[SK] Predošlí hostia / Previous Occupants

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants

Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants

od Godric » 24. 9. 2012, 22:26

Previous Occupants se aktuálně dá zahrát v Brně v rámci http://hraju.larpy.cz/. Související téma: viewtopic.php?f=117&t=9376

Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants

od Alef0 » 9. 6. 2011, 00:56

Pridal som PDF v pôvodnom layoute, ktorý láskavo poskytli originálni autori.

Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants

od Fingalen » 18. 2. 2011, 10:38

Antharon píše:ale aj tak sa mi zdá, že to je skôr pre páry, kroté si chcú spestriŤ svoj život, než pre skupiny náhodne zostavených ľudí.
Tak to ja by som len veľmi nerád hral podobnú hru s partnerkou. Asi by som sa bál, že tá maska bude príliš tenká a veľmi ľahko si v nej "zakrvácame".

Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants

od Andros » 16. 2. 2011, 23:42

No, čo sa týka toho vymieňania/posadávania v druhej časti hry, nezdôrazňoval by som, že scéna má "zamrznúť" alebo sa zastaviť. Predovšetkým v pokročilých štádiach hry je totiž veľmi kľúčové, aby bol druhý hráč vždy po ruke (už len kvôli tomu, že aktuálny hráč má právo sa sám z roly untapnúť) a výmena prebiehala rýchlo a plynulo bez brzdenia akcie, ktorá má byť v tej fáze už veľmi hutná. Úplná zloba je, keď si nehrajúci hráči duchov chodia ťažkopádne furt sadať niekam mimo hernú plochu, "lebo nehrajú".

Čo sa týka hraníc, samozrejme, briefing a debriefing má svoj význam. Ale: postavy v tejto hre sú síce ultratenké (ultra-thin), no stále vytvárajú bezpečný rámec hry v zmysle "ja som hral len svoju postavu", čo v konečnom dôsledku môže trochu hranice posunúť, no podľa mňa iba pre dobro veci. Predsa len, hrali sme túto hru kade-tade na conoch, limity a mantinely nejak veľmi neurčovali a aj tak dopadlo všetko dobre a hráči boli spokojní. Konkrétne v tejto hre sa tá "obrana roleplayovaním" celkom môže využívať (keďže bleed, t. j. presah uvažovania postavy do uvažovania hráča a naopak, nie je cieľom*). To len na margo toho, aby sa to s tými hranicami možno až nepreháňalo a neodradili ste tým hráčov ešte pred samotnou hrou. :-)

A nakoniec v súvislosti so safe word, osobne ma celkom prekvapilo, že ho do tejto hry dali (ale istota je asi istota, že). Väčšinou sme ho pri vlastných behoch tejto hry ani predom nedefinovali -- a ak ma pamäť neklame, tak ani keď sme to hrali priamo s Frederikom a Tobiasom, tak sme to safe word nejak veľmi neriešili --, keďže táto hra je v porovnaní s mnohými ostatnými úplne v pohode. :-)

----
Poznámka absolútne mimo:
* - Cieľom/zámerom autorov v tejto hre bleed nie je, avšak pre hráčov sa tá hra môže bleedy i tak stať. V takom celkom nábožensky založenom Taliansku táto hra celkom prekvapivo zatriasla reálnymi/nehernými presvedčeniami ich hráčov. Viď Tobiasov blogpost na túto tému.

Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants

od Alef0 » 16. 2. 2011, 17:29

To je o tom, ako si nastavíte hranice. O tom je dobré sa porozprávať, lebo ja by som tiež nebol rád, keby ma niekto tĺkol po hlave tým stolom rekvizít. Ako som písal vyššie, tamto prešlo takmer bezkontaktne. Stále môžeš naznačovať alebo si vybrať vhodnú zbraň, alebo len kričať BANG BANG a mávať pištoľou (a rozhodne to nebude smiešne).

Plus (a v pravidlách to nie je povedané jasne), je dobré dohodnúť safe word, teda bezpečné slovo, ktorým môže hráč ukončiť scénu (ak nemá fyzický dosah na zvonček).

A neviem, či to bolo povedané, ale debriefing po skončení je nutnosť, lebo sa viete porozprávať o pocitoch v hre a o pochodoch, ktoré viedli k dramatickým akciám a hlavne si viete vydiskutovať kritické momenty, kde sa utvrdíte v tom, že hra je hra a život je život. (Lebo keď ako postava zabiješ protipól a potom sa narýchlo zbalíš domov, ostane z toho divný pocit.)

Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants

od Antharon » 16. 2. 2011, 17:22

ale aj tak sa mi zdá, že to je skôr pre páry, kroté si chcú spestriŤ svoj život, než pre skupiny náhodne zostavených ľudí. Predsalen, bál by som sa chytiť pod krkom cudziu slečnu, pretože by som sa bál aby som neprekročil jej hranicu, kam až môžem zájsť, či by nemala pocit, že som násilný charakter, psychopat alebo podobne... so svojou by som ale zašiel v pohode až do extrémov a vedel by som, že by sme na to ešte dlho spomínali...

Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants

od Alef0 » 16. 2. 2011, 17:12

Nie, to je motelová miestnosť, celý dej sa odohráva v nej. (Máš pravidlovo zakázané ju opustiť.)

Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants

od Pieta » 16. 2. 2011, 17:06

Alef0 píše:Nájomníci nedáva zmysel, lebo je to motel.

Obyvatelia sú o niečo lepší, len to trochu uberá z konotácie hotela a konotácii obyvateľa tela to nepridáva, hm.
Aha, tak u motelu to je snesitelnější, já jsem nedávno viděl Paranormal Activity a úplně automaticky jsem předpokládal dům. (-;

Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants

od Alef0 » 16. 2. 2011, 16:59

To rozumiem, že sa tým naráža nielen na obyvateľov i duchov.

Nájomníci nedáva zmysel, lebo je to motel.

Obyvatelia sú o niečo lepší, len to trochu uberá z konotácie hotela a konotácii obyvateľa tela to nepridáva, hm.

Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants

od Pieta » 16. 2. 2011, 16:56

Alef0 píše:Nejaký alternatívny nápad? :-)
Tak normálně to znamená "nájemníci" nebo "obyvatelé", což taky trochu myslím nahrává na tu duchovskou tématiku. (:

Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants

od Alef0 » 16. 2. 2011, 16:46

Nejaký alternatívny nápad? :-)

Okupanti? :D

Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants

od Pieta » 16. 2. 2011, 16:39

Osobně mě furt strašně provokuje ten překlad occupants => hosté. (:

Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants

od Aljen » 16. 2. 2011, 16:19

Antharon píše:keď sa napríklad dostanú milenci tesne k sebe, atmosféra je na prasknutie, šepkajú si vety plné vášne a zrazu šup, manžel má v ruke kudlu a nevie ako sa tam vzala :)
presne presne

Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants

od Alef0 » 16. 2. 2011, 16:12

To vymieňanie aj tak fungovalo, dvaja hrali, dvaja boli v úzadí a keď sa išlo diať niečo zaujímavé, tak hráč pristúpil zozadu a pacol po pleci, na pol sekundy to zmrzlo, hráči sa vymenili a pokračovalo sa.

Hej a výmena, keď manžel dostane do ruky vražednú zbraň musí byť v každej hre, je to dobrý element (to sa stalo aj v hre, čo som videl, ale tuším to bolo škrtiace niečo).

Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants

od Antharon » 16. 2. 2011, 15:50

ja by som si vedel to vymieňanie v druhom dejstve predstaviť podobne ako v Partičke, keď je tá disciplína, že dvaja hrajú, dvaja sú otočení (v tomto prípade by neboli), a keď by zdvihli ruku(v tomto prípade máme zvonček), tak by to celé zmrzlo, duch by si vymenil miesto s manželom a celé by to pokračovalo...

inak našepkávanie a rekvizity sú úplne super pre atmosféru ak to hráči hrajú na tvrdo, mohlo by byť zaujímavé, keď sa napríklad dostanú milenci tesne k sebe, atmosféra je na prasknutie, šepkajú si vety plné vášne a zrazu šup, manžel má v ruke kudlu a nevie ako sa tam vzala :)

Nahoru