od OnGe » 23. 1. 2016, 16:59
acestealman píše:Hlavně je ale malinko nefér srovnávat šachy se soubojem 1 proti 1 ... v šachách máš 16 proti 16. Kdybych proti sobě nechal AI bojovat 16 potvor proti 16 tak bude každý souboj vypadat uplně jinak .. veškeré nahodilosti se tam pak násobí (včetně rozhodování o agru a podobně). Šachy s jednou figurkou by moc variability taky neskýtaly
)) Třeba bílý střelec proti černému
Když na to přijde, tak se dá pěkných pár tahů vyžít i s takovým mrzákem jako je král
Tady ale nejde o počet figurek, ale o možnosti. Figurky na šachovnici představují nějaký stav, který můžeš měnit a posunout se tak k úspěchu. Když si vezmeš prakticky jakoukoliv karetní hru, tak tam možnosti představují karty co máš v ruce, případně na stole.
V případě generického MMO můžeš kombinovat schopnosti co ti zvyšují to či ono, nebo to či ono soupeři naopak snižují a nějak rozumně mezi ně rozdělit zdroje a načasovat si cooldown. Můžeš volit mezi schopností co způsobí velké škody na jednu ránu, nebo něčím, co bude poškozovat pomalu, ale po dlouhou dobu, nebo něčím, co způsobí plošné škody. Můžeš nepřítele znehybnit, zamknout mu útoky, hodit na něj něco, co mu ublíží pokaždé, když zaútočí atd. Do toho se uplatnit různá komba nebo synergie. Nutno poznamenat, že aby to fungovalo, musejí ty schopnosti být dostupné a dobře navržené, což není snadné.
V případě goblin vs. summon máme k dispozici jen dvě možnosti a to úder a útěk. V případě hráčů to nevypadá o moc nadějněji - jako mág jsem mohl vyčarovat plamínek, házet fireball, vyčarovat chodící plamínek. Mám tedy dva útoky na dálku, jeden na blízko (který ale má smysl použít jen v nejvyšší nouzi) a možnost vyčarovat chodící plamínek (který, krom toho, že překáží, toho moc nedělá). Nepochybuji, že se dá naučit další kouzla, ale bude škála jejich účinků tak široká, nebo to budou jen větší škody A, větší škody B...? Jak jsou na tom ostatní povolání? Jak fungují společně? Nad tím vším je potřeba se důkladně zamyslet. Nemá smysl jen přidávat prvnky, musí to fungovat jako celek.
acestealman píše:Akorát pracuju na nějakých interaktivních prvcích (aby šlo goblinům krást dřevo, nebo prase z rožně atd ..) mimo jiné bych rád udělal něco jako "skrytý ovládací prvek" .. třeba tlačítko na aktivaci portálu ale tak, aby na mapě nebylo na první pohled vidět a postavě se zpřístupnilo až když vstoupí na nějaké políčko ..
Tady je spíš na místě otázka "proč" než "jak". Tajné spínače bývají zdrojem zákysů, jejichž jediným řešením je buď náhodný objev, nebo vyhledání řešení na internetu. Jako herní prvek nic moc. Jako easter egg, nebo nějaký bonus navíc - proč ne.
V každém případě je lepší možnost 2, pokud dialog nebude bránit ve hýhledu a nezpůsobí tak, že mi mezitím někdo urazí kebuli.
[quote="acestealman"]Hlavně je ale malinko nefér srovnávat šachy se soubojem 1 proti 1 ... v šachách máš 16 proti 16. Kdybych proti sobě nechal AI bojovat 16 potvor proti 16 tak bude každý souboj vypadat uplně jinak .. veškeré nahodilosti se tam pak násobí (včetně rozhodování o agru a podobně). Šachy s jednou figurkou by moc variability taky neskýtaly :))) Třeba bílý střelec proti černému :-D[/quote]
Když na to přijde, tak se dá pěkných pár tahů vyžít i s takovým mrzákem jako je král :) Tady ale nejde o počet figurek, ale o možnosti. Figurky na šachovnici představují nějaký stav, který můžeš měnit a posunout se tak k úspěchu. Když si vezmeš prakticky jakoukoliv karetní hru, tak tam možnosti představují karty co máš v ruce, případně na stole.
V případě generického MMO můžeš kombinovat schopnosti co ti zvyšují to či ono, nebo to či ono soupeři naopak snižují a nějak rozumně mezi ně rozdělit zdroje a načasovat si cooldown. Můžeš volit mezi schopností co způsobí velké škody na jednu ránu, nebo něčím, co bude poškozovat pomalu, ale po dlouhou dobu, nebo něčím, co způsobí plošné škody. Můžeš nepřítele znehybnit, zamknout mu útoky, hodit na něj něco, co mu ublíží pokaždé, když zaútočí atd. Do toho se uplatnit různá komba nebo synergie. Nutno poznamenat, že aby to fungovalo, musejí ty schopnosti být dostupné a dobře navržené, což není snadné.
V případě goblin vs. summon máme k dispozici jen dvě možnosti a to úder a útěk. V případě hráčů to nevypadá o moc nadějněji - jako mág jsem mohl vyčarovat plamínek, házet fireball, vyčarovat chodící plamínek. Mám tedy dva útoky na dálku, jeden na blízko (který ale má smysl použít jen v nejvyšší nouzi) a možnost vyčarovat chodící plamínek (který, krom toho, že překáží, toho moc nedělá). Nepochybuji, že se dá naučit další kouzla, ale bude škála jejich účinků tak široká, nebo to budou jen větší škody A, větší škody B...? Jak jsou na tom ostatní povolání? Jak fungují společně? Nad tím vším je potřeba se důkladně zamyslet. Nemá smysl jen přidávat prvnky, musí to fungovat jako celek.
[quote="acestealman"]Akorát pracuju na nějakých interaktivních prvcích (aby šlo goblinům krást dřevo, nebo prase z rožně atd ..) mimo jiné bych rád udělal něco jako "skrytý ovládací prvek" .. třeba tlačítko na aktivaci portálu ale tak, aby na mapě nebylo na první pohled vidět a postavě se zpřístupnilo až když vstoupí na nějaké políčko ..[/quote]
Tady je spíš na místě otázka "proč" než "jak". Tajné spínače bývají zdrojem zákysů, jejichž jediným řešením je buď náhodný objev, nebo vyhledání řešení na internetu. Jako herní prvek nic moc. Jako easter egg, nebo nějaký bonus navíc - proč ne.
V každém případě je lepší možnost 2, pokud dialog nebude bránit ve hýhledu a nezpůsobí tak, že mi mezitím někdo urazí kebuli.