[článek] Zkušenosti z OG - Problémy s RP

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [článek] Zkušenosti z OG - Problémy s RP

od Bajo » 18. 12. 2006, 12:32

Nejprve trocha teorie (kdyžtak to rovnou přeskočte :) ):
Těžko to lze zodpovědět jednoznačně, dokud nemůžeme říct, jaké je To správné hraní RPG. Jenže na tom se asi všichni nikdy neshodnou, takže i pokud by jsme došli k nějakému obecnému závěru, nikdy to nebude platit pro všechny. Obecně by se dalo říci, že to je špatné, pokud to u hry většině baví. Jenže ani to není nutně pravda, zejména, pokud hráči neznají jiný způsob a tedy neví, o co se potencionálně připravují.

A teď trochu praxe: (budu se bavit o kecání zcela mimo mísu, tedy s kecáním nesouvisejícím s hrou)
Obecně mám s tímhl dost zkušeností. A došel jsem k několika závěrům.
1) Jsou hráči kteří budou kecat, když uvidí, že kecají i jiní
2) Jsou hráči, kteří kecají, když se nudí
3) Jsou hráči kteří kecají skoro pořád (s těmi jde udělat jen málo, ale pokud nebudou mít s kým a nebudou mít odezvu, zančně to omezí)
4) Více kecají hráčí, kteří netouží po absolutní pohlcením hrou
5) Více se kecá u hry, u které to není zakázáno
6) Více se kecá u hry, která hráče z nějakého důvodu nenaplňuje a tudíž dostatečně nupoutává jejich pozornost

Teď jde jen o to, rozpoznat co je náš případ a zaměřit se na to.

Pokračujeme dále....

Z mýchj vlastních zkušeností to často hráčům nevadilo, ale poté ci to třeba zažili s jinými hráči jinak, nebo se to pokusili eliminovat, obecně pro ně byla zábavnější hra bez zbytečného kecání. To je ono, když neznáš, nechybí ti to, ale jakmile to poznáš, nechceš nikdy jinak $P .
Obecně se mi ukázalo, že "neukáznění" hráči více kecají při DnD než při WoD. Usuzuji, že za to může ta tma, svíčkay a celková atmosféra (tedy u WoD jsem se asi na atmosféru zaměřoval více).

Tak to je vše, co mě k tomu tak nějak naráz napadlo. Snad to trochu pomůže.

od Dalcor » 18. 12. 2006, 10:44

Ano pekelné dotazy jsou mojí doménou.

Dear Hell will you surrender??

Ale k věci. je table talk dobrý pro RPG, nebo s RPG nemá nic společného? On totiž je tabletalk a tabletalk. Jedno je IMHO OOC rešení situace, nebo vztah ke hře jako takové. Ale myslím si že uprsotřed dramatické scény kecat o tom co si vezmu za GIFT je špatný návyk a při session nemá co dělat!

od Markus » 17. 12. 2006, 23:59

Dalcor píše:Považujete to za špatný návyk? Hráč se nedokáže přizpůsobit nárokům "narativního" a dramatického vyprávění a zůstává u svého, z hlediska všeobecného RP hlediska špatného způsobu? Tedy místokaldení důrazu na příběh, spíše důrazu na powergaming?
Tohle je dost pekelný dotaz, Dalcore. Stejně jako je dost pekelné tohle téma. Je to špatný návyk, pokud chceš mít hru, kde hráči nevystupují z kůže postav a kde je table-talk zakázaný. Takže jo.

Nebezpečné ale je, že z tohodle postoje není těžké sklouznout k tomu, že si začneš myslet "Tohle je vždy špatný postoj a do hraní RPG nepatří." To je samozřejmě blbost. Je to jen jiný styl hry, který tebe nebaví, ale toho člověka jo. Mrzí mě ale, že hodně lidí vezme větu "neám rád table-talk" a časem ji přetvoří na "table-talk je špatné hraní RPGček" :-?

Ehm... to jsem ti vlastně nic neřekl, co? Promiň.
Proč ses vlastně ptal? Možná bychom dokázali líp odpovědět, kdybysme věděli, proč se vlastně ptáš.

od Dalcor » 15. 12. 2006, 16:58

Já to podal jako globální problém, ne problém jednoho hráče, toto téma je o špatných návicích, pdoal jsem to úmyslně tak jak jsem to podal.

od Jiron » 15. 12. 2006, 16:53

Faktem, je že Dalcor to podal v silně zjednodušené verzi.

Já tvrdím ať si každý hraje to co chce a co mu vyhovuje. U tohoto hráče byl ten problém, že neměl čas přivyknout si. Myslím, že by do toho časem zapadl a přišel by na to co mu vyhovuje víc (a věřím, že by zvolil to lepší, tedy mě) ale z časových důvodů to nezvládl.

od Pieta » 15. 12. 2006, 15:58

Jerson píše:Pieto, ty nepoznáš, když si dělám legraci? Napsal jsem tam dokonce i smajlík. (C c c ... a to píšu česky 8) )
Poslouchaj, Jerson, neštvou mě. (:

od Jerson » 15. 12. 2006, 15:21

Pieto, ty nepoznáš, když si dělám legraci? Napsal jsem tam dokonce i smajlík. (C c c ... a to píšu česky 8) )

Teď vážněji - myslím si, že níže popsaný styl hry je horší než sty, kdy se o takových věcech při hře nemluví.
Když to třeba porovnám s hraním Counterstike, tak když by někdo takový začal uprostřed přestřelky řešit, kterou zbraň si koupí příště a porovnával jejich parametry, tak ho spoluhráči seřvou a protihráči sejmou. Kdyby to dělali všichni, tak vlastně nebudou vůbec hrát - a podobně, kdyby všichni takto povídali u RPG, tak také nebudou hrát.
Na druhou stranu když nikdo nebude mluvit mimo hru, tak všichni stále hrají a myslím, že to je cílem.

Nicméně to může být úplně jinak - znám totiž hráče RPG, který miluje tabulky. Vlastně mu nejde ani tak o hru jako o to, aby si rozepsal tabulku zbraní, kde je hodně parametrů a mohl hledat, která zbraň je v čem lepší a jak se to změní, když se jeho postavě změní vlastnosti.
Pro takový typ hráče je samotný boj ve hře spíš nutné zlo. Pro takového hráče josu měřítka pochopitelně úplně jiná a takto může rozebírat pravidla i několik hráčů a všichni se baví. S těmi, kteří chtějí hrát se ale špatně slučují.

To byl jen příklad, chci tím říct, že takové chování sice považuju za špatný herní návyk a dotyčnému bych to asi i řekl, ale protože nehraje se mnou, tak je mi to jedno. Neumí jeho chování zhodnotit bez vztahu k mé běžné hře.

od Goran » 15. 12. 2006, 15:14

Já osobně to považuju za špatný návyk.
V RomiKově družině by moc po levelech nepostupoval, protože se tam za tabletalk strhávají body, a nejspíš by párkrát schytal zásah RomiKovou vražednou kostkou. A odešel by, protože z Dalcorova příspěvku soudím, že příliš nechtěl svůj přístup měnit.

od Pieta » 15. 12. 2006, 15:10

Jerson píše:mnohem lepší styl
Jak poznáš, že to je mnohem lepší styl? Jak poznáš, že to pro něj je mnohem lepší styl?

od Jerson » 15. 12. 2006, 15:04

Dalcor píše:Považujete to za špatný návyk?
Ano, považuju. A když mám svůj den, tak takového hráče považuju za špatného úplně, zejména v případ, kdy je tak zaslepený, že nechce zkusit mnohem lepší styl. Tedy teoreticky, už dlouho jsem s takovými lidmi nehrál. 8)
Možná by ale bylo lepší, kdyby ostatní hráči zareagovali za své postavy, tedy "Co že si to vezmeš? A za co??? :eyecrazy:" , a do toho by boj pokračoval, postava dotyčného hráče by přišla o akci ... a tak.

od Pieta » 15. 12. 2006, 14:41

Dalcor píše:Považujete to za špatný návyk? Hráč se nedokáže přizpůsobit nárokům "narativního" a dramatického vyprávění a zůstává u svého, z hlediska všeobecného RP hlediska špatného způsobu? Tedy místo kladení důrazu na příběh, spíše důrazu na powergaming?
Je to špatný návyk, a není to špatný návyk.
Je v pořádku, pokud ho baví hrát powergaming.
Není to v pořádku, pokud tím kazí zábavu ostatním, třeba tím, že jim kecá do atmosféry.

od Dalcor » 15. 12. 2006, 14:38

Je to ale Role Playing? Je "počítačová" honba za levely odlišný, nebo špatný vliv z hlediska definice ROLE PLAYING GAME. Nejhorší an tom je že ten chlapík je skvělý roleplayer a v dramatickém vyprávění by byl cool.

od Jiron » 15. 12. 2006, 14:33

Netvrdil bych, že je to špatný styl ale odlišný styl.
Každý by měl hrát to co ho baví. U tohoto hráče mě spíš zamrzelo, že nevyzkoušel opačný extrém.

od Dalcor » 15. 12. 2006, 14:30

Právě jsem narazil an problém, který bych specifikoval jako špatný návik.

Hráč začíná hrát s družinou, jejířž doomianntou tvoří boj, boj, pak boj, ještě boj, k tomu vhodné gifty a blood ability a dále boj. K tomu tabletalk a co nejvíce srandy. Stejný hráč začal hrát s mým bratrem, který naopak se snaží budovat atmosféru a stejně jako já se snaží potírat tabletalk (v daném případě hráče upozornil že uprostřed dramatické scény debatovat o tom jaké gifty si vezme za XP není nejlepší). No a onen hráč přestal hrát.

Považujete to za špatný návyk? Hráč se nedokáže přizpůsobit nárokům "narativního" a dramatického vyprávění a zůstává u svého, z hlediska všeobecného RP hlediska špatného způsobu? Tedy místokaldení důrazu na příběh, spíše důrazu na powergaming?

od Jerson » 9. 9. 2006, 22:39

Pokud to mají pochopit hráči, tak potom opravdu jen vybudovat atmosféru, případně jim říct, že některé scény budu odehrávat filmovým stylem a cizí postava se prostě bude vykecávat. Myslím že řečeno před hrou to ničemu neuškodí.

Nahoru