Transport Tycoon

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Transport Tycoon

Re: Transport Tycoon

od MarkyParky » 7. 5. 2019, 18:07

OpenTTD po asi čyřech letech stagnace a "drobných" funkčních změnách, jako rozšiřování limitů některých parametrů zase dělá velký krok v před.

Ve vývojové verzi 6811 získala patch pracovně nazývaný "NotRoadTypes", který umožňuje s pomocí přídavných grafik definovat až 16 různý druhů silnic + trakce, s proměnlivou grafikou, limity rychlostí a podobně. Budou tak možné například mít prašné cesty, trolejbusové tratě nebo naopak tramvajové koleje bez trolejí pro koňku či naopak zvláštní grafiku pro dálnice.

Ještě samozřejmě bude pár měsíců vývoje trvat, než se to stabilizuje, ale už to není samostatná vývojová větev, už je to jádro OpenTTD.

Re: Transport Tycoon

od Vallun » 13. 8. 2018, 12:31

Natěšen Markyho Letsplayem jsem vygeneroval mapu 2048 x 2048 s vysokým počtem měst a jezer. Začínám.v roce 1861 a úkolem je zapojit všechna městečka:)

Kontrolní otázka - jak dlouho to bude trvat, kolik vlaků a lodí bude potřeba?

Re: Transport Tycoon

od Vallun » 8. 7. 2018, 09:23

Obrázek

Tomuhle říkám klid na práci:)

Re: Transport Tycoon

od MarkyParky » 8. 4. 2018, 23:49

Bože!

Nojo, když sedí první a poslední písmeno, tak člověk prostředek ignoruje.


A to jsem si myslel, že v letectví jsme jediní, kdo je nakažený ztrácením přirozeně vyslovovaných písmenek, když mezi letadly udržujeme rozstupy místo rozestupů.

Re: Transport Tycoon

od pietrovonholzkladde » 8. 4. 2018, 23:44

Zahlavi jsou ve wordu, nadrazi maji zhlavi ;) https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Zhlav%C3%AD

Re: Transport Tycoon

od Vallun » 8. 4. 2018, 22:58

Jo, já to nastavil,a le špatně kliknul a pak jsem hledal, kde to aktivovat, už vyřešeno, díky...

Mám ale jiný problém - po výměně lokomotiv se mi svévolně v jendom místě obracejí vlaky...

Re: Transport Tycoon

od MarkyParky » 8. 4. 2018, 14:46

Někde v nastavení je volba: Povolit stavbu primárního průmyslu, nebo tak něco a má možnosti:
- vůbec
- jako sekundární
- hledat

Re: Transport Tycoon

od Vallun » 8. 4. 2018, 14:17

Prosim, jak se aktivuje hledání primárních zdrojů?

V Chorvatsku mělo být průmyslu pomálu, ale není žádný...:/

Re: Transport Tycoon

od Vallun » 8. 4. 2018, 01:52

Tak jsem vygeneroval mapu 128 x 2048 čtverečků, města pojmenoval po chorvatských přístavech a vybudoval železnici Adriaticu (od Terstu po Kotor)...jdu jí zkusit zprovoznit:)

Re: Transport Tycoon

od MarkyParky » 8. 4. 2018, 01:22

A co že je teda to záhlaví?
Záhlaví je "ta soustava výhybek a křížení mezi koncem trati a začátkem nástupišť" - viz oprásek:
Záhlaví
Záhlaví
Čili to je ten, kde pokud chceš mít maximální produktivitu, tak chceš dovážet buď všechno najednou, nebo nic... Řešíš tohle nějak? Takové to suroviny vyložit kousek před továrnou a na poslední úsek vozit vlakem, co nabere správné poměry věcí a vyjede, jen když je plný?
Neřeším.

Musíš se trefit do periody tří měsíců - to s tím zpomaleným časem skoro nejde minout :D

A jedeš extreme economy, čili narozdíl od těch jednodušších to nejsou jediné zdroje na to dovozové zboží, ale jen jedna z možností.
Myslím, že bauxit je i v extreme economy čisté dovozovej.

U ostatních je to alternativní zdroj, jop.

Re: Transport Tycoon

od Pieta » 8. 4. 2018, 00:12

Jo, už to chápu, ty stavíš průjezdný nádraží. Já obvykle dělal nádraží na odbočce/smyčce bokem od hlavní koleje, jednou stranou příjezd druhou odjezd, takže jsem tu situaci kolem nástupišť představoval úplně jinak a nedávalo mi to smysl. (:

A co že je teda to záhlaví?

PBS je fantastickej tím, jak moc toho zvládne řešit sám. Jeden semafor a vlaky se samy rozřadí mezi nástupiště, to je taková nádhera...
MarkyParky píše: 7. 4. 2018, 22:42FIRS imho používá:
- u primárních standardní zrychlování/zpomalování podle ratingu + multiplikátory jako odměnu za dovezené zboží, u
- u seknudárních a terciálních standardní produkci podle dovezeného množství + multiplikátory jako odměnu za různorodost dováženého zboží
Čili to je ten, kde pokud chceš mít maximální produktivitu, tak chceš dovážet buď všechno najednou, nebo nic... Řešíš tohle nějak? Takové to suroviny vyložit kousek před továrnou a na poslední úsek vozit vlakem, co nabere správné poměry věcí a vyjede, jen když je plný?
MarkyParky píše: 7. 4. 2018, 22:42Ve FIRS jsou dva primární průmysly "přístav" a "terminál", které jsou vlastně jen neobvyklý primární průmysl, který:
* paušálně generuje malé množství "dovozového" zboží
* pokud do něj dovezeš "vývozové" zboží, tak se ten dovoz boostne multiplikátorem podobně, jako když dovezeš traktory na farmu nebo bagry do dolů
A jedeš extreme economy, čili narozdíl od těch jednodušších to nejsou jediné zdroje na to dovozové zboží, ale jen jedna z možností.

Re: Transport Tycoon

od MarkyParky » 7. 4. 2018, 22:42

Výstup ze sítě je průmysl, který spotřebovává a nic nevyrábí?
Ne. Sítí myslím soubor linek, které jsou vzájemně propojeny překládáním.

Výstupem ze sítě myslím trať, která v síti na jedné stanici naloží a pak už jen vykládá - buďto rovnou do průmyslu (může i dál něco vyrábět), nebo na tratě, které dál rozváží pryč. Ale náklad už nesmí mít šanci se "vrátit".


Čili máš vozidlo, které na jednom místě naloží, pak objíždí několik průmyslů a všude vykládá, a pokud už v něm není nic, znovu se vrátí naložit... A tohle funguje.
Ano. S jedním nakládacím místem je to úplně bezpečné.
Typický příklad je:
* Vlak vozí do města jídlo
* Na nádraží se přeloží na náklaďáky a ty ho vozí v pořadí do hotelu, obchodu a několika zastávek mezi domy.
* A mezi zastávkami se testuje obsah, pokud je vozidlo prázdné, tak náklaďák už dál neobjíždí zastávky, ale vrátí se na nádraží pro další.
Jaká je ta varianta, která nefunguje?
Podmínkové příkazy nefungují, pokud by v trati bylo víc nakládacích míst.
Typický příklad je:
* Vlak vozí do města jídlo na dvě různá nádraží.
* Mezi nádražími pendluje náklaďák, který postupně objíždí místa ve městě, kde se dá vyložit
* A ve chvíli, kdy by byl prázdný, zkusí si to zkrátit na protější nádraží.
Tohle blbne. Pokud je ve městě víc míst, kde se nakládá, pak nezbývá než pak objíždět poctivě všechno i prázdnými auty.

Možná se ptáš, proč do hotelu/obchodu/k domům nejezdí samostatné linky? Pokud ano, mrkni na to, co jsem napsal o autech a jak si dokáží zablokovat stanice. Mohlo by se pak stát, že vozy do hotelu, čekající na plné naložení, by blokovaly zastávku a vozy do obchodu by nemohly nabírat, i když by na ně jídlo čekalo. Pokud bych chtěl samostatné linky, musel bych se vzdát i čekání na plné naložení a jezdit úplně na prázdno. To je zas lepší jet na prázdno jen kus trati, než celou.
Tady se musím přiznat, že nestíhám tu terminologii - vláčky jsem nikdy moc neřešil v češtině, takže vůbec nevím, co ty výrazy znamenají. Zkusil jsem kouknout i na vysvětlení na wiki, ale nepomohlo to. (:
Starý tycoon měl bloková návěstidla. Ta fungovala takhle:
* Pokud byl blok volný, všechna návěstidla na vstupu dala zelenou.
* Pokud v bloku byl vlak, všechna návěstidla dala červenou.
Umělo to i nějaké řetězení, jednosměrky a pod, ale v základu byl princip tenhle. Bylo to hrozně neefektivní.

PBS (Path Based Signaling) fungují jinak:
* Standardně je všude červená
* Když vlak přijíždí k návěstidlu, pokusí si zarezervovat trať k dalšímu návěstidlu. Pokud mu nic nezabrání (existující rezervace od jiného vlaku), tak si koleje "označí" (na gifech to je vizualizované tím, že ztmavnou).
* Když jiný vlak přijíždí ke stejnému místu z jiné strany, zkusí si najít vlastní volnou trať. A pokud ji najde, zarezervuje si jí také. Tím pádem mohou klidně dva vlaky projet na paralelní trati vedle sebe i když jsou tratě spojené křížením a nic jim nehrozí. To dřív nešlo.

Návěstidla se tedy dávají jen před křižovatku, aby vlaky neměly zbytečně zarezervované koleje napříč křižovatkou, když jsou ještě desítky dílků daleko. Podívej se na tenhle obrázek:
1870-04-02.PNG
1. Jsou připojení dvojkolejné tratě. Jednosměrná návěstidla zajišťují, že vlak si vždy vybere správnou kolej a budou se řadit za sebe. Na vjezdu do křižovatky je návěstidlo vždy co nejblíž, aby vlak nerezervoval křižovatku zbytečně brzo. Na odjezdu to být nemusí (protože tam rezervace nepřekáží), může být o kousek dál, ale musí tam alespoň jedno být, aby si tamtudy vlak nemohl rezervovat cestu (jinak pathfinder upřednostní trasu bez návěstidel).

2. Je připojení nádraží. Jsou to průjezdná návěstidla, protože vlak se musí být schopen dostat na nádraží i z něj. Když zajíždí dovnitř, provede si rezervaci až na nástupiště (a kdyby tam stál vlak, tak nemůže, takže si musí vybrat jiné, nebo počkat před křižovatkou). A zároveň kdyby stál obráceně, tak návěstidlo zajistí, že vlak nebude mít rezervovanou křižovatku po celou dobu nakládání (protože vlak rezervuje nejdál, co to jde).

3. Je připojení jednokolejné boční tratě. Zase je průjezdné. Když přijíždí vlak z vedlejší na hlavní, tak si rezervuje až po návěstidlo, ale ne do křižovatky - tu si zarezervuje až když ho bude míjet. A naopak když vlak z hlavní odbočuje na vedlejší, tak si tu vedlejší hezky zarezervuje skrz návěstidlo celou, až po nejbližší další návěstidlo nebo výhybnu (a tak si pojistí, že ho nikdo z protisměru nesejme)

Mimoúrovňovná křížení jsou samozřejmě efektivnější - na tomhle na sebe občas vlaky čekají. Ale to čekání je relativně krátké - jen po bezprostřední dobu odbočování - a pokud to není masakr provoz, tak to stačí. Plus když třeba vlak z té vedlejší přijíždí a jede doprava, tak si vůbec nerezervuje koleje v protisměru a ty vůbec neblokuje.

To je ostatně hezky vidět na tom vlaku co tam jede. Můžeš vidět, že má rezervováno pod sebou a až do prvního návěstidla před sebou. Ale kolej v protisměru je volná, i když postaru by byla ve stejném "bloku".
Tohle nastavení znamená konkrétně co? Že opticky se všechno chová úplně stejně, jako ve standardu, ale trvá patnáctkrát tak dlouho, než uplyne herní den, a na délku dne je navázaná produkce továren, počítání nákladů na vlaky a infrastrukturu, nová vozidla atd?
Ano.
Jak se to projeví na klesání ceně zboží s časem a na odměnách za přepravu?
Já ti nevím, oni to furt předělávaj (viz ten patch .22.2, který nám propadl firmu do nesmyslné ztráty) :D Na tt-formus jsou o tom popsané stohy a pořád se o tom hádaj (a nejednoznačnost výkladu je myslím zároveň důvodem, proč se tenhle jinak jednoduchý patch nedostal pořád do trunku, i když je hodně oblíbený).
Pamatuju si správně, že je to FIRS, kde když nepodporuješ průmysl součástkama, tak má tendenci časem ještě zpomalovat? Řešíš tohle nějak?
Myslím že ne. To dělával ten Georgův průmysl - ECS.

FIRS imho používá:
- u primárních standardní zrychlování/zpomalování podle ratingu + multiplikátory jako odměnu za dovezené zboží, u
- u seknudárních a terciálních standardní produkci podle dovezeného množství + multiplikátory jako odměnu za různorodost dováženého zboží
Ve hře se vyskytoval institut "obchodu se zahraničím", to neznám. Hádám nějaký specializovaný průmysl?
Ve FIRS jsou dva primární průmysly "přístav" a "terminál", které jsou vlastně jen neobvyklý primární průmysl, který:
* paušálně generuje malé množství "dovozového" zboží
* pokud do něj dovezeš "vývozové" zboží, tak se ten dovoz boostne multiplikátorem podobně, jako když dovezeš traktory na farmu nebo bagry do dolů

Re: Transport Tycoon

od Pieta » 7. 4. 2018, 21:48

Dík, fantastický.
MarkyParky píše: 7. 4. 2018, 16:18 >> Na výstupu ze sítě můžete používat jednoduchá podmínková přeskakování jako "pokud už jsi prázdný, vrať se na začátek". Uvnitř sítě to nejde, protože distribuce by ty zkratky vnímala jako časově výhodné, začala by je plnit a tím by nikdy nedošlo k jejich využití a zboží by tam pak čekalo.
Tady si nejsem jistý, o jaké situaci je řeč. Výstup ze sítě je průmysl, který spotřebovává a nic nevyrábí? Čili máš vozidlo, které na jednom místě naloží, pak objíždí několik průmyslů a všude vykládá, a pokud už v něm není nic, znovu se vrátí naložit... A tohle funguje. Jaká je ta varianta, která nefunguje?
MarkyParky píše: 7. 4. 2018, 16:18Dá se to trochu potlačit volbou "Calculate leg profit relative to source station in feeder systems" (netuším, zda je v ofiko hře nebo jen v tom JGRs patchpacku), ale ani tak to zcela nevymizí.
Tohle do hry IMHO přibylo současně s distribucí, a bez toho se na obraty jednotlivých vozidel opravdu nedá spoléhat.
MarkyParky píše: 7. 4. 2018, 16:18b) Záhlaví stanic a křížení
Aby stanice vypadaly přirozeně a vlaky se v nich dokázaly plynule pohybovat, je nutné mít zapnuté a používat "dokonalejší (PBS)" návěstidla, přičemž
- na výjezdu z nástupišť průjezdná ve směru výjezdu
- na připojení záhlaví z/na dvojkolejnou trať jednosměrná (je-li to možné)
- na přípojkách jednokolejek do záhlaví (nebo na dvojkolejnou trať) průjezdná ve směru z vedlejší koleje
Tenhle systém má ve spojení s PBS docela velkou kapacitu.
Tady se musím přiznat, že nestíhám tu terminologii - vláčky jsem nikdy moc neřešil v češtině, takže vůbec nevím, co ty výrazy znamenají. Zkusil jsem kouknout i na vysvětlení na wiki, ale nepomohlo to. (:
MarkyParky píše: 7. 4. 2018, 16:18c) Jízdní řády
Bez těch to v podstatě nejde. Na jejich fungování visí:
- veškerá MHD (bez nich se časem vozidla nastackují do dlouhé fronty a jezdí v řadě, ne roztahaná v pravidelných intervalech
- veškeré okružní linky se zbožím (jako ty naše půlkruhové, co rozváží jídlo a zboží)
- a případné pendly (pokud například spojují dvě jinak oddělené sítě)
Zkrátka tam, kde se neuplatní "čekat na naložení" a zároveň jezdí víc jak jeden dopravní prostředek, jízdní řády jsou nutnost. Při tom používám v tom patchpacku volbu: "Use timetable to ensure vehicle separation by default" a v jízdních řádech zapínám "Auto Separation" a "Automate". Nepamatuji si, jak jsou/nejsou tyhle volby ve vanille, ale mám za to, že nejméně jedna z nich chybí a bez nich byly jízdní řády vždy hrozná dřina (fungovaly, ale člověk musel rozstupy mezi vozidly nastavovat ručně a předělávat je s každým nákupem nového vozidla nebo změnou trati).
To je fajn, že to patch umí. Tohle jsem párkrát zkoušel řešit možnostma, které k tomu má vanilla, ale nikdy to moc nezabralo.
MarkyParky píše: 7. 4. 2018, 16:18a) Hraju hrozně pomalou hru. Daylength patch (je součástí toho patchpacku) nastaveno na 15. To znamená 15x menší produkci za herní rok, což i auta (koňe!) zvládají odvážet. A já mám zároveň čas si vychutnat pár desítek minut hraní s různými lokomotivami, auty a podobně v hodně hustých setech, což by mi v normální hře prolétlo pod rukou rychlostí 10 nových vozidel za 20 minut.
Tohle nastavení znamená konkrétně co? Že opticky se všechno chová úplně stejně, jako ve standardu, ale trvá patnáctkrát tak dlouho, než uplyne herní den, a na délku dne je navázaná produkce továren, počítání nákladů na vlaky a infrastrukturu, nová vozidla atd?

Jak se to projeví na klesání ceně zboží s časem a na odměnách za přepravu?
MarkyParky píše: 7. 4. 2018, 16:18b) Hraju FIRS ekonomiku, která má jednu hezkou featuru - když neposíláš terciální suroviny do primárního průmyslu, maká pomaleji. To ti dá čas pomalu si zbudovat síť a teprve když šlape, tak boostnout produkci dodáním pomocné suroviny.
Pamatuju si správně, že je to FIRS, kde když nepodporuješ průmysl součástkama, tak má tendenci časem ještě zpomalovat? Řešíš tohle nějak?

Ve hře se vyskytoval institut "obchodu se zahraničím", to neznám. Hádám nějaký specializovaný průmysl?

Re: Transport Tycoon

od Vallun » 7. 4. 2018, 20:29

Jinak v nákupních listech jdou lokomotivy schovávat a tak si udržovat pořádek a nechávat si ve hře jen ty, které se ti hodí.
Naštěstí, ale ve dvacátém století neděláš nic jiného:) Spustili se všechny, takže co chvíli Ti to nabízí třeba úžasné stroje ze Zimbabwe:)

Aha, takže v průběhu hry je nepřidám...:) OK, díky za info...
Špatný nápad, růst měst to zastaví, nebo to z nich udělá nudle kolem tvých silnic.
Rád jim to zasponzoruji...umožní to enchat fleky pro letiště a nádraží, neohrožovat plavební kanály a dát těm ěmstum nějaké urbanistické řešení:)

Re: Transport Tycoon

od MarkyParky » 7. 4. 2018, 19:42

Naopak mne sere množství lokomotiv...ocenil bych možnost vypnout exotiku - kazachstánské lokomotivy nebudu použivat už z principu:)
Nevím, kolik nastavení se ti přeneslo, ale já měl zapnuto:
- Severní Ameriku (kvůli začátku, abychom měli vůbec nějaké lokomotivy)
- Všechny Evropy (protože Pivónie)
- Asii (kvůli tomu, abych měl v druhé polovině dvacátého století ruské stroje).

Zbytek exotiky byl vypnutý.

Jinak v nákupních listech jdou lokomotivy schovávat a tak si udržovat pořádek a nechávat si ve hře jen ty, které se ti hodí.


Magický buldozer lze zapnout jak?
Ctrl+Alt+C otevře okno s cheaty. Mezi nimi je.
Konkurenci aktivuji jak?
Před spuštěním hry v menu "Nastavení AI/hry", musíš mít stažené vhodné AI skripty z internetu. Nebo si napsat vlastní umělou inteligenci :D
EDIT: Přijde mi důležiuté zakázat městum samostatně budovat silnice - tak dvakrát za rok řeším to, že mi zasekli kanál....:)
Špatný nápad, růst měst to zastaví, nebo to z nich udělá nudle kolem tvých silnic.

Když město roste, v první kroku staví silnici nebo checkuje volné silniční políčko kolem existujících silnic, v druhém postaví dům.

Důležité je mít povolení silnice/mosty a pod městu i bourat v nastavení hry.

Nahoru