Kostky a základ systému

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Kostky a základ systému

Re: Kostky a základ systému

od eerieBaatezu » 28. 11. 2015, 21:24

JenProlétám píše:Mohl by mi tu prosím někdo objasnit "podhazování" nebo "bodhazovací systém" ale opravdu podrobně? Já jsem s toho v téhle debatě naprosto jelen O_o , ale chtěl bych to pochopit. Děkuji
Třeba GURPS. V základu máš atributy a házíš 3k6. Snažíš se podhodit ten svůj atribut, tzn. máš třeba Sílu 9, házíš třemi šestistěnými kostkami a když hodíš méně jak 9 nebo 9, tak jsi uspěl, když přehodíš, neuspěl jsi. Pak se k tomu ještě mohou přidávat pravidla jako, že čím méně hodíš, tím lepšího výsledku jsi dosáhl a podobně, to už jsou detaily... Je to dost podrobně nebo to chceš ještě jinak? :)

Re: Kostky a základ systému

od JenProlétám » 28. 11. 2015, 20:45

Mohl by mi tu prosím někdo objasnit "podhazování" nebo "bodhazovací systém" ale opravdu podrobně? Já jsem s toho v téhle debatě naprosto jelen O_o , ale chtěl bych to pochopit. Děkuji

Re: Kostky a základ systému

od Antharon » 1. 2. 2011, 12:00

a to ste nespomenuli, že odčítanie je náročnejšie ako sčítanie, trvá hráčom dlhšie a robia pri ňom viac chýb

Re: Kostky a základ systému

od Peekay » 1. 2. 2011, 10:57

onge píše: Ne pokud by se jako obtiznost pouzije dovednost "obrance"
...cim z rovnice uplne zrusis objektivnu obtiaznost cinnosti.

(nie ze by to teda mne osobne vadilo, napriklad DrD II to riesi, ale mal som dojem ze ciel diskusie lezi niekde trochu inde)

Re: Kostky a základ systému

od OnGe » 1. 2. 2011, 10:48

Peekay píše:Ako ti napisal Kelton - v momente, ked si v contested rolle (kde jeden ma postih a druhy nie), tak sa to tvoje riesenie (na rozdiel od Pendragonovskeho) rozsypa.
Ne pokud by se jako obtiznost pouzije dovednost "obrance"
Peekay píše:p.s. na pouzivanie je to velmi jednoduche - skus si zahrat Pendragona a uvidis. Bez problemov to zvladol pouzivat aj Aljen po dvoch flasiach ribezlaku a sude piva, tak to asi nebude az taka tragedia $D
Aljen píše:Heeeej! To nie je pravda! Sudy piva som s ribezlakom nikdy nemiesal ... teda ... respektive sa nepamatam.
Uz jsem chtel rict, ze me to presvedcilo :D

Re: Kostky a základ systému

od Aljen » 1. 2. 2011, 10:44

Re: Kostky a základ systému

od skew » 1. 2. 2011, 10:35

[ot]Co je to, prosím, ribezlak ?[/ot]
EDIT2: aha, díky

EDIT:
To znamena ekvivalent Hunting -5 je obtiznost +5, coz muze byt stejne tak znamy udaj.
Mno, právěže to není ekvivalentní ;-). Alespoň ne z hlediska pravděpodobnosti úspěchu.
Leda by se házelo jednou kostkou, to pak jo (ale pak už je to hodně podobné mechanice "hod + skill versus obtížnost"... ).

Re: Kostky a základ systému

od Aljen » 1. 2. 2011, 10:29

Bez problemov to zvladol pouzivat aj Aljen po dvoch flasiach ribezlaku a sude piva, tak to asi nebude az taka tragedia
Heeeej! To nie je pravda! Sudy piva som s ribezlakom nikdy nemiesal ... teda ... respektive sa nepamatam.

V kazdom pripade suhlasim ze Pendragon ma velmi elegantny system. Opposing hody a fumble/critical vsetko pekne fici.

Re: Kostky a základ systému

od Peekay » 1. 2. 2011, 10:04

onge píše:Varianta o ktere jsem mluvil je takova, ze dovednost kterou podhazuji mam proste konstantni (tj. meni se jen s vyvojem postavy) a veskere bonusy a postihy jsou zahrnuty do obtiznosti. To znamena ekvivalent Hunting -5 je obtiznost +5, coz muze byt stejne tak znamy udaj.
Ako ti napisal Kelton - v momente, ked si v contested rolle (kde jeden ma postih a druhy nie), tak sa to tvoje riesenie (na rozdiel od Pendragonovskeho) rozsypa.

p.s. na pouzivanie je to velmi jednoduche - skus si zahrat Pendragona a uvidis. Bez problemov to zvladol pouzivat aj Aljen po dvoch flasiach ribezlaku a sude piva, tak to asi nebude az taka tragedia $D

Re: Kostky a základ systému

od OnGe » 1. 2. 2011, 09:36

Varianta o ktere jsem mluvil je takova, ze dovednost kterou podhazuji mam proste konstantni (tj. meni se jen s vyvojem postavy) a veskere bonusy a postihy jsou zahrnuty do obtiznosti. To znamena ekvivalent Hunting -5 je obtiznost +5, coz muze byt stejne tak znamy udaj.

Prijde mi to jednodussi, protoze se meni jen jedna hodnota - nemusim si nejdriv pocitat, o kolik se mi zvysi nebo snizi dovednost a pak resit, jestli se vejdu do obtiznosti a tak.

Re: Kostky a základ systému

od Kelton » 1. 2. 2011, 08:02

Možno házíš proti někomu, kdo nemá tvoje problémy (a -5 na Hunting)

Re: Kostky a základ systému

od Alef0 » 31. 1. 2011, 16:36

Mozno hadzes proti konstantnemu cislu.

Mozno je rozdiel v tom, ze

hod Hunting d20-5 voci 20 a hod Hunting voci d20 voci 15 je v tom, že cielove cislo ti moze GM zatajit, ale v prvom pripade vies, ze to bude dost tazky hod.

Re: Kostky a základ systému

od OnGe » 31. 1. 2011, 15:40

Peekay píše:Standardne riesenie:
Jsem sice nikdy nevidel, ale urcite muze fungovat
Peekay píše:Tie sa pri tychto systemoch zvyknu zapocitavat do skillu. Napriklad Pendragon, ktory pouziva nieco podobne, castokrat ma hlasky v style "hod si Hunting s -5".
Tak to mi prijde dost na prd. Proc se patlat s modifikaci skillu, kdyz se to da aplikovat rovnou pro urceni obtiznosti?

Re: Kostky a základ systému

od Peekay » 31. 1. 2011, 14:15

onge píše:Drobna nevyhoda je, ze pokud je obtiznost vetsi nez skill, tak se ani nema smysl pokouset.
Standardne riesenie:
  • ak mas dovednost vyssiu ako obtiaznost, hod presne rovny dovednosti = kriticky uspech
  • ak mas dovednost nizsiu alebo rovnu ako obtiaznost, hod presne rovny dovednosti = bezny uspech (a vsetko ostatne je fail)
onge píše:e nemusi pocitat bonusy a postihy
Tie sa pri tychto systemoch zvyknu zapocitavat do skillu. Napriklad Pendragon, ktory pouziva nieco podobne, castokrat ma hlasky v style "hod si Hunting s -5".

Re: Kostky a základ systému

od OnGe » 31. 1. 2011, 13:16

Drobna nevyhoda je, ze pokud je obtiznost vetsi nez skill, tak se ani nema smysl pokouset. Nemusi to byt nevyhoda, kdyz si to clovek (GM) ohlida, ale mohou tak vznikat bezvychodne situace, coz je pro hru dost neprijemne.

Jinak je to ale super, uz jenom proto, ze se nemusi pocitat bonusy a postihy a nic - proste jestli je to vic nez obtiznost a min jak skill kazdy pozna na hned.

Nahoru