eerieBaatezu píše:
Můžeš napsat nějaký příklad?
Mám 3 čteverečky stresu.
[ ]1 [ ]2 [ ]3
Schytám první ránu za 2 posunu a přijmu stres, abych neprohrál souboj. Mé čteverečky vypadají takhle:
[ ]1 [X]2 [ ]3
A teď si představ různé scénáře další hry:
Varianta I. Chvilku hrajem a schytám druhou ránu, za 1 posun.
Tady nemá smysl dávat nějaké variatny, jednoznačně dává smysl proškrtnout 1. čtvereček.
Varianta II. Chvilku hrajeme a schytám druhou ránu, za 2 posuny.
Tady už dává smysl se rozhodovat mezi dvěma řešeními:
a) Přijmu to jako stress, ale musím proškrtnout 3. políčko (což je neefektivní). Nedostanu následek. Navíc už mi zbývá jen poslední jedničkové políčko stresu - cokoliv vyššího mi půjde do následků a už nejspíš nedokážu při hře to 1. políčko zužitkovat, pokud znovu nedostnu ránu za právě 1 nebo 3 (případně 5) posunů.
b) Přijmu to jako drobný následek. Soupeř dostane VV, ale je upsal posuny efektivněji a pořád mám dvě volná políčka stresu.
Varianta III. Chvilku hrajeme a schytám druhou ránu, za 3 posuny.
Tady už je víc řešení:
a) Přijmu to jako stress a proškrtnu 3. políčko (což je celkem efektivní). Nedostanu následek, ale už mi zbývá jen poslední jedničkové políčko stresu (viz výše).
b) Přijmu to jako drobný následek a proškrtnu 1. políčko (což je taky celkem efektivní). Soupeř dostane VV, ale já upsal posuny efektivně a mám pořád volné 3. políčko stresu, které v pohodě pohltí ránu za 1, 2 nebo 3.
c) Přijmu to jo mírný následek. Mechanicky neefektivní, k tomu navíc dostane soupeř VV, ale pokud v příběhu řítím do větších trablů, může se mi hodit teď mírný následek vzít tady, dokud schytám něco relatvině OK, a tlačit dál před sebou stejnou situaci, aby ten opravdový průšvih byl čím vykrývat.
Varianta IV. Chvilku hrajeme a schytám druhou ránu, za 4 posuny.
Ta je v zásadě velmi podobná variantě II, až na to, že se najednou rozhoduju mezi neefektivním proškrtnutím 3. políčka a následkem, ale mezi neefektivním proškrtnutím 3. políčka spolu s drobným následkem, nebo mírným následkem.
A teď si jako domácí cvičení zkus vzít tyhle 4 varianty znovu, ale představ si, že druhý úder přichází, když:
1) Mám z minulého kola [X]1 [ ]2 [ ]3
2) Mám z minulého kola [ ]1 [ ]2 [X]3
3) Mám z minulého kola [ ]1 [ ]2 [ ]3, ale už si nesu z dřívějška drobný následek.
eerieBaatezu píše:Ale nakonec postavě Stress dojde, ať už linéarně, nebo jakkoliv jinak.
Právě že ne.
Ve Fate se ti klidně může stát, že ti stres nedojde a přesto schytáš následky.
Nebo ti stress nedojde a přesto už nejsi schopen poskládat kombinaci přijetí následků a proškrtnutí.
Stres má s HPčkama zkrátka tak jako dvě vnější podobnosti:
* že se to škrtá tužkou na papír
* a že čim vyšší ránu dostaneš, tím hůř pro tebe