Tvorba fantasy města!

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Tvorba fantasy města!

Re: Tvorba fantasy města!

od Ecthelion » 20. 9. 2017, 21:12

Cor píše: 19. 9. 2017, 19:01Pro "Ravnburgh setting" by mi seděl stav, kdy mezi prostými lidmi ještě na vsích tu a tam přežívá nějaký ten pohanský polytheismus s božstvy, které představují různé přírodní síly, i mezi chudšími a méně vzdělanými lidmi ve městech přežívají různé pověry, ale staré nábženství už je víceméně vytlačené z veřejného života novým, buďto monothesismem nebo nějakou zajímavou filosofií...a možná už svítá racionalismu, humanismu a "vědeckému pohledu" na svět...
V tomhle ohledu byl super Dishonored, kde byla Abbey of the Everyman jakožto absolutní církev s vlastní vojenskou frakcí (fanatičtí Overseers), která bojovala s těmi, kdo se provinili proti jejímu učení... a pak starší víra v tajemnou bytost zvanou Outsider, která se trestala smrtí. Přesto byly po městě tajné svatyně, pradávné kosti velryb, do kterých byly vyryté tajemné symboly a zvláštní věci, které dávaly magické schopnosti lidem, kteří Osutsidera zaujali... hrozně se mi líbilo když před vydáním dvojky ještě nebylo známé, kdo to Outsider vlastně je (ve snech se hlavní postavě objevoval v podobě mladého muže s černýma očima bez zorniček)... a hráči spekulovali, že to není člověk, ale ve skutečnosti Leviathan, nějaká stará mořská bytost usazená u dna nebo ohromná velryba, která sleduje lidi zpovzdálí a má pohnutky a touhy, které nemůžeme pochopit. Nakonec se rozhodli jinak (Outsider byl kdysi člověk), ale přišlo mi to jako hrozně super myšlenka, která by stála někdy za prozkoumání. Obrázek

Re: Tvorba fantasy města!

od Paul » 19. 9. 2017, 19:34

Cor: Díky za dobrý tip. Jak to zak vidím, tak tohle je to, co se mi do Ravnburghu hodí nejvíc.

Re: Tvorba fantasy města!

od Cor » 19. 9. 2017, 19:01

Když jsem psal k Ravnburghu Aegirsker, vpodstatě jsem zavedl jako fakt, že kdysi v hlubší minulosti tam lidé žili opravdu v pevném sepjetí s mořem a uctívali jakési starobylé mořské božstvo (Je ta hrubá socha Aegir, bůh moří, jak by se mhlo zdát? Nebo má socha jiný význam a celé je to zamotanější? Možná byl Aegir mořský obr, kterému lidé přinášeli obětiny a on je chránil před hrůzami z moře...a když po staletích zmizel či zemřel, lidé jeho podobu vytesali do kamene...nebo to celé bylo úplně jinak...).

S tím, jak se ale město rozrůstalo, stávalo se civilizovanějším a vyvíjelo se v čase, staré zvyky byly postupně nahrazeny a zapomenuty, až na pár svátků, zvyklostí a pověr, z nichž leckteré mohly být absorbovány náboženstvím/filosofií, které je teď dominantní.

Osobně mě moc nebaví takový ten klasický fantasy polyteismus s přesně rozdělenými bohy tohohle a bohy tamtoho, co se projevují napřímo a jejich existence je nezpochybnitelná. Mám radši, když si náboženství zachovává mystiku a nádech tajemna, kdy se občas dějí nevysvětlitelné a záhadné věci, které mohou ale vůbec také nemusí mít nic co dočinění s tím, že někdo věří v určité božstvo a provedl nějaký úkon. A občas se třeba také nedějí, navzdory tomu, že se usilovně modlí stovka lid a právě podřízli oběť. Božstva, co nedělejí veřejná vystoupení a jejich cesty jsou nevyzpytatelné (a proto snadno dezinterpretovatelné).

Pro "Ravnburgh setting" by mi seděl stav, kdy mezi prostými lidmi ještě na vsích tu a tam přežívá nějaký ten pohanský polytheismus s božstvy, které představují různé přírodní síly, i mezi chudšími a méně vzdělanými lidmi ve městech přežívají různé pověry, ale staré nábženství už je víceméně vytlačené z veřejného života novým, buďto monothesismem nebo nějakou zajímavou filosofií...a možná už svítá racionalismu, humanismu a "vědeckému pohledu" na svět...

Re: Tvorba fantasy města!

od Paul » 19. 9. 2017, 15:31

Zajímaly mě vaše nápady a názory, jak pojmout náboženství v tomto prostředí. Takže díky za náměty.

Re: Tvorba fantasy města!

od Sarsaparillos » 19. 9. 2017, 09:06

Paul: Abych ti dobře rozuměl: Co přesně si představuješ pod tou původní otázkou:
Paul píše: 15. 9. 2017, 20:53Jinak, jaký pantheon je uctíván v Ravnburghu?
Teď z té diskuze nevím, jestli tě zajímají:
a) Bohové, kteří reálně existují a lidi (a zbytek ras) je nějak uctívají.
b) Bohové, které lidi (a zbytek ras) nějak uctívá, ale jejich existence je nepodložená.

Já jsem totiž zvyklý hrát (většinou) tak, že bohové do světa přímo nezasahují, tj. náboženství a uctívání je hodně rozdrobené, má svá místní specifika a je ovlivněné mnoha faktory. Potom mohou mít jednotlivé rasy své bohy, ale také to dává prostor pro různé spory ohledně výkladů víry a podobné legrácky. Důležité je, že chybí přímé důkazy, takže lidi jsou ponecháni v nevědomosti a je to z mého úhlu pohledu větší sranda. Takhle bych si to představoval i v Ravnburghu.

Pokud to ovšem vidíš tak, že někde existuje reálná banda bohů, kteří jsou uctívaní standardizovaně a všude stejně, protože všichni ví, jací bohové jsou a co na ně platí, je to trochu něco jiného :)

Re: Tvorba fantasy města!

od Paul » 18. 9. 2017, 16:02

Já spíš fandím jednotnému panteonu bohů (tzn. jeden bůh země pro lidi, elfy, trpaslíky a ostatní) s tím, že ne všichni bohové jsou uctíváni a někde se můžou objevit i dva na jedn doménu nebo jeden má jiné jméno a spojování ras do farností daného boha.

Re: Tvorba fantasy města!

od Ecthelion » 18. 9. 2017, 07:37

Paul píše: 17. 9. 2017, 13:36...v Docích budou žít mořští elfové uctívající boha moře (Dagona)...
Mě se hrozně líbí pro elfy náboženství, které na Fóru kdysi nahodil Goran. $D

Re: Tvorba fantasy města!

od Paul » 17. 9. 2017, 13:36

Sarsaparillos: Díky za tip. Co se úprav settingu týče, fandím sdružování ras pod jedno náboženství, takže to jasně vidím, že v Docích budou žít mořští elfové uctívající boha moře (Dagona) vedle lodníků uctívajících toho samého. Takže tím řeším náboženství. Magii bych tam rád zachovl takovou jaká je (možná s bohem magie), nenaručuje totiž až tak moc hru (stačí se podívat na černokněžníkovy triky, mám ozkoušené, že na první úrovni je to sekačka na maso).

Je tady možnost hrát v DrD 2 (do té 6./7. úrovně je to docela low-fantasy), ale to nechci kvůli pravidlům. Takže mi zbývá asi D&D 5e s povoláními z AiME.

Re: Tvorba fantasy města!

od Sarsaparillos » 16. 9. 2017, 15:09

Paul: Pokud bych v tom hrál nějakou delší kampaň a pro některé hráče by bylo náboženství ve městě podstatné, probral bych to s nimi dopředu. Popisovat věci za běhu je fajn, ale náboženství bývala jedna z věcí, která v historii dost ovlivňovala celou společnost a proto bych to asi neimprovizoval.

Jinak já v Ravnburghu hrál v DrD II a ve Světě Dračáku. V obou případech tam oproti podkladům bylo přítomno dost magie, fantasy rasy apod. Vzhledem k tomu, kolik je ve městě nepopsaného prostoru, nebyl problém doplnit tam nějakou magickou školu nebo trpasličí čtvrť. Podobně některá NPC byla různých ras než lidé a taky s tím nebyl problém.
Takže si myslím, že v tom settingu jde v pohodě hrát i s více magickými systémy nebo prostě jakékoliv generické fantasy. Osobně jsem z napsaných materiálů nemusel nic mazat, jen jsem doplňoval a mírně upravoval.

Re: Tvorba fantasy města!

od Paul » 16. 9. 2017, 14:30

Sarsaparillos: díky za tip. Vždycky je tu možnost: "popiš to ty".

Jelikož se v Ravnsburghu chystám hrát, jaký systém si mysléte, že je nejlepší volbou pro tenhle setting?
U nás jsme hráli DrD 2, teď jsme přešli na D&D 5e (a poté, co jsem kluky přemluvil, drží se ho jako klíšťata), tady se ale bojím pojetí všudypřítomné magie. Co byste brali vy?

Re: Tvorba fantasy města!

od Sarsaparillos » 15. 9. 2017, 22:05

Paul píše: 15. 9. 2017, 20:53 Jinak, jaký pantheon je uctíván v Ravnburghu? Vidím tam nějaké kláštery a kapitulní školu, ale není tam nic konkrétního. Jak jsi to udělal ty, Sarsaparillosi, když jsi v Ravnburghu hrál?
Nijak, nechal jsem to otevřené a čekal, jestli se něco během her vyvrbí. A jestli si dobře vzpomínám, nic se nevyvrbilo - pokaždé to hráčům bylo úplně šumák.

Re: Tvorba fantasy města!

od Paul » 15. 9. 2017, 20:53

Zombie hororem jsem myslel ten příliv něčeho cizího (v tomto případě pak nějakými mořskými lidmi, malí mourloci, větší mutanti a největší... bůh ví co). Zombie jako takové bych tam taky neházel, jen něco jako "oživlá sešitá stvůra terorrizující Brokátovou čtvrť", popř. "něco, co na hřbitově probudil ten podivný mudrc", v řeči pravidel taty ghúla, nebo silnější zombie, taková větší výzva pro nízkoúrovňové postavy.
Jinak, jaký pantheon je uctíván v Ravnburghu? Vidím tam nějaké kláštery a kapitulní školu, ale není tam nic konkrétního. Jak jsi to udělal ty, Sarsaparillosi, když jsi v Ravnburghu hrál?

Re: Tvorba fantasy města!

od eerieBaatezu » 15. 9. 2017, 20:11

Zombie bych tam netahal. Bylo to koncipováno jako více méně středověko-renesanční setting. Já jsem zrovna psal "magický" distrikt města a přestože jsem se vše snažil koncipovat jako "říká se" a "bůhví, co to vlastně je, beztak něco úplně normálního", tak se to i přesto některým lidem zdálo až moc magický, takže nějaký zombie jsou úplně mimo, IMO.

Což mi připomíná, že jsem zapomněl přispět do sbírky hexů, za což se omlouvám. Chtěl jsem, ale nějak mi to uteklo. Snad zase příště.

Re: Tvorba fantasy města!

od Paul » 15. 9. 2017, 19:04

Ecthelion píše: 15. 9. 2017, 15:17 S Bubákem jsme zvažovali v nějaké podobě další pokračování udělat (třeba pirátské ostrovy na sever od Ravnburghu)... do tohohle Drakkaru se to už nestíhá, to by bylo moc narychlo... ale do příštího bychom to mohli zrealizovat. :wink:
Jo, další část popisu tohoto světa by byl hezký počin. Jenom se nedovedu ztotožnit s těmi pirátskými ostrovy. Snad je to tím, že nedovedu vymyslet nic lepšího a nápaditějšího, než klasicky pseudo-Ostrov pokladů řízlý se SW vypadající ostrov. Ale ať to bude nakonec cokoli, zkusím přispět.

Trošku jsem brainstormoval a nakonec mi na kampaň v Ravnsburghu vylezlo intrikánské drama a pseudo-Stín nad Innsmouhem horor s nějakým béčkovým filmem o zombies. Asi zase opráším Quentinův hex. Myslíte, že to to je hratelné?

Re: Tvorba fantasy města!

od Sarsaparillos » 15. 9. 2017, 16:11

Paul: Přímo ve městě jsen vedl tři hry, ve svém hexu dvě. Všechny byly upravené na větší fantasy a všechny myslím probíhaly dobře.

Nahoru