od Ecthelion » 11. 2. 2012, 14:27
Lorwyn píše:Railroading spočívá v předpokládání že hráči něco.
Pro mě je railroad situace, kdy Vypravěč má jednu jasnou představu o tom, co a jak se má stát... a hráče do ní tlačí, utíná jejich ostatní nápady a snaží se je donutit, aby jeli podle jeho vize.
Dobrodružství, které člověk nedělá pro svoji družinu, ale píše je pro někoho cizího (často nezkušeného Vypravěče) musí počítat s tím, že ho tento Vypravěč bude hrát doslovně a snažit se neodchýlit (aby ho náhodou nerozbil). Proto by tam měly být nějaké možnosti naznačeny, aby se tomu problému zamezilo.
Možná by tu dobře fungovaly příběhové uzlové body, které jsou jasné... ale mezi nimi je příběh volnější a postavy mohou rozvinout svoje nápady bez obav z rozbití příběhu. Například bod "dozví se, že v dalším městě je hledaný zloduch", další pak "dopadneí zloducha" a mezi tím je naznačeno několik možností, jak se do toho města mohou dostat, nějaké scény a bangy, které se mohou stát... nevím. Jen nápad.
Lorwyn píše:Snad jediné co vážně platí, je že každý chrání svůj život...
Určitě ne... na postavy existuje mnohem víc pák, které je dokážou ovlivnit. Ohrožení příbuzných, blízkých přátel, čest, povinnost (vůči lennímu pánovi; někomu, komu dluží službu; morální autorita; rytířská povinnost pomoci vůči ženám a slabým), ješitnost... a hromada dalších.
Důležité je hrát na postavy jako takové - nemají peníze, aby zaplatili kauci slabého přítele, který bez léků ve vězení zemře? Pak za takovou sumu peněz budou ochotní udělat všelico (a vzít to dobrodružství osobně). Ozve se jim bývalý přítel, se kterým bojovali ve válce, a řekne, že má problémy... načež když za ním přijedou a naleznou jen jeho mrtvé tělo... pachatelé si mohou být hodně jistí, že se na ně sesype kupa problémů.
Pokud postavu válečníka svede pěkné děvče v hostinci, odvede si ho do pokoje a všechno zčerná ve chvíli, kdy do něj vejde... načež se další den probudí na podlaze nahý, bez peněz, zbraní a s boulí na hlavě... je téměř jistota, že to nepřejde mlčením, ale pokusí se děvče (a případně její komplice) najít... a srovnat skóre. :>;o)
[quote="Lorwyn"]Railroading spočívá v předpokládání že hráči něco. [/quote]
Pro mě je railroad situace, kdy Vypravěč má jednu jasnou představu o tom, co a jak se má stát... a hráče do ní tlačí, utíná jejich ostatní nápady a snaží se je donutit, aby jeli podle jeho vize.
Dobrodružství, které člověk nedělá pro svoji družinu, ale píše je pro někoho cizího (často nezkušeného Vypravěče) musí počítat s tím, že ho tento Vypravěč bude hrát doslovně a snažit se neodchýlit (aby ho náhodou nerozbil). Proto by tam měly být nějaké možnosti naznačeny, aby se tomu problému zamezilo.
Možná by tu dobře fungovaly příběhové uzlové body, které jsou jasné... ale mezi nimi je příběh volnější a postavy mohou rozvinout svoje nápady bez obav z rozbití příběhu. Například bod "dozví se, že v dalším městě je hledaný zloduch", další pak "dopadneí zloducha" a mezi tím je naznačeno několik možností, jak se do toho města mohou dostat, nějaké scény a bangy, které se mohou stát... nevím. Jen nápad.
[quote="Lorwyn"]Snad jediné co vážně platí, je že každý chrání svůj život...[/quote]
Určitě ne... na postavy existuje mnohem víc pák, které je dokážou ovlivnit. Ohrožení příbuzných, blízkých přátel, čest, povinnost (vůči lennímu pánovi; někomu, komu dluží službu; morální autorita; rytířská povinnost pomoci vůči ženám a slabým), ješitnost... a hromada dalších.
Důležité je hrát na postavy jako takové - nemají peníze, aby zaplatili kauci slabého přítele, který bez léků ve vězení zemře? Pak za takovou sumu peněz budou ochotní udělat všelico (a vzít to dobrodružství osobně). Ozve se jim bývalý přítel, se kterým bojovali ve válce, a řekne, že má problémy... načež když za ním přijedou a naleznou jen jeho mrtvé tělo... pachatelé si mohou být hodně jistí, že se na ně sesype kupa problémů.
Pokud postavu válečníka svede pěkné děvče v hostinci, odvede si ho do pokoje a všechno zčerná ve chvíli, kdy do něj vejde... načež se další den probudí na podlaze nahý, bez peněz, zbraní a s boulí na hlavě... je téměř jistota, že to nepřejde mlčením, ale pokusí se děvče (a případně její komplice) najít... a srovnat skóre. :>;o)