[systém] RPG pro děti

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [systém] RPG pro děti

Re: [systém] RPG pro děti

od ShadoWWW » 9. 4. 2020, 14:14

RPG pro děti? Tady. :-)

Re: [systém] RPG pro děti

od Sparkle » 21. 7. 2015, 19:22

Kvůli práci na Taurilu se v letošním roce nezvládnu věnovat projektu "RPG pro děti". Pravidla hry uvedená zde jsou nicméně ve stavu, kdy už by to mělo být hratelné. Případná vylepšení, která jsem plánovala, by se stejně týkala hlavně vymýšlení konkrétních dobrodružství a předmětů a prezentace hry pro případné vydavatele, do pravidel už se mi příliš sahat nechce. Ráda uvítám připomínky a náměty k vylepšení a snad vám hra poslouží dobře.

Re: [systém] RPG pro děti

od ShadoWWW » 23. 4. 2015, 20:24

Monte Cook začal pracovat na hře určené malým dětem - No, Thank You, Evil!

Re: [systém] RPG pro děti

od Skenderax » 26. 8. 2014, 08:42

Sú stovky kickstartovských projektov a nie malé som ich zasponzoroval. Naposledy ma ale zaujal tento minimalistický projekt. Páči sa mi prevedenie i systém traitov, ktoré by mohli byť super pre mladého alebo začínajúceho hráča.

Tiny Dungeon

Obrázek

Re: [systém] RPG pro děti

od crowen » 21. 7. 2014, 12:59

Obrázek

Toto je podla mna dobry setting na RPG pre deti - elfovia, vily, hmyz ako domace zvierata (stekajuca lienka), mix magie (vily pomocou magickych paliciek) a technologie (elfovia), obcasne lety na mesiac a stretnutia s mimozemstanmi, premeny ludi na zvierata, pirati, skryvanie sa pred velkymi ludmi atd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ben_and_Ho ... le_Kingdom plus zoznam epizod z troch sezon je bezodna studnica napadov na dobrodruzstva.

Re: [systém] RPG pro děti

od Sparkle » 20. 7. 2014, 22:12

Dneska prcek zahlásil, že už nechce hrát to moje dobrodružství, protože teďka bude GMovat on. Stále chtěl mít svoji postavu (nechal si toho svého rytíře co hrál se mnou), a moje postava a postava mladšího brášky budou jeho společníci. Takže jsem si vytvořila střelkyni co se umí schovávat.

Vás by to jeho dobrodružství asi neuspokojilo :D ale myslím že na to, že to byla prvotina šestiletýho děcka, to mělo překvapivě hlavu a patu. Minimálně první půlhodinu, kdy tam byly možnosti volby, možnosti řešit NPC bojem i nebojem, někam se jasně šlo a vědělo se, co je cílem questu. Pak už se to začalo poněkud zvrtávat do přidávání omnipotentních prvků jeho postavě a twistování pravidel (najednou v průběhu souboje si usmyslel, že jeho postava umí útok který automaticky hitne za 5), nicméně vydrželi jsme to hrát skoro hodinu v kuse.

Pár zajímavých postřehů:

- dobrodružství bylo zmixované ze všech pohádek a animáků a her co v poslední době viděl, takový těžký eintopf, nicméně už překvapivě dobře dokázal odfiltrovat, co by tak asi mohlo patřit do hrdinské fantasy. Měl tam nějaký elektrický koule co umí vrhat jeho meč a spouštějí ho tlačítkem, ale to byl maximální odklon od žánru, jinak se fakt držel. Já ho v tomhle nijak nevedu, že bych mu říkala co do fantasy patří a co ne. Prostě na to přišel sám.

- už začíná pomalu chápat polaritu hodný-zlý, co to obnáší, že to nejsou jenom nálepky ale že se podle toho ty frakce musí i chovat. Např. jsme přišli do chrámu, který měl být podle popisu hodný, ale mniši po mojí postavě chtěli ať jim povím jedno tajemství a když jim ho neřeknu, tak mi na hlavu dají nějakou helmici a ta ho ze mě dostane. Načež já říkám, že jim tajemství neřeknu, protože to od nich vůbec není hezký, a takhle by se hodní neměli chovat, načež prcek se zamyslel a pak prohlásil, že se tam objevil jejich šéf, který je sprdnul za to že chtěli být na moji postavu zlí, a omluvil se za jejich chování. To bylo super.

- hrajeme stále Fate, a zvládá v tom vést boj, akorát ho to cca po 4 kolech přestává evidentně bavit, protože se to snaží urychlit nějakým eventem typu "všichni vyčarovali obří ohnivé koule a nepřátelé dostávají instakilly". Holt ty souboje ve fate jsou furt dlouhý, i když jedem jen na stress a ne na consequence. Taky říkal, že by asi chtěl do příště vyměnit čtverečky stressu za hitpointy. Holt všecky hry co hraje na ipadu mají hitpointy a to je asi těžký přebít.

Re: [systém] RPG pro děti

od Aljen » 30. 4. 2014, 16:25

Takze Hero Kids predpoklada smazenie protivnikov kd sudim podla statov.

Obvykle riesenie ktore sparkle spomina ze si deti volia (a ktore je vo vacsine nasich rozpravok)... dohodnut sa nejak nieje podporene.

Nojo a to som si HQ kupil v bagu mam dojem :(

Re: [systém] RPG pro děti

od ShadoWWW » 30. 4. 2014, 15:59

Díval jsem se na ty Hero Kids a vypadají moc pěkně.
- Doporučený věk: 4-10 let
- Celkově 39 stran, samotná pravidla mají asi 40 stran A5, ale font je velký a je doplněn mnoha obrázky a ikonami. Pravidla jsou velmi přehledná a čtivá, jsou tam moc pěkné ilustrace.
- Systém je pool šestistěnek. Každý tvor má čtyři základní vlastnosti: Útok na blízko, útok na dálku, magie a zbroj. Každé z těchto vlastností může během tvorby postavy přidělit 0-3 šestistěnné kostky. V případě útoku vyhrává ten, komu padla kostka s vyšším číslem. V případě rovnosti vítězí útočník. Příklad: útočník útočí na blízko, kde má dvě kostky, obránce má v obraně jednu kostku. Útočníkovi padnou dvě pětky, obránci jedna šestka. Obránce tedy vyhrává a útočník tedy minul.
- Každá postava má 3-4 zvláštní schopnosti. Každá schopnost je formulována jednou větou. Pravidla obsahují kartičky s deseti různými postavami a dvě nevyplněné kartičky. Tvořit vlastní postavy je velmi jednoduché.
- Systém boje je navržen pro hraní na čvterečkovaném herním plánu.

Pročítal jsem i dobrodružství Tomb of the Lost King. Dobrodružství je typický dungeoncrawl, ale s moc pěknými ilustracemi, opět s velmi přehledným layoutem. Dobrodružství obsahuje i mapy jednotlivých místností na vystřižení, karty nových nestvůr, figurky nestvůr (papírové ve stylu KaM) a kartičky s kouzelnými předměty.
- Celé dobrudružství má 24 stran včetně všeho, herní doba se odhaduje na 60 minut.

Hero Kids je opravdu moc pěkně zpracovaný a zapůsobil na mě víc, než jsem čekal.

Re: [systém] RPG pro děti

od Sparkle » 30. 4. 2014, 13:54

Mrknu na to, díky.

Re: [systém] RPG pro děti

od Skenderax » 30. 4. 2014, 13:34

Teraz som si nie istý, či som písal nejaký môj pohľad na hru Hero Kids, ale na tvojom mieste by som ju skúsil. Malému by sa mohla páčiť i grafickým spracovaním, i náročnosťou hrania (kockania) i jednoduchosťou matematiky.

Obrázek

Hero Kids je postavená na veľmi jednoduchom matematickom princípe - hodíš si určeným počtom k6 a najväčšie číslo vyhráva. Je to jednoduchšie ako 4kF i iné varianty.

HK má 10 predgenerovaných hrdinov - chlapcov i dievčatá. Ďalej je tam beštiár s ... a teraz neviem ako sa vyjadriť :-( - ale vystrihneš, postavíš trojuholník a máš beštie na mape. Ospravedlňujem sa za moju neschopnost sa správne vyjadriť :-(.

Každý hrdina je charakterizovaný 4 vlastnosťami - Útok na Blízko, Streľba (6 štvorčekov), Mágia (4 štvorčeky) a Obrana. Okrem toho máš popísaný spôsob útoku, špeciálny útok a bonusovú vlastnosť. Ak chceš hrať "pokročilejšie" - nie len boj - tak Útok z Blízka vyjadruhe silu, Streľba obratnosť a Mágia inteligenciu postavy. Ako som už naznačil, vlastnosti sú vyjadrené počtom kociek, ktorými si hádžeš - zväčša 1 alebo 2 kocky.

http://rpg.drivethrustuff.com/product/1 ... antasy-RPG

Ku HK je možno dokúpiť i niekoľko modulov zo štvorčekovými mapami, beštiami i menším popisom. Pokiaľ ide o teóriu hrania s malými deťmi, tej sa moc nevenujú. Len upozorňujú na slušné správanie, agresivitu hrania, povolenie od rodičov a ešte by som asi spomenul čas na hranie, ktorý oni odhadujú asi na hodinu.

Re: [systém] RPG pro děti

od Sparkle » 29. 4. 2014, 22:59

Hm, začínám zjišťovat, že Fate bude trošku problematický systém pro to mrně. On totiž nechce akceptovat, když mu padne na 4dF mínusový číslo. Vyžaduje hnedka reroll a musí rerollovat tak dlouho, dokud mu nepadne aspoň nula. :(

Re: [systém] RPG pro děti

od Sparkle » 17. 4. 2014, 21:56

Začala jsem nejstaršího synka Daniela (6 let) pořádně zapojovat do regulérního RPG. Hrajem doma s manželem Fate, ale ta naše hra je poměrně temná a seriózní, takže k tomu udělám jakýsi spinoff, který bude paralelně sledovat osudy jednoho vedlejšího NPC, ke kterému se přidá chrabrý hrdina Daníkův. Dneska jsme hráli první sezení. Byla to víceméně improvizace, nějaká dobrodružství a střípky asi vykradu z http://www.dracidoupe.cz . Daník je naštěstí odkojený fantasy, občas do toho připlete Star Wars, takže to by se mu mělo líbit.

Zajímavé postřehy z první hry:

Daník chce, aby se jeho postava jmenovala Daniel, ale prý se to jméno nemá při hraní zmiňovat. Je vidět, že je ještě hodně nejistý v odosobnění se od postavy, třeba tím, že se bude jmenovat jinak než on.

Nahozená scéna "jdeš lesem a narazil si na obrovitánskou stopu nějaké pařátovité obludy. A vidíš druhou takovou, a třetí a čtvrtou. A někam vedou." vedla k tomu, že prcek chtěl co nejrychlejc odtamtud zdrhnout. Celkově se celou dobu vyhýbal konfrontace s velkou obludou jako čert kříže. Tlupa loupežníků ho netrápila, s tou šel hned bojovat, ale obří obluda ee.

Postava se chová silně lawful good, i s loupežníky se snažil dohodnout. I když předtím sejmul tři. Ale bylo vidět, že jakmile nepřítel naváže s postavou vyjednávání, Daník se ho přestal snažit sejmout a byl zvědavý, co mu enemík poví.

Je vidět, že Daník ještě nemá jasno v tom, jak se postavit k získávání pokladů. Když má tu možnost je získat, tak je samozřejmě chce, ale pokud má možnost se o ně rozdělit s NPC nebo tím přímo někoho obdarovat, tak to udělá. I cizí postavy, který potkal poprvý před chvílí. Tohle jsem viděla i u jiných dětí tohoto věku, se kterýma jsem předtím někdy hrála RPG.

Princip házení Fate kostkama na skill check pochopil hned. Bitku taky, i když jsme zatím měli jen enemíky co jdou po jednom úspěšným zásahu k zemi.

Chtěl, abych mu to kreslila na mapě. Byl už vcelku unavený, jinak by určitě chtěl kreslit to sám.

Na konci sezení si vyprosil poexpení inteligence z 0 na 1. Ta nula mu tam vadila.

Zítra chce hrát zas.
Ecthelion píše:Asi už jsi na to narazila, ale přeci jen - blog od týpka, co vede pět dní v týdnu RPGčka (Dungeon World, Marvel Heroic RPG, Psi*Run, Burning Wheel a další) pro školáky a jeho postřehy na hraní s nimi..
Dík za tip, nastuduju.

Re: [systém] RPG pro děti

od Ecthelion » 10. 4. 2014, 09:52

Asi už jsi na to narazila, ale přeci jen - blog od týpka, co vede pět dní v týdnu RPGčka (Dungeon World, Marvel Heroic RPG, Psi*Run, Burning Wheel a další) pro školáky a jeho postřehy na hraní s nimi..

Re: [systém] RPG pro děti

od York » 27. 3. 2014, 12:55

Goblin píše:I když je fakt, že rodiče bez herního vkusu vystihli skvěle. :) Popravdě si myslím, že jsme v marketingově nejzajímavějším období, co se týče her. Budeme dělat výrobně nenáročné (a špatné- třeba založené pouze na profláklém IP) hry, dokud jsou lidi poměrně nekritičtí a koupí cokoliv, co splní nějaká naivní kritéria, nebo se budeme soustředit na teorii a pilování svých schopností vzhledem k co nejlepším hrám?
Vydržel jsem asi třetinu videa a jelikož v ní nedokázali říct víc, než jsi tu shrnul dvěma větama, zbytek jsem nedal.

Re: [systém] RPG pro děti

od Goblin » 27. 3. 2014, 12:43

Zvažoval jsem to taky postnout (do odkazů), ale přišlo mi to takové bezobsažné. :/ Počkám si, až budou mít na to téma něco hlubšího, než "angry birds roxxxxs!". :)

I když je fakt, že rodiče bez herního vkusu vystihli skvěle. :) Popravdě si myslím, že jsme v marketingově nejzajímavějším období, co se týče her. Budeme dělat výrobně nenáročné (a špatné- třeba založené pouze na profláklém IP) hry, dokud jsou lidi poměrně nekritičtí a koupí cokoliv, co splní nějaká naivní kritéria, nebo se budeme soustředit na teorii a pilování svých schopností vzhledem k co nejlepším hrám? (což se nám -opravdu doslova- vyplatí, až ve chvíli, kdy hráči- resp. kupující s NĚJAKÝM herním vkusem na trhu převládnou a vývojáři s vytěžovací strategií ostrouhají)

Nahoru