Atributy/Bonusy

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Atributy/Bonusy

Re: Atributy/Bonusy

od eerieBaatezu » 20. 1. 2021, 16:27

Znalec žen :lol:

Díky!
Tohle mi připomíná Shadow of the demon lord nebo 13th Age, kde jsou atributy, ale nejsou tam skilly, a místo nich právě takovýhle věci. Je fakt, že díky tomuhle se tam dá dát Krása a podobný věci, a přitom není wtf, že by to měl bejt skill. Zas je otázka, proč tam mít Charisma. $lol$ Asi aby to furt připomínalo DxD.

Ale něco mě napadlo, ještě to promyslím.

Re: Atributy/Bonusy

od Log 1=0 » 20. 1. 2021, 16:06

Plukovník Lorentz (Fyzička +2, Šikovnost +0, Intelekt +0, Charisma +2, Oblíbený u vojáků, Mistr boje, Znalec taktiky)
pan Ombre (Fyzička +1, Šikovnost +2, Intelekt +1, Charisma +0, Nechybijící assasín, Znalec žen, Podezřele příjemný společník)
a sir William z Worchestru (Fyzička +0, Šikovnost +0, Intelekt +2, Charisma +2, Mistrný vyjednavač, Každého hned přečte, Působivý řečník)
se rozhodne, že zkusí sbalit jednu ze tří dcer ochranitelského pana Thompsona.
Plukovník se může pokusit prostě zaimponovat svou výraznonou osobností, má +2 za Charisma, ale žádný použitelný aspekt, hází +2.
Pan Ombre je nenápadný a nevýrazný, ale Znalec žen (+1 bonus) a Podezřele příjemný společník (+1 bonus) a hází tak rovněž +2.
Sir William má Charisma +2, a Každého hned přečte +1 a je Působivý řečník +1, hází +4.
Leč pan Thompson se o těchto úmyslech dozví, a chce to pánům ručně a stručně vymluvit. Protože nevypadá, že s ním půjde mluvit extra rozumně, pokusí se ho amanti zastrašit.
Plukovník zas použije +2, a pokud bude jeho hráč kreativní, může poukázat na množství nepřátel, které by si pan thompson udělal a pravděpodobný výsledek boje (zapojí tedy +1 Oblíbený u vojáků a +1 Mistr boje), celkem tedy +4.
Pan Ombre nevím, jak by mohl cokoliv použít a hází tedy +0.
Sir William má charisma, je Působivý řečník a Mistrný vyjednavač, který Každého hned přečte, takže mu nebude dělat problém poukázat přesvědčivě na Thompsonovy největší strachy, které by tím skutkem vyvolal, +5.
Ale třeba nic nepomůže, a začne bitka.
Plukovník má Fyzičku +2 a je Mistr boje, má tedy +3.
Pan Ombre má Fyzičku +1 a e Nechybující assasín, má tedy +2.
Sir William má Fyzičku +0 a nic použitelného, zůstává tedy na +0.
Pokud pan Thompson pány přesto stluče a zavře v kůlně, mohou vyrazit dveře. Na to nemají aspekty, a jedou tedy čistě Fyzičkou +2, +1, +0.
Nebo mohou zkusit otevřít zámek. Na to má pan Ombre Šikovnost +2 a je to Nechybující assasín, takže +3. Ostatní jsou na 0.
A je tu možnost se zkusit dovolat pomoci a přemluvit kolemjdoucího, ať je pustí. To je další metoda pro sira Williama, který použije Charisma +2 a všechny aspekty, +5. Plukovník zas má +2 za Charisma, a hráč pana Ombreho bude hodně těžko vymýšlet, jak použít Podezřele příjemného společníka, aby měl alespoň +1.
Čísla jsou samozřejmě ilustrační, nevím jakou matematiku má to, co vymýšlíš.

Re: Atributy/Bonusy

od eerieBaatezu » 20. 1. 2021, 14:26

Napiš příklad, jak by to vypadalo?

Re: Atributy/Bonusy

od Log 1=0 » 20. 1. 2021, 14:21

A je fakt takový problém, že je někdo silná osobnost a umí jak zastrašovat, tak přesvědčovat, a někdo ne? A detaily by právě doladily ty apekty?

Re: Atributy/Bonusy

od eerieBaatezu » 20. 1. 2021, 14:03

Log 1=0 píše: 20. 1. 2021, 12:14 A proč prostě nepoužiješ n atributů od x do y, a k tomu aspekty, co dávají +z k hodu?
Přijde mi, že to dělá to, co chceš, ale je to tak triviální, že už jsi to určitě uvažoval.
Mi z toho dycky vyleze kde jsem začal. Buď atribut + skill + trait, nebo mi tam zase bude zavazet Charisma a tak.

Re: Atributy/Bonusy

od Jerson » 20. 1. 2021, 12:48

Ano, souboják řešený po kolech mi přijde tak nešikovný, že ho nepoužívám, a popisovat v každém kole jeden či více útoků a to po několik kol není v Omeze moc praktické.

Re: Atributy/Bonusy

od Log 1=0 » 20. 1. 2021, 12:14

A proč prostě nepoužiješ n atributů od x do y, a k tomu aspekty, co dávají +z k hodu?
Přijde mi, že to dělá to, co chceš, ale je to tak triviální, že už jsi to určitě uvažoval.

Re: Atributy/Bonusy

od eerieBaatezu » 20. 1. 2021, 11:49

Jerson píše: 20. 1. 2021, 08:44 Jak jsem navrhoval, použij základ Omegy tak jak je.
Akorát Ty jinak řešíš souboják, než co má DxD, a tady moc nevím, jak by to fungovalo, furt při každým útoku nebo obraně popisovat silný + boj zblízka + pohotový + mazaný, apod.

Re: Atributy/Bonusy

od Jerson » 20. 1. 2021, 08:44

eerieBaatezu píše: 19. 1. 2021, 16:45A můžeš na řešení něčeho zkombinovat Inteligence + Zkoumavý + Pohotový?
Samozřejmě, když budeš prozkoumávat jev, který je poměrně rychlý - třeba odhadovat, co bylo seslané za útočné kouzlo.

Úroveň statů právě řešíš kombinováním různých aspektů, které si hráči postupně přizpůsobí, aby pro obvyklé situace mohli použít i dva nebo tři. Milionem aspektů to řešit nebude, protože použití každého aspektu musí zapojit do popisu toho, co dělá. Pokud hráč nedokáže nějak přirozeně zapojit to, že je Pohotový, tak ten aspekt nemůže použít.

S tím se samozřejmě pojí výsledek, který aspekty poskytují, tedy v základu každý použitý aspekt generuje úspěch nebo komplikaci (preferovaně ve smyslu fail forward) s šancí 50:50, a vyčerpáním aspektu můžeš komplikaci odstranit, nebo zkusit přehodit.
A s tím se pojí cyklus obnovy vyčerpaných aspektů.

Jak jsem navrhoval, použij základ Omegy tak jak je.

Re: Atributy/Bonusy

od York » 19. 1. 2021, 16:55

eerieBaatezu píše: 19. 1. 2021, 16:45 Já to myslel tak, že skilly + traity je jednodušší, než atributy + skilly + traity.
Tak to každopádně.

Re: Atributy/Bonusy

od eerieBaatezu » 19. 1. 2021, 16:45

Já to myslel tak, že skilly + traity je jednodušší, než atributy + skilly + traity.
Jerson píše: 19. 1. 2021, 12:43 Taky jsem se s tím nechtěl moc párat. Na čárky neber ohled, to je jen evidence počtu použití, nemá ho žádný vliv na nic.
Atributy klidně do aspektů můžeš nacpat taky a ničemu to nevadí.

Prostě v základu si sepiš postavu tak jak ji máš v DrD, škrtni úrovně, HP, manu a čísla u schopností. Pak škrtni všechny vlastnosti s hodnotou průměrnou a menší, a následně čísla u těch zbylých. A pro hodně nadprůměrné vlastnosti vymysli ještě jeden popis, který je více specifikuje. Třeba Inteligence 21 -> Inteligence + Zkoumavý
Nebo přijde jen takový aspekt pro výrazně nadprůměrné hodnocení vlastnosti, a druhý, pokud se hodnocení blíží maximu, takže třeba
Inteligence 21 -> Inteligence + Zkoumavý + Pohotový
Aha. To je docela zajímavý.
A můžeš na řešení něčeho zkombinovat Inteligence + Zkoumavý + Pohotový?
Akorát já tam potřebuju řešit úroveň těch statů a tak nevím, zda by to tím nebylo rozbitý. A taky aby každej něchtěl všechno řešit milionem aspektů. Vyjednává a ještě je hezkej a ještě má svaly a ještě u toho točí ve vzduchu mečem a... $lol$ Jde o to, že bych asi musel použít i jádro Tvýho systému.

Re: Atributy/Bonusy

od York » 19. 1. 2021, 14:09

Eerie to srovnával s mým starším remakem DrD postaveným na enginu Dakary. Oproti tomu je ta atributová verze jednodušší.

Re: Atributy/Bonusy

od Log 1=0 » 19. 1. 2021, 13:56

Myslím, že to je spíše standart. OK, DnD to má komplikovanější, Shadowrun toho má víc... a to je asi všechno.
Když to porovnám, tak máš tři bojové staty, které fungují jako bonusy a říká se jim Atributy a k tomu hafo nebojových, ktefé fungují jako klíče a a říká se jim Dovednosti.
Fate má OK 5 bojových statů a hafo nebojových, které fungují všechny jako bonus a říká se jim Dovednosti.
tím neříkám, že to tvé pojetí není OK, a nevystihuje tvůj záměr, jen bych asi netvrdil, že je jednodušší.

Re: Atributy/Bonusy

od York » 19. 1. 2021, 13:35

Log: Pokud máš ve hře jen tři dovednosti, kterejma řešíš veškerej boj (třetí je Kouzlení), tak v tom samozřejmě z tohohle pohledu rozdíl není, je to to samý jen jinak pojmenovaný.

Re: Atributy/Bonusy

od Log 1=0 » 19. 1. 2021, 13:28

York:
He?
Ve Fate si vyberu, jestli střílím, nebo jdu nablízko. Podle toho používám buďto Boj nebo Střelbu.
V tvém Dračáku si vyberu, jestli střílím, nebo jdu nablízko. Podle toho používám buďto Fyzičku nebo Finesu.
V čem je rozdíl?

Nahoru