Hraní podle modulů

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Hraní podle modulů

Re: Hraní podle modulů

od Markus » 15. 5. 2021, 13:08

Koukáš na oficiální, nebo neoficiální? Mapy k oficiálním modulům mi přijdou v pohodě použitelné - pohled shora, čtverečky. Jsou teda hodně graficky vypiplané, ale přijdou mi pro Sudího přehledné. Horší je, že se nedají moc dobře použít jako hráčské mapy bez spoilerů, protože kvůli té grafice je často složité umazávat informace, co hráči nemají vědět.

Je to takový blbý - jsou graficky tak pěkné a obsahují tolik detailů, že je chceš vytisknout, rozstříhat a dávat hráčům na stůl postupně během objevování. Aby si nekreslili nudou mapu, ale viděli všechny ty detaily... jenomže kvůli spoilerům to nejde.

Re: Hraní podle modulů

od KDolecek » 15. 5. 2021, 12:46

Zavedli autoři DCC modulů nějaký kolektivní ban na použitelné mapy? Pár jsem jich otevřel při hledání něčeho pro Sirotčinec a nejsou sice tak mimo jako ty pro Frost Fang Expedition, ale často u nich umělecké ztvárnění převažuje nad snadnou použitelností ve hře.

Re: Hraní podle modulů

od Markus » 15. 5. 2021, 08:35

Ty počty postav můžeš směle ignorovat.

Re: Hraní podle modulů

od KDolecek » 15. 5. 2021, 00:53

Markus píše:
14. 5. 2021, 12:58
aktualizoval jsem svůj seznam doporučených modulů (odkaz je taky v záhlaví) a doplnil jsem do něj, pro které hry jsou ta dobrodružství určená.
Ale The Frost Fang Expedition tam je pořád :D
Teď jsem zas nějaké náhodně otevřel, že to zkusím v Sirotčinci znovu a vyskočí na mne 8-10 characters :D

Re: Hraní podle modulů

od Markus » 14. 5. 2021, 13:16

Dobrý nápad. Už by to tam mělo být.

Re: Hraní podle modulů

od Muzzug » 14. 5. 2021, 13:12

Super! A mohl bys k tomu sloupci prosím přidat i filtr? :)

Re: Hraní podle modulů

od Markus » 14. 5. 2021, 12:58

Pokud to někoho zajímá, aktualizoval jsem svůj seznam doporučených modulů (odkaz je taky v záhlaví) a doplnil jsem do něj, pro které hry jsou ta dobrodružství určená.

Takže jestli hledáte nejlepší third-party produkty pro D&D 5e nebo vás zajímá, jestli vůbec existuje něco dobrého pro Pathfinder, případně jste si vždycky chtěli zahrát Tunnels & Trolls nebo Mazes & Minotaurs :) , tak teď už víte, po čem sáhnout.

Re: Hraní podle modulů

od KDolecek » 18. 4. 2021, 14:39

Já do Sirotčince nabízím věci zhruba ze tří kategorií.
1) Česká tvorba, kterou vlastním. Nabízel jsem ty Temné doly z Asterionu, po FFE chci zkusit nabídnout Ardanský rituál. O Temné doly nebyl zájem, uvidíme zda o něco jiného bude. Jsou to dost specifické kousky.
2) Samostatné hry. Tady trochu nabourávám původní koncept Sirotčince, ale Ratpack, The Witch is Dead (nebo Nordovy nabídky Golden Sky Stories, Uranium Chef), nejsou moduly, ale rovnou hry, které jsme si chtěli vyzkoušet a hodí se na oneshoty nebo kratší sérii sezení. Já třeba dumám, že takhle v budoucnu zkusím nabídnout nějaké PbtA hry a scénáře, které se mi válí po disku.
3) Moduly. Tady nemám žádnou zkušenost, před začátkem letošního roku jsem se o to vůbec nezajímal a slyšel maximálně o těch nejznámějších jako Tomb of Horrors nebo Curse of Strahd. V rámci Sirotčince jsem prostě řekl, že jsem ochoten být GM, ale potřebuji doporučení na to, co vést. Markus mi poslal svůj seznam, já projel jeho popisy očima a zaujalo mne Frost Fang Expedition. Mrknul jsem do modulu, zda to není úplná blbost a nabídl to do Sirotčince. Moc jsem se s tím nerozpakoval. Má to samozřejmě svou nevýhodu v tom, že modul budu podrobně načítat až teď před hraním a možná prostě zjistíme, že to není žádné terno :D

Re: Hraní podle modulů

od Markus » 18. 4. 2021, 14:32

Taky už se nám pomalu plní databáze dobrodružstvími a komentáři/hodnoceními k nim, za což všem děkuji a volám VÍC, CHCI VÍC! :D

Re: Hraní podle modulů

od Markus » 18. 4. 2021, 14:05

Odkaz na ten můj seznam je v záhlaví.

Já sleduju různé recenzní blogy a mám vytipované recenzenty, kterým důvěřuju - protože se mi jejich doporučení v minulosti vyplatila a mám ověřeno, že doporučují dobré věci. Takže když čtu nějakou recenzi, ve které něco doporučí, připíšu si to do svého seznamu a s nějakou stručnou poznámkou, o co jde. Jsou to věci, které jsem nečetl, ale prošly nějakým předvýběrem a měly by být dobré.

S tím, že je to samozřejmě osobní výběr zkreslený mými preferencemi: je tam například hodně DCC, pro které mám slabost, včetně asi i těch průměrných kusů od Goodman Games. (Na druhou stranu jsem měl dost sebekontroly na to, abych všechno DCC viditelně vyznačil :)). Jinak je to prostě výběr produktů především z OSR scény.

Všimni si ale, že to většinou nejsou one shoty. I v Sirotčinci to často plánujeme na 2–3 nebo i víc sezení. Obecně oneshoty ve smyslu "hra na jedno sezení" spíš nemusím. Za jedno sezení se nestihne rozehrát nic pořádného, nevznikne uspokojivá komplexita a prostě to není ono. I proto v tom seznamu nejsou prakticky žádné minidungeony.

Čestnou výjimkou byla ta dobrodružství pro WFRP, co jsme hráli, třeba Night of Blood, což jsou zároveň jednorázovky na jeden večer a zároveň jsou zajímavě komplexní. Ale to je spíš vzácnost.

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

od Angri » 18. 4. 2021, 13:32

Markus píše:
17. 4. 2021, 15:33
Castle Xyntillan
Tridentfish island
Magician's House.
KDolecek píše:
22. 3. 2021, 22:43
Temné dny Železných dolů
Ratpack má dva zájemce, takže je zatím nechávám otevřené.

The Frost Fang Expedition


Chlapi, kde berete inspiraci na ty oneshoty?
Článek o modulech včetně Excelu co má Markus jsem objevil - ale tam myslím nejsou oneshoty - a i kdyby byly, kde získáváte info že právě tyto moduly jsou hratelné a ještě k tomu dobré ?

Přece nečtete všechyn ty moduly a neposuzujete je ? Nebo ano?
Díky za info , možná to je na jinou diskusi, to záleží jak se odpovědi rozrostou :-)

Re: Hraní podle modulů

od Markus » 23. 3. 2021, 13:55

Tady je to trochu schválně, protože cílem je prostě utéct ven z pyramidy a všechny ty hrobky plné pokladů jsou vlastně nástraha na hráče, kteří se nechají nalákat a tím ztratí čas. Ty hrobky na tom turnaji nebyly od toho, aby je hráči fakt vykradli! :) Respektive je to taková léčka a správné řešení bylo nevšímat si jí a jít dál.

A zároveň jen ti nejlepší a nejefektivnější dojdou až do konce.

Ale i tak to předpokládalo pekelné tempo.

Na druhou stranu díky těm podrobným hrobkám je to dneska hratelné v jiném kontextu než v časově omezeném turnaji. Můžete to prostě vzít jako regulérní dungeon na standardní vykrádání a bude to pořád fungovat - možná dokonce líp.

Re: Hraní podle modulů

od Bifi » 23. 3. 2021, 13:51

Dobrá recenzia, dík!
Ja som mimochodom videl/pocul záznamy z OSR hrania, kde tých 5-8 minút na miestnosť bolo normálne tempo...

Re: Hraní podle modulů

od Jerson » 23. 3. 2021, 12:43

Recenzi jsem si přečetl, ale nevěřím tomu, že se dá 50, nebo jen 25 takto popsaných místností odehrát za dvě hodiny. To by bylo 12 místností na hodinu, jedna na pět minut a z toho dvě minuty bude GM popisovat, nebo přesněji číst popis místnosti. Nebo těch místností nutných na projití je mnohem méně?

Re: Hraní podle modulů

od Markus » 23. 3. 2021, 11:33

Long time no see! Je načase to napravit. Tentokrát se podíváme na opravdovou klasiku:

Obrázek

:arrow? Recenze: Skrytá svatyně tamoachanská
Prastaré zničené město Tamoachan zná jen několik učenců a hledačů pokladů, kteří navíc vědí jen to, že existuje, ale nikoli už, kde se nachází. Ještě odlehlejší je skrytá svatyně, prý zasvěcená Zotzilahovi, upířímu bohu podsvětí. Dobrodruzi, kteří se o místě dozvědí, pravděpodobně zjistí, že jeho vábení nedokáží odolat. Většina města je rozbořená a prakticky skrytá podrostem. Vetřelci, kteří do trosek vstoupí, zjistí, že pradávné ulice slouží jako zarostlá „údolí“ mezi sutinami rozpadlých staveb. Největší z „údolí“ vedou k centrální mýtině, kde stojí velká pyramida. Na jižní straně mýtiny došlo nedávno k propadu a je tu zubatá jáma se suťovým kuželem vedoucí dolů do temnot.

Není úplně běžné, že by český čtenář dostal příležitost nahlédnout ve svém rodném jazyce na díla z nejranější historie našeho koníčku. To se teď mění díky českému překladu sborníku Příběhy ze Zejícího portálu, který přináší sedm „z nejvražednějších dungeonů v historii D&D“ – všechny tyto jeskyně jsou učesané, mají přehlednější sazbu a jsou pochopitelně zkonvertované do pravidel D&D 5e, ale jinak jde o věrnou reedici originálu. V podcastu Dinosaurium obskurních světů jsme s Vandalem nedávno mluvili o jiném dobrodružství ze stejného sborníku, Hoře bílého chocholu (1979). Dnes se podívám na Skrytou svatyni tamoachanskou, která poprvé spatřila světlo světa taky v roce 1979, na turnaji Origins.

Nahoru