od York » 30. 1. 2018, 15:53
boubaque píše: ↑30. 1. 2018, 15:45Tyjo, Yorku, a uvědomuješ si, že ta diskuse nikam nedošla a nakonec se posunula kousek stranou?
Jasně, proto jsem ji odkazoval
Tahle otázka prostě nemá jednoznačnou odpověď. Můžeme se bavit o tom, jakými způsoby se to dá pojmout a jaké to má výhody a nevýhody, ale jaký z nich použít záleží na konkrétní hře.
BTW to, že se v současné edici DnDčka pořád defaultně hází prakticky na všechno, je jeden z hlavních důvodů, proč ho nehraju.
boubaque píše: ↑30. 1. 2018, 15:45záměrem nebylo nutně dostat soupeře na dno mechanických možností, ale dosahovat fikčních záměrů (a vlastně to docela souvisí s tím Quentinovým fictional positioningem).
To právě prakticky vůbec. Respektive teda jo, můžeš to samozřejmě spojit (jako třeba v boji), ale vtip fictional positioningu je právě v tom, že nemusíš vůbec uvažovat o mechanikách. Neděláš žádný převody tam a zpět, nemusíš si vyjasňovat, jaký jsou tvoje záměry*, jestli je to vůbec konflikt, atd.
* V mechanickém smyslu. Pořád je teda fajn se zeptat, co tím hráč sleduje, kvůli slaďování společné představy o situaci.
[quote=boubaque post_id=524953 time=1517323537 user_id=1217]Tyjo, Yorku, a uvědomuješ si, že ta diskuse nikam nedošla a nakonec se posunula kousek stranou?[/quote]
Jasně, proto jsem ji odkazoval :-)
Tahle otázka prostě nemá jednoznačnou odpověď. Můžeme se bavit o tom, jakými způsoby se to dá pojmout a jaké to má výhody a nevýhody, ale jaký z nich použít záleží na konkrétní hře.
BTW to, že se v současné edici DnDčka pořád defaultně hází prakticky na všechno, je jeden z hlavních důvodů, proč ho nehraju.
[quote=boubaque post_id=524953 time=1517323537 user_id=1217]záměrem nebylo nutně dostat soupeře na dno mechanických možností, ale dosahovat fikčních záměrů (a vlastně to docela souvisí s tím Quentinovým fictional positioningem).[/quote]
To právě prakticky vůbec. Respektive teda jo, můžeš to samozřejmě spojit (jako třeba v boji), ale vtip fictional positioningu je právě v tom, že nemusíš vůbec uvažovat o mechanikách. Neděláš žádný převody tam a zpět, nemusíš si vyjasňovat, jaký jsou tvoje záměry*, jestli je to vůbec konflikt, atd.
* V mechanickém smyslu. Pořád je teda fajn se zeptat, co tím hráč sleduje, kvůli slaďování společné představy o situaci.