Nulíčkové

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Nulíčkové

Re: Nulíčkové

od Jezus » 7. 11. 2018, 20:40

Po pravdě jsem doufal, že ještě nebudou mrtví, ale rozdrtí se až společně s tebou. Je ale fakt, že asi umřou dřív než ty.... I tak je rozdrcení chundelatými chlupáči imho lepší než rozdrcení slizkými chapadly... i když ne o moc :-)

Re: Nulíčkové

od OnGe » 7. 11. 2018, 17:07

Utopit se v haldě chlupatých roztomilých a mrtvých nulíčků mi nepřipadá jako lepší varianta.

Re: Nulíčkové

od Jezus » 7. 11. 2018, 15:33

Tak to pak jo. Určitě je to nápaditější a zábavnější forma apokalypsy než (pra)starý dobrý Cthulhu. A rozhodně příjemnější :-)

Re: Nulíčkové

od Jerson » 7. 11. 2018, 11:29

OnGe píše:
7. 11. 2018, 09:59
Vy jste je vymysleli výrazně dříve, než v 90. letech?
V češtině se poprvé objevila v roce 1998. Takže jo. Použili jsme je až v roce 2000, ale vymyslel jsem je někdy v roce 1995.
Jezus píše:
7. 11. 2018, 11:17
Pak ale relativně zbytečně snižuješ možnosti řešení (což v době před 15-ti lety ale asi nikoho netrápilo).
Byli použiti ve hře, ve které mohlo být "cokoliv", a ve které šlo o záchranu světa před různými formami apokalyps.

Navíc nečekám, že by je někdo ve své hře ještě někdy použil.

Re: Nulíčkové

od Jezus » 7. 11. 2018, 11:17

Jerson píše:
7. 11. 2018, 00:24
A sami o sobě se nerozmnožují, tak jako se v hrách sami od sebe nerozmnožují psi nebo meče.
Moje družinka zrovna v pondělí během hry oplodnila klisnu poníka (respektive nechala oplodnit; proměnu ve zvíře díky bohům zatím nikdo neovládá :-)). Takže s tím bych si dovolil nesouhlasit :)

Pro jistoti EDIT: Je mi jasné, jak jsi to myslel - v rámci "klasických dungeonů" se s rozmnožováním nepočítá. Pak ale relativně zbytečně snižuješ možnosti řešení (což v době před 15-ti lety ale asi nikoho netrápilo).

Re: Nulíčkové

od Jezus » 7. 11. 2018, 11:12

Pieta: Díky, ale aby bylo jasno, mě to nijak nevzrušuje (i když hraní si s nižší matematikou mě docela baví).
Jen jsem podotknul, že by se do toho matematika neměla tahat, ne že by nulíčky soudný člověk neměl používat. Tudíž nemám nic proti Jersonově hře, maximálně proti možná mírně zavádějícímu flufu.

(Hádám, že podotýkání a debatování je to, co se na fórech dělá, jestli je to tu jen o sbírání lajků, tak pardon :-) )

Re: Nulíčkové

od Jezus » 7. 11. 2018, 10:43

MarkyParky píše:
6. 11. 2018, 23:26
Jsi si jistý, že tohle není spíš tvůj vlastní nevyslovený předpoklad?
To rozhodně nejsem :-) Ale mě řeči o záporné hodnotě a odčítání prostě matematiku implikují.
(Navíc se zdá, že nejsem úplně sám, proto ty tendence vidět /chybně/ v jejich názvu "nulu", snažit se je nulou násobit nebo používat absolutní hodnotu... Ta matematika tam pro někoho prostě skrytá byla nebo mají lidé alespoň obecně tendenci ji do toho míchat. Proto jsem psal, aby to nedělali.)

Jerson po té dal jasně najevo, že to tak nezamýšlel, tudíž můj první přízpěvek logicky ztrácí k nulíčkům relevanci. Trvám ale na tom, že v počátku to bylo možno snadno pochopit tak, jak jsem to pochopil já :-)

Re: Nulíčkové

od Pieta » 7. 11. 2018, 10:16

Na jednu stranu musím říct, že celkem chápu Jezusovo WTF, protože nulíčkové jsou dost haluz - nemůžeš je jen tak sčítat, protože v realitě taky nemůžeš jen tak z ničeho nic začít sčítat věci mezi sebou; ale můžeš je vyřešit uzavřením do absolutních hodnot, protože to se v realitě běžně dělá, hádám? (:

Na druhou stranu mě moc nevzrušuje, jak si kdo ve své hře przní matematiku, a jsem si jistý, že kdybych já ve své hře prznil inženýrství, házení nožem nebo psychologii postav v boji, že by to Jersonovi bylo taky ukradené. (-;

Re: Nulíčkové

od OnGe » 7. 11. 2018, 09:59

Vy jste je vymysleli výrazně dříve, než v 90. letech?

Re: Nulíčkové

od Jerson » 7. 11. 2018, 09:18

Ta přišla až výrazně později, než jsme je vymysleli.

Re: Nulíčkové

od Vallun » 7. 11. 2018, 09:10

Agnes Nulíčková, postava ze Zeměplochy....roztomilá byla, ae malá nikoliv...:)

Re: Nulíčkové

od Jerson » 7. 11. 2018, 07:45

Pokud je malý a roztomilý, tak bych byl opatrný při splachování do záchodu nebo zašlapávání, ale nevím zda jí to opravdu chceš radit. Aby se také neptala, co bereš za materiál :-)

Re: Nulíčkové

od ilgir » 7. 11. 2018, 07:31

Manželka zná nějakého Ing. Nulíčka. Mám ji varovat, ať se ho nezkouší zbavit?

Re: Nulíčkové

od Jerson » 7. 11. 2018, 00:24

Základní myšlenka byla, že je to malý roztomilý critter, který nic nedělá. Jen jejich počty se chovají, jako kdyby měly špatně nastavené znaménko u celkového množství ve hře - záporné místo kladného. Takže když nulíčka zabiješ nebo jinak odstraníš z aktuální scény s postavami, odečte se jeden z celkového počtu, a protože se počítají záporně, tak tam najednou jsou dva. Přidat je nějakým sčítáním nebo jinou matematickou operací není jak - stejně jako si nemůžeš z ničeho přidat třeba meč nebo psa. A sami o sobě se nerozmnožují, tak jako se v hrách sami od sebe nerozmnožují psi nebo meče.

To hromadné umírání bylo odvozeno z toho, že to jsou živí tvorové, kteří nemůžou přežívat pod hromadou těl svých druhů, takže umírají, tím se dál odečítají ze hry, a tím přibývají (v té hromadě, nebo prostě na scéně).

Řešení si úplně nepamatuju, už je to přeci jen patnáct let, jen si matně vzpomínám na nějaké činnosti s absolutní hodnotou. A podobnost jejich názvu s nulou je spíše shoda náhod, v prvé řadě šlo o název, který bude evokovat roztomilost, aniž by bylo třeba nějakého popisu (protože v naší hře je nikdo nikdy konkrétně nepopsal).

Re: Nulíčkové

od MarkyParky » 6. 11. 2018, 23:26

Jezus píše: (naznačoval, že by se aplikovat měla)
Jsi si jistý, že tohle není spíš tvůj vlastní nevyslovený předpoklad?

Já tam nic takového nevidím.

Nahoru