[O tvorbě obecně] Megalomanie a rizika nadšení

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [O tvorbě obecně] Megalomanie a rizika nadšení

Re: [O tvorbě obecně] Megalomanie a rizika nadšení

od Sparkle » 10. 1. 2013, 14:18

Příští týden se zkusím probrat tím, co mi k tomu napsal dneska Jerson, pak to sem hodím celé.

Re: [O tvorbě obecně] Megalomanie a rizika nadšení

od Goblin » 10. 1. 2013, 11:06

Sparkle píše:Moje RPG pro děti momentálně vázne na tom, že potenciální vydavatel řekl, že je tam příliš nízká variabilita strategií vylepšování družinky. Že tak jak to teď mám, jsou pouhé dvě obecné strategie, jak družinku takticky optimalizovat, a to je málo. A já zaboha nedokážu vymyslet, jak tam dodělat další, aniž bych hru zesložitila (fakt z toho nechci mít další Andor: dobrodružné legendy). Hodil by se mi někdo analyticky a matematicky myslící, kdo by mi s tímhle poradil, jinak ve zbytku si stále věřím.
Nemyslím si, že by děti byly na variabilitu nějak zvlášť náročné (ani, že by nějak zvlášť vytěžovaly taktická optima). Ale určitě ti rád pomůžu, jestli chceš...

Re: [O tvorbě obecně] Megalomanie a rizika nadšení

od York » 10. 1. 2013, 10:55

Jerson: Občas takhle něco sepisuju do soukromého klubu na jednom diskusním serveru. Nejspíš mi to tam už nikdo nečte, ale i tak je to pro mě přínosné, pomáhá mi to utřídit myšlenky do prezentovatelné formy. Zkus to tady ve své diskusi, jen se nesmíš nechat odradit tím, že se ti k většině příspěvků nikdo nevyjádří.

Sparkle: Sepiš co nejstručnější kostru systému a hoď jí sem na fórum, třeba si to někdo přečte a poradí ti. A když ne, tak si to alespoň sama projdeš a utřídíš.

Re: [O tvorbě obecně] Megalomanie a rizika nadšení

od OnGe » 9. 1. 2013, 11:10

Jerson píše:Ono to není jen psaní - třeba nedokážu vytvořit ani protokol, když nemám vzor. Na druhou stranu když ho mám, tak po nějaké době udělám mnohem lepší interaktivní protokol.
To samé když jsem měl vysvětlovat jací jsou mí protossové. Článek jsem sám od sebe nedokázal napsat, dokud jsem si nepřečetl jiný, kde bylo všechno špatně. Nebo dokud se mě Bariss nezeptala, co jsou to vlastně ti mí protossové - pak jsem vyšvihnul z patra tři strany textu. Ale jak nemám konkrétního člověka, kterému odpovídám, tak to pokaždé stojí za houby.
To je docela zajímavý blok... nepomohlo by ti tedy k osvícení vzít si nějaká pravidla, kde je všechno špatně? Myslím, že v tomhle směru máš docela silný vztah k Voidu, ne?
Sparkle píše:Moje RPG pro děti momentálně vázne na tom, že potenciální vydavatel řekl, že je tam příliš nízká variabilita strategií vylepšování družinky. Že tak jak to teď mám, jsou pouhé dvě obecné strategie, jak družinku takticky optimalizovat, a to je málo. A já zaboha nedokážu vymyslet, jak tam dodělat další, aniž bych hru zesložitila (fakt z toho nechci mít další Andor: dobrodružné legendy). Hodil by se mi někdo analyticky a matematicky myslící, kdo by mi s tímhle poradil, jinak ve zbytku si stále věřím.
Na to nepotřebuješ ani tak matematika a analytika, jako spíš munchkina ( v tomhle směru bych mohl pomoct :D )

Re: [O tvorbě obecně] Megalomanie a rizika nadšení

od Jerson » 8. 1. 2013, 23:20

onge píše:Když ti to nejde, tak se to nauč :) Nikdo není takové kopyto, aby s trochou snahy nedokázal srozumitelně popsat co a jak. Pohřbít deset let práce na jedné jediné překážce, to by bylo trochu hloupé, ne?
Ono to není jen psaní - třeba nedokážu vytvořit ani protokol, když nemám vzor. Na druhou stranu když ho mám, tak po nějaké době udělám mnohem lepší interaktivní protokol.
To samé když jsem měl vysvětlovat jací jsou mí protossové. Článek jsem sám od sebe nedokázal napsat, dokud jsem si nepřečetl jiný, kde bylo všechno špatně. Nebo dokud se mě Bariss nezeptala, co jsou to vlastně ti mí protossové - pak jsem vyšvihnul z patra tři strany textu. Ale jak nemám konkrétního člověka, kterému odpovídám, tak to pokaždé stojí za houby.
Pieta píše:Tak si je stránku špatně shrň sám, ne? (:
To mi taky nejde. Už jsem to zkoušel pětkrát, pokaždé je z toho šest stran textu, který se mi nelíbí (i když někteří se podle něj hru stejně naučí).

Prosto to co potřebuju já je vhled jiného člověka, zadaný úkol na známé téma.
ShadoWWW píše:Možná by stálo za to zvážit spolupráci s někým, kdo to umí. Navrhoval bych Alnaga (se kterým jsi už myslím spolupracoval na CPH, ne?) nebo Chrochtu. Zkus je oslovit.Myslím, že by stálo za to popřemýšlet, že by tvá pravidla vyšla tiskem. RPG scénu by to obohatilo a minimálně za sebe říkám, že bych si ty pravidla koupil.
Alnagovi jsem vytvořil mechaniku do jeho O Fortuny, ale myslím že udělal dost když mi vytvořil sazbu pro CPH, chtít po něm tvůrčí práci zadarmo a ještě na mém projektu, to si asi jen tak netroufnu. Chrortu zkusím, ale i tak se obávám, že jsem ve stejné situaci jaká tu byla popsaná - nejsou to jejich projekty, takže šance že je to bude zajímat a vydrží dost dlouho není moc velká.

Kromě toho mám v hlavě už dva roky nápad, jak napsat pravidla způsobem, který jsem zatím u RPG neviděl, a který je pro Omegu ideální. Jen kdyby se mi šešla tvůrčí nálada a volný čas v jednu chvíli.

Ještě že na přidané aktivity jsem sehnal lidi - kartičky vyrobil Hugo, stránky mi dělá Syntax, mám i malíře obrázků (nebo alespoň přebalu, a musím říct mě přesvědčil, že jeho nápad na obálku je mnohem lepší než můj, rozhodně přitáhne pohled aniž by byl laciný.)
Jen jsem holt zjistil, že nemůžu chtít všechno najednou, takže některé věci trvají třeba dva roky - jako vyladění stránek po funkční i estetické stránce. Když těm lidem neplatím, nemůžu je tlačit ... ne moc. Vlastně bych potřeboval, aby někdo tlačil mně, protože jsem neuvěřitelně líný a prokrastinuju jak to jde.

Re: [O tvorbě obecně] Megalomanie a rizika nadšení

od Sparkle » 8. 1. 2013, 22:40

Moje RPG pro děti momentálně vázne na tom, že potenciální vydavatel řekl, že je tam příliš nízká variabilita strategií vylepšování družinky. Že tak jak to teď mám, jsou pouhé dvě obecné strategie, jak družinku takticky optimalizovat, a to je málo. A já zaboha nedokážu vymyslet, jak tam dodělat další, aniž bych hru zesložitila (fakt z toho nechci mít další Andor: dobrodružné legendy). Hodil by se mi někdo analyticky a matematicky myslící, kdo by mi s tímhle poradil, jinak ve zbytku si stále věřím.

Re: [O tvorbě obecně] Megalomanie a rizika nadšení

od Pieta » 8. 1. 2013, 21:30

Jerson píše:Přitom by stačilo, kdyby je někdo (špatně) shrnul na jednu stránku a mám se čeho chytit, co opravovat a vylepšovat ... ale bez toho mi to nejde.
Tak si je stránku špatně shrň sám, ne? (:

Nebo je špatně shrň na jeden odstavec, podle toho špatně na stránku, atd.

Re: [O tvorbě obecně] Megalomanie a rizika nadšení

od ShadoWWW » 8. 1. 2013, 18:41

Jersone, ty seš známý megaloman. :-) Co jsem ale viděl, tak tvá práce má smysl, hlavu a patu. Pokud neumíš psát pravidla do přehledné struktury, nic si z toho nedělej (viděls tu hrůzu - strukturu pravidel v DrD II?).

Možná by stálo za to zvážit spolupráci s někým, kdo to umí. Navrhoval bych Alnaga (se kterým jsi už myslím spolupracoval na CPH, ne?) nebo Chrochtu. Zkus je oslovit.

Myslím, že by stálo za to popřemýšlet, že by tvá pravidla vyšla tiskem. RPG scénu by to obohatilo a minimálně za sebe říkám, že bych si ty pravidla koupil.

Re: [O tvorbě obecně] Megalomanie a rizika nadšení

od OnGe » 8. 1. 2013, 18:19

Když ti to nejde, tak se to nauč :) Nikdo není takové kopyto, aby s trochou snahy nedokázal srozumitelně popsat co a jak. Pohřbít deset let práce na jedné jediné překážce, to by bylo trochu hloupé, ne?

Re: [O tvorbě obecně] Megalomanie a rizika nadšení

od Jerson » 8. 1. 2013, 17:57

Tak mě napadlo, že jsem takový malý megaloman. Na začátku jsem jím určitě nebyl, ostatně ještě když jsem před deseti lety přišel na RPGF, vytvářel jsem RPG jen pro sebe, a postupem času to trochu narostlo. Pár let jsem si skutečně myslel, že bych mohl udělat RPG pro většinu hráčů, kterým nevyhovovalo DrD, ale můj problém je, že neumím psát. Tedy neumím psát pravidla, pokud je nevysvětluju konkrétnímu člověku. Neumím napsat příklady, pokud na nich neukazuju konkrétní problém, se kterým někdo přišel, stejně tak motivační texty zvládám levou zadní, když je to do diskuse, ale jakmile to mám napsat do Wordu, prostě je to nečitelné. Taky proto jsem asi osmkrát začal sepisovat svoje pravidla, ale mám jen jednu nepříliš dobrou verzi. A nakonec jsem se rozhodl, že kdo chtěl hrát CPH, ten už ho hraje a pravidla vlastně nepotřebuje.
Na to, že původně šlo o vylepšení Stínu meče na hratelnou úroveň, později o univerzální fantasy systém a nakonec o snadno modifikovatelný univerzální systém jsem nad tím strávil deset let života.

S Omegou je to jednodušší i složitější - vím co chci vytvořit. Prakticky to už je hotové, a nejde jen o pravidla, ale o celý svět, webové stránky, doplňující kartičky, doma mám hromadu modelů, které můžu při hře použít a ještě víc, které čekají na sestavení ... jen to všechno stojí a padá na mé neschopnosti pravidla sepsat. Přitom by stačilo, kdyby je někdo (špatně) shrnul na jednu stránku a mám se čeho chytit, co opravovat a vylepšovat ... ale bez toho mi to nejde. Přitom záměry mám ještě větší, totiž vytvořit příběh, do kterého se aktivně zapojí několik desítek, v extrémním případě možná i stovek hráčů. Ale na to asi nedojde, protože tolik zájemců není, většině lidí přijde pseudoreálný svět málo fantastický a zábavný.

Re: [O tvorbě obecně] Megalomanie a rizika nadšení

od ShadoWWW » 8. 1. 2013, 15:44

Alef0:
PHB: Na tom pracovalo 11 lidí - viz tiráž. Ale v podstatě to vypadalo tak, že když se shrne práce 10 lidí, tak toho bylo (obsahově) něco přes polovinu. 9 lidí překládalo v podstatě během roku 2008 a do půlky 2009 a pak z projektu více méně odešli. (Po počátečním našení bylo znát, že přeložit to celé by byl nadlidský úkol.) Zbytek jsem překládal já + Alang mi dělal korektury (bez nich by tam bylo asi tak 10x víc chyb) a pomáhal mi s překladem některých zapeklitých jazykových hříček. Bylo potřeba také znovu projít staré překlady a synchronizovat je do funkčního celku - aby se vše v celé knize překládalo jednotně a pak taky během doby se překlad některých slov změnil. A taky bylo třeba neustále upravovat překlad s častým vydáváním errat. Dohledat některá errata bylo vážně príma - některá byla zapracovaná do Essentials příruček, přestože v oficiálních erratech se nevyskytovala (např. errata nemocí v DMG). To platí pro všechny příručky.

DMG: Na tom už dělalo méně lidí - pouze pět. Opět podobná skladba, ale má překladatelská role tam byla už menší, naopak Alnagova a Geraltova překladatelská role se hodně zvětšila. Hodně jsem byl vděčný za Geraltovo a Alnagovo nadšení v konečné fázi.

MM: Bestiář už překládáme jen já s Alnagem, teda hlavně Alnag. Opřel se do toho a přeložil jména všech nestvůr (včetně jmen poddruhů, kterých je v 4E fakt hafo) + přeložil většinu fluffových částí (fluff se bere z Monster Vaultu, tam, kde je to možné). Samostatnou kapitolou je několikerá změna statistik v postatě všech nestvůr.

Celkově pro všechny knihy: Alnagova role je také jako hlavního koordinátora a moje jako grafika, co dělá veškerý layout, aby to vypadalo co nejvíc jako originál.

Re: [O tvorbě obecně] Megalomanie a rizika nadšení

od Alef0 » 8. 1. 2013, 14:15

Překlad D&D 4. edice, dokončil jsem překlad Player's Handbook a Dungeon Master's Guide (dohromady nějakých 560 stran textu)
To sa vám inak ako podarilo? Kto robil koľko %?

Re: [O tvorbě obecně] Megalomanie a rizika nadšení

od Pieta » 8. 1. 2013, 14:05

Alef0 píše:Z bájok a mýtov okolo DrD2 som mal pocit, že od istého momentu tam bolo pevné jadro, resp. cluster spoľahlivých ľudí, ktorí to dokázali posúvať.
Ano, ale nebyla to "docela klika", jak psal WW, ale výsledek toho, že se do týmu aktivně zvali a dotahovali lidé, že tam někdo vzal roli manažera a průběžně sledoval, jak kdo pokročil se svojí prací, atd.
(Plus klika navíc. (-; )

Což je taky celkem důležité - pokud je v týmu víc lidí, tak tam musí taky být organizace a organizátor. Což je nevděčná rola spočívající v tom, že člověk část času nic neudělá, akorát štve ostatní a poslouchá výmluvy. (:

Re: [O tvorbě obecně] Megalomanie a rizika nadšení

od Pieta » 8. 1. 2013, 13:50

ShadoWWW píše:Je pekelně těžké najít ochotné spolupracovníky, kteří by dlouhodobě vytrvali na projektu, a to i s honorářem.
Opravil jsem ti překlep. (-;

Aspoň u nás* platí, že peněz z RPG nikdy nebude tolik, aby to nějak dokázalo ovlivnit motivaci. PK kdysi spočítal, kolik by vydělal za dobu, kterou věnoval vývoji DrD2, kdyby ten čas místo toho věnoval druhé práci ve svém vlastním oboru. Tuším to bylo něco jako stonásobek peněz, které mu přineslo DrD2...

___
*) Ale co jsem slyšel, tak víceméně kdekoliv ve světě, snad až na pár největších firem.

Re: [O tvorbě obecně] Megalomanie a rizika nadšení

od Alef0 » 8. 1. 2013, 13:42

Tým som chcel povedať, že komentár je príjemné spestrenie, a nie niečo, z čoho sa dá očakávať konštruktívna vec. Feelingu "ale ľudia mi neodpovedajú, na čo to vlastne robiť?" sa treba zbaviť hneď na začiatku.

Publikum samozrejme neobviňujem, každý má toho na robote dosť.
DrD II mělo ovšem velké štěstí v tom, že jméno přitáhlo dost testerů mimo tým, což by se jinak v našich podmínkách shánělo velmi těžko. Běžné je obcházet se svojí hrou po conech, vést hraní pro lidi, kteří se přihlásí, a pak z nich pod pohrůžkou násilí na rodině dostávat nějaké reakce.
Z bájok a mýtov okolo DrD2 som mal pocit, že od istého momentu tam bolo pevné jadro, resp. cluster spoľahlivých ľudí, ktorí to dokázali posúvať. Za svoju fázu, teda sadzbu, viem povedať to, že nebyť Bouchiho nekonečnej podpory, tak to nezvládnem vôbec -- tam samozrejme ale horel termín.

Nahoru