Výstup ze sítě je průmysl, který spotřebovává a nic nevyrábí?
Ne. Sítí myslím soubor linek, které jsou vzájemně propojeny překládáním.
Výstupem ze sítě myslím trať, která v síti na jedné stanici naloží a pak už jen vykládá - buďto rovnou do průmyslu (může i dál něco vyrábět), nebo na tratě, které dál rozváží pryč. Ale náklad už nesmí mít šanci se "vrátit".
Čili máš vozidlo, které na jednom místě naloží, pak objíždí několik průmyslů a všude vykládá, a pokud už v něm není nic, znovu se vrátí naložit... A tohle funguje.
Ano. S jedním nakládacím místem je to úplně bezpečné.
Typický příklad je:
* Vlak vozí do města jídlo
* Na nádraží se přeloží na náklaďáky a ty ho vozí v pořadí do hotelu, obchodu a několika zastávek mezi domy.
* A mezi zastávkami se testuje obsah, pokud je vozidlo prázdné, tak náklaďák už dál neobjíždí zastávky, ale vrátí se na nádraží pro další.
Jaká je ta varianta, která nefunguje?
Podmínkové příkazy nefungují, pokud by v trati bylo víc nakládacích míst.
Typický příklad je:
* Vlak vozí do města jídlo na dvě různá nádraží.
* Mezi nádražími pendluje náklaďák, který postupně objíždí místa ve městě, kde se dá vyložit
* A ve chvíli, kdy by byl prázdný, zkusí si to zkrátit na protější nádraží.
Tohle blbne. Pokud je ve městě víc míst, kde se nakládá, pak nezbývá než pak objíždět poctivě všechno i prázdnými auty.
Možná se ptáš, proč do hotelu/obchodu/k domům nejezdí samostatné linky? Pokud ano, mrkni na to, co jsem napsal o autech a jak si dokáží zablokovat stanice. Mohlo by se pak stát, že vozy do hotelu, čekající na plné naložení, by blokovaly zastávku a vozy do obchodu by nemohly nabírat, i když by na ně jídlo čekalo. Pokud bych chtěl samostatné linky, musel bych se vzdát i čekání na plné naložení a jezdit úplně na prázdno. To je zas lepší jet na prázdno jen kus trati, než celou.
Tady se musím přiznat, že nestíhám tu terminologii - vláčky jsem nikdy moc neřešil v češtině, takže vůbec nevím, co ty výrazy znamenají. Zkusil jsem kouknout i na vysvětlení na wiki, ale nepomohlo to. (:
Starý tycoon měl bloková návěstidla. Ta fungovala takhle:
* Pokud byl blok volný, všechna návěstidla na vstupu dala zelenou.
* Pokud v bloku byl vlak, všechna návěstidla dala červenou.
Umělo to i nějaké řetězení, jednosměrky a pod, ale v základu byl princip tenhle. Bylo to hrozně neefektivní.
PBS (Path Based Signaling) fungují jinak:
* Standardně je všude červená
* Když vlak přijíždí k návěstidlu, pokusí si zarezervovat trať k dalšímu návěstidlu. Pokud mu nic nezabrání (existující rezervace od jiného vlaku), tak si koleje "označí" (na gifech to je vizualizované tím, že ztmavnou).
* Když jiný vlak přijíždí ke stejnému místu z jiné strany, zkusí si najít vlastní volnou trať. A pokud ji najde, zarezervuje si jí také. Tím pádem mohou klidně dva vlaky projet na paralelní trati vedle sebe i když jsou tratě spojené křížením a nic jim nehrozí. To dřív nešlo.
Návěstidla se tedy dávají jen před křižovatku, aby vlaky neměly zbytečně zarezervované koleje napříč křižovatkou, když jsou ještě desítky dílků daleko. Podívej se na tenhle obrázek:
1. Jsou připojení dvojkolejné tratě. Jednosměrná návěstidla zajišťují, že vlak si vždy vybere správnou kolej a budou se řadit za sebe. Na vjezdu do křižovatky je návěstidlo vždy co nejblíž, aby vlak nerezervoval křižovatku zbytečně brzo. Na odjezdu to být nemusí (protože tam rezervace nepřekáží), může být o kousek dál, ale musí tam alespoň jedno být, aby si tamtudy vlak nemohl rezervovat cestu (jinak pathfinder upřednostní trasu bez návěstidel).
2. Je připojení nádraží. Jsou to průjezdná návěstidla, protože vlak se musí být schopen dostat na nádraží i z něj. Když zajíždí dovnitř, provede si rezervaci až na nástupiště (a kdyby tam stál vlak, tak nemůže, takže si musí vybrat jiné, nebo počkat před křižovatkou). A zároveň kdyby stál obráceně, tak návěstidlo zajistí, že vlak nebude mít rezervovanou křižovatku po celou dobu nakládání (protože vlak rezervuje nejdál, co to jde).
3. Je připojení jednokolejné boční tratě. Zase je průjezdné. Když přijíždí vlak z vedlejší na hlavní, tak si rezervuje až po návěstidlo, ale ne do křižovatky - tu si zarezervuje až když ho bude míjet. A naopak když vlak z hlavní odbočuje na vedlejší, tak si tu vedlejší hezky zarezervuje skrz návěstidlo celou, až po nejbližší další návěstidlo nebo výhybnu (a tak si pojistí, že ho nikdo z protisměru nesejme)
Mimoúrovňovná křížení jsou samozřejmě efektivnější - na tomhle na sebe občas vlaky čekají. Ale to čekání je relativně krátké - jen po bezprostřední dobu odbočování - a pokud to není masakr provoz, tak to stačí. Plus když třeba vlak z té vedlejší přijíždí a jede doprava, tak si vůbec nerezervuje koleje v protisměru a ty vůbec neblokuje.
To je ostatně hezky vidět na tom vlaku co tam jede. Můžeš vidět, že má rezervováno pod sebou a až do prvního návěstidla před sebou. Ale kolej v protisměru je volná, i když postaru by byla ve stejném "bloku".
Tohle nastavení znamená konkrétně co? Že opticky se všechno chová úplně stejně, jako ve standardu, ale trvá patnáctkrát tak dlouho, než uplyne herní den, a na délku dne je navázaná produkce továren, počítání nákladů na vlaky a infrastrukturu, nová vozidla atd?
Ano.
Jak se to projeví na klesání ceně zboží s časem a na odměnách za přepravu?
Já ti nevím, oni to furt předělávaj (viz ten patch .22.2, který nám propadl firmu do nesmyslné ztráty)
Na tt-formus jsou o tom popsané stohy a pořád se o tom hádaj (a nejednoznačnost výkladu je myslím zároveň důvodem, proč se tenhle jinak jednoduchý patch nedostal pořád do trunku, i když je hodně oblíbený).
Pamatuju si správně, že je to FIRS, kde když nepodporuješ průmysl součástkama, tak má tendenci časem ještě zpomalovat? Řešíš tohle nějak?
Myslím že ne. To dělával ten Georgův průmysl - ECS.
FIRS imho používá:
- u primárních standardní zrychlování/zpomalování podle ratingu + multiplikátory jako odměnu za dovezené zboží, u
- u seknudárních a terciálních standardní produkci podle dovezeného množství + multiplikátory jako odměnu za různorodost dováženého zboží
Ve hře se vyskytoval institut "obchodu se zahraničím", to neznám. Hádám nějaký specializovaný průmysl?
Ve FIRS jsou dva primární průmysly "přístav" a "terminál", které jsou vlastně jen neobvyklý primární průmysl, který:
* paušálně generuje malé množství "dovozového" zboží
* pokud do něj dovezeš "vývozové" zboží, tak se ten dovoz boostne multiplikátorem podobně, jako když dovezeš traktory na farmu nebo bagry do dolů