od Markus » 5. 4. 2020, 20:07
Vezmu si na tebe
kalkulačku:
- Hod 1 z 12 každou směnu = šance 16,0 % za dvě směny (navíc je šance 0,007 %, že to padne dvakrát!)
- Hod 1 z 6 každé dvě směny = šance 16,7 % za dvě směny
Takže ten rozdíl je dost minimální. Doteď jsem nad tím vůbec neuvažoval, asi přejdu na tu dvanáctku. Ten důvod možná bude taková banalita, že v dobách, kdy vznikalo DnD, neexistovaly dvanáctky? (Nevím, jestli to tak je.)
Ale nemyslím, že je to nějak extra vybalancovaná hodnota, a sám chci zjistit, jaká frekvence vyhovuje mě. Tohle je podle mě relativně nízká pravděpodobnost setkání, dobrá leda pro velké dungeony, ve kterým strávíš hodně času a nechceš furt potkávat náhodné potvory. U menších jeskyní by se ti s touhle pravděpodobností mohlo stát, že toho moc potulného nepotkáš.
Vstupují do toho i další věci. Jakmile do té tabulky dáš i něco jiného než příšery, tak ty šance zase budeš muset zvednout. Atd... Celé je to spíš pocitové. Nejlepší je, když přímo autor dungeonu napíše, jaká frekvence je podle něj dobrá. Např. teď hrajeme přes roll20 jeden (Tomb of Serpent Kings), kde je pravděpodobnost 100% každou půlhodinu, ale v té tabulce je minimum příšer a většina z toho jsou nějaké zvuky nebo jiné signály.
Vezmu si na tebe [url=https://www.omnicalculator.com/statistics/dice]kalkulačku[/url]:
- Hod 1 z 12 každou směnu = šance 16,0 % za dvě směny (navíc je šance 0,007 %, že to padne dvakrát!)
- Hod 1 z 6 každé dvě směny = šance 16,7 % za dvě směny
Takže ten rozdíl je dost minimální. Doteď jsem nad tím vůbec neuvažoval, asi přejdu na tu dvanáctku. Ten důvod možná bude taková banalita, že v dobách, kdy vznikalo DnD, neexistovaly dvanáctky? (Nevím, jestli to tak je.)
Ale nemyslím, že je to nějak extra vybalancovaná hodnota, a sám chci zjistit, jaká frekvence vyhovuje mě. Tohle je podle mě relativně nízká pravděpodobnost setkání, dobrá leda pro velké dungeony, ve kterým strávíš hodně času a nechceš furt potkávat náhodné potvory. U menších jeskyní by se ti s touhle pravděpodobností mohlo stát, že toho moc potulného nepotkáš.
Vstupují do toho i další věci. Jakmile do té tabulky dáš i něco jiného než příšery, tak ty šance zase budeš muset zvednout. Atd... Celé je to spíš pocitové. Nejlepší je, když přímo autor dungeonu napíše, jaká frekvence je podle něj dobrá. Např. teď hrajeme přes roll20 jeden (Tomb of Serpent Kings), kde je pravděpodobnost 100% každou půlhodinu, ale v té tabulce je minimum příšer a většina z toho jsou nějaké zvuky nebo jiné signály.