pri citani clanku som sa nedokazal ubranit myslienke ktora pri mne cely cas visela v povedomi.
A tou bolo, ze je dost vyrazny rozdiel medzi hranim role v RPG stolovke a Live RPG - LARPe.
Hlavnym spektom ktory cely nizsie spomenuty rozdiel cini je DM-Rozpravac.
V pripade RPG stolovej hry - je viac menej hrac naozaj tlaceny sa sutredit hlavne na stvarnenie role ako takej a v podstate nepotrebuje hladiet mimoherne do buducna, zaroven interakcia postav je riesena systemom matamatiky pripadne striktnych pravidiel a neprinasa v sebe emocionalne pozadie.
V pripade LARPu- je tato rola ovplyvnovana samotnymy emociami a skusenostami hraca a DM absentuje. Co ma za nasledok to ze kazdy jeden z hracov je vlastne DM a to hraca posuva iba zo stvarnovatela role kam sa chcel dostat spat do pisatela scenara co je naozaj uz nad sily mnohych hracov. Zaroven ak dojde ku konfliktom mnohe veci z tvorby deja hracom su ovplyvnovane emocionalne (napriklad nepriznanie zasahov pri suboji -extrem).
Tymto vypichnutim rozdielov som chcel poukazat na to ze v pripade RPG stolovej hry je naozaj cielom co najhlbsie prezitie postavy a uplne oddanie sa postave nicomu neuskodi, ba prave naopak to je cielom - nirvanou u mnohych. V pripade Larpu taketo oddanie sa postave moze mat ale naopak niekolko neprijamenych aspektov - mozem rozviest ak niekto chce (podvod, neschopnost rovijania deja hry a podobne). Preto v pripade larpu je podla mna nutnou podmienkou aby ten ktory sa oddava postave sa jej uplne neoddal ale aby stale ctil v sebe hraca a UCASTNIKA a PISATELA hry. Pretoze DM-ORG na larpe uz tazko nieco ovplyvni a nema to ani robit. V pripade stolovky je tam rozpravac prave na to uspernovanie.
Len taky postreh co ma napadol, ak tu niekto chodi na LARPy.
a nieco z rannej tvorby na zamyslenie - je to kusok tazsie napisane - mam s vyjadrenim myslienok v pisomnej forme niekedy problem - tak pardon. Roleplay tu spominany je ten pre LARPY!
http://www.tnt.larp.sk/docs/clanky/hir.php
pri citani clanku som sa nedokazal ubranit myslienke ktora pri mne cely cas visela v povedomi.
A tou bolo, ze je dost vyrazny rozdiel medzi hranim role v RPG stolovke a Live RPG - LARPe.
Hlavnym spektom ktory cely nizsie spomenuty rozdiel cini je DM-Rozpravac.
V pripade RPG stolovej hry - je viac menej hrac naozaj tlaceny sa sutredit hlavne na stvarnenie role ako takej a v podstate nepotrebuje hladiet mimoherne do buducna, zaroven interakcia postav je riesena systemom matamatiky pripadne striktnych pravidiel a neprinasa v sebe emocionalne pozadie.
V pripade LARPu- je tato rola ovplyvnovana samotnymy emociami a skusenostami hraca a DM absentuje. Co ma za nasledok to ze kazdy jeden z hracov je vlastne DM a to hraca posuva iba zo stvarnovatela role kam sa chcel dostat spat do pisatela scenara co je naozaj uz nad sily mnohych hracov. Zaroven ak dojde ku konfliktom mnohe veci z tvorby deja hracom su ovplyvnovane emocionalne (napriklad nepriznanie zasahov pri suboji -extrem).
Tymto vypichnutim rozdielov som chcel poukazat na to ze v pripade RPG stolovej hry je naozaj cielom co najhlbsie prezitie postavy a uplne oddanie sa postave nicomu neuskodi, ba prave naopak to je cielom - nirvanou u mnohych. V pripade Larpu taketo oddanie sa postave moze mat ale naopak niekolko neprijamenych aspektov - mozem rozviest ak niekto chce (podvod, neschopnost rovijania deja hry a podobne). Preto v pripade larpu je podla mna nutnou podmienkou aby ten ktory sa oddava postave sa jej uplne neoddal ale aby stale ctil v sebe hraca a UCASTNIKA a PISATELA hry. Pretoze DM-ORG na larpe uz tazko nieco ovplyvni a nema to ani robit. V pripade stolovky je tam rozpravac prave na to uspernovanie.
Len taky postreh co ma napadol, ak tu niekto chodi na LARPy.
a nieco z rannej tvorby na zamyslenie - je to kusok tazsie napisane - mam s vyjadrenim myslienok v pisomnej forme niekedy problem - tak pardon. Roleplay tu spominany je ten pre LARPY!
http://www.tnt.larp.sk/docs/clanky/hir.php