od boubaque » 24. 6. 2018, 18:48
Pár odpovědí, každopádně moc díky za všechny komentáře – i s tou střechou, ještě si promyslím, jestli to nezměním na obyčejnou prosklenou kupoli, protože jinak to asi bude chtít ten nákres.
Log 1=0 píše: ↑23. 6. 2018, 14:19
Varianta s mrtvým alchymistou je omezující a méně zajímavá, nechal bych napevno, že je živý.
Máš pravdu, když jsem si to po sobě četl, taky mě to pak napadlo.
boubaque píše: ↑22. 6. 2018, 16:57
V předsíni je také stoleček se dvěma křesílky, malý sekretář s psacími potřebami, dvěma lahvemi výtečného pití a několika broušenými sklenkami. Když budou mít postavy příležitost bez majordoma, dá se v noze najít dutina s váčkem se /slušným počtem/ zlaťáků.
York píše: ↑23. 6. 2018, 15:36
Na to by se někde hodil nějakej hint, rozbíjet nohu stolku v předsíni by mě určitě nenapadlo.
Ta dutina by se měla dát objevit snadno a prostě z ní vytáhnout váček, jen se o to musíš zajímat. Pokud si postavy přišly pro poklady, nebo pokud budou v sekretáři hledat nějaké hinty, musí dutinu objevit. Problém je, že do předsíně s nimi přišel i majordomus a ten by je donutil ho vrátit nebo by ho vzal do úschovy (nebo později nabonzoval pánovi). Zkusím to nějak stručně napsat.
boubaque píše: ↑22. 6. 2018, 16:57Postava, která má plášť, může vystoupit bez zaútočení až na vrchol schodiště, ale pokud do té doby postava nevyřkla heslo, zaútočí na ni i přes šedý plášť.
York píše: ↑23. 6. 2018, 15:36Takže i když to hráče napadne (jako že nevím, proč by mělo), vůbec si tím nepomůžou.
Tohle je velmi dobrá připomínka a budu to muset nějak promyslet
Díky.
boubaque píše: ↑22. 6. 2018, 16:57Pokud mají postavy s majordomem dobré vztahy, varuje je, že na schodech na ně může něco zaútočit a že pán při vstupu vykřikoval jakési heslo, které si sluha nejen nepamatuje, ale hlavně se neustále měnilo.
York píše: ↑23. 6. 2018, 15:36Když to neudělá, tak nebudou mít smysl hesla a šedivé pláště popisované při vstupu na zahradu. Postavy tam prostě vlezou a zaútočí na ně chrlič.
Tohle není imho problém. Pokud si nebudou dopředu hledat co nejvíc informací, je správné, že je chrlič zažene zpátky a donutí něco pozjišťovat nebo naplánovat. Jedna možnost je třeba počkat na noc, až chrlič vyletí na lov...
Možná by to mohlo fungovat tak, že chrlič postavy zažene a budou pak muset zkoumat, jak se přes něj dostat. Což ale 1) jde tak trochu proti tendenci postav sejmout všechno, co se hýbe,
Výborně, to je plus a jsem rád, že to tak působí.
2) nemáš tam žádný hint, že by chrlič nemělo jít zničit (třeba že se mu rány zase zacelují),
Nemělo by to být nemožné, ale velmi obtížné. Je pravda, že by to chtělo dát nějak líp vědět, ale je z kamene, takže ho to prostě nebolí, sekej mečem do kamene.
3) není moc jasné, čeho by se hráči měli chytit (celé to stojí na tom, jestli se jim majordomus zmíní o heslech. A proč by měl, když mu lozili na zahradu?).
Buď postavy informaci o hesle dostanou od majordoma, protože je o to požádá; nebo mají přímo heslo na lístečku. Nejsložitější varianta je, že je pošle alchymista pro knihu a postavy si znepřátelí majordoma. Další hint dostanou v každém případě, když majordomus posune rafičku na orloji. Sám majordomus do zahrady nechce, protože o nebezpečí ví.
boubaque píše: ↑22. 6. 2018, 16:57Pokud je heslo vyřčeno, chrlič nezaútočí na nikoho kdo vstoupí, dokud se vstupní dveře znovu nezavřou.
York píše: ↑23. 6. 2018, 15:36Takže pán musel nechávat otevřené dveře, když tady pracoval?
Ne, jen když zavřel dveře, už je nesměl nikdo otevřít a vstoupit. Je to nejasně napsané, opravím.
York píše: ↑23. 6. 2018, 15:36Celé to je překombinované - moc podmínek a nevím, k čemu ty dodatečné podmínky slouží. Nestačilo by "Když řekneš heslo, chrlič tě nechá být?"
Chtěl jsem dát možnost něco vymyslet, když hráči nepřijdou na heslo, aby nemuseli chrliče zabíjet. Zároveň ale Bayliff, pokud nechce, aby mu někdo chodil do laboratoře (všimni si, že i zeminu si tam nosil sám), musí mít nějaké zabezpečení.
boubaque píše: ↑22. 6. 2018, 16:57Kniha je alchymický spis, který si Bayliff zapůjčil ke svým experimentům.
York píše: ↑23. 6. 2018, 15:36A taky ideální příležitost, kde můžeš vysvětlit, jak věci fungují (třeba že se dá vyrobit elixír oživující sochy, a že je pak možné tu sochu naučit, aby neútočila na osoby s určitým oblečením) a dát tím hráčům možnost s tvým dungeonem trochu interagovat.
Tohle je dobrý nápad. Jen jsem jim nechtěl dát do ruky návod, jak elixír vyrobit, ale to půjde popsat.
boubaque píše: ↑22. 6. 2018, 16:57Na kamenicky zpracovaném soklu, na kterém měl sedět druhý chrlič, je skryté tlačítko.
York píše: ↑23. 6. 2018, 15:36O soklu ses sice zmínil, ale jen v popisu PJovi, že na něm nejspíš seděla socha. To PJ nejspíš hráčům nebude chtít říct, takže si bude muset domyslet, že je potřeba sokl zmínit i tak. Pokud to neudělá, hráči o soklu nebudou vědět a tudíž je velice nepravděpodobné, že by ho chtěli prohledávat.
Ten sokl je špatně popsaný, máš pravdu, že by měl být už v úvodním popisu. GM by ale měl popsat, že na něm asi byla nějaká socha, protože když někde na kameni něco dlouho stojí, bude to poznat na textuře povrchu nebo aspoň špinavém obrysu, kdyby to byl leštěný mramor. Každopádně nikde v textu není "popis pro postavy", stejně jako Sarsaparillos jsem tím způsobem nepostupoval.
A mimochodem, když postavy vystoupí nad schody a rozhlédnou se po zahradě, zřejmě ani sokl přes rezervoár neuvidí. GMova práce je popisovat, kdykoli se změní podmínky, takže ve chvíli, kdy budou zahradou procházet, tak se o něm musí zmínit. Zas tolik věcí, na které je třeba nezapomenout, v té zahradě není.
boubaque píše: ↑22. 6. 2018, 16:57Chrlička jedním kousnutím zaútočí na každého, kdo bude chtít sejít dolů bez oblečeného bílého pláště
York píše: ↑23. 6. 2018, 15:36Nevěřím tomu, že hráče tohle spojení napadne. Možná kdyby viděli někoho v bílém plášti, jak jde dovnitř, ale takhle musej vařit z vody.
Hodím tam hint, že Bayliff je už ze zahrady vidět pod schody v bílém plášti. Jinak by to ale mohlo hráčům dojít, když nahoře je jen šedý plášť a bílého nevidět. Navíc i proto tam byl ten šedý plášť. Přemýšlím, že ještě rozepíšu celé zabezpečení, které si Bayliff vymyslel.
boubaque píše: ↑22. 6. 2018, 16:57Pokud budou postavy trpělivé a nestrhnou rostlině plášť, po několika minutách "zalévání" přijde k soklu, zatlačí na jednu plošku a otevře se schodiště. Chrlič na plášť zasyčí, postava se otočí a dojde k věšáku u stěny, kde svleče šedý plášť, a protože na něm nevisí bílý, obleče zase šedý a jde zalévat.
York píše: ↑23. 6. 2018, 15:36Ha, hurá. Problém je, že si hráči mohou velmi snadno zničit jediný hint, který dává smysl většině tvého textu. Tohle by měla být vůbec první věc, kterou při vstupu na zahradu uvidí.
Tady k tomu přistupuju právě (myslím si) docela oldschoolově. Nemáš si ničit hinty, zvlášť když je hned z fleku poznat, že rostlina napodobuje to, co dělal Bayliff. Naopak, pokud by se to stalo hned, jediná výzva na cestě k úspěšnému průchodu k Bayliffovi je chrlička.
boubaque píše: ↑22. 6. 2018, 16:57Každý, kdo vychází z přípravny bez bílého pláště, schytá od chrliče další kousanec.
York píše: ↑23. 6. 2018, 15:36Od jakého? Tady je nějaký další chrlič?
Furt ten samý, chrlička. (Mimochodem, všimni si, že Bayliff je pořád v bílém plášti, takže kousanec neschytá.
boubaque píše: ↑22. 6. 2018, 16:57nevzaly nic kromě lahví alkoholu a léčivých lektvarů
York píše: ↑23. 6. 2018, 15:36Jak to pozná? Asi si to nebude moci jít zkontrolovat.
Měl bych asi ještě napsat, že se probere někdy, když postavy přijdou do přípravny. Ale taky jsem napsal, že velmi dobře postřehne, kde se co změnilo. V přípravně je všechno na očích (lektvary jsou v prosklené skříni), v zahradě je vlastně jen kniha (o vejci neví), a že má v sekretáři tajnou dutinu, ví, takže si to dokáže pohledem zkontrolovat. Popravdě nevidím zrovna v tomhle moc problém.
Tak, a teď to jdu poopravovat...
Pár odpovědí, každopádně moc díky za všechny komentáře – i s tou střechou, ještě si promyslím, jestli to nezměním na obyčejnou prosklenou kupoli, protože jinak to asi bude chtít ten nákres.
[quote="Log 1=0" post_id=536618 time=1529756345 user_id=26565]
Varianta s mrtvým alchymistou je omezující a méně zajímavá, nechal bych napevno, že je živý.
[/quote]
Máš pravdu, když jsem si to po sobě četl, taky mě to pak napadlo.
[quote=boubaque post_id=536517 time=1529679431 user_id=1217]
V předsíni je také stoleček se dvěma křesílky, malý sekretář s psacími potřebami, dvěma lahvemi výtečného pití a několika broušenými sklenkami. Když budou mít postavy příležitost bez majordoma, dá se v noze najít dutina s váčkem se /slušným počtem/ zlaťáků.[/quote]
[quote=York post_id=536624 time=1529760988 user_id=4058]
Na to by se někde hodil nějakej hint, rozbíjet nohu stolku v předsíni by mě určitě nenapadlo.[/quote]
Ta dutina by se měla dát objevit snadno a prostě z ní vytáhnout váček, jen se o to musíš zajímat. Pokud si postavy přišly pro poklady, nebo pokud budou v sekretáři hledat nějaké hinty, musí dutinu objevit. Problém je, že do předsíně s nimi přišel i majordomus a ten by je donutil ho vrátit nebo by ho vzal do úschovy (nebo později nabonzoval pánovi). Zkusím to nějak stručně napsat.
[quote=boubaque post_id=536517 time=1529679431 user_id=1217]Postava, která má plášť, může vystoupit bez zaútočení až na vrchol schodiště, ale pokud do té doby postava nevyřkla heslo, zaútočí na ni i přes šedý plášť.[/quote]
[quote=York post_id=536624 time=1529760988 user_id=4058]Takže i když to hráče napadne (jako že nevím, proč by mělo), vůbec si tím nepomůžou.[/quote]
Tohle je velmi dobrá připomínka a budu to muset nějak promyslet :think: Díky.
[quote=boubaque post_id=536517 time=1529679431 user_id=1217]Pokud mají postavy s majordomem dobré vztahy, varuje je, že na schodech na ně může něco zaútočit a že pán při vstupu vykřikoval jakési heslo, které si sluha nejen nepamatuje, ale hlavně se neustále měnilo.[/quote]
[quote=York post_id=536624 time=1529760988 user_id=4058]Když to neudělá, tak nebudou mít smysl hesla a šedivé pláště popisované při vstupu na zahradu. Postavy tam prostě vlezou a zaútočí na ně chrlič.[/quote]
Tohle není imho problém. Pokud si nebudou dopředu hledat co nejvíc informací, je správné, že je chrlič zažene zpátky a donutí něco pozjišťovat nebo naplánovat. Jedna možnost je třeba počkat na noc, až chrlič vyletí na lov...
[quote]Možná by to mohlo fungovat tak, že chrlič postavy zažene a budou pak muset zkoumat, jak se přes něj dostat. Což ale 1) jde tak trochu proti tendenci postav sejmout všechno, co se hýbe,[/quote]
Výborně, to je plus a jsem rád, že to tak působí.
[quote]2) nemáš tam žádný hint, že by chrlič nemělo jít zničit (třeba že se mu rány zase zacelují),[/quote]
Nemělo by to být nemožné, ale velmi obtížné. Je pravda, že by to chtělo dát nějak líp vědět, ale je z kamene, takže ho to prostě nebolí, sekej mečem do kamene.
[quote]3) není moc jasné, čeho by se hráči měli chytit (celé to stojí na tom, jestli se jim majordomus zmíní o heslech. A proč by měl, když mu lozili na zahradu?).[/quote]
Buď postavy informaci o hesle dostanou od majordoma, protože je o to požádá; nebo mají přímo heslo na lístečku. Nejsložitější varianta je, že je pošle alchymista pro knihu a postavy si znepřátelí majordoma. Další hint dostanou v každém případě, když majordomus posune rafičku na orloji. Sám majordomus do zahrady nechce, protože o nebezpečí ví.
[quote=boubaque post_id=536517 time=1529679431 user_id=1217]Pokud je heslo vyřčeno, chrlič nezaútočí na nikoho kdo vstoupí, dokud se vstupní dveře znovu nezavřou.[/quote]
[quote=York post_id=536624 time=1529760988 user_id=4058]Takže pán musel nechávat otevřené dveře, když tady pracoval?[/quote]
Ne, jen když zavřel dveře, už je nesměl nikdo otevřít a vstoupit. Je to nejasně napsané, opravím.
[quote=York post_id=536624 time=1529760988 user_id=4058]Celé to je překombinované - moc podmínek a nevím, k čemu ty dodatečné podmínky slouží. Nestačilo by "Když řekneš heslo, chrlič tě nechá být?"[/quote]
Chtěl jsem dát možnost něco vymyslet, když hráči nepřijdou na heslo, aby nemuseli chrliče zabíjet. Zároveň ale Bayliff, pokud nechce, aby mu někdo chodil do laboratoře (všimni si, že i zeminu si tam nosil sám), musí mít nějaké zabezpečení.
[quote=boubaque post_id=536517 time=1529679431 user_id=1217]Kniha je alchymický spis, který si Bayliff zapůjčil ke svým experimentům.[/quote]
[quote=York post_id=536624 time=1529760988 user_id=4058]A taky ideální příležitost, kde můžeš vysvětlit, jak věci fungují (třeba že se dá vyrobit elixír oživující sochy, a že je pak možné tu sochu naučit, aby neútočila na osoby s určitým oblečením) a dát tím hráčům možnost s tvým dungeonem trochu interagovat.[/quote]
Tohle je dobrý nápad. Jen jsem jim nechtěl dát do ruky návod, jak elixír vyrobit, ale to půjde popsat.
[quote=boubaque post_id=536517 time=1529679431 user_id=1217]Na kamenicky zpracovaném soklu, na kterém měl sedět druhý chrlič, je skryté tlačítko.[/quote]
[quote=York post_id=536624 time=1529760988 user_id=4058]O soklu ses sice zmínil, ale jen v popisu PJovi, že na něm nejspíš seděla socha. To PJ nejspíš hráčům nebude chtít říct, takže si bude muset domyslet, že je potřeba sokl zmínit i tak. Pokud to neudělá, hráči o soklu nebudou vědět a tudíž je velice nepravděpodobné, že by ho chtěli prohledávat.[/quote]
Ten sokl je špatně popsaný, máš pravdu, že by měl být už v úvodním popisu. GM by ale měl popsat, že na něm asi byla nějaká socha, protože když někde na kameni něco dlouho stojí, bude to poznat na textuře povrchu nebo aspoň špinavém obrysu, kdyby to byl leštěný mramor. Každopádně nikde v textu není "popis pro postavy", stejně jako Sarsaparillos jsem tím způsobem nepostupoval.
A mimochodem, když postavy vystoupí nad schody a rozhlédnou se po zahradě, zřejmě ani sokl přes rezervoár neuvidí. GMova práce je popisovat, kdykoli se změní podmínky, takže ve chvíli, kdy budou zahradou procházet, tak se o něm musí zmínit. Zas tolik věcí, na které je třeba nezapomenout, v té zahradě není.
[quote=boubaque post_id=536517 time=1529679431 user_id=1217]Chrlička jedním kousnutím zaútočí na každého, kdo bude chtít sejít dolů bez oblečeného bílého pláště[/quote]
[quote=York post_id=536624 time=1529760988 user_id=4058]Nevěřím tomu, že hráče tohle spojení napadne. Možná kdyby viděli někoho v bílém plášti, jak jde dovnitř, ale takhle musej vařit z vody.[/quote]
Hodím tam hint, že Bayliff je už ze zahrady vidět pod schody v bílém plášti. Jinak by to ale mohlo hráčům dojít, když nahoře je jen šedý plášť a bílého nevidět. Navíc i proto tam byl ten šedý plášť. Přemýšlím, že ještě rozepíšu celé zabezpečení, které si Bayliff vymyslel.
[quote=boubaque post_id=536517 time=1529679431 user_id=1217]Pokud budou postavy trpělivé a nestrhnou rostlině plášť, po několika minutách "zalévání" přijde k soklu, zatlačí na jednu plošku a otevře se schodiště. Chrlič na plášť zasyčí, postava se otočí a dojde k věšáku u stěny, kde svleče šedý plášť, a protože na něm nevisí bílý, obleče zase šedý a jde zalévat.[/quote]
[quote=York post_id=536624 time=1529760988 user_id=4058]Ha, hurá. Problém je, že si hráči mohou velmi snadno zničit jediný hint, který dává smysl většině tvého textu. Tohle by měla být vůbec první věc, kterou při vstupu na zahradu uvidí.[/quote]
Tady k tomu přistupuju právě (myslím si) docela oldschoolově. Nemáš si ničit hinty, zvlášť když je hned z fleku poznat, že rostlina napodobuje to, co dělal Bayliff. Naopak, pokud by se to stalo hned, jediná výzva na cestě k úspěšnému průchodu k Bayliffovi je chrlička.
[quote=boubaque post_id=536517 time=1529679431 user_id=1217]Každý, kdo vychází z přípravny bez bílého pláště, schytá od chrliče další kousanec.[/quote]
[quote=York post_id=536624 time=1529760988 user_id=4058]Od jakého? Tady je nějaký další chrlič?[/quote]
Furt ten samý, chrlička. (Mimochodem, všimni si, že Bayliff je pořád v bílém plášti, takže kousanec neschytá.
[quote=boubaque post_id=536517 time=1529679431 user_id=1217]nevzaly nic kromě lahví alkoholu a léčivých lektvarů[/quote]
[quote=York post_id=536624 time=1529760988 user_id=4058]Jak to pozná? Asi si to nebude moci jít zkontrolovat.[/quote]
Měl bych asi ještě napsat, že se probere někdy, když postavy přijdou do přípravny. Ale taky jsem napsal, že velmi dobře postřehne, kde se co změnilo. V přípravně je všechno na očích (lektvary jsou v prosklené skříni), v zahradě je vlastně jen kniha (o vejci neví), a že má v sekretáři tajnou dutinu, ví, takže si to dokáže pohledem zkontrolovat. Popravdě nevidím zrovna v tomhle moc problém.
Tak, a teď to jdu poopravovat...