Collaborative Storytelling RPG

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Collaborative Storytelling RPG

Re: Collaborative Storytelling RPG

od Quentin » 9. 3. 2017, 15:36

Dobrá zábava :-)

Nemám moc, co dalšího k tomu říct. Utvrdil jsem se v tom, že je potřeba vypravěč. A že nemá smysl hrát na facebooku, protože to chatové prostředí je tak strašně ošklivé, nepřehledné a nelze zpětně editovat. Ideální je fórum nebo googledoc ... a pak už se ta hra vlastně moc neliší od pbp, co jsme měly tady :-)

Re: Collaborative Storytelling RPG

od Jerson » 9. 3. 2017, 10:36

Quentine, tak jak hodnotíš své hraní na netu?

Re: Collaborative Storytelling RPG

od Jerson » 6. 1. 2017, 08:27

A v obou těch, které jsi neukončil došlo k nějaké romanci mezi postavami?
Já třeba hrál už dvě hry (s tou samou spoluhráčkou), kde naše postavy byly zřejmě preferenčně kompatibilní (já hrál celkem běžně orientovaného muže a ona celkem běžnou ženu), ale na žádný vztah nedošlo, natož na nějaký bližší kontakt.
Je pravda, že holky s tím asi nemají problém a v podobné hře to často očekávají či přímo vyžadují vznik vztahu mezi postavami.

Re: Collaborative Storytelling RPG

od Quentin » 5. 1. 2017, 16:38

Haunted house na americkém předměstí, to je ta utnutá,
dnd fantasy zlodějský cech, to je ta nejrozjetější,
a timetraveller k vikingům

Re: Collaborative Storytelling RPG

od Jerson » 5. 1. 2017, 16:26

A všechno byly fantasy?

Re: Collaborative Storytelling RPG

od Quentin » 5. 1. 2017, 16:25

Jen tři hry, z toho jednu jsem skončil hned na začátku. Říkám, že mám omezený vzorek :)

Re: Collaborative Storytelling RPG

od Jerson » 5. 1. 2017, 14:52

A kolik že máš těch zkušeností, jen jednu a kousek, o kterých vím, nebo ještě nějaké další? :-)

Re: Collaborative Storytelling RPG

od Quentin » 5. 1. 2017, 14:32

Mám jen velmi omezenou zkušenost, ale prozatím jsem získal tenhle dojem:

Pokud hrajete jen dva a máte alespoň vzdáleně sexuálně kompatibilní postavy, tak něco bude. Možná ne hned crazy monkey sex, ale nějaké napětí tu hru bude doprovázet, i kdyby byla o něčem úplně jiném. Zejména, pokud se krapet rozepisujete. Třeba jako jsme to dělali tady na fóru při hraní DW. Běžný příspěvek má 2-4 odstavce, to je dost místa nejen na shrnutí situace a popis budoucí akce/záměru, ale i myšlenkových pochodů a pocitů postavy.

A je to skvělé. Ten romatický oblouk (nebo jiné napětí mezi postavami), který má cool dobrodružství (nebo jiný žánr) jako backdrop je awesome. Dobře se to hraje ve dvou bez pravidel i vypravěče, protože skutečný konflikt je beztak jen mezi hlavníma postavama. Problém je, že sotva to dají dohromady, tak má být polibek, západ slunce, zatmívačka a titulky. Protože, pokud chcete v dobrodružství pokračovat, potřebuje vypravěče a ideálně rovnou i pravidla. Hrát spojence, kteří zápasí proti vnější výzvě bez toho, aby jim někdo ty překážky předhazoval, působí prázdně. Všechno napětí jakoby se s uzavřením romance vypařilo.

Krom tohodle jsem velký rozdíl s PBP, jak je známe, nenašel. Je to trošku jiné než u stolu, ale pořád dostatečně zábavné, rozhodně bych to nepovažoval za horší zábavu nebo zabitý čas. Ale asi jsem toho nevyzkoušel dost, protože zatím bych si dál troufal tvrdit, že místo manuálu na hraní ve dvou potřebují spíš návod, jak dělat vypravěče a vést "klasickou" hru.

Ale možná jsem už jen moc zvyklý na svůj styl hry.

Re: Collaborative Storytelling RPG

od Jerson » 5. 1. 2017, 10:58

Tak co Quentine, jaké jsi nasbíral zkušenosti? :-)

Re: Collaborative Storytelling RPG

od Godric » 21. 12. 2016, 17:41

Sparkle píše:Už si píšu s orgama GC a poslali mi kontakt.
Jen do záznamu, že Patrik je týpek, co vysílá každoročně 2 družinky svých minionů do Mistrovství v DrD.*

Nevím, jestli hrajou i romantické zápletky s těžkými životními volbami, ale skoro bych tipoval, že ne.

___
* tj. ten turnaj, kde se hraje čtrvtfinále, semifinále, …, s tím že ve finále jsou 2 PJ, aby bylo objektivnější, kdo vyhraje, a celé se to drtí na DrD 1.6. a panuje shoda, že to v zásadě má všechno takhle být a je to v cajku.

Re: Collaborative Storytelling RPG

od York » 21. 12. 2016, 16:18

Jerson píše:při psaní knížky nebo povídky (obvykle) vidíš na konec.
Já bych naopak řekl, že obvykle na konec nevidíš. Dokonce ani když napíšeš první úplný draft, tak nemůžeš vědět, že ho nepřepíšeš a konec nezměníš. Možná někdo píše tak, že má celý text v hlavě a pak ho prostě jen přepíše na papír, jako kdyby opisoval knihu, a pak už maximálně opraví překlepy, ale nikoho takového neznám.

Rozdíl je naopak v tom, že při psaní literárního textu máš možnost se vracet i k tomu, co už jsi napsal (a dokonce je extémně žádoucí to dělat a tvoří to drtivou většinu práce na výsledném textu), zatímco tady to nejspíš moc žádoucí není.

Re: Collaborative Storytelling RPG

od Pepa » 21. 12. 2016, 15:45

Jerson píše:Hlavní rozdíl je v tom, že při psaní knížky nebo povídky (obvykle) vidíš na konec. Ve hře na netu ani náhodou.
Já jsem ale psal, že střídavé psaní povídky. A při tom bych samozřejmě také neviděl na konec. Takže nevím... Příliš rozdílů tam nevidím... :think:

Re: Collaborative Storytelling RPG

od Ecthelion (Nepřihlášen) » 21. 12. 2016, 14:35

Jerson píše:Téměř určitě neznají a myslím, že koupit a nastudovat systém asi budou docela překážky, když to chtějí (některé) napřed jen zkusit.
Mrkni do tématu Hraní stolních RPG přes internet, kde se možnosti hraní řeší, případně do našeho článku Příběhy přes síť. V něm jsme se věnovali přesně tomuhle případu, různé možnosti z našeho pohledu taky shrnujeme a přímo začíná:
článek Příběhy přes síť píše:Rádi byste si zahráli Příběhy Impéria, ale nemáte s kým? Ve větších městech to nebývá tak aktuální, protože hráčů, kteří Příběhy hrají nebo jsou ochotni vyzkoušet, bývá dostatek… ale v menších městech, na vesnici nebo třeba v zahraničí to občas bývá problém. Řešením může být hraní přes internet v podobě videokonference, která funguje podobně jako běžné hraní i jednoho stolu...

Re: Collaborative Storytelling RPG

od Sparkle » 21. 12. 2016, 14:31

Jo, o věcech typu Fantasy Grounds se snažím zmiňovat, když někde přednáším nebo workshopuju, a možná to i někteří zkoušejí, ale není to podle mě dostačující řešení, právě proto, že část těch lidí to chce fakt hrát spíš naživo.

A pak jsou takový ty případy, kdy dotyčný tvrdí, že fakt zkoušel sehnat spoluhráče naživo, ale když se o tom bavíme víc, tak se ukáže, že ještě spoustu možností ve svý rodný hroudě přehlídl... tak takovýmu asi spíš primárně poradím, ať teda dozkouší ty další možnosti, co předtím přehlídl, než že bych mu rovnou nabízela hraní po netu. Ono to je dobrý už jenom kvůli tomu, že se v tom městě aspoň vytvoří nějaký geeky social network, nemusej hrát RPG ale třeba budou hrát aspoň deskovky nebo zorganizujou dětský den v místním DDM.

Ale chápu že někdo jiný by to dělal na mým místě opačně a respektuju to.

Re: Collaborative Storytelling RPG

od Jerson » 21. 12. 2016, 14:23

Sparkle, vezmu si to na starost. I když ... to mu můžu napsat na FB rovnou.

Shadowww - jo tak.
Potom přemýšlím nad tím, zda je to s těmi zvraty skutečně tak, přesněji se snažím najít protipříklad, kdy by zvrat v mé hře nebyl dán jen rozhodnutím spoluhráče. To že já zvraty vyrábím úmyslně totiž nemůžu moc počítat.

Sadako - už chápu. I když co jsem vyrozuměl, tak tihle týpci se netu budou tak jako tak vyhýbat. Nicméně jedna spoluhráčka mi včera psala, že by to po skype zkusit mohla. TAk uvidím, jestli to nějak dám sám, nebo ji tady předhodím vlkům ... tedy požádám o zapojení někoho z vás jsem chtěl říct.

Nahoru