplná zloba je, keď si nehrajúci hráči duchov chodia ťažkopádne furt sadať niekam mimo hernú plochu, "lebo nehrajú".
Čo sa týka hraníc, samozrejme, briefing a debriefing má svoj význam. Ale: postavy v tejto hre sú síce ultratenké (ultra-thin), no stále vytvárajú bezpečný rámec hry v zmysle "ja som hral len svoju postavu", čo v konečnom dôsledku môže trochu hranice posunúť, no podľa mňa iba pre dobro veci. Predsa len, hrali sme túto hru kade-tade na conoch, limity a mantinely nejak veľmi neurčovali a aj tak dopadlo všetko dobre a hráči boli spokojní. Konkrétne v tejto hre sa tá "obrana roleplayovaním" celkom môže využívať (keďže bleed, t. j. presah uvažovania postavy do uvažovania hráča a naopak, nie je cieľom*). To len na margo toho, aby sa to s tými hranicami možno až nepreháňalo a neodradili ste tým hráčov ešte pred samotnou hrou. :-)
A nakoniec v súvislosti so safe word, osobne ma celkom prekvapilo, že ho do tejto hry dali (ale istota je asi istota, že). Väčšinou sme ho pri vlastných behoch tejto hry ani predom nedefinovali -- a ak ma pamäť neklame, tak ani keď sme to hrali priamo s Frederikom a Tobiasom, tak sme to safe word nejak veľmi neriešili --, keďže táto hra je v porovnaní s mnohými ostatnými úplne v pohode. :-)
----
Poznámka absolútne mimo:
* - Cieľom/zámerom autorov v tejto hre bleed nie je, avšak pre hráčov sa tá hra môže bleedy i tak stať. V takom celkom nábožensky založenom Taliansku táto hra celkom prekvapivo zatriasla reálnymi/nehernými presvedčeniami ich hráčov. Viď [url=http://blog.wrigstad.com/?p=161]Tobiasov blogpost na túto tému[/url].