od York » 3. 1. 2017, 11:25
Plz píše:To, že téměř nehážeme a spousty věcí řešíme jen povídáním neznamená, že neznám čísla v denících postav svých hráčů a že nerozhoduji podle nich. Ta čísla jsou pořád mantinel, který držím a mám na paměti a bez hodu tak vyhodnocuji vše, kde by hráči díky svým dovednostem uspěli (téměř vždy nebo dokonce automaticky) a kde kouzelná formulka hoď si, by tak byla zbytečná. To zvedání dovedností je tak podstatné, i když se zrovna na nic neháže. S tím také souvisí jasně definované možnosti kdy i hráči ví, na co už mají a co je může ohrozit (je na hranici jejich možností). Stejně tak jsou základní obtížnosti, které jasně definují možnosti hráčů zase, aniž by si museli hodit.
Tohle opět vidíme naprosto stejně - já jsem na tom dokonce postavil základní mechaniku. Teď nám ale ze hry čím dál víc vyplývá, že hody mimo boj* hru spíš kazí (a to i přes to, že se hází, jen když je to pro postavu natolik obtížné, že úspěch není jistý), takže je zřejmě zruším úplně. Zůstane v podstatě to, co píšeš (tedy s trojkovou dovedností zvládneš to a to) plus možnost získávat kreativní bonus (když vymyslíš a popíšeš něco, co by ti mohlo pomoct, tak zvládneš i to, na co by byla potřeba čtyřková, nebo dokonce pětková dovednost), případně posouvat obtížnost (když si seženeš světlo, tak otevření zámku nebude výzva pro čtyřkového zloděje, ale jen pro dvojkového).
* Respektive mimo situace, kdy hrozí nějaké riziko s dlouhodobým dopadem. Třeba když se postava snaží proskočit mezi nohama jedoucího koně, tak riskuje dost ošklivé zranění a určitě má smysl házet.
Plz píše:Proto bych nemluvil o iluzi.
V jistém smyslu máš pravdu. O iluzi mluvím v případě, že máš v pravidlech mechaniky, které reálně ve hře nikdy nepoužijete, ale hráči si staví postavy tak, jako kdyby se tak dělo. Nebo taky v případě, kdy máš v pravidlech definované nějaké schopnosti (u tebe třeba popisy jednotlivých run a to, co umožňují), ale v reálně hře mají postavy jiné schopnosti, které nejsou tak jasně definované.
Plz píše:A co se týče vyhazování věcí tak tady jsem tě neposlechl ani dříve a míním dávat do pravidel věci, které sám v družině třeba nikdy nepoužiji.
Já to právě neodsuzuju a naopak říkám, že to nejspíš má smysl. Teda za předpokladu, že si hráči ta pravidla přečtou a přemýšlí o nich při tvorbě nebo zlepšování postav, jinak je to asi fakt zbytečné.
Plz píše:Co se týče přípravy v DnD 3e tak já i v těhle pravidlech hrál bez přípravy a nevidím ani v tom nějaký zvlášť velký problém.
To určitě ano, ale když na to máš nastavená pravidla, tak to je přece jen o poznání jednodušší.
[quote="Plz"]To, že téměř nehážeme a spousty věcí řešíme jen povídáním neznamená, že neznám čísla v denících postav svých hráčů a že nerozhoduji podle nich. Ta čísla jsou pořád mantinel, který držím a mám na paměti a bez hodu tak vyhodnocuji vše, kde by hráči díky svým dovednostem uspěli (téměř vždy nebo dokonce automaticky) a kde kouzelná formulka hoď si, by tak byla zbytečná. To zvedání dovedností je tak podstatné, i když se zrovna na nic neháže. S tím také souvisí jasně definované možnosti kdy i hráči ví, na co už mají a co je může ohrozit (je na hranici jejich možností). Stejně tak jsou základní obtížnosti, které jasně definují možnosti hráčů zase, aniž by si museli hodit.[/quote]
Tohle opět vidíme naprosto stejně - já jsem na tom dokonce postavil základní mechaniku. Teď nám ale ze hry čím dál víc vyplývá, že hody mimo boj* hru spíš kazí (a to i přes to, že se hází, jen když je to pro postavu natolik obtížné, že úspěch není jistý), takže je zřejmě zruším úplně. Zůstane v podstatě to, co píšeš (tedy s trojkovou dovedností zvládneš to a to) plus možnost získávat kreativní bonus (když vymyslíš a popíšeš něco, co by ti mohlo pomoct, tak zvládneš i to, na co by byla potřeba čtyřková, nebo dokonce pětková dovednost), případně posouvat obtížnost (když si seženeš světlo, tak otevření zámku nebude výzva pro čtyřkového zloděje, ale jen pro dvojkového).
* Respektive mimo situace, kdy hrozí nějaké riziko s dlouhodobým dopadem. Třeba když se postava snaží proskočit mezi nohama jedoucího koně, tak riskuje dost ošklivé zranění a určitě má smysl házet.
[quote="Plz"]Proto bych nemluvil o iluzi.[/quote]
V jistém smyslu máš pravdu. O iluzi mluvím v případě, že máš v pravidlech mechaniky, které reálně ve hře nikdy nepoužijete, ale hráči si staví postavy tak, jako kdyby se tak dělo. Nebo taky v případě, kdy máš v pravidlech definované nějaké schopnosti (u tebe třeba popisy jednotlivých run a to, co umožňují), ale v reálně hře mají postavy jiné schopnosti, které nejsou tak jasně definované.
[quote="Plz"]A co se týče vyhazování věcí tak tady jsem tě neposlechl ani dříve a míním dávat do pravidel věci, které sám v družině třeba nikdy nepoužiji.[/quote]
Já to právě neodsuzuju a naopak říkám, že to nejspíš má smysl. Teda za předpokladu, že si hráči ta pravidla přečtou a přemýšlí o nich při tvorbě nebo zlepšování postav, jinak je to asi fakt zbytečné.
[quote="Plz"]Co se týče přípravy v DnD 3e tak já i v těhle pravidlech hrál bez přípravy a nevidím ani v tom nějaký zvlášť velký problém.[/quote]
To určitě ano, ale když na to máš nastavená pravidla, tak to je přece jen o poznání jednodušší.