od Log 1=0 » 5. 2. 2018, 02:50
York:
Ehm, ne, není.
Sirien každé rase natvrdo přiřadí rysy. Ale ty jsou natolik abstraktní, že se z nich dá vyrobit mnoho různých kultur, podle toho jaké prostředí obývají, a v každém ti vzniknou odlišná specifika.
Dejme tomu, že chci hrát v "Sirienově světě" piráty v Karibiku:
Asi dává smysl, že budou všichni nějakým způsobem námořníci, případně přístavní cháska.
Co budou dělat lidé:
Budou si vymýšlet instituce, ideály a pravidla. Mohou to být nejspíš nějaké obchodní gildy, východoindické společnosti se smésí pečlivé byrokracie a vojenské přísnosti. Nebo to budou jednotlivé posádky se zvláštní, často svébytnou hierarchií a nepochopitelnými pravidly. Ovšem jedni i druzí nebudou mít žádný problém nabrat si do své posádky třicet random lidí, pokud se přizpůsobí pravidlům. Námořníci budou asi vesměs muži, ženy se spíše nechají v přístavech, ale můžou v závislosti na pravidlech instituce existovat výjimky.
Co budou dělat elfové:
Budou asi náladoví a nestálí, jako samotné moře (řád a chaos, prostředí). Vzniknou přirozeně dvě "kultury": Jedni budou žít na konkrétních ostrovech a plavit se v jeho okolí, na zámořské plavby vyrážet nebudou. Ne že by to nezvládli, ale nebudou se chtít vzdálit ze svého prostředí. Lodě budou mít malé posádky (individualismus), což je rovněž limitující. Ženy pořád spíše na břehu, i když výjimek tu bude asi víc než u lidí. Druhá kultura si za svůj "domov" zvolí volné moře. Nebudou se vlastně ani moc zdržovat na břehu. Posádky opět malé, ale pevně semknuté (jakmile si vybudují vzájemné vztahy sklon k citovým vazbám je bude držet pohromadě) i když to tak nemusí na první pohled vypadat (jsou to pořád individualisté). Malé lodi na volném moři budou těžko obchodní koráby, spíše rybáři a piráti. Asi mezi sebou budou mít více žen (to by totiž jinak nemuseli někteří potkat holku nikdy, a to by asi stálo za nic). Ale vyvážení nebudou, při přelétavé povaze budou mnohým stačit přístavní ženštiny (nebo spíš elfštiny) a prostředí pro děti to asi moc není.
Pár jedinců může vstoupit do lidských služeb, budou nepopulární pro náladovost a chladnost, ale oceňováni pro sžití s mořem.
Trpaslíci:
Součást posádky, součást lodi. Loď, které věnoval svou práci a čas, bude pro trpasličího námořníka vším, nebo skoro vším. Opouštět ji budou neradi, starší už vůbec, o přestěhováni na jinou nebude zralý trpaslík vůbec uvažovat, lidského kapitána, který se bez reptání nechá převelet, nepochopí asi nikdy. Na každé lodi se plaví jeden klan, včetně všech žen a dětí. Mladí trpaslíci asi budou se smutkem v srdci opouštět lodě rodiny a přecházet na jiné, ale stále se budou cítit spřízněni s původním klanem a lodí. Budou to velké koráby, a to i u pirátů (budou to muset dohnat jinde, třeba nějakými vynálezy). Se svou lodí budou tak pevně spjatí, že budou setrvávat na palubě i ve chvíli, kdy by lidé a elfové naskákali do záchranných člunů. Mnohdy kvůli tomu propásnou šanci na záchranu. Nebo se, hlavně ti starší, rozhodnou dobrovolně doprovodit svůj umírající koráb do hlubin...
Ano, dalo by se tomu říkat kultury. Ale ten rozdíl tam je cítit, zvlášť když se to bude hrát podle Sirienových návodů pro generické lidi, elfy a trpaslíky. Budou si podobní možná i víc navzájem než se suchozemskými krysami, ale budou se od sebe lišit podle stejného vzorce jako v případě vnitrozemí.
EDIT: Část příspěvku zkopírována na d20.cz, pokud z toho vznikne debata, které se erieBatezu nezúčastní, ačkoli téma nastřelil, protože tam nechodí, omlouvám se mu. Pokud nějaký crossforum shit, omluva všem.
York:
Ehm, ne, není.
Sirien každé rase natvrdo přiřadí rysy. Ale ty jsou natolik abstraktní, že se z nich dá vyrobit mnoho různých kultur, podle toho jaké prostředí obývají, a v každém ti vzniknou odlišná specifika.
Dejme tomu, že chci hrát v "Sirienově světě" piráty v Karibiku:
Asi dává smysl, že budou všichni nějakým způsobem námořníci, případně přístavní cháska.
Co budou dělat lidé:
Budou si vymýšlet instituce, ideály a pravidla. Mohou to být nejspíš nějaké obchodní gildy, východoindické společnosti se smésí pečlivé byrokracie a vojenské přísnosti. Nebo to budou jednotlivé posádky se zvláštní, často svébytnou hierarchií a nepochopitelnými pravidly. Ovšem jedni i druzí nebudou mít žádný problém nabrat si do své posádky třicet random lidí, pokud se přizpůsobí pravidlům. Námořníci budou asi vesměs muži, ženy se spíše nechají v přístavech, ale můžou v závislosti na pravidlech instituce existovat výjimky.
Co budou dělat elfové:
Budou asi náladoví a nestálí, jako samotné moře (řád a chaos, prostředí). Vzniknou přirozeně dvě "kultury": Jedni budou žít na konkrétních ostrovech a plavit se v jeho okolí, na zámořské plavby vyrážet nebudou. Ne že by to nezvládli, ale nebudou se chtít vzdálit ze svého prostředí. Lodě budou mít malé posádky (individualismus), což je rovněž limitující. Ženy pořád spíše na břehu, i když výjimek tu bude asi víc než u lidí. Druhá kultura si za svůj "domov" zvolí volné moře. Nebudou se vlastně ani moc zdržovat na břehu. Posádky opět malé, ale pevně semknuté (jakmile si vybudují vzájemné vztahy sklon k citovým vazbám je bude držet pohromadě) i když to tak nemusí na první pohled vypadat (jsou to pořád individualisté). Malé lodi na volném moři budou těžko obchodní koráby, spíše rybáři a piráti. Asi mezi sebou budou mít více žen (to by totiž jinak nemuseli někteří potkat holku nikdy, a to by asi stálo za nic). Ale vyvážení nebudou, při přelétavé povaze budou mnohým stačit přístavní ženštiny (nebo spíš elfštiny) a prostředí pro děti to asi moc není.
Pár jedinců může vstoupit do lidských služeb, budou nepopulární pro náladovost a chladnost, ale oceňováni pro sžití s mořem.
Trpaslíci:
Součást posádky, součást lodi. Loď, které věnoval svou práci a čas, bude pro trpasličího námořníka vším, nebo skoro vším. Opouštět ji budou neradi, starší už vůbec, o přestěhováni na jinou nebude zralý trpaslík vůbec uvažovat, lidského kapitána, který se bez reptání nechá převelet, nepochopí asi nikdy. Na každé lodi se plaví jeden klan, včetně všech žen a dětí. Mladí trpaslíci asi budou se smutkem v srdci opouštět lodě rodiny a přecházet na jiné, ale stále se budou cítit spřízněni s původním klanem a lodí. Budou to velké koráby, a to i u pirátů (budou to muset dohnat jinde, třeba nějakými vynálezy). Se svou lodí budou tak pevně spjatí, že budou setrvávat na palubě i ve chvíli, kdy by lidé a elfové naskákali do záchranných člunů. Mnohdy kvůli tomu propásnou šanci na záchranu. Nebo se, hlavně ti starší, rozhodnou dobrovolně doprovodit svůj umírající koráb do hlubin...
Ano, dalo by se tomu říkat kultury. Ale ten rozdíl tam je cítit, zvlášť když se to bude hrát podle Sirienových návodů pro generické lidi, elfy a trpaslíky. Budou si podobní možná i víc navzájem než se suchozemskými krysami, ale budou se od sebe lišit podle stejného vzorce jako v případě vnitrozemí.
EDIT: Část příspěvku zkopírována na d20.cz, pokud z toho vznikne debata, které se erieBatezu nezúčastní, ačkoli téma nastřelil, protože tam nechodí, omlouvám se mu. Pokud nějaký crossforum shit, omluva všem.