[hra] Fallout RPG - vlastní systém

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [hra] Fallout RPG - vlastní systém

Re: Fallout RPG - vlastní systém

od Crazy Dizzy » 27. 9. 2013, 14:33

Jáká zaměstnání vám mohou vyjít v testu GOAT?

Re: [systém] Fallout RPG - vlastní systém

od Goblin » 25. 10. 2010, 11:34

...láva si hází na útok 1* za každý dm čtvereční doteku. A má perk Zabiják (kritický útok i při hodu 2)... a působí absolutní zranění. :) (jednou prostě k průniku zbroje dojde...)

Re: [systém] Fallout RPG - vlastní systém

od skew » 19. 10. 2010, 22:58

Naah, v pohodě, každej rozumnej vypravěč i hráč by plavání v lávě odsoudil jako podepsání rozsudku smrti, páč každej přeci musí uznat, že se zbrojí přeci plavat nejde :D .

Imo stejně dobře stačí přisoudit těm slovům "absolutní ochrana" nějakou číselnou hodnotu do pravidel a rule lawyeři zmlknou (páč vypravěč si může stanovit dmg lávy jak vysoko uzná za vhodné... dejme tomu).

Re: [systém] Fallout RPG - vlastní systém

od Goblin » 19. 10. 2010, 22:13

Pravda, pravda.
Nicméně plavání v lávě by asi chtělo jak ochranu proti ohni, tak proti plasmě, což by bylo asi herně neslučitelné (Bazírování na pravidlech je jediné, co na nepoučitelné power-playery platí...) :D

Re: [systém] Fallout RPG - vlastní systém

od Jerson » 19. 10. 2010, 17:35

Já bych byl zase rozhodně proti jakékoliv absolutní obraně, protože pak lidé začnou tvrdit takové věci jako "v tomhle obleku můžu plavat v lávě a přežiju i kapalinovou bombu, mám totiž absolutní ochranu proti ohni."

Re: [systém] Fallout RPG - vlastní systém

od Goblin » 18. 10. 2010, 23:40

To je dobře. Modifikátor poškození nevadí. Fyzické násilí je přeci jen stěžejním prvkem žánru, a tak si zaslouží ten extra colour. Jinak by bylo dobré pojmenovat zbroje...

Vždycky mě při hraní Falloutů štvalo, že při získání energo-zbroje už nebylo k čemu směřovat ...takže:

Tesla Armor: Zbroj 4, absolutní ochrana proti plazmě a laseru
Ohnivý Geckie: Zbroj 1, Absolutní ochrana proti ohni, Oblíbená zbroj hasičů, pyromanů a fetišistů na šupiny

Re: [systém] Fallout RPG - vlastní systém

od Hodnas » 17. 10. 2010, 18:52

Přemýšlel jsem o tom, každopádně chci zachovat modifikátor poškození (x + ykz). Odolnost proti poškození asi bude jak říkáš.

Re: [systém] Fallout RPG - vlastní systém

od Goblin » 17. 10. 2010, 08:53

Musí být odolnost proti zranění procentuální? Celé je to nastavené dost minimalisticky, ale ta procenta to prostě kazí. Co kdyby existoval prostě práh zranění, který by se od každé rány odečítal? Musely by se upravit hodnoty zranění u zbraní (směrem dolů, takže tím správným směrem :) ), ale ve výsledku se počítání dost zjednoduší a navíc se nemusejí zvyšovat hit pointy. Některé dovednosti by se mohly při krytu užít ke zvyšování této odolnosti (zpravidla zbraňové, při krytí se před danou zbraní, ale i třeba zálesák při skrývání se v porostu), takže součtem zbroj, kryt (nejvyšší relevantní dovednost) +přirozená odolnost a drogy, by se dalo dosáhnout pro danou postavu relativního bezpečí (s tím, že critical hodnotu krytu vždy obejde).

tak třeba pistole má dmg 5 (všimni si, že odpadá kostka) a leather armor má zbroj 2, prosté zásahy budou procházet za tři, ale critical může udělat až 13 (5x3-2), pokud se cíl kryje a má v lehkých zbraních alespoň tři, tak ho obyčejné zásahy netrefí, ale proti criticalu ho to stejně neochrání. Chladné zbraně mají tu výhodu (kromě toho, že zpravidla nepotřebují munici), že žádný kryt neuznávají (pokud cíl také nebojuje chladnou zbraní). Příležitost ke krytu samozřejmě musí být dána na mapě. Proti lehkým zbraním se stačí krýt za vrak auta, ale proti těžkým zbraním se lze ukrýt snad jen za žb. stěnou.

Je Velice nepravděpodobné zranit obyčejnou pistolí přes kevlarovou zbroj (7).

Radiace se taky pohybuje v příšerných číslech. Vyděl ty hodnoty stem a bude to podrobné až až. Ve FO jsou postavy vystavené radiaci v jednom kuse a cokoliv menšího než 50-149 (převedeno a zaokrouhleno 1) je prostě zanedbatelné.

Btw. při oboustranném úspěchu při vyjednávacím konfliktu, by mělo dojít ke vzájemnému kompromisu. Jednostranný critical=jednostranný úspěch, oboustranný critical=nalezení optimálního řešení pro všechny zůčastněné. :D

Perk: Stahování Geckonů- šupinatá kůže je opět v módě!
...v případě možnosti ochočovat geckony by šlo asi spíš o rys (+1 do zálesáka, ale nelze ochočovat geckony :) )

Re: [systém] Fallout RPG - vlastní systém

od Hodnas » 9. 10. 2010, 19:31

Každé NPC by mělo fungovat jako hráč, konflikt typu vyjednávání znamená, že hráči musí hodit míň než soupeř a zároveň uspět ve svojí dovednosti - řeč. Boj je old school: hexový papír, tahy a v tahu dvě akce (AP nemáme) v jedné akci se může hráč pohnout o 5 hexů, v druhé vystřelit apod. Na hexové mapě je nakresleno i krytí, překážky atd. Myslím, že to je popsané v pravidlech. S tím krytím je to myšleno právě tak, že když si stoupnu např za auto, je težší mě trefit - postih na soupeřovu dovednost, kterou útočí. Jiné kreatury, které jsou třeba rychlejší se mohou pohnout i o 7 atd. To bude v encyklopedii. Napíšu vám později ukázkový boj i s nákresem na hex papíře.

Re: [systém] Fallout RPG - vlastní systém

od Jerson » 9. 10. 2010, 18:35

Hodnas píše:Něco jako obranné číslo chceme?
Nikoliv nutně - pokud máš nějak pořešeno, jak budou útočit nepřátelé a jaké budou mít parametry. Mohla by se stejně dobře používat bojová dovednost na útok i na obranu s tím, že by se hráč rozhodl, jak ji využije - ti co umí střílet se umí i krýt a podobně. I když pak moc nedává logiku dělení na různé typy zbraní, snad jedině v tom, že by se obrana týkala určitého typu zbraně - ovládám energetické zbraně, tak i vím, jak se před nimi lépe krýt. Proti pistolím to neumím ... jen se obávám, že tak či onak by postavy docela často byly zraněné.

Mohl bys popsat, jak má ve tvých pravidlech fungovat souboj, nebo i jiná konfrontační akce, třeba vyjednávání?

Re: [systém] Fallout RPG - vlastní systém

od Hodnas » 9. 10. 2010, 17:55

Ted mi to prelož... četl jsi to vůbec? :)

Re: [systém] Fallout RPG - vlastní systém

od Antharon » 9. 10. 2010, 17:24

obranné číslo bolo riešené cez AB na konci kola ktoré sa pripočítali k AC

Re: [systém] Fallout RPG - vlastní systém

od Hodnas » 9. 10. 2010, 14:44

Něco jako obranné číslo chceme? Dobře ale z čeho odvodit Obranné číslo, když nemáme SPECIAL, možná to udělat jako Rasový základ, stejně jako s životy a poté přidávat pomocí perků? Jinak o zbrojích, není tam zmínka o tom že když ti vyjde 0.1 tak se stejně zaokrouhlí nahoru, to jsem zapomněl. S tou radiací apod. si trochu zkusím pohrát. Stejně jako s neozbrojeným soubojem.

Re: [systém] Fallout RPG - vlastní systém

od Jerson » 9. 10. 2010, 14:26

Tak systém máš opravdu velmi jednoduchý, ale očekával bych nějakou možost upravit náročnost úkolů s ohledem na další podmínky.
Pokud dovednost medicína umožňuje jen přidání 1k8 k základu 10 navíc při úspěšném hodu, tak je to dovenost k ničemu. Kdyby byl základ vyléčených HP 1 na stimpack a úspěšné znalost medicíny přidávala dalších 5, potažmo 1k10, nebo ještě lépe tolik, o kolik podhodí svou dovednost, byla by mnohem zajímavější.
Odolnost robotů proti radiaci je trochu nelogická, ale pokud to vychází ze zaběhlých zvyklostí, tak budiž. Každopádně mít zvlášť HP a zvlášť počítatlo radiace mi přijde zbytečné, navíc když každé funguje jiným směrem (jedno odečítáš, druhé přičítáš) a jejich veliost se liší o řád.
Počítání odolnosti proti poškození přes procenta je nepraktické, protože i při kroku 10% ti vychází zlomky, ne? Nebylo by jednodušší říct, že odolnost proti poškození prostě snižuje míru utrpěného zranění o svůj stupeň, tedy třeba o 1 nebo o 4?

Mohl bys to poměrně jednoduše udělat tak, že ozáření bude ubírat HP, ale ghoulům dáš odolnost proti radiaci 1 až 3 (podle uvážení), takže na slabě radioaktivních místech vydrží bez problémů a i středně radioaktivní je budou postihovat méně než lidi. Robotům bys mohl dát víc (nebo možnost dostatečného stínění), ale i tak by pro ně bylo nebezpečné třeba otevření kontejneru s obohaceným uranem nebo omylem spuštěná radioaktivní reakce.

Tabulku neozbrojeného boje vůbec nechápu, je nesystémová a zbytečně složitá. Ostatně proč přidávat navíc poškození, když tahle dovendost stejně jako jiné zvyšuje šanci na zásah?

Z dalších věcí - nikde tam nevidím možnost obrany. Pokud mají nepřátele podobné hornoty jako postavy, jak se hráči budou bránit, aby jejich postavy nezemřely?

Re: [systém] Fallout RPG - vlastní systém

od Hodnas » 9. 10. 2010, 13:26

Vsechno pdf... Nová aktualizace. Jinak teď hraji Fallout 1 takže budu vědět víc. Ještě hodlám upravit perky apod.

Nahoru