od OnGe » 6. 11. 2016, 10:46
Především by mechanika měla ten styl podporovat a nějak k tomu vést. Proto FATE nepřipadá v úvahu vůbec a Wushu je někde mezi kategoriemi "dá se svařit" a "dá se pražákovi". Protože sice dává svobodu a vede tě k tomu to barvitě popisovat, ale to je tak všechno.
Napadlo mě mít balík karet, kde by byla nějaká slova, nebo obrázky, nebo slova či obrázky, co napsali hráči před hrou. No a při popisu svého heroismu musíš věci, co si vytáhneš, nějakým způsobem zapojit. Dalo by se to třeba pojmout tak, že si vytáhneš karty, položíš je lícem dolů a pak otáčíš. Na jedné straně bude + (pomáhá) na druhé - (škodí) a podle toho, jak to máš otočené si buď pomůžeš, nebo uškodíš. Nebo když tě nenapadne, jak danou věc zapojit do popisu, přihraješ jí soupeři.
Potom by asi bylo dobré, aby každá postava měla nějakou svojí sílu, kterou bude používat vždycky, nebo skoro vždycky. Třeba nekromant bude mít hordu kostlivců, vyvolá si ducha, tu nějaký zombík... Spiderman má pavučinu. Phil Marlowe má svoje hlášky, co mají říz jak bonmoty Oskara Wilda, pokapaný citronem a vražený někomu do oka. Prostě něco, co ty postavy odliší. Na to by mohly dobře fungovat Něco-Worldové movy. Celkem by nebyl problém uděla classy jako Hackerman, Triceracops a tak, ale udělat to nějak obecně, to si moc neumím představit.
Kostka, nebo nějaký jiný generátor náhody, mi do toho úplně nezapadá. Na druhou stranu, třeba ve Voidu kostka na vytváření divokých momentů funguje docela dobře, akorát jsou to spíš faily. Připevňuješ trhavinu na loď, protože jí chceš potopit - 20 - upadla ti do vody a je v čudu. Vletíš mezi hordu mooků jak mastnej papír do průjezdu, rozmáchneš se svým seismickým multidrtičem a neuděláš ani ň, protože jejich mizernej armor měl kliku a zastavil to. V příštím kole se ale zadaří a tak celou tou tlupou vymaluješ, jako by nic. A v dalším kole ti padne 20 a při úderu se ti seismický multidrtič prostě zlomí. Rozhodně to generuje zvraty, ale spíš v negativním smyslu. Ale je s tím spousta legrace, to zas jo.
Zdroje jsou další důležitá otázka. Pálit zdroje, aby se něco neposralo a na druhé straně sbírat zdroje tím, že se něco posere, to není ono. Spíš mě napadlo, že by se zdroje daly čerpat něčím, co ty hrdinové nedělají proto, že by to bylo kdoví jak užitečné, ale prostě to dělají. Třeba Batman se poflakuje na nějakých těch snobských akcí, protože je to pan továrník. A zatím mu třeba doma vybrakujou jeskyni, zmlátěj komorníka a tak. To není selhání, spíš nakopnutí. Chuck Norris zas může ztrácet čas přerážením klády někde v horách. Phil Marlowe bude mít kocovinu...
K otázce zbraní a brnění, tak ty bych asi moc neřešil. Respektive, mohlo by se to řešit spíš pro řadové protivníky. Že třeba někteří budou i představovat překážku. Ale třeba pro Ironmana bude brnění určující rys a powerlevel je někde úplně jinde.
Každopádně, jako nejpodstatnější bych viděl dát dohromady systém, co povede k vytváření těch kulervoucích situací. A hrozně moc super by bylo, kdyby to byly situace, které nejsou o tom, kdo koho víc zmlátí. Jestli se povede rozlousknout tenhle oříšek, zbytek už bude pohodička.
Především by mechanika měla ten styl podporovat a nějak k tomu vést. Proto FATE nepřipadá v úvahu vůbec a Wushu je někde mezi kategoriemi "dá se svařit" a "dá se pražákovi". Protože sice dává svobodu a vede tě k tomu to barvitě popisovat, ale to je tak všechno.
Napadlo mě mít balík karet, kde by byla nějaká slova, nebo obrázky, nebo slova či obrázky, co napsali hráči před hrou. No a při popisu svého heroismu musíš věci, co si vytáhneš, nějakým způsobem zapojit. Dalo by se to třeba pojmout tak, že si vytáhneš karty, položíš je lícem dolů a pak otáčíš. Na jedné straně bude + (pomáhá) na druhé - (škodí) a podle toho, jak to máš otočené si buď pomůžeš, nebo uškodíš. Nebo když tě nenapadne, jak danou věc zapojit do popisu, přihraješ jí soupeři.
Potom by asi bylo dobré, aby každá postava měla nějakou svojí sílu, kterou bude používat vždycky, nebo skoro vždycky. Třeba nekromant bude mít hordu kostlivců, vyvolá si ducha, tu nějaký zombík... Spiderman má pavučinu. Phil Marlowe má svoje hlášky, co mají říz jak bonmoty Oskara Wilda, pokapaný citronem a vražený někomu do oka. Prostě něco, co ty postavy odliší. Na to by mohly dobře fungovat Něco-Worldové movy. Celkem by nebyl problém uděla classy jako Hackerman, Triceracops a tak, ale udělat to nějak obecně, to si moc neumím představit.
Kostka, nebo nějaký jiný generátor náhody, mi do toho úplně nezapadá. Na druhou stranu, třeba ve Voidu kostka na vytváření divokých momentů funguje docela dobře, akorát jsou to spíš faily. Připevňuješ trhavinu na loď, protože jí chceš potopit - 20 - upadla ti do vody a je v čudu. Vletíš mezi hordu mooků jak mastnej papír do průjezdu, rozmáchneš se svým seismickým multidrtičem a neuděláš ani ň, protože jejich mizernej armor měl kliku a zastavil to. V příštím kole se ale zadaří a tak celou tou tlupou vymaluješ, jako by nic. A v dalším kole ti padne 20 a při úderu se ti seismický multidrtič prostě zlomí. Rozhodně to generuje zvraty, ale spíš v negativním smyslu. Ale je s tím spousta legrace, to zas jo.
Zdroje jsou další důležitá otázka. Pálit zdroje, aby se něco neposralo a na druhé straně sbírat zdroje tím, že se něco posere, to není ono. Spíš mě napadlo, že by se zdroje daly čerpat něčím, co ty hrdinové nedělají proto, že by to bylo kdoví jak užitečné, ale prostě to dělají. Třeba Batman se poflakuje na nějakých těch snobských akcí, protože je to pan továrník. A zatím mu třeba doma vybrakujou jeskyni, zmlátěj komorníka a tak. To není selhání, spíš nakopnutí. Chuck Norris zas může ztrácet čas přerážením klády někde v horách. Phil Marlowe bude mít kocovinu...
K otázce zbraní a brnění, tak ty bych asi moc neřešil. Respektive, mohlo by se to řešit spíš pro řadové protivníky. Že třeba někteří budou i představovat překážku. Ale třeba pro Ironmana bude brnění určující rys a powerlevel je někde úplně jinde.
Každopádně, jako nejpodstatnější bych viděl dát dohromady systém, co povede k vytváření těch kulervoucích situací. A hrozně moc super by bylo, kdyby to byly situace, které nejsou o tom, kdo koho víc zmlátí. Jestli se povede rozlousknout tenhle oříšek, zbytek už bude pohodička.